steun onze boeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 12:26

Marije_jiplover schreef:
Op grote schaal veevoer importeren, het eindproduct exporteren en blijven zitten met de stront (letterlijk), dat kan in zo'n klein land als Nederland echt niet goed gaan.
En dat gaat het dus ook niet.


Doel je op soja?

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 13:45

Janneke2 schreef:
OleJon schreef:
Biologisch lijkt mooi.
Maar zolang de vraag niet meer stijgt. Dan is er geen winst te behalen. En momenteel helemaal niet. Mensen zijn überhaupt blij dat ze hun boodschappen kunnen betalen


Hoezo: het lijkt mooi...?

Boeren in de 21ste eeuw zijn net 19e eeuwse fabrieksarbeiders.
Maar wel zonder vakbonden met politieke vorming.
Je bent wel ondernemer - maar moet dansen naar de pijpen van de textielbaron/agrofirms.
En als ondernemer verder tamelijk rechteloos.

Kortom: de hele sector is er belabberd aan toe.
Not to mention grote kapitalen belastinggeld (inkomenssteun voor boeren tussen de 30% en 70%)
uitgeputte boeren en
- would you ever believe it? -
dikke winsten voor de agrofirms. Vele miljarden per jaar.

Gelukkig zijn niet alle boeren in de wurggreep van de agrofirms.
En is er best perspectief.
Zie het plan van 2500 boeren.
Voor hen werkt het trouwens al jaren, en er zijn veel boeren die niet de licenties hebben, maar er wel dicht tegen aan zitten.

Qua geld kan het en ook in andere opzichten is biologisch boeren hartstikke goed.
Ook voor het humeur van de boeren zelf.


Kennelijk valt er weinig winst te behalen anders waren er wel meer boeren die biologisch geworden. En de consument kan of wil niet meer betalen

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:47

bigone schreef:
Bleker heeft natuurlijk een zeer groot aandeel in deze situatie gehad. Zijn Pas regels zijn van de zotte , geef maar vergunningen af en dan later doen we wel iets waardoor de natuur hersteld.


Hier ben ik het wel mee eens. Echter als we kritisch kijken naar het huidige stikstofbeleid van het kabinet wordt het er helaas niet veel minder 'zot' op maar wordt het, als je het mij vraagt, alleen nog maar gekker:
- Implementeren van KDW als doel in de wet. Volgens PBL wordt in 44 Natura2000-gebieden die KDW niet gehaald als Nederland zelf geen stikstofdepositie veroorzaakt.
- NH3 inruilen voor NOx. Roepen dat de natuur in erbarmelijke staat is want stikstof strookt niet met het gebruiken van afname NH3-emissie en daarmee depositie voor toename NOx-emissie en depositie.

Pieter Omtzigt heeft gisteren antwoorden gekregen op de Kamervragen die hij eerder stelde over het stikstofbeleid. Zijn woorden op Twitter luiden:

Citaat:
Het kabinet erkent gewoon: de huidige wet gaat uit van een doelstelling van 50% in 2030 en niet van 74% in 2035. Ofwel het huidige beleid (en de huidige stikstof kaart) zijn niet gebaseerd op de huidige wet, maar op een nog in te dienen wet


Citaat:
In het volgende antwoord staat: het rijk kan de provincies dwingen om zich aan de wet te houden. Maar die wet luidt dus: 50% in 2030 (en niet 74% in 2030). De stikstof kaart is dus niet afdwingbaar zonder een nog in te dienen wet.


:wow:

Citaat:
Dat wetsvoorstel gaat de regering in 2023 indienen. Pas dan krijgen we een uitvoeringstoets, begroting en meer. Eerder niet. (Let wel: in het voorjaar van 2023 zijn er verkiezingen voor de Eerste Kamer)


Citaat:
De regeringspartijen en de regering denken dat een aangenomen motie in de Tweede Kamer ongeveer hetzelfde is als een wetswijziging zo te zien


Citaat:
Remkes is gehouden aan het regeerakkoord en dus aan de wet die nog ingediend moet worden (en niet de huidige wet). Overigens is hij de bedenker van die wet


En als je dan eindelijk een keer zover bent dat je denkt dat het niet erger kan... _O-

Citaat:
Remkes is een onafhankelijk gespreksleider volgens de regering. Echt waar.


Citaat:
Remkes begint pas over zes weken - 1 -
Maar de regering wil die zes weken niet benutten om aanvullende informatie aan de Kamer te sturen


Citaat:
Remkes begint pas over zes weken -2-
Maar de regering zet in de tussentijd echt niets on hold.
Dus alles gaat gewoon door.


Citaat:
En wat gebeurt er als het wetsvoorstel het niet haalt in de Tweede Kamer en de Eerste Kamer.
Dat vindt de regering maar speculeren
(Spoiler: in een democratie moeten de Staten-Generaal toch echt instemmen)


https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... reksleider

Electra63 schreef:
Typfoudt,

Beetje lastig quoten op mijn telefoon.
Dus ik doe het op deze manier.
Al vind ik jouw manier van communiceren soms zo vijandig, dat ik eigenlijk geen zin heb, om hier op te reageren.


Sorry, ik bedoel het niet onaardig of zelfs vijandig, maar ik vind dat je je nu aanstelt want je kunt er zelf soms ook wat van. Mag ik je even herinneren aan deze, imo tikkeltje arrogante, post van jou?

Electra63 schreef:
Ze hebben geen benul wat links is :D.

Grappig dat mensen met een kleine beurs denken dat ze er (financieel) iets mee opschieten als (extreem) rechts wint.


Er zijn hier een aantal boeren in dit topic die ondanks de rotzooi die ze telkens over zich heen gestort krijgen nog steeds bereid zijn om op een normale manier een discussie te voeren, wellicht hebben wij daardoor een beetje meer eelt op de ziel :+

Electra63 schreef:
Wat Tjeerd de Groot betreft; waarom past hij in mijn straatje ? Ik heb niets met of tegen hem.


Omdat zijn speerpunt, halvering veestapel, volgens mij wel aardig in jou straatje past. Maar laat het me vooral weten als het niet zo is, dan heb ik een te snelle aanname gedaan en dan is dat mijn fout.

Electra63 schreef:
Ik volg wel heel graag politieke discussies en/of interviews.
Ik zie af en toe interviews met hem en als buitenstaander vind ik dat hij open staat voor discussie.
Net als Derk Boswijk van het CDA en ik heb echt helemaal niets met het CDA. Maar ik vind dat een redelijke politicus die open staat voor discussie.


Iemand die open staat voor discussie noemt iemand die slechts kritische vragen stelt toch geen lid van de twijfelbrigade? Iemand die open staat voor discussie zou imo gewoon antwoord geven op de vragen die ze stelt. Maar ja, blijkbaar zijn de vragen te confronterend en dan wordt het lastig antwoorden.

Omtzigt stelt inmiddels ook nogal kritische vragen, zie reactie hieronder/boven/ergens. Misschien nog wel kritischer dan Caroline van der Plas, maar wellicht iets meer gepolijst vanwege zijn politieke ervaring.

Electra63 schreef:
Ik heb het al vaker gezegd: ik ben niet anti-boer; ik ken boeren.
Maar ik vind dat er nu wel eindelijk eens wat moet gebeuren, hoe pijnlijk dan ook.
Mijn vader werd ook gedwongen om met zijn bedrijf de stad te verlaten, met alle financiële gevolgen. De katoenindustrie en mijnbouw is verdwenen.
Voordeel voor de boeren is, dat er nu wel een compensatieregeling is.
Misschien niet voldoende, maar ik weet dat niet. Het is ook allemaal nog niet zo ver.
Ik hoor verschillende verhalen.
Ik probeer nl. wel allebei de kanten te horen en te zien.
En dat zie ik het gros van de boeren (hier op Bokt) niet doen.
Nu wordt vooral De Groot de zwarte Piet toegespeeld, terwijl het CDA altijd in de regering zat met de portefeuille Landbouw.
D66 en GL hebben andere idealen of doelstellingen en dat mag, lijkt me.


Zeker mag een partij andere idealen/doelstellingen hebben. Alleen op het moment dat je een sector zwart maakt, zodat daar stikstofruimte vrijkomt om die vervolgens te gebruiken voor stikstofruimte in andere sectoren, ben je imo schofterig bezig als partij.

Electra63 schreef:
Al zag ik van de week een goede discussie tussen Bromet (GL) en Bleker en ik dacht ik snap niet waarom kleine boeren niet op GL stemmen. :D


Misschien omdat GL tegen het kabinet zegt dat ze vooral vast moeten houden aan het stikstofbeleid dat er nu ligt en dat kleine/biologische boeren daarin ook de pineut zijn?

Electra63 schreef:
Mijn bezwaar tegen BBB ligt vooral in hun partijprogramma.
Bijvoorbeeld de tekst "als we zo doorgaan, dan komt de dag dat de laatste boer het licht uitdoet", vind ik een klinkklare leugen om mensen angst (straks geen voedsel meer) aan te jagen.


Wellicht hebben ze het met 'boer' over de boer die serieus voedsel produceert voor Jan met de Pet. In dat opzicht is het misschien helemaal geen leugen. Want iedereen roept dat gangbare landbouw failliet is.

Electra63 schreef:
Terwijl het gros geëxporteerd wordt.


En niemand die klaagt over de import....... Import is naar mijn idee, zeker als het uit Europa komt, voor niemand hier een probleem. In dat geval kunnen we 3/4 van de landbouwexport ook bestempelen als 'geen probleem'.

Electra63 schreef:
Maar vooral blijven er altijd boeren; misschien op een wat andere manier of minder export.


Voor boeren die voedsel produceren voor de elite zal er altijd plaats zijn in Nederland, inderdaad. De rest halen we dan gewoon uit het buitenland, iedereen blij.

Electra63 schreef:
Een inboeringscursus? Voor burgers, maar ook voor Kamerleden? Waarom ? Vragen stedelingen dat ook aan iedereen die in de stad komt studeren of werken?
Woningen voor jongeren op het platteland? Hier trekken ze massaal naar de stad of direct omliggende gemeenten i.v.m. studie of werk en met name vertier. Terwijl de woningen hier echt goedkopere groter zijn dan in de stad.
OV gratis op het platteland? Waarom alleen daar? Niet rendabel, wie betaalt dat ?
In ieder dorp actieve buurthuizen en winkels behouden ? Scholen moeten blijven in de dorpen? Niet rendabel? Wie gaat dat betalen?
Minister voor Platteland 100 km van DH ? Er zijn genoeg Kamerleden die oorspronkelijk van buiten de randstad komen met Wilders als bekende Limburger.
Referenda? In deze tijd van buitenlandse inmenging en fakenews?
Voedselonderwijs en boerderijeducatie verplicht op de basisschool? Waarom deze uitzondering? Waarom geen onderwijs in zorg of andere dienstverlening?
BBB is tegen positieve discriminatie, behalve als het boeren betreft. ;)


Zo kan ik ook over D66 beginnen, maar dan zijn we overmorgen nog bezig :')

Electra63 schreef:
En dan de (dubieuze) financiering van BBB.
Daar heb ik weleens wat over gelezen met name door Follow the Money. Maar kan ik niet meer openen.


:)* Lees het AD van vorige week ergens, weinig dubieus aan.

Electra63 schreef:
Caroline werkt met name samen met JA21 met het indienen van moties samen of het stellen van vragen namens elkaar.
En zij hebben samen de reparatiewet stikstof ingediend.
In dit geval, vind ik dat Ja21 vooral op de populariteit van BBB meelift. Maar dat doet Joost Eerdmans altijd, meeliften op een populair onderwerp of populair persoon.
Zij zijn in ieder geval beiden rechts conservatief en dat is niet mijn keuze.
Dat mag lijkt me.
Ik waardeer overigens wel de communicatie van Van der Plas. Zij praat gemakkelijk en duidelijk en is daardoor goed te begrijpen.


Op welke manier is de ingediende reparatiewet stikstof eng?

Electra63 schreef:
De overeenkomst met FvD vind ik met name de aandacht van de media.
Bauder kreeg bizar veel aandacht in de media aan het begin van zijn politieke carriere en werd een grote partij, die vooral ruziezoekend daarna in de politiek kwam.
Dat zie ik ook met Van der Plas gebeuren. Bizar veel aandacht voor een partij met slechts 1 zetel. Ik vind dat niet
eerlijk t.o.v. andere kleine partijen.


Sorry, maar Van der Plas over 1 kam scheren met de persoon Baudet, gaat mij een paar duizend stappen te ver. Ik hoop dat je dat kunt begrijpen.

Electra63 schreef:
En straks komen ze in de Provinciale Staten en de Eerste Kamer en ontbreekt het aan geschikte kandidaten. Dat gebeurt met alle populistiche partijen.


Heb je een idee wie de eventuele kandidaten zijn?

Electra63 schreef:
Van alles roepen in de media is wat anders dan allerlei vergaderingen bijwonen, dossiers lezen en dan ook nog moeten stemmen. Het gaat in de politiek immers niet alleen over landbouw en veeteelt.


Daarom zou het ook goed zijn als ze bij de volgende verkiezingen wat zetels erbij krijgt :D

Electra63 schreef:
Wat betreft BBB met FvD, ze staan samen continu vooral bij de boerenprotesten.


Dit is gewoon niet waar :')

Electra63 schreef:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/02/ho ... t-a4135345.
Dit artikel vat het goed samen, vind ik. Beter dan ik het kan uitleggen.


Dit artikel kan ik helaas niet lezen.

Electra63 schreef:
Je hebt gelijk dat de oppositie kritisch moet zijn, alleen ik heb moeite met roeptoeteren, maar geen werkbare oplossingen aandragen. Maar daar maken veel partijen zich schuldig aan. Zoals de uitspraak van Wilders: minder Marokkanen.


Je kunt niet de uitspraken van de een afschuiven op een ander, alleen omdat je die politiek gezien niet moet.

Als we het hebben over roeptoeteren zonder werkbare oplossingen ken ik er ook nog wel één Tjeerd. Zijn stopwoord is al jarenlang kringlooplandbouw, maar heeft geen idee hoe dat eruit moet zien, om over een verdienmodel nog maar te zwijgen. Tot overmaat van ramp geeft hij daar nu Staghouwer de schuld van, het is gewoon genant aan het worden _O-

Electra63 schreef:
Ik neem altijd afstand van geweld en dreigementen door demonstranten. En ik vind uitspraken dat Van de Wal het uitlokt, een goedkoop excuus.
Ga dan voor het ministerie staan, maar niet bij een politicus of een minister thuis.
Het gezin en buren hebben er niets mee te maken.
Ik vind vooral dat de acties van de boeren worden gebagatelliseerd, door boeren en aanhangers.


Ik bagatelliseer het inderdaad, net zoals jij de manier waarop het kabinet nu met de boeren omgaat ook bagatelliseert (mijn vader werd ook..... en toen was er geen compensatie).

Electra63 schreef:
We leven nog altijd in een democratie en dit kabinet is door de meerderheid van de stemmers gekozen.


We gaan het zien, of 'de meerderheid' er nu nog steeds zo over denkt ;)
Laatst bijgewerkt door Tiepfoudt op 07-07-22 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 16:49

Ik kom even binnenvallen..... maar las dit bericht en moest aan dit topic denken....
https://www.ad.nl/politiek/miljardensub ... gle.com%2F

Hoe leg je iemand uit dat je ten gunste van ons leefklimaat de boeren wil uitdunnen, en reik je aan de andere kant zo afgrijselijk veel pegels uit aan 'grootvervuilers'?
Het wordt stilletjes aan wel tijd voor een volksopstand....

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:26

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... xte-canada

Volgens dit artikel is nepnieuws rondom de boerenprotesten in Nederland boxing business wereldwijd.
We zien hier dus een herhaling van nepnieuws rondom civid wereldwijd en ook nepnieuws rondom Oekraïne oorlog veroorzaakt door Rusland .
Tevens een analyse in het artikel waar dit fenomeen toch vandaan komt. Ik las het met interesse.

Jessix

Berichten: 16429
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:42

pien_2010 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... xte-canada

Volgens dit artikel is nepnieuws rondom de boerenprotesten in Nederland boxing business wereldwijd.
We zien hier dus een herhaling van nepnieuws rondom civid wereldwijd en ook nepnieuws rondom Oekraïne oorlog veroorzaakt door Rusland .
Tevens een analyse in het artikel waar dit fenomeen toch vandaan komt. Ik las het met interesse.

Ik heb toen met de avondklok rellen inderdaad wel filmpjes voorbij zien komen waarop het lijkt of heel Nederland op straat stond te vechten. Gevaarlijk hoe media een verkeerd beeld kan schetsen.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:44

Ninx schreef:
Ik kom even binnenvallen..... maar las dit bericht en moest aan dit topic denken....
https://www.ad.nl/politiek/miljardensub ... gle.com%2F

Hoe leg je iemand uit dat je ten gunste van ons leefklimaat de boeren wil uitdunnen, en reik je aan de andere kant zo afgrijselijk veel pegels uit aan 'grootvervuilers'?
Het wordt stilletjes aan wel tijd voor een volksopstand....


Daarin ben ik het volledig met je eens. Het wordt ook eens tijd dat we ons als bevolking niet langer tegen elkaar uit laten spelen.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:52

pien_2010 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... xte-canada

Volgens dit artikel is nepnieuws rondom de boerenprotesten in Nederland boxing business wereldwijd.
We zien hier dus een herhaling van nepnieuws rondom civid wereldwijd en ook nepnieuws rondom Oekraïne oorlog veroorzaakt door Rusland .
Tevens een analyse in het artikel waar dit fenomeen toch vandaan komt. Ik las het met interesse.


Niks nieuws, maar blijft toch echt raar hoe die drang naar faam eigenlijk is... :')

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:53

Typfoudt,

Bedankt voor je reactie.
Ik ben nog aan het werk, ik wil alleen opmerken dat ik nooit zal bagatelliseren als een boer of andere ondernemer gedwongen moet stoppen.
Maar ik hoor ook, dat veel boeren geen opvolgers hebben, dus dan is zo'n opkoopregeling misschien voor een aantal boeren wel fijn. Maar als getroffen boer die wel door wil gaan, heb je daar niets aan.

Je hebt gelijk, wat betreft BBB en FvD. In het begin zag ik in kamerdebatten dat zij het nog weleens met elkaar eens zijn.
Maar dat is sinds de radicalisering van FvD niet meer, dus goed van Caroline.
Al staat FvD wel vooraan bij de boerenprotesten en dat baart mij zorgen, almzijn ze inmiddels geslonken tot een kleine partij,
We zullen afwachten hoe het bij de volgende verkiezingen zal gaan. Wel vaker hebben kleine partijen in de enquetes grote overwinningen behaald, maar daar bleef uiteindelijk bij de verkiezingen niet veel van over.
Zie toen Rita Verdonk maar ook Henk Krol.
En bij grote winst, moet je ook maar afwachten, hoe het loopt.
Het is makkelijk om oppositie te voeren, maar regeringsverantwoordelijkheid nemen, is heel anders. Je zal compromissen moeten sluiten.

Maar goed, dit is gen politiek topic.
Ik volg dit topic met interesse om sommige bijdragen van boeren, maar ook van bijv. Roodvos en Ninx.
Een hoop berichten van anderen, vind ik opruiend en vooral vol met frustraties over van alles van Corona t/m vluchtelingen en vegetariërs.

Bericht is toch iets langer geworden. Het is een beetje lastig om heel kort en bondig op jouw lange bericht te reageren.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:57

Ninx schreef:
Ik kom even binnenvallen..... maar las dit bericht en moest aan dit topic denken....
https://www.ad.nl/politiek/miljardensub ... gle.com%2F

Hoe leg je iemand uit dat je ten gunste van ons leefklimaat de boeren wil uitdunnen, en reik je aan de andere kant zo afgrijselijk veel pegels uit aan 'grootvervuilers'?
Het wordt stilletjes aan wel tijd voor een volksopstand....



Maar dit fakenews wordt niet door de NPO of RTL gemaakt of gedeeld.
Maar vooral door het trollenleger op internet.

Cowboy55
Berichten: 8482
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 17:59

Janine1990 schreef:
pien_2010 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... xte-canada

Volgens dit artikel is nepnieuws rondom de boerenprotesten in Nederland boxing business wereldwijd.
We zien hier dus een herhaling van nepnieuws rondom civid wereldwijd en ook nepnieuws rondom Oekraïne oorlog veroorzaakt door Rusland .
Tevens een analyse in het artikel waar dit fenomeen toch vandaan komt. Ik las het met interesse.


Niks nieuws, maar blijft toch echt raar hoe die drang naar faam eigenlijk is... :')


Net als het onvermogen om vast te kunnen stellen/toe te geven dat men wappiegedrag vertoont.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:02

Electra63 schreef:
Ninx schreef:
Ik kom even binnenvallen..... maar las dit bericht en moest aan dit topic denken....
https://www.ad.nl/politiek/miljardensub ... gle.com%2F

Hoe leg je iemand uit dat je ten gunste van ons leefklimaat de boeren wil uitdunnen, en reik je aan de andere kant zo afgrijselijk veel pegels uit aan 'grootvervuilers'?
Het wordt stilletjes aan wel tijd voor een volksopstand....



Maar dit fakenews wordt niet door de NPO of RTL gemaakt of gedeeld.
Maar vooral door het trollenleger op internet.


Hoezo fakenieuws. Het AD is een gerenomeerde krant. Bovendien heeft Extinction Rebellion gisteren nog een poging gedaan om tegen deze fossiele subsidie te demonstreren.

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:19

Loretta schreef:
Electra63 schreef:


Maar dit fakenews wordt niet door de NPO of RTL gemaakt of gedeeld.
Maar vooral door het trollenleger op internet.


Hoezo fakenieuws. Het AD is een gerenomeerde krant. Bovendien heeft Extinction Rebellion gisteren nog een poging gedaan om tegen deze fossiele subsidie te demonstreren.



Ik had verkeerd gequote.
Had het bericht van Pien moeten zijn over fakenews.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:21

Electra63 schreef:
Ik had verkeerd gequote.
Had het bericht van Pien moeten zijn over fakenews.


Nu snap ik het

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:23

Ik vraag me toch wel af wat er met Jouke zou zijn gebeurt als die 2 jongens in de auto het voorval niet gefilmd hadden.
Zou hij dan een flinke straf gekregen hebben voor iets wat hij niet gedaan heeft?

https://nos.nl/artikel/2435671-beschote ... aan-hebben

Het blijft een raar verhaal. Je vlucht weg en je krijgt vervolgens poging tot doodslag in de schoenen geschoven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:35

Loretta schreef:
Ik vraag me toch wel af wat er met Jouke zou zijn gebeurt als die 2 jongens in de auto het voorval niet gefilmd hadden.
Zou hij dan een flinke straf gekregen hebben voor iets wat hij niet gedaan heeft?

https://nos.nl/artikel/2435671-beschote ... aan-hebben

Het blijft een raar verhaal. Je vlucht weg en je krijgt vervolgens poging tot doodslag in de schoenen geschoven.


Als, als, je hebt niks aan als.. als is niet gebeurd, dus wat heb je aan die discussie.


Ik denk dat het ook lastig inhoudelijk discussieren is, als de discussie constant terug gaat over de demonstraties, zo kom je geen stap verder.

Loretta
Berichten: 8712
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:41

Mindim schreef:
Loretta schreef:
Ik vraag me toch wel af wat er met Jouke zou zijn gebeurt als die 2 jongens in de auto het voorval niet gefilmd hadden.
Zou hij dan een flinke straf gekregen hebben voor iets wat hij niet gedaan heeft?

https://nos.nl/artikel/2435671-beschote ... aan-hebben

Het blijft een raar verhaal. Je vlucht weg en je krijgt vervolgens poging tot doodslag in de schoenen geschoven.


Als, als, je hebt niks aan als.. als is niet gebeurd, dus wat heb je aan die discussie.


Ik denk dat het ook lastig inhoudelijk discussieren is, als de discussie constant terug gaat over de demonstraties, zo kom je geen stap verder.


Het er vooral niet over hebben hoe corrupt de overheid is. Maar juist dankzij deze corruptie zitten we in de situatie waar we nu in zitten.

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:45

Ninx schreef:
Ik kom even binnenvallen..... maar las dit bericht en moest aan dit topic denken....
https://www.ad.nl/politiek/miljardensub ... gle.com%2F

Hoe leg je iemand uit dat je ten gunste van ons leefklimaat de boeren wil uitdunnen, en reik je aan de andere kant zo afgrijselijk veel pegels uit aan 'grootvervuilers'?
Het wordt stilletjes aan wel tijd voor een volksopstand....
precies dit!
Het is toch schandalig hoe je voor de gek gehouden word!?

Benzz
Berichten: 2884
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:57


DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 18:59

Popstra schreef:
Ninx schreef:
Ik kom even binnenvallen..... maar las dit bericht en moest aan dit topic denken....
https://www.ad.nl/politiek/miljardensub ... gle.com%2F

Hoe leg je iemand uit dat je ten gunste van ons leefklimaat de boeren wil uitdunnen, en reik je aan de andere kant zo afgrijselijk veel pegels uit aan 'grootvervuilers'?
Het wordt stilletjes aan wel tijd voor een volksopstand....
precies dit!
Het is toch schandalig hoe je voor de gek gehouden word!?

precies dit.
Dat is waarom boeren zo op hun achterste benen staan.
Het klop gewoon keer op keer niet. Maar zij zijn wel de mensen die hun familie bedrijf al vaak generaties lang naar de verdoemenis zien gaan.
En dat ze dan te ver gaan is niet goed, maar wel begrijpelijk. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Ik weet zeker als samen met dat rode kaartje aan was gegeven die bedrijven krijgen ook die subsidies niet meer, die bedrijven moeten ook halveren in dat gebied, vliegen word de helft duurder enz, dan was het enorm balen geweest, maar gelijkheid, nu voelt dat terecht heel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:00

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:01


juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:02


DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:05

En toch hebben Nederlandse boeren de laagste milieu-impact ter wereld. bijzonder dan

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 19:06

Popstra schreef:
Ninx schreef:
Ik kom even binnenvallen..... maar las dit bericht en moest aan dit topic denken....
https://www.ad.nl/politiek/miljardensub ... gle.com%2F

Hoe leg je iemand uit dat je ten gunste van ons leefklimaat de boeren wil uitdunnen, en reik je aan de andere kant zo afgrijselijk veel pegels uit aan 'grootvervuilers'?
Het wordt stilletjes aan wel tijd voor een volksopstand....
precies dit!
Het is toch schandalig hoe je voor de gek gehouden word!?


Zo waren ze ook weer aan het debatteren over de wet verplaatsing.
Waarom moet een wet van 1952 afgestoft worden?
Zou me niks verbazen dat je straks verplicht word om een asielzoeker in jouw eigen huis op te vangen. Gideon noemde het al