Feminisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 17:37

Nu de mannen kunnen er ook wat van.
Buiten wordt een hangmat in elkaar gezet als cadeau voor vrienden en mijn veiendin en ik zijn binnen begonnen.
Alles geteld, en we willen de boel gaan fixed, komt een man pakt schroeven van hangmat 2 en het instrumentaria, zonder te vragen en ondanks mijn protest verdwijnt naar buiten.
Dus nu kijkt iedereen naar mijnheer haan, ipv dat we met twee groepen werken binnen en buiten. Zo vreselijk bizar...... _O- .

Ik zeg nikx....

pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 18:49

Enfin, we stonden dus allemaal buiten, zegt P opeens (hij kan heel erg goed verbouwen) de schroeven passen niet, er moet geboord worden. Ik schrok me rot, want er kwam al iemand met de boer aan, dus ik zei, even wachten mannen, want het is gewoon goed. En omdat we binnen alles al hadden uitgezet, kon ik precies het hout onderdelen goed leggen en laten zien dat alles klopte. Toen werd ik goed gekeurd en mocht meehelpen _O- en ik vond het zo bizar. Want elke keer in het Frans of Engels→ zo die Pien is wel goed. Waarop ik zei: "ik werk altijd met mijn man samen". Dus nadat de 1ste schroeven gecontroleerd waren, kon ik zonder controle verder werken. Ik vond het zo vreselijk bizar. Dat soort "huis, tuin en keuken feminisme" dat maak ik toch niet vaak meer mee. Heel raar.
Dat komt natuurlijk ook omdat ons huis door mijn vriendin is gerenoveerd. Mijn man en ik hebben geholpen. En van haar heb ik geleerd wat te klussen. enfin, mogen vrouwen in het huishouden denken dat ze alles beter weten (dat zie je ook vaak)→ mannen kunnen er dus ook wat van.
MAAR de 2 hangmatten met stellages zitten in elkaar en ik vond het niet zo spannend.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:41

Ik heb dus laatst stiekem een hangmat gekocht en gewoon achter in de tuin opgezet :=

Is een Valetti trouwens, heel makkelijk in je eentje!

Overigens heb ik leren klussen van mijn man die vindt dat je alles alleen moet kunnen. Zo stom dat mijn vader dat wel met mijn broers heeft gedaan maar dus nooit met mij.

pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:55

Leuk Urbanus dat jij ook kunt klussen. Mij is het juist altijd ontmoedigd , ook al klustte ik wel want ben lang alleen geweest Met de kinderen, totdat ik dus hier ging renoveren. Zowel mijn vriendin Judith legde mij alles uit en leerde mij dat ik natuurlijk kan klussen, net als mijn man. Wij werken altijd samen en een ster aan het firmament zal ik nooit worden (te laat begonnen), maar dit soort eenvoudige klusjes wel.
Dus mijn man moest ook wel verbaasd lachen om mijn verhaal net als ik. Heeft hij daarvoor al die jaren mij een inhaalcursus gegeven ,zei hij _O-

Inderdaad Urbanus zonde dat jij het niet geleerd kreeg, jij bent notabene de volgende generatie.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 20:57

Mijn vader kan nog geen ikea kast in elkaar zetten :=
Mijn moeder heeft in haar eentje het hele huis gerenoveerd zo ongeveer.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:30

Sizzle schreef:
Mijn vader kan nog geen ikea kast in elkaar zetten :=

Dat is wel heel heftig }:0


Ik ben alleen dus als ik het niet doe gebeurt het niet. Dus ik sleutel alles wat in een doos arriveert in elkaar. Van keukenkast tot fietsendrager.

Wat ik zelf niet meer doe is de koplampen van mijn auto vervangen. Dan moet de hele unit eruit en bij de garage doen ze dat ook met z'n 2-en.
Nou zit de garage 200 meter verderop en de buurjongen is er monteur. Dan ga ik niet moeilijk doen.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:36

Wij zitten vol in de renovering.
Het verbaasd me soms wat mensen blijkbaar allemaal laten doen. Zelf het sausen van een muur of plafon, of een behangetje plakken doen blijkbaar een hoop mensen niet zelf.

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:44

Nou echt een klusser ben ik niet maar ik kan wel schilderen en een Ikea kast in elkaar zetten. :+

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:31

Sizzle schreef:
Wij zitten vol in de renovering.
Het verbaasd me soms wat mensen blijkbaar allemaal laten doen. Zelf het sausen van een muur of plafon, of een behangetje plakken doen blijkbaar een hoop mensen niet zelf.


Ik heb er gewoon geen zin in, dus ik betaal de buurman en dan is het zo gedaan. Hij blij, ik blij. Hoef ik er ook geen vrije tijd voor op te offeren.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 08:00

Het was overigens geen verwijt hoor. Als ik de lotto zou winnen morgen dan stop ik accuut met het stucen van de gang :D
Vrienden van mij hebben hun huis volledig tot op de laatste geverfde plint laten opleveren. Dat is natuurlijk ook gewoon super relaxed (maar wel 50% van de koopsom erbovenop).
Uiteindelijk is schilder ook gewoon een serieus vak. Die krijgen vast buikpijn van onze deurkozijnen ookal zijn wij zelf tevreden.

pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 09:08

Het afwerken, zoals schilderen en lakken, is mijn job. Mijn zoon, die veel geschilderd heeft als vakantie werk bij een prof, is jaren geleden gelijk gekomen, heeft me veel geleerd en daar doe ik het mee. Hij was tevreden en ik ook. Dus iķ heb het hele huis na de renovatie geschuurd en geschilderd van binnen en buiten en het vorige huis ook. Scheelt heel veel geld.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 11:13

pien_2010 schreef:
Naranja heb jij ook dyslexie, net als ik?

Ja

pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:44

naranja1 schreef:
pien_2010 schreef:
Naranja heb jij ook dyslexie, net als ik?

Ja


Dàn vind ik het ongelooflijk knap hoe jij schrijft, want ik weet hoe moeilijk het is om foutloos te schrijven. Je maakt super weinig foutjes.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-22 16:22

Dàn vind ik het ongelooflijk knap hoe jij schrijft, want ik weet hoe moeilijk het is om foutloos te schrijven. Je maakt super weinig foutjes.[/quote]

Dat is lief van je. Ik probeer er ook op te letten, maar soms ben ik moe of heb ik een drukke dag gehad op het werk en soms doe ik meerdere dingen tegelijk. Dan gaat het fout haha.

pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 16:56

Klopt heb ik ook , dit is zo herkenbaar en tevens heb ik last als ik bv veel Frans en Engels heb gepraat hiero. Ik merk dan dat ik soms zinnen maak die niet zo goed lopen, of ik moet met nalezen de Franse woorden weghalen.

Ik merkte het aan de vlag die je schreef met ch→ vlach. Dat is typisch een dyslexie foutje. Dus toen wist ik het gelijk.

Ok eventjes off topic en nu weer terug naar de mannen en de vrouwen en hoe ze zich verhouden tot elkaar en met elkaar omgaan→ feminisme.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 17:56

Ik had het al eerder over de kledingstijl bij de bank. Nu heb ik er ontslag genomen omdat ik zag dat mannen alleen in top functies waren. En nog wat dingen die niet bij mn normen en waarden passen.
Kom ik 1 week later dit artikel tegen. Blij dat ik er weg ben als werknemer. Hier ga ik absoluut niet een bijdragen en bovendien word ik er doodongelukkig van om in zo een cultuur te werken.
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:55

Wouw, wat ouderwets. De vriendin vd zoon van mijn man heeft een vrij.pittige hoge functie. Rabobank. Misschien uitzondering op de regel?
Wat ga je nu doen?

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-22 21:35

pien_2010 schreef:
Wouw, wat ouderwets. De vriendin vd zoon van mijn man heeft een vrij.pittige hoge functie. Rabobank. Misschien uitzondering op de regel?
Wat ga je nu doen?


Ja echt heel ouderwets, en naar buiten doen ze alsof ze heel voor uitstrevent zijn.
Ik ga nu in een noodopvang voor vluchtelingen werken. Vluchtelingen begeleiden.

pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:50

Mooi werk en niet gemakkelijk! De arbeidsmarkt is overspannen dus als je wil werken komt dit vast goed.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 12:55

pien_2010 schreef:
Mooi werk en niet gemakkelijk! De arbeidsmarkt is overspannen dus als je wil werken komt dit vast goed.

Ik kijk er ook heel erg naar uit. Past veel veter bij mij.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 22:13


pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 07:43

Ja ik keek er echt van op. De interviewer vroeg ook een jongen de zelfde vragen als de meisjes, waarop die jongen zoiets zei van: "joh, ben je gek, komt het dit jaar niet dan volgend jaar, ik maak me niet druk om de druk van mijn ouders". Die meisjes antwoordden duidelijk anders.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:53

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/09/11/de ... t-a4141526

Ik struikelde zojuist hierover en herinnerde me dit topic..
gezien het hier een feministische stichting betreft vraag ik me af wat men hiervan vindt.. op een aantal punten kan ik haar wel begrijpen (bijv bij sporten) maar op andere punten weer helemaal niet..
Past deze gedachtegang bij feministen?
Uiteindelijk moet iedereen toch kunnen zijn wie ze willen zijn?

Janneke2

Berichten: 22741
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:40

Ik vind het wel een apart standpunt, maar misschien niet helemaal onzinnig.

Ik ken verhalen van een feministisch collectief uit de jaren zeventig.
Uit puur idealisme werden transvrouwen toegelaten - en meestal ging het goed.
Voor de transvrouwen was het een opluchting om vrouw tussen de vrouwen te kunnen zijn - en aan sommige assertieve dingen kon je merken dat ze waren opgevoed als man.
Dat gaf interessante discussies en leerzaam was het ook.

Maar er was ook een transvrouw die het leuk vond om als kersverse lesbienne vrouwen ongevraagd intiem aan te raken: die persoon kreeg te horen dat ze weg moest gaan.

... en als er nou veel vervelende meneren een V in het paspoort laten zetten, krijg je een herhaling van dit verhaal.

(Maar of dat nou 'de grootste bedreiging' is voor vrouwen...?)

pien_2010

Berichten: 43228
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:43

Cer schreef:
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/09/11/de ... t-a4141526

Ik struikelde zojuist hierover en herinnerde me dit topic..
gezien het hier een feministische stichting betreft vraag ik me af wat men hiervan vindt.. op een aantal punten kan ik haar wel begrijpen (bijv bij sporten) maar op andere punten weer helemaal niet..
Past deze gedachtegang bij feministen?
Uiteindelijk moet iedereen toch kunnen zijn wie ze willen zijn?


Vanuit het buitenland mag ik het artikel niet zien, zelfs niet de titel. Sorry ik kan er dus niets zinnigs over zeggen.