Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 73 van de 258 [ 6430 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 258  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oorlog Oekraïne deel 2

 
Profiel   

Deze man houdt een actie om zoveel mogelijk Oekrainers van een kachel te voorzien de komende winter.

https://op1npo.nl/2022/11/25/sander-de- ... ou-helpen/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-22 16:44 



 
Profiel   

https://twitter.com/JuliaDavisNews/stat ... 7171485696

https://twitter.com/JuliaDavisNews/stat ... 3760073729

De propaganda machine draait op volle toeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 10:07 



 
Profiel   

martichr schreef
https://twitter.com/JuliaDavisNews/stat ... 7171485696

De propaganda machine draait op volle toeren.

Die tv-host is een gruwelijke engerd. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen om een aantal weken geleden tijdelijk geschorst te worden na een uitspraak die zelfs voor Russische begrippen te afzichtelijk was :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-22 10:12 



 
Profiel   

https://twitter.com/WarMonitor3/status/ ... jihF3Q2kBA

De situatie is ernstig. Paar dagen geleden hoofd verdediging lijn is doorbroken bij Andriivka.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 11:43 



 
Profiel   

Bron De Telegraaf:

'Luchtalarm in heel Oekraïne, vrees voor nieuwe aanvalsgolf Russen'
In heel Oekraïne gaat dinsdag het luchtalarm af. Dat melden autoriteiten aan persbureau Reuters. Officials vrezen nieuwe Russische aanvallen met raketten en drones. Er zijn geen explosies gemeld. 
De laatste golf van aanvallen van de Russen is bijna een week geleden. President Zelenski waarschuwde eerder al voor nieuwe Russische aanvallen op de energie-infrastructuur van zijn land. 
Ondanks dat er nog geen explosies gemeld zijn, blijven de autoriteiten op hun hoede. "De laatste keer was een aanval ook vermomd als een trainingsvlucht, dus we zullen zien", aldus Vitaly Kim, gouverneur in de regio Mykolaiv. 

Russische aanvallen op de Oekraïense energievoorziening leiden in heel Oekraïne tot stroomuitval. De elektriciteit wordt expres tijdelijk onderbroken om een totale uitval te voorkomen. Door het koudere weer blijft de vraag groeien, terwijl het aanbod aan stroom achterblijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 13:24 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
https://twitter.com/WarMonitor3/status/ ... jihF3Q2kBA

De situatie is ernstig. Paar dagen geleden hoofd verdediging lijn is doorbroken bij Andriivka.

Dit is maar één klein stukje van de honderden kilometers front, voor de troepen daar ernstig maar op andere plekken wordt nog steeds stand gehouden. Wel wordt er zeer heftig gevochten met veel gewonden en slachtoffers, aan beide kanten.
Kan iemand die Poetin niet even uit het raam knikkeren ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 14:12 



 
Profiel   

BigOne schreef
pien_2010 schreef
https://twitter.com/WarMonitor3/status/ ... jihF3Q2kBA

De situatie is ernstig. Paar dagen geleden hoofd verdediging lijn is doorbroken bij Andriivka.

Dit is maar één klein stukje van de honderden kilometers front, voor de troepen daar ernstig maar op andere plekken wordt nog steeds stand gehouden. Wel wordt er zeer heftig gevochten met veel gewonden en slachtoffers, aan beide kanten.
Kan iemand die Poetin niet even uit het raam knikkeren ?


Klopt en mijn telefoon begaf het (vrijwilligerswerk) dus ik kon die andere link niet meer plaatsen en ben net pas thuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 15:05 



 
Profiel   

BigOne schreef
Kan iemand die Poetin niet even uit het raam knikkeren ?



Het is maar de vraag of dat een goed idee is.
Er staan veel extremer haviken in de coulissen.

Verder deed niemand dat bij vader of zoon Bush noch Trump en Gadaffi was puur misdadig; een inhumane zaak voor Libya in USA belang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:10 



 
Profiel   

Dit is het Oekraïne topic !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:38 



 
Profiel   

BigOne schreef
Dit is het Oekraïne topic !!


:= nog steeds inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:42 



 
Profiel   

BigOne schreef
Dit is het Oekraïne topic !!


Jij begint over Putin uitschakelen en ik zet daar wat tegenover.

Overigens is jouw reactie tekekend hoe alles mbt Oekraïne buiten bredere verbanden gehouden wordt om vooral de publike opinie geen perspectief te geven. Alsof er geen andere ook zwaarwegende, wellicht zwaarwegender belangen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 19:47 



 
Profiel   

:Z

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:00 



 
Profiel   

Joh HC, benzine en diesel is alweer een heel stuk goedkoper, kap nog een boom en je komt de winter wel door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 20:24 



 
Profiel   

Helder opiniestuk van een veteraan (majoor) van het Nederlandse leger over oorlogshandelingen, hoe daar door het "thuisfront" achteraf op gereageerd kan worden en wat dat met een militair kan doen:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... %2Ft.co%2F

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 09:09 



 
Profiel   

Gewoon consuminderen en we komen al een heel eind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 10:00 



 
Profiel   

irmaz schreef
Helder opiniestuk van een veteraan (majoor) van het Nederlandse leger over oorlogshandelingen, hoe daar door het "thuisfront" achteraf op gereageerd kan worden en wat dat met een militair kan doen:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... %2Ft.co%2F


Helder stuk Irmaz. Het is natuurlijk niet voor niets dat zoveel oorlogsveteranen met PTSS thuis zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 11:57 



 
Profiel   

Babootje schreef
irmaz schreef
Helder opiniestuk van een veteraan (majoor) van het Nederlandse leger over oorlogshandelingen, hoe daar door het "thuisfront" achteraf op gereageerd kan worden en wat dat met een militair kan doen:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... %2Ft.co%2F


Helder stuk Irmaz. Het is natuurlijk niet voor niets dat zoveel oorlogsveteranen met PTSS thuis zitten.


Heel duidelijk stuk ook en zo waar. Wij hebben zo gemakkelijk praten vanuit onze luie zetel en ons beschermd vaak luxe leventje. We kennen niet de ontberingen van een soldaat en de Dillema's waar ze mee te maken krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 12:12 



 
Profiel   

Een broer van een vroegere studiegenoot was in Joegoslavie. Sindsdien kan hij geen alcohol meer drinken want dan wordt hij aggressief. Puur ontstaan door de traumatische ervaringen.
Nu is het wel makkelijk om alcohol ze laten staan uiteraard, maar dat betekend dat het nog altijd in je hoofd onderdrukt zit.

Mijn opa was altijd helemaal van de leg als hij een spoeivliegtuigje hoorde, dan beleefde hij gelijk weer bombardementen uit WO2. Hij heeft er ook nooit over willen praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 12:15 



 
Profiel   

Mijn moeder had wo2 meegemaakt als tiener en ik kan me herinneren dat ze ons altijd binnenriep wanneer er militaire oefeningen met vliegtuigen waren , tot wel 20 jaar na de oorlog .

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 13:13 



 
Profiel   

Ooit in een winkel, klapte er een fles bubbels onverwacht met een enorme knal uit elkaar. Een vrouw die volkomen overstuur was riep: " dekking, dekking een bombardement" en ze stortte zich op de grond achter de schappen voor mijn verbaasde kinderogen en die schat was werkelijk volledig over de mik. Niet normaal. Ik was toen nog heel erg jong, maar toen begrepen dat er sommige verhalen zijn die je altijd in je blijft dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 13:34 



 
Profiel   

Babootje schreef
irmaz schreef
Helder opiniestuk van een veteraan (majoor) van het Nederlandse leger over oorlogshandelingen, hoe daar door het "thuisfront" achteraf op gereageerd kan worden en wat dat met een militair kan doen:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... %2Ft.co%2F


Helder stuk Irmaz. Het is natuurlijk niet voor niets dat zoveel oorlogsveteranen met PTSS thuis zitten.



Mijn vader is nog maar nét uit WO2 voor zijn nummer verplicht met tegenzin naar Indonesië gestuurd om daar de indonesiers voor koningin en vaderland te onderdrukken. Teruggekomen met trauma. Al die jonge jongens zijn volstrekt aan hun lot overgelaten, zelfs collectief als (oorlogs)misdadigers bestempeld door de NL samenleving. Koningin en vaderland uiteraard stumm.
Het heeft mijn mening over oorlog, nationalisme en belangen van de toplaag gevormd.
Een blijkbaar andere mening dan de nu gangbare. Tja en vrijheid (van meninguiting) waar voor gevochten moet worden in Oekraïne beperkt zich tot vrijheid om de gangbare mening te ondersteunen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 14:32 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Mijn vader is nog maar nét uit WO2 voor zijn nummer verplicht met tegenzin naar Indonesië gestuurd om daar de indonesiers voor koningin en vaderland te onderdrukken. Teruggekomen met trauma. Al die jonge jongens zijn volstrekt aan hun lot overgelaten, zelfs collectief als (oorlogs)misdadigers bestempeld door de NL samenleving. Koningin en vaderland uiteraard stumm.
Het heeft mijn mening over oorlog, nationalisme en belangen van de toplaag gevormd.
Een blijkbaar andere mening dan de nu gangbare. Tja en vrijheid (van meninguiting) waar voor gevochten moet worden in Oekraïne beperkt zich tot vrijheid om de gangbare mening te ondersteunen.

Mijn Opa heeft in het verzet gezeten incl. 2x opgepakt en ontsnapt/bevrijd (gelukkig, anders was mijn vader nooit geboren). Mijn vader kwam er achter dat zijn lieve, zachtaardige vader eng, ijzig kalm kwaad kon zijn toen ze de 3 van Breda wilden vrijlaten de 1e keer.

Mensen zijn niet geschikt voor geweld. Bluf en intimidatie om anderen uit territorium te houden en dus niet met meer mensen ergens te wonen dan er middelen van bestaan zijn zeker, maar het doelbewust oorlog voeren en mensen doden ipv enkel wegjagen is een cultuur iets, niet een natuurlijk gedrag iets. Paar mensen met afwijkende geestestoestand uitgezonderd. Kwamen wetenschappers achter toen betrouwbare vuurwapens op grote schaal beschikbaar kwamen en de aantallen doden heel veel lager bleken te liggen dan je op basis van de trainings uitslagen en de wapens mocht verwachten. Veel kwam net voor de andere linie in de grond terecht, er overheen geschoten, of wapen wel geladen, maar nooit afgeschoten (tot de hele loop vol aan toe). Dat er nu een naampje voor is sinds zo WOI, zal ook met de schaal van te maken hebben, maar er is niks nieuws aan. Mensen zijn wat een cultuur/heilig boek ook zegt niet van nature gewelddadig en dat forceren vraagt een (te) hoge prijs van die mensen.

"Gangbare" mening, tja ik heb niet meteen moeite met een afwijkende mening, mits die persoon ook geen moeite heeft met de mijne en wij elkaars vrijheid van meningsuiting ondersteunen. Als een partij besluit het recht te hebben om aan iedereen zijn mening op te leggen, heb ik een probleem. En ook kijkende naar bv wat de statistieken zeggen over geluk, veiligheid, gezondheid, welvaart, rechtsorde, etc. dan hoort die wederkerige ruimte voor afwijkende meningen daar bij om dat mogelijk te maken. Als vrouw en met wat probleempjes hier en daar zijn die dingen nogal relevant. Past het enige mening/ideaal hokje wat mag je, ja dan kan het best dat je er geen problemen in ziet. Maar HC ook jouw hier wat anders overkomende? mening mag in dit land en ook in Spanje, ondersteun dat al is het maar uit eigen belang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:03 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Ooit in een winkel, klapte er een fles bubbels onverwacht met een enorme knal uit elkaar. Een vrouw die volkomen overstuur was riep: " dekking, dekking een bombardement" en ze stortte zich op de grond achter de schappen voor mijn verbaasde kinderogen en die schat was werkelijk volledig over de mik. Niet normaal. Ik was toen nog heel erg jong, maar toen begrepen dat er sommige verhalen zijn die je altijd in je blijft dragen.


De vorige eigenaresse van ons 1e huis was aan het dementeren. Dacht regelmatig dat er Duitsers in de struiken zaten en bracht mijn schoonouders (haar buren) ooit een taart met de mededeling: "Geweldig dat jullie die mof in de keldermuur hebben gemetseld! En natuurlijk houd ik mijn mondje dicht".

Mijn oma raakte, eenmaal flink dement, meerdere keren per dag in paniek omdat ze dacht dat 'ze' haar dochtertje gingen vermoorden. Mijn opa is destijds opgepakt en gesteriliseerd als jood zijnde, zijn ouders zijn vermoord. Pas toen oma dement was kreeg ik door hoeveel angst ze om m'n moeder gehad moet hebben in die tijd.

@HC:Veel van die jongens die naar 'ons' Indië' werden gestuurd kwamen getraumatiseerd terug. Net als bijvoorbeeld Vietnamveteranen.

Mijn vader en zijn familie zaten in het Jappenkamp, hadden ook later allemaal een steekje los.

Oorlog is inderdaad gruwelijk maar soms moet je wel. Ik ben persoonlijk erg blij dat de Nazi's bevochten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:04 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Mijn vader is nog maar nét uit WO2 voor zijn nummer verplicht met tegenzin naar Indonesië gestuurd om daar de indonesiers voor koningin en vaderland te onderdrukken. Teruggekomen met trauma. Al die jonge jongens zijn volstrekt aan hun lot overgelaten, zelfs collectief als (oorlogs)misdadigers bestempeld door de NL samenleving. Koningin en vaderland uiteraard stumm.
Het heeft mijn mening over oorlog, nationalisme en belangen van de toplaag gevormd.
Een blijkbaar andere mening dan de nu gangbare. Tja en vrijheid (van meninguiting) waar voor gevochten moet worden in Oekraïne beperkt zich tot vrijheid om de gangbare mening te ondersteunen.

Normaal lees ik je berichten niet maar toevallig stuitte ik op dit bericht en Ned. Indië ligt mij na aan het hart vandaar toch een reactie.

Wat ik niet begrijp is dat je blijkbaar het verschil niet kunt maken tussen agressor en verdediger. Nederlanders gingen (let op de beweging van dit woord) naar Ned. Indië om hun wil op te leggen aan een volk dat daar woont. Net zoals de Russen naar Ukraïne gaan (let weer op de beweging van dit woord) om hun wil op te leggen aan het volk dat in Ukraïne woont. Zo'n oorlog heeft helemaal niks met vrijheid van meningsuiting te maken. Een land dat zijn wil met geweld op probeert te leggen aan een ander land is per definitie fout.

Een land begaat oorlogsmisdaden doordat individuen in naam van dat land oorlogsmisdaden plegen. Dat wil helemaal niet zeggen dat iedere inwoner of soldaat van dat land bij collectief oorlogsmisdadiger is. Zie ook de empathie en medelijden dat er wel degelijk is voor de Russische Mobiks.
Het verdedigen van het land Ukraïne tegen de Russen wordt erg breed gedragen binnen het land zelf, hoe kun jij daar een andere mening over hebben die er werkelijk toe doet? Jij bent toch helemaal geen partij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 15:16 



 
Profiel   

Indonesië was voor Nederland een wingewest. Feitelijk gezien had Nederland daar niets te doen.

Hetzelfde dreigt nu te gebeuren met Oekraïne, omvorming door Rusland tot wingewest. Alleen de pro russen mogen blijven, de rest dood of vluchten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 17:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 73 van de 258 [ 6430 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 258  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen