Wanbeleid politiek in crisistijd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:19

germie schreef:
Zebrastreep schreef:
Het is toch vreselijk dat ze je oproepen voor onderzoeken om mogelijk ziektes zoals kanker vroegtijdig op te sporen wat is dat vervelend voor je dat je daar gevraagd wordt echt asociaal

Sarcasme off

Volgens mij snap je het niet helemaal. Ik schrijf nergens dat die oproep vervelend is, maar wel dat ze dus monitoren of je wel of niet geweest bent en dan een herinnering sturen. Dat viel verkeerd ja. Er zat slechts 3 maanden tussen. Er kan een reden zijn waarom je pas later gaat. En dan die begeleidende brief of je aan wilt geven waarom je niet gaat. Voor mij was het toen gewoon nee, ik ga deze keer niet. Ik heb niet aangegeven nooit meer te gaan, de lege envelop is retour afzender gestuurd, dus daarmee weten ze niet van wie die kwam. Het gaat om een stuk bemoeizucht wat even verkeerd viel. En nu hebben ze een conclusie getrokken wat niet in de begeleidende brief vermeld stond als je niets ging doen. Ach ja, dan is het maar zo.

Bij asielzoekers is het zeker een not in my backyard. Nee, ik zou ook niet blij worden als een hotel of weet ik veel wat ineens gevuld zou worden met asielzoekers waarvan een deel ook gewoon gelukszoeker is of kansenparel of weet ik veel wat. Het is gewoon bewezen dat er helaas toch problemen optreden als er grote groepen asielzoekers ergens komen. En nee, dat is niet elke asielzoeker, maar ja, die kleine minderheid verziekt het. Daarnaast vragen velen zich wel eens af, en ik ook hoor, waarom die mensen voor lijken te gaan op eigen volk.

Maar ze doen tenminste wel wat aan de energiekosten, maar helaas maar voor 1 jaar. En voor velen zal het niet genoeg zijn, gewoon omdat ze in de koudere regio's in het land wonen of niet kunnen isoleren.



Ik vindt het een beetje gezeur om niks eigenlijk is het nu zo'n wereldproblemen dat ze een herinnering sturen ?

Gooi je de brief toch gewoon weg en ga je door met je leven.

Vervelend dat je zo bang bent dag er achter alles iets zit.

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:21

Je beseft dat je vooral jezelf hebt met zulk principieel gedrag he?

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:43

Germie, bedoel je dat jij denkt dat ze aan de hand van die lege geretourneerde envelop kunnen achterhalen dat jij die envelop retour had gedaan?
Het is heel simpel, in de software is gewoon geprogrammeerd dat iedereen een herinnering krijgt en wie dan geen gehoor geeft aan de oproep geen nieuwe herinnering krijgt. Niks complot, gewoon simpel programmeren. Was ook gebeurt als jij niet die onzinnige lege envelop retour had gedaan.

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:47

Foei werkt niet bij quotes _O-

Janneke2

Berichten: 22745
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:47

elnienjo schreef:
De asieldwang, gemeentes opzadelen met ongewenste asielzoekers, is nog steeds in volle gang. Hopelijk wordt er snel een eind aan dit kabinet gemaakt want met zulke beleidspersonen (v.d. Burg) heb je geen vijanden meer nodig.


.... is hier de wens de vader van de gedachte?

Er is idd dwang door de overheid mogelijk: een gemeente kan gedwongen worden om haar bijdrage te leveren.
Dat wordt doorgaans terughoudendheid gebruikt, want de meeste gemeenten willen en kunnen best - al komt het soms niet goed uit.

En 'dat het nu niet goed uitkomt' wordt door jou ingevuld als
'ongewenste asielzoekers'.
Speak for yourself.
('Ik mazzel dat ik in een rijk land ben geboren en ik verdom het anderen te helpen.')

Er is wanbeleid, en het is crisistijd -
maar een beetje feitenkennis kan geen kwaad.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 18:52

secricible schreef:
Je beseft dat je vooral jezelf hebt met zulk principieel gedrag he?

Nou, zo principieel is het niet hoor, het is normaal gedrag, het was gewoon te druk om te gaan. Dus gewoon overgeslagen en misschien was ik zonder die herinnering een half jaar later wel gegaan, maar nu was het gewoon een nogo wegens geen zin meer. En daarna nooit meer wat gehoord. Nou ja, best. Ik heb niets misdaan ofzo.
Maar het wordt zo wel erg offtopic, het was gewoon een voorbeeld van bemoeizuchtige registratie in mijn ogen en meer niet. En daar moeten we gewoon voor oppassen vind ik. Dus niets moeilijks aan.

Oh ja, ik heb nergens iets van een complot genoemd over een bevolkingsonderzoek hoor. Dat maak je er zelf van, ik niet. Ik heb het alleen als voorbeeld genoemd en ja, ik weet ook dat het geprogrammeerd is, maar ik vind het gewoon te ver geprogrammeerd. Niet meer en niet minder.
En nee, een lege retourenvelop gaat daar gewoon bij het oud papier en klaar. Dat weet ik ook wel. Ik schrijf ook nergens dat ik wat anders beweer.

Maar goed, ze zijn ook bezig met die parlementaire enquete commissie voor de aardgasproblematiek. Momenteel komt er nog niet veel positief nieuws uit. Helaas.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:00

germie schreef:
Bij asielzoekers is het zeker een not in my backyard. Nee, ik zou ook niet blij worden als een hotel of weet ik veel wat ineens gevuld zou worden met asielzoekers waarvan een deel ook gewoon gelukszoeker is of kansenparel of weet ik veel wat.


Egoistisch. Echt, tel je zegeningen. Tel je zegeningen dat jouw huis niet kapotgeschoten wordt, dat jij niet als dienstplichtige moet dienen in een zinloze oorlog, dat jij niet alles achter moet laten om ergens naar een land te gaan waar sommige mensen je alles misgunnen, dat je je familie niet meer ziet en de taal niet spreekt.
En wat ben ik trots op Utrecht, die daarin een andere weg kiest en daarmee de stad menselijker en fijner maakt. Wel mijn backyard!

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 19:22

Ik heb ook het idee dat mensen die het hardst roepen we worden gedwongen en dat elke asiel zoeker gevaarlijk is vaak niet eens in de buurt van een azc wonen.

In deze stad meerdere opvangen plekken maar de overlast is nihil. Een enkel geval maar meer van andere doelgroepen


Zo heeft een vriend van mij 1000x meer overlast van zijn Nederlandse buren in zijn wooncomplex dan van al die azc bewoners die dagelijks door de straat heen wandelen en fietsen.

veneri
Berichten: 876
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:20

elnienjo schreef:
Zebrastreep schreef:
Welke 'wappie' dingen zijn er dan uitgekomen?

In ieder geval de onzin dat iedereen binnen 2 jaar na het nemen van het vaccin ernstig ziek wordt kan ik wel ontkrachten want ik ben dan een van de eerste die wat overkomt :')

En dan wil ik wel graag concrete dingen horen die geroepen werden in 2020 en ondertussen in theorie niet zijn aangepast of jaren doorgeschoven.

Ik heb het niet over corona, ik ben pro vax.

De visserij en de boeren worden kapot gemaakt. De energietransitie zorgt voor armoede (ook zonder de oorlog maar ze grijpen de oorlog aan om de prijzen van levensonderhoud blijvend te verhogen). We zijn een waterland maar toch worden er al proefballonnetjes opgelaten over veel hogere waterprijzen. Schiphol: de voorzitter van anvr denkt aan opzet die puinhoop niet op te lossen. En dan de enorme instroom nog waar je niks over mag zeggen.


_/-\o_

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-22 20:26


Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:37

Dat bericht is ouder dan een jaar, wat heeft dat met deze discussie te maken?

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:44


purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:48


Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:13

De wappen riepen ook dat apenpokken een bijwerking waren van t coronavaccin. En dat dit de nieuwe fake epidemie zou worden om het gepeupel eronder te krijgen. Ben benieuwd wanneer ik de eerste bult kan verwachten. :=

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:13

Shadow0 schreef:
elnienjo schreef:
De asieldwang, gemeentes opzadelen met ongewenste asielzoekers, is nog steeds in volle gang.


Je kunt ook gewoon blij zijn dat je in Nederland woont, en niet op de vlucht hoeft vanwege een kapotgeschoten land. De regels waarom we asielzoekers op moeten vangen maken deel uit van afspraken die ons als land ook al heel lang veilig houden. Internationale samenwerking komt met verplichtingen, de opvang van mensen die op de vlucht zijn valt daaronder.




Je kunt het ook anders zeggen: Nederland is gewoon vol.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33788
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:14

Ja laten we alle wappies eruit gooien. Doen we die naar Rusland toe. Plek zat op de toendra.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:18

MarlindeRooz schreef:
Ja laten we alle wappies eruit gooien. Doen we die naar Rusland toe. Plek zat op de toendra.



Nou wat een geweldige opmerking zeg.
Ik ben ook een wappie en blijf lekker in nederland wonen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:19

loriene schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja laten we alle wappies eruit gooien. Doen we die naar Rusland toe. Plek zat op de toendra.



Nou wat een geweldige opmerking zeg.
Ik ben ook een wappie en blijf lekker in nederland wonen.


Waarom eigenlijk? Het is hier toch zo corrupt en slecht?

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:24

loriene schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ja laten we alle wappies eruit gooien. Doen we die naar Rusland toe. Plek zat op de toendra.



Nou wat een geweldige opmerking zeg.
Ik ben ook een wappie en blijf lekker in nederland wonen.


Waarom eigenlijk? Het is hier toch zo corrupt en slecht?[/quote]


Waarom?
Heb hier mijn leven opgebouwd,was tot nu toe best tevreden hoor.
Maar het wordt stukje bij stukje van je afgepakt.
Ja,wanneer ik het geld had ging ik weg uit nederland maar dat heb ik niet dus blijf ik hier .

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:39

En waar zou je dan heen verhuizen loriene?

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wanbeleid politiek in crisistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:44

Als je het geld had? Het is toch zo slecht hier? In het buitenland woon je veel goedkoper. Of bedoel je dat je nergens zo veel sociale zekerheid hebt als in Nederland, en dat het dus toch niet zo slecht is hier?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:54

Als je geld zou hebben zou je vermoedelijk gewoon naar een land gaan waar het beter is. Niet naar een land wat bokt bedenkt. Ik zou mezelf nog wel in Mexico of in Florida bij de grotten zien wonen. Maar de vraag was niet aan mij gesteld.
Nu ben ik ook absoluut geen wappie en ook niet woke ofzo. Heb het apenpokkenvirus nog niet genoemd, maar volgens mij moet je om het te krijgen toch echt wel wat seksfeestjes bezoeken. Dus hoe dat weer van een vaccin zou komen is me een raadsel. Sterker nog, dat heb ik nergens gelezen nog. Of bedoelen ze misschien dat de algemene weerstand vermindert en je vatbaarder wordt voor andere ziektes? Die heb ik namelijk wel gelezen, maar weet niet zo meer waar, ik gok bij Maurice.nl ofzo (die is van pro vaccineren nu aardig naar anti vaccineren gegaan). Maar ben nu wel getriggerd om ergens te vinden waarom de apenpokken dan in het coronavaccin zou zitten op te zoeken.

Maar jullie willen dus de wappies er uit gooien en de asielzoekers welkom heten? Want daar lijkt het nu soms wel op. Dan wordt het qua discussies ook saai hoor, iedereen is het met elkaar eens? Of krijg je dan toch weer nieuwe meningen? En moeten die dan ook weer weg?

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 21:58

Mars schreef:
En waar zou je dan heen verhuizen loriene?




Waar zou ik heen willen?
Misschien naar een land waar het winters wat warmer is dan in Nederland.
Of een tropisch land?
Nog niet zo over nagedacht want gaat toch niet gebeuren.

loriene
Berichten: 2581
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:03

8nnemiek schreef:
Als je het geld had? Het is toch zo slecht hier? In het buitenland woon je veel goedkoper. Of bedoel je dat je nergens zo veel sociale zekerheid hebt als in Nederland, en dat het dus toch niet zo slecht is hier?



Ja? woon je in het buitenland goedkoper?
Is dat zo dat nederland de beste sociale zekerheid van de hele wereld heeft?

Ons landje takelt al aardig af hoor.
Ben jij dan tevreden zoals het nu in nederland gaat dan?

Zebrastreep

Berichten: 9747
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 22:08

Ik ben de mensen die achter alles wat zien meer als beu , dan heb ik liever wat asielzoekers die je gewoon met rust laten zoals ik al vaker zeg ik heb er nooit overlast van. En in deze kleine stad zijn al 3 plekken waar ze opgevangen worden.

Ik heb meer last van de mensen die onterecht een uitkering trekken en veel overlast bezorgen. En dat zijn toch echt volop Nederlanders met geen andere achtergrond. En al helemaal geen vluchtelingen.

Het is niet gezond om zo achterdochtig te zijn.

En ja , ik ben tevreden hoe het in Nederland gaat. Ik heb werk , krijg genoeg betaald , heb een dak boven mijn hoofd ( nog wel bij mijn ouders , maar daar heb ik geen problemen mee dat is nu eenmaal even zo), een eigen auto , twee paarden en heb alles goed op orde. Ik ben hartstikke gelukkig hier.

Het is maar hoe goed je kunt relativeren. Als je daar al moeite mee hebt kan ik mij voorstellen dat alles stom is. En goed om kunnen gaan met veranderingen.