Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:11

Mirranda schreef:
Citaat:
Ik ben het met je eens dat de reactie op dit soort problemen (veel) beter had gekund, maar stellen dat de regering dit allemaal expres en heel bewust organiseert om het volk te pesten is belachelijk.


Verdiep je eens in het WEF en hun agenda 2030 en kijk dan eens welke regeringsleiders, NGO's, Overheidsinstellingen, universiteiten, hun leiders ermee verbonden zijn.

Beste Mirranda,
ik zou zeggen :
'practise what you preach'.

Ga eens serieus aan de studie en verdiep je eens, ipv hier efkes wat losse kreten te debiteren.

Wat doen de verschillende universiteiten, ngo's, regeringen etc etc etc allemaal - en waarom: dat past echt niet in 1 piepkleine mal.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:47

Cer schreef:
IMANDRA schreef:
@Cer: geloof je serieus dat Biden in het luchtledige handjes heeft staan schudden? Of is dit een kwestie van advocaat van de duivel? Datgene is namelijk allang debunked.

ten eerste was het een grappige post, excuus als je dat niet zo begreep.. :) (snap ik, ik vind mezelf vaak wel hilarisch en ben daar vrij alleen in :') )

ten tweede heb ik wel een aantal hele vreemde filmpjes van Biden gezien, met ruiken en kinderen, aan de verkeerde kant een podium aflopen, onverstaanbare teksten uitsprekend en, inderdaad, soms zn hand omhoog houden terwijl daar niemand staat... (ik wijt dat een beetje aan ouderdom / stress, verder heb ik geen idee, ik ken de beste man niet, en vooral nu DeepFake bestaat geloof ik bijna niks meer van wat ik zie als ik er zelf niet bij sta, en dus als hermit geloof je gewoon niet veel :D :P )

Maaarrrr als jij links hebt waarin het gedebunked wordt, zie ik die graag :j (kan ook per PB) of een richting waarin ik dat moet zoeken, want ik vind het wel enorm interessant (net als lizard people of dat Hillary Clinton niet echt is :+ ) Ik spiral nogal regelmatig wat rabbitholes in, dus soms vind ik niet altijd de debunk-video's :D


Haha ik twijfelde even, vandaar de vraag.

Maar je realiseert je dat dit soort filmpjes volledig uit de context getrokken zijn en zó zijn geknipt dat ze hem in een kwaad of slecht daglicht zetten?
Bron wbt hand schudden: https://www.politifact.com/factchecks/2 ... not-shaki/ Politifact is een fijne site. Net als snopes, als je debunk dingen zoekt. Reuters wil ook vaak dingen factchecken! (je kan dan googlen op de term en dan site:reuters.* bijvoorbeeld, dan krijg je alleen hits van die site).

Wbt onweerstaanbaar: Biden heeft vroeger een stotter gehad en dat komt er nu en dan nog eens uit.
https://www.snopes.com/fact-check/joe-biden-stutter/

Wbt onwenselijk gedrag:
https://www.politifact.com/factchecks/2 ... joe-biden/
https://www.reuters.com/article/uk-fact ... SKBN2103E2
Ik ga even geen dingen voor de rest zoeken, moet zo weg dus hier moet je het even mee doen haha :))

Heb je context voor de verkeerde kant van het podium aflopen? Dan kan ik ook even verder zoeken. Vooralsnog vind ik dat niet een heel gek ding, iedereen vergist zich wel eens en zeker als je op dat desbetreffende podium nog niet eerder bent geweest? Ik zou het iig niet gelijk toeschrijven aan ouderdom. Zou mij ook kunnen overkomen en ben toch echt nog niet bejaard :))

Biden is oud, maar hij heeft ze nog wel allemaal op een rijtje. Hooguit het slachtoffer van slecht-getimede of manipulatief-gecropte foto's/video's. De media houdt er alleen van om alles uit context te trekken, want die verhalen trekken views en lezers natuurlijk. Als je zoiets ziet is het altijd slim om even verder te zoeken om te kijken of dit soort dingen niet uit context zijn getrokken, of erger.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 13:49


Ann

Berichten: 13248
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:51

Wij zitten bij Essent, ik ben dus blij met dit nieuws. Nu hebben we maar 2 weken het nieuwe tarief ipv 7 voor de jaarrekening op 21 november.
Laatst bijgewerkt door Ann op 29-09-22 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Mirranda

Berichten: 1718
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:52

@Imandra: Factcheckers...., door wie worden die betaald denk je ;)
Natuurlijk zijn die er om eea stellig te ontkrachten.
Factcheckers bestonden niet tot het moment dat mensen gingen ontwaken en de waarheid deelden op internet. En waar de leugen regeert wordt de waarheid een complot he ;)


Maar niet schrikken he straks als het allemaal toch wat minder fraai blijkt te zijn en je er meermaals voor bent gewaarschuwd.
Die totale controlestaat is al dichterbij dan je kunt vermoeden.

Mijn bedoeling is niet om angst te zaaien, maar juist om anderen tot nadenken aan te zetten, een zaadje te planten dus. Maar blijkbaar moet het nog veel absurder worden voordat men het gaat zien.
En dat gaat het worden hoor de komende maanden :)

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:59

Heerlijk wel hoor, om zo zeker te zijn van je zaak :j
Lastig wel misschien om daar dan ook best wel benauwd voor te zijn.. onwetendheid is dan echt wel blizz denk :)

Citaat:
Factcheckers bestonden niet tot het moment dat mensen gingen ontwaken en de waarheid deelden op internet.
Heb je daar een bron van?
Ik vind dit een heel raar gefabriceerde zin... wat vind je zelf van deze conclusie, als je m goed leest?

Citaat:
Als je zoiets ziet is het altijd slim om even verder te zoeken om te kijken of dit soort dingen niet uit context zijn getrokken, of erger.

i know, bedankt :j

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 14:40


martichr
Berichten: 1172
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:12

IMANDRA schreef:
IMANDRA schreef:
@Cer: geloof je serieus dat Biden in het luchtledige handjes heeft staan schudden? Of is dit een kwestie van advocaat van de duivel? Datgene is namelijk allang debunked.

ten eerste was het een grappige post, excuus als je dat niet zo begreep.. :) (snap ik, ik vind mezelf vaak wel hilarisch en ben daar vrij alleen in :') )

ten tweede heb ik wel een aantal hele vreemde filmpjes van Biden gezien, met ruiken en kinderen, aan de verkeerde kant een podium aflopen, onverstaanbare teksten uitsprekend en, inderdaad, soms zn hand omhoog houden terwijl daar niemand staat... (ik wijt dat een beetje aan ouderdom / stress, verder heb ik geen idee, ik ken de beste man niet, en vooral nu DeepFake bestaat geloof ik bijna niks meer van wat ik zie als ik er zelf niet bij sta, en dus als hermit geloof je gewoon niet veel :D :P )

Maaarrrr als jij links hebt waarin het gedebunked wordt, zie ik die graag :j (kan ook per PB) of een richting waarin ik dat moet zoeken, want ik vind het wel enorm interessant (net als lizard people of dat Hillary Clinton niet echt is :+ ) Ik spiral nogal regelmatig wat rabbitholes in, dus soms vind ik niet altijd de debunk-video's :D


Haha ik twijfelde even, vandaar de vraag.


Wbt onweerstaanbaar: Biden heeft vroeger een stotter gehad en dat komt er nu en dan nog eens uit.
https://www.snopes.com/fact-check/joe-biden-stutter/

[/quote]

Onverstaanbaar bedoel je? :+

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:14

Mirranda, jouw post , qua schrijfstijl, doet mij denken aan iemand die nog niet zo lang geleden van bokt verwijderd is.

Als jij meent dat jij het goed hebt en ieder ander verkeerd, het zij zo. Laat mij dan in de waan, dat ik het goed zie en jij verkeerd.

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:16

martichr schreef:
Onverstaanbaar bedoel je? :+

is dat een aanname of een projectie? :')

martichr
Berichten: 1172
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:25

Cer schreef:
martichr schreef:
Onverstaanbaar bedoel je? :+

is dat een aanname of een projectie? :')


Nou.. ze mag best onweerstaanbaar bedoelen.. maar dat wordt over een spraakgebrek zelden gezegd.. misschien beide.. :D

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:07

IMANDRA schreef:
[
Je snapt prima wat ik bedoel. Oekraïne is niet door de regering begonnen, dus daar is enkel de keuze geweest om erop te reageren of niet.


Daar ben ik het zeker niet zomaar mee eens. We hebben Poetin echt heel veel steun en kansen gegeven, ook veel inkomsten gegeven, en zelfs nadat allang al duidelijk was dat dat leidt tot oorlogen en dat gas daarin een belangrijke rol speelt is er niets gedaan om daar iets aan te veranderen.
We hadden de oorlog misschien niet kunnen voorkomen, maar er is ook niets geprobeerd.

Maar ook het kiezen om er niet op te regeren vind ik nogal een keuze. De inval loopt al zowat een jaar. Waarom komt er nu pas een slordig, halfbakken plan over de energieprijzen? (En allemaal haastwerk en lapwerk, zonder fatsoenlijke democratische inspraak, zonder de ruimte te geven aan onafhankelijke deskundigen om een behoorlijk beleid te bedenken.)

Citaat:
De voedselcrisis of een eventuele watercrisis is niet bewust gecreëerd. Etcetera.


Het wordt wel bewust slecht afgehandeld. Dat is echt heel kwalijk. Ik vind de minachting van onze regering voor bijna de hele grondwet, en ongeveer onze hele maatschappij, echt bizar. Iedere keer weer is men alleen maar druk bezig met het afschuiven van verantwoordelijkheid, het wegmoffelen van informatie die niet uitkomt, het saboteren van een inhoudelijke discussie, en nergens staat een kwalitatief bestuur voorop. Dat zijn keuzes, en ze worden heel bewust gemaakt: onze maatschappij, en wij als inwoners zijn niet belangrijk voor de regering. Af en toe wordt er wat opgelapt, maar er wordt vooral met heel veel minachting omgegaan met wat we hebben in de maatschappij.

De watercrisis is misschien niet bewust gecreeerd. Maar als er niet een behoorlijke aanpak komt, dan kiest men wel heel bewust voor alle gevolgen vandien. Zoals men bewust heeft gekozen voor de gevolgen van de discriminerende CAF-lijsten en de armoede en onrechtvaardigheid die het bracht, bewust heeft gekozen voor het in stand houden van de fossiele energie, bewust heeft gekozen voor de gevolgen van de gaswinning in Groningen en bewust gekozen voor de niet-afhandeling van de schade.

Citaat:
Ik ben het met je eens dat de reactie op dit soort problemen (veel) beter had gekund, maar stellen dat de regering dit allemaal expres en heel bewust organiseert om het volk te pesten is belachelijk.

Er liggen nog een paar leuke parlementaire enquetes klaar om na te lezen / te luisteren waarin echt precies duidelijk is hoeveel men bewust toelaat.

(Overigens is het niet per se om het volk te pesten, maar wel omdat andere belangen dan onze maatschappij blijkbaar een grotere rol spelen, en omdat chaos wel degelijk echt een middel is dat onze regering veel gebruikt om de verantwoordelijkheid voor andere chaos te ontlopen. )

Mirranda

Berichten: 1718
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 16:34

Citaat:
Mirranda, jouw post , qua schrijfstijl, doet mij denken aan iemand die nog niet zo lang geleden van bokt verwijderd is.

Als jij meent dat jij het goed hebt en ieder ander verkeerd, het zij zo. Laat mij dan in de waan, dat ik het goed zie en jij verkeerd.


Ik weet niet hoe je die eerste opmerking bedoeld, maar als je vind dat je mijn reacties moet temmen, be my guest.

Voor je tweede opmerking kan ik alleen maar vurig hopen dat ik het verkeerd zie.
Ik zal de eerste zijn om dat dan (opgelucht) aan te geven ;) .

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 16:51

Over een filmpje van Biden wat ik recent zag waar hij verward naar een medewerker vraagt die al een paar maanden dood is. Geen fake dus!

Citaat:
WASHINGTON - Joe Biden heeft zich woensdag in het openbaar laten ontvallen dat hij het Congreslid Jackie Walorski, die in augustus om het leven kwam door een auto-ongeluk, nergens kon ontwaren onder de aanwezigen. Dat gebeurde tijdens een conferentie over honger, voeding en gezondheid. Na afloop bedankte de Amerikaanse president de organisatoren en vroeg daarna: „Jackie ben je hier. Waar is Jackie?” Kennelijk was hij vergeten dat de aangesprokene al bijna twee maanden dood is.

Walorski, een Republikeinse parlementariër uit Indiana, was een van de vier initiatiefnemers van het partij-overstijgende evenement. Ze verongelukte begin vorige maand in gezelschap van twee stafmedewerkers. Biden leek zich van geen kwaad bewust en verontschuldigde zich niet. Direct na het overlijden van Walorski (58) kwam het Witte Huis namens de president met een verklaring dat hij en zijn vrouw Jill „geschokt en bedroefd” waren door het noodlottige ongeval.

De Republikeinse afgevaardigde Vicky Hartzler (Missouri) sprak via Twitter haar ongenoegen uit over de uitglijder van Biden. „Echt een afschuwelijke en schandelijke blunder.” Het Witte Huis liet later weten dat Biden het werk van Walorski zeer waardeert en haar de familie heeft uitgenodigd vrijdag aanwezig te zijn bij de ondertekening van nieuwe wetgeving.


Bron: Telegraaf

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:11

Mirranda schreef:
@Imandra: Factcheckers...., door wie worden die betaald denk je ;)
Natuurlijk zijn die er om eea stellig te ontkrachten.
Factcheckers bestonden niet tot het moment dat mensen gingen ontwaken en de waarheid deelden op internet. En waar de leugen regeert wordt de waarheid een complot he ;)


Maar niet schrikken he straks als het allemaal toch wat minder fraai blijkt te zijn en je er meermaals voor bent gewaarschuwd.
Die totale controlestaat is al dichterbij dan je kunt vermoeden.

Mijn bedoeling is niet om angst te zaaien, maar juist om anderen tot nadenken aan te zetten, een zaadje te planten dus. Maar blijkbaar moet het nog veel absurder worden voordat men het gaat zien.
En dat gaat het worden hoor de komende maanden :)


Je hoeft geen fact checkers te gebruiken hoor. Maar iets verder kijken dan die Facebook groepen van je is wel verstandig.


martichr schreef:
Onverstaanbaar bedoel je? :+

Woops :)). Onverstaanbaar ja :')


@shadow; dat is alsnog reactie. En wat dat betreft ben ik het met je eens. Ging me erom dat er van die onzin werd gepost dat de regering basically volkje pest en heel bewust dit uitlokt. Maar het is eerder gewoon domme onkunde en te lang afwachten, te onzeker reageren. Niet bewust een watertekort/voedseltekort creëren (dat zijn nl -slechte- reacties op oa klimaatverandering, de regering is niet de hoofdoorzaak van die tekorten)

Maar volgens mij zijn we het in de kern wel met elkaar eens wat dit betreft :j

@elnienjo: tja. Hoeveel mensen zou Biden dagelijks zien, en hoeveel ziet hij over 2 maanden? Het is ongelukkig maar vind het persoonlijk niet per se gelijk iets wat aantoont dat hij mentaal niet goed is.

Mirranda

Berichten: 1718
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:18

Citaat:
Je hoeft geen fact checkers te gebruiken hoor. Maar iets verder kijken dan die Facebook groepen van je is wel verstandig.


Daar komt mijn nieuws niet vandaan hoor ;)

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:27

Elisa2 schreef:
Tamary, bedankt voor de verheldering..ik ben geen techneut dus ik probeer het gewoon simpel te bedenken met mijn burger verstand. Zijn er nog andere mogelijkheden dan een generator of accu?

Stroomnet of eigen microhydro, dus iets wat continue stroom geeft. Maar sec zijn de kosten te hoog voor die laatste procent zekerheid (die laatste 1% is zo'n 60% van je kosten) bij een standaard off grid zonnestroom systeem. Al met al komt er een punt waarop je beter andersom denkt en begint met niet nodig hebben om dan stukje luxe toe te voegen via off grid systeem, echter hangt ook dat af van wat je kiest, want veel van die dingen zal je alsnog moeten inkopen (zoals olie voor je olielamp, want dan stap je over naar pre-stroomnet oplossingen). Niet voor niets is de eerste stap besparen op energie, niet hoeveel wil ik hebben, maar wat heb ik minimaal echt nodig.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:00

IMANDRA schreef:
@shadow; dat is alsnog reactie. En wat dat betreft ben ik het met je eens. Ging me erom dat er van die onzin werd gepost dat de regering basically volkje pest en heel bewust dit uitlokt. Maar het is eerder gewoon domme onkunde en te lang afwachten, te onzeker reageren. Niet bewust een watertekort/voedseltekort creëren (dat zijn nl -slechte- reacties op oa klimaatverandering, de regering is niet de hoofdoorzaak van die tekorten)

Maar volgens mij zijn we het in de kern wel met elkaar eens wat dit betreft :j


Eh nee, dan begrijpen we elkaar echt helemaal niet. Het gaat niet om onkunde! Het gaat om welbewust beleid, dat welbewust is gericht op het voort laten duren van chaos en problemen, in plaats van ze op te lossen, omdat een kleine groep beter wordt van die chaos. Het gaat niet om 'gewoon' slecht beleid van onervaren of incapabele mensen. Hier zit wel degelijk een heleboel opzet achter. Er wordt niet zomaar te lang afgewacht, er wordt te lang afgewacht als strategie. Een die je steeds weer terug ziet komen.

Tussen de eerste nadrukkelijke Kamervragen over 'dit wordt een probleem' en 'we hadden het niet zien aankomen' zit meestal een tijd van minimaal een half jaar, en soms jaren. Bijna alle crises en problemen waren allang aan de orde gesteld, maar men koos ervoor om op alle mogelijke manieren niets te doen, tot een moment dat het eventueel kan helpen om een 'noodplan' voor die (totaal voorspelde) crisis te gebruiken om de aandacht van iets anders af te leiden. De gasprijzen bijvoorbeeld hadden ook in juni al geregeld kunnen worden, maar het viel 'toevallig' samen met prinsjesdag.

(En voor de duidelijkheid: die strategie is echt uitgedokterd: breng slecht nieuws op momenten dat mensen er niets mee kunnen, bijvoorbeeld op een vrijdagnamiddag voor een reces, of als er ander groot nieuws is. Gebruik het ene onderwerp om de aandacht voor het andere af te leiden. Dit is niet per ongeluk en het gebeurt steeds weer.)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 18:06


Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:42

Mirranda schreef:
@Imandra: Factcheckers...., door wie worden die betaald denk je ;)
Natuurlijk zijn die er om eea stellig te ontkrachten.
Factcheckers bestonden niet tot het moment dat mensen gingen ontwaken en de waarheid deelden op internet.


Ach, hou toch op met dit soort onzin.

Feiten checken doe je niet met een app.
Je doet gewoon, braaf onderzoek.
Checkt verschillende bronnen.
Leest kranten.
Geschreven door journalisten die betaald worden om journalist te zijn en verder niet.
Of je leest boeken, uit verschillende invalshoeken.


(In plaats van die duizelig makende onzin van 'deze app werd natuuuuurlijk ontwikkeld vanwege dat' et ceter et cetera.)
(En onderzoek is niet rondhangen op YT en zo.)

nikkel
Berichten: 2527
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 23:39

Maar ook het kiezen om er niet op te regeren vind ik nogal een keuze. De inval loopt al zowat een jaar. Waarom komt er nu pas een slordig, halfbakken plan over de energieprijzen? (En allemaal haastwerk en lapwerk, zonder fatsoenlijke democratische inspraak, zonder de ruimte te geven aan onafhankelijke deskundigen om een behoorlijk beleid te bedenken.)

Iedereen in deze, heeft zitten te slapen, of bewust gedacht, Rusland stopt wel.

Alleen Rusland stopt niet, dat heeft te maken met machtswellust of het verlangen om terug te gaan naar het oude USSR. Gezien de enorme schade die er is aangericht, kan Rusland ook niet meer stoppen. Dan komen er claims die de eerste komende generaties in volstrekte armoede storten.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 00:35

Shadow0 schreef:
IMANDRA schreef:
@shadow; dat is alsnog reactie. En wat dat betreft ben ik het met je eens. Ging me erom dat er van die onzin werd gepost dat de regering basically volkje pest en heel bewust dit uitlokt. Maar het is eerder gewoon domme onkunde en te lang afwachten, te onzeker reageren. Niet bewust een watertekort/voedseltekort creëren (dat zijn nl -slechte- reacties op oa klimaatverandering, de regering is niet de hoofdoorzaak van die tekorten)

Maar volgens mij zijn we het in de kern wel met elkaar eens wat dit betreft :j


Eh nee, dan begrijpen we elkaar echt helemaal niet. Het gaat niet om onkunde! Het gaat om welbewust beleid, dat welbewust is gericht op het voort laten duren van chaos en problemen, in plaats van ze op te lossen, omdat een kleine groep beter wordt van die chaos. Het gaat niet om 'gewoon' slecht beleid van onervaren of incapabele mensen. Hier zit wel degelijk een heleboel opzet achter. Er wordt niet zomaar te lang afgewacht, er wordt te lang afgewacht als strategie. Een die je steeds weer terug ziet komen.

Tussen de eerste nadrukkelijke Kamervragen over 'dit wordt een probleem' en 'we hadden het niet zien aankomen' zit meestal een tijd van minimaal een half jaar, en soms jaren. Bijna alle crises en problemen waren allang aan de orde gesteld, maar men koos ervoor om op alle mogelijke manieren niets te doen, tot een moment dat het eventueel kan helpen om een 'noodplan' voor die (totaal voorspelde) crisis te gebruiken om de aandacht van iets anders af te leiden. De gasprijzen bijvoorbeeld hadden ook in juni al geregeld kunnen worden, maar het viel 'toevallig' samen met prinsjesdag.

(En voor de duidelijkheid: die strategie is echt uitgedokterd: breng slecht nieuws op momenten dat mensen er niets mee kunnen, bijvoorbeeld op een vrijdagnamiddag voor een reces, of als er ander groot nieuws is. Gebruik het ene onderwerp om de aandacht voor het andere af te leiden. Dit is niet per ongeluk en het gebeurt steeds weer.)

Ik had niet gedacht dit ooit nog te zeggen; maar ik ben het helemaal met je posts een Shadow. :)
Het is schandalig wat de politici doen.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 10:47

Gefeliciteerd nikkel Y)(^)
nikkel schreef:
Maar ook het kiezen om er niet op te regeren vind ik nogal een keuze. De inval loopt al zowat een jaar. Waarom komt er nu pas een slordig, halfbakken plan over de energieprijzen? (En allemaal haastwerk en lapwerk, zonder fatsoenlijke democratische inspraak, zonder de ruimte te geven aan onafhankelijke deskundigen om een behoorlijk beleid te bedenken.)

Iedereen in deze, heeft zitten te slapen, of bewust gedacht, Rusland stopt wel.

Alleen Rusland stopt niet, dat heeft te maken met machtswellust of het verlangen om terug te gaan naar het oude USSR. Gezien de enorme schade die er is aangericht, kan Rusland ook niet meer stoppen. Dan komen er claims die de eerste komende generaties in volstrekte armoede storten.

M.b.t. je eerste alinea: hierop ook keiharde kritiek van Diederik Samson:
Citaat:
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/244475 ... aatregelen
Samsom: "De Nederlandse regering zegt al vanaf voor de zomer dat het eigenlijk te laat is om zulke maatregelen te nemen. Als je dat blijft volhouden wordt het vanzelf waar, dan wordt het vanzelf januari."


En nog een column op RTL nieuws van Jos Heymans over dit onderwerp met een, voor dit topic, pakkende slotzin.
Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/columns/column ... rinsjesdag
Het vooruitschuif-kabinet komt steeds verder in de knel

Soms is vooruitschuiven handig omdat een probleem door de tijd kan worden opgelost, maar meestal is het een daad van onvermogen.

prompter

Berichten: 11072
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:11

De Duitsers hebben daar een mooie term voor, het "Delle' systeem: "durch einfach liegen lassen erledigt". Ik moet zeggen dat het op mijn werk weleens werkt, maar voor een samenleving geldt het niet denk ik :=

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:25

Dokters ook. "Kijk het maar een paar dagen aan of het vanzelf beter wordt"