Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pim Lammers en de kinderboekenweek

 

Cer schreef
Mkango schreef
De werken die Pim daadwerkelijk voor kinderen heeft geschreven, en waar hij veel om geprezen wordt, hoor je al die numpties niet over, want dat gaat hun hersencapaciteit te boven. :=

Of ..”dan hebben ze niks te doen”..
Ik heb steeds vaker het idee dat het het laatste is..
en dan ga je denk naar een hele steriele wereld toe ook
Jup. Maar dat is momenteel natuurlijk ook een beetje de tendens, ook in het onderwijs. Mensen willen niet geconfronteerd worden met dingen waar zij zich ongemakkelijk bij voelen, dus moet dat allemaal weggemoffeld, gecanceld of ge-triggerwarninged worden.

Waar een paar jaar terug een trigger of content warning vooral gegeven werd bij zaken als (zelf)moord, verkrachting etc., kom ik tegenwoordig posts op social media tegen waar er een trigger warning staat omdat iemand het deels heeft over haar zwangerschap, "zodat mensen die geen kinderen kunnen krijgen er niet mee geconfronteerd worden." 8)7
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 22:07 



 
Profiel   

Ja maar dat snap ik dan weer wel want dat wordt vooral gedaan door meiden die een kindje zijn verloren/ moeilijk zwanger raakten want hun gevolg dealt vaak ook met die problemen en dan kan het heel confronterend zijn om te lezen dat iemand zwanger is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 22:16 



 

Urbanus schreef
Ja maar dat snap ik dan weer wel want dat wordt vooral gedaan door meiden die een kindje zijn verloren/ moeilijk zwanger raakten want hun gevolg dealt vaak ook met die problemen en dan kan het heel confronterend zijn om te lezen dat iemand zwanger is.
Dit was in een FB-groep over dames die hiken, dus niet een influencer/vlogger die het aan haar following postte of zo. :) De vraag ging over of er moeders zijn die met hun baby's hiken en hoe ze dat aanpakken, dus ook geen uitgebreid verslag van een zwangerschap of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 22:20 



 
Profiel   

Het woord hiken is voor mij een trigger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 22:32 



 

Nepal ook zeker? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 22:38 



 
Profiel   

Kgggggggggggggggg.

Ja.

:')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 22:45 



 
Profiel   

marleen_88 schreef
Een auteur die literaire thrillers schrijft is toch ook niet meteen een seriemoordenaar?!


Geen serie- maar wel moordenaar: Richard Klinkhamer.
Woensdag gehaktdag. Lekker autobiografisch.

Als ik iets walgelijk vind in de NL literatuur, is het wel dat boek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-23 23:56 



 
Profiel   

hoefnageltje schreef
marleen_88 schreef
Een auteur die literaire thrillers schrijft is toch ook niet meteen een seriemoordenaar?!


Geen serie- maar wel moordenaar: Richard Klinkhamer.
Woensdag gehaktdag. Lekker autobiografisch.

Als ik iets walgelijk vind in de NL literatuur, is het wel dat boek.


Ja oké, kan ik me voorstellen. Ennieweej.

Hester Zitvast heeft een stukje geschreven:

Citaat
Schrijver Pim Lammers wordt bedreigd. Bedreigd omdat hij ooit een boek schreef over kindermisbruik en dit jaar een gedicht voor de Kinderboekenweek mocht maken. Dat gaf kortsluiting in de hoofden van een groep mensen, waaronder Kim Feenstra en Monique Smit.

Als iemand schrijft over kindermisbruik, zal hij er wel aan doen ook, is waarschijnlijk hun gedachtegang geweest, want zo werkt dat immers in de literatuur; auteurs voeren vrijwel altijd uit wat ze op papier zetten.

Nee natuurlijk niet, maar maak dat mensen als Kim en Monique of al die andere hysterische moederhartmoeders én extreemrechts maar eens wijs. Zij klommen ter bescherming van hun kroost in de pen en verafschuwden dat waarvan ze niet eens de moeite namen zich er echt in te verdiepen.

Het gevolg is diep triest. Pim Lammers moet dood, vinden mensen nu, maar dát hadden al die schreeuwlelijkerds uiteraard niet bedoeld. Ze schoven hem alleen maar de term pedofiel in de schoenen omdat ze niet langer wegkijken en zwijgen. Zelfs niet van en over iemand die met pedofilie niets te maken heeft.

Over pedofilie mag niet geschreven worden, zoveel is nu wel duidelijk. Dan verheerlijk je het namelijk. Dan wil je het ook, aan kleine kinderen zitten. Schrijven over moord is dan weer van heel andere orde. Dat mag nog gewoon. Daar gelden de verknipte theorieën van Kim, Monique en consorten weer niet bij.

En ik verwacht je uiteraard weer in mijn Instagram DM, Kim, met hele epistels over de wereld waar wij tegenwoordig in leven, waar kinderen volgens jou bij bosjes ten prooi vallen aan seksuele roofdieren. Ik mocht je naam niet meer in mijn mond nemen, schreef je in je laatste woordenbrij.

Je noemde me een stom wijf, een gek mens. ‘fiets jou en je zure columns’, was je letterlijke tekst. Maar hey Kim, daar ben ik weer. Mede door jou moet een getalenteerd schrijver nu vrezen voor zijn leven. Je ben medeverantwoordelijk voor de hetze die is gecreëerd vanuit onwetendheid en angst.

Ik begrijp je als moeder hoor; laat nooit iemand aan je kind zitten. Maar daar nou willekeurig wat mensen voor te slachtofferen gaat veel en veel te ver.

Snap je dan werkelijk niet hoe literatuur werkt? Wat fictie is? Snap je wat je doet door mensen op deze manier monddood te maken? Over pedofilie moet júist gesproken en geschreven worden. Heb je het gehele boek gelezen?

Begrijp je de context? Snap je het verhaal? Nee hè? En dat hoeft ook niet hoor, maar hou er dan in elk geval je grote tetter over. Ik weet dat je je woorden niet gaat terugnemen, je bent volledig overtuigd van je gelijk. Je sleurt je achterban en vrouwen als Monique Smit erin mee en dat is meer dan kwalijk.

Pim Lammers had een prachtig gedicht kunnen schrijven en vandaag zonder angst de straat op kunnen gaan. Dat liep even anders door jullie allemaal. De doorgeslagen moedercultus die in hun grenzeloze liefde meer kwaad dan goed aanrichten. Wie beschermt al die kinderen daartegen?


On point, wat mij betreft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 10:17 



 
Profiel   

[ img ]
De reactie van iemand die zelf misbruikt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 10:22 



 
Profiel   

BigOne schreef
[ [url=m/9SsGMc.png]Afbeelding[/url] ]
De reactie van iemand die zelf misbruikt is.

Wat een eerlijke en duidelijke reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 10:46 



 
Profiel   

Misbruik gebeurt inderdaad vaker vlakbij, bij bekenden en soms ook openbaar.

Wat mij stoort aan de hele discussie is dat bijvoorbeeld Revu spreekt van 'bijvoorbeeld' over de andere teksten van Pim. Maar steeds vind ik alleen dat van die voetbaltrainer. Zijn er dus nog meer teksten vraag ik me af?

Ik lees nergens dat Pim misbruik goedkeurt. Bedreigen van mensen en pedofilie is natuurlijk nooit goed te keuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:05 



 
Profiel   

Urbanus schreef
hoefnageltje schreef


Geen serie- maar wel moordenaar: Richard Klinkhamer.
Woensdag gehaktdag. Lekker autobiografisch.

Als ik iets walgelijk vind in de NL literatuur, is het wel dat boek.


Ja oké, kan ik me voorstellen. Ennieweej.

Hester Zitvast heeft een stukje geschreven:

Citaat
Schrijver Pim Lammers wordt bedreigd. Bedreigd omdat hij ooit een boek schreef over kindermisbruik en dit jaar een gedicht voor de Kinderboekenweek mocht maken. Dat gaf kortsluiting in de hoofden van een groep mensen, waaronder Kim Feenstra en Monique Smit.

Als iemand schrijft over kindermisbruik, zal hij er wel aan doen ook, is waarschijnlijk hun gedachtegang geweest, want zo werkt dat immers in de literatuur; auteurs voeren vrijwel altijd uit wat ze op papier zetten.

Nee natuurlijk niet, maar maak dat mensen als Kim en Monique of al die andere hysterische moederhartmoeders én extreemrechts maar eens wijs. Zij klommen ter bescherming van hun kroost in de pen en verafschuwden dat waarvan ze niet eens de moeite namen zich er echt in te verdiepen.

Het gevolg is diep triest. Pim Lammers moet dood, vinden mensen nu, maar dát hadden al die schreeuwlelijkerds uiteraard niet bedoeld. Ze schoven hem alleen maar de term pedofiel in de schoenen omdat ze niet langer wegkijken en zwijgen. Zelfs niet van en over iemand die met pedofilie niets te maken heeft.

Over pedofilie mag niet geschreven worden, zoveel is nu wel duidelijk. Dan verheerlijk je het namelijk. Dan wil je het ook, aan kleine kinderen zitten. Schrijven over moord is dan weer van heel andere orde. Dat mag nog gewoon. Daar gelden de verknipte theorieën van Kim, Monique en consorten weer niet bij.

En ik verwacht je uiteraard weer in mijn Instagram DM, Kim, met hele epistels over de wereld waar wij tegenwoordig in leven, waar kinderen volgens jou bij bosjes ten prooi vallen aan seksuele roofdieren. Ik mocht je naam niet meer in mijn mond nemen, schreef je in je laatste woordenbrij.

Je noemde me een stom wijf, een gek mens. ‘fiets jou en je zure columns’, was je letterlijke tekst. Maar hey Kim, daar ben ik weer. Mede door jou moet een getalenteerd schrijver nu vrezen voor zijn leven. Je ben medeverantwoordelijk voor de hetze die is gecreëerd vanuit onwetendheid en angst.

Ik begrijp je als moeder hoor; laat nooit iemand aan je kind zitten. Maar daar nou willekeurig wat mensen voor te slachtofferen gaat veel en veel te ver.

Snap je dan werkelijk niet hoe literatuur werkt? Wat fictie is? Snap je wat je doet door mensen op deze manier monddood te maken? Over pedofilie moet júist gesproken en geschreven worden. Heb je het gehele boek gelezen?

Begrijp je de context? Snap je het verhaal? Nee hè? En dat hoeft ook niet hoor, maar hou er dan in elk geval je grote tetter over. Ik weet dat je je woorden niet gaat terugnemen, je bent volledig overtuigd van je gelijk. Je sleurt je achterban en vrouwen als Monique Smit erin mee en dat is meer dan kwalijk.

Pim Lammers had een prachtig gedicht kunnen schrijven en vandaag zonder angst de straat op kunnen gaan. Dat liep even anders door jullie allemaal. De doorgeslagen moedercultus die in hun grenzeloze liefde meer kwaad dan goed aanrichten. Wie beschermt al die kinderen daartegen?


On point, wat mij betreft.

Zo, inderdaad. Heel goed omschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:12 



 

germie schreef
Misbruik gebeurt inderdaad vaker vlakbij, bij bekenden en soms ook openbaar.

Wat mij stoort aan de hele discussie is dat bijvoorbeeld Revu spreekt van 'bijvoorbeeld' over de andere teksten van Pim. Maar steeds vind ik alleen dat van die voetbaltrainer. Zijn er dus nog meer teksten vraag ik me af?

Ik lees nergens dat Pim misbruik goedkeurt. Bedreigen van mensen en pedofilie is natuurlijk nooit goed te keuren.

Pimlammers.nl daar vind je enkele andere teksten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:13 



 
Profiel   

BigOne schreef
[ [url=m/9SsGMc.png]Afbeelding[/url] ]
De reactie van iemand die zelf misbruikt is.


Als moeder van 2 kinderen en slachtoffer van misbruik lees ik de tekst ook zo.

En verwacht nou maar niet een excuus van Kim en consorten. Dat organisaties als free a girl hier ook nog aan meewerken vind ik helemaal godsgeklaagd.

Ik heb in ieder geval een bosje werk van Pim besteld. Daarmee breng ik die dwazen geen verstand bij maar hopelijk mijn kinderen wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:19 



 
Profiel   

germie schreef
Misbruik gebeurt inderdaad vaker vlakbij, bij bekenden en soms ook openbaar.

Wat mij stoort aan de hele discussie is dat bijvoorbeeld Revu spreekt van 'bijvoorbeeld' over de andere teksten van Pim. Maar steeds vind ik alleen dat van die voetbaltrainer. Zijn er dus nog meer teksten vraag ik me af?

Ik lees nergens dat Pim misbruik goedkeurt. Bedreigen van mensen en pedofilie is natuurlijk nooit goed te keuren.

Ja sorry hoor maar dat kun je toch gewoon googlen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:24 



 
Profiel   

Het zijn me ook wel types hoor, die Kim en Monique. Eigenlijk zijn ze alle aandacht totaal niet waard.

Goed dat er ook veel openlijke steun is voor Pim Lammers. De schreeuwlelijkers zijn ook in deze kwestie ver in de minderheid. Natuurlijk. Ze hebben alleen maar de grootste mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:47 



 
Profiel   

Boras schreef
Het zijn me ook wel types hoor, die Kim en Monique. Eigenlijk zijn ze alle aandacht totaal niet waard.

Goed dat er ook veel openlijke steun is voor Pim Lammers. De schreeuwlelijkers zijn ook in deze kwestie ver in de minderheid. Natuurlijk. Ze hebben alleen maar de grootste mond.

Volgens mij zijn ze beide niet zo heel slim, dus is begrijpend lezen lastig. Wel hebben ze een enorm bereik. Daar ga je dan :\.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 11:49 



 
Profiel   

Urbanus schreef
germie schreef
Misbruik gebeurt inderdaad vaker vlakbij, bij bekenden en soms ook openbaar.

Wat mij stoort aan de hele discussie is dat bijvoorbeeld Revu spreekt van 'bijvoorbeeld' over de andere teksten van Pim. Maar steeds vind ik alleen dat van die voetbaltrainer. Zijn er dus nog meer teksten vraag ik me af?

Ik lees nergens dat Pim misbruik goedkeurt. Bedreigen van mensen en pedofilie is natuurlijk nooit goed te keuren.

Ja sorry hoor maar dat kun je toch gewoon googlen??

Dan kom ik alleen steeds maar weer op de tekst van die voetbaltrainer.

Ik keur misbruik nooit goed, maar als er niet meer over geschreven mag worden, dan vind ik daar ook wel wat van. Zelf ook wat meegemaakt helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:04 



 
Profiel   

Ik heb ook gegoogled op ander openbaar werk, maar ik kan het ook niet vinden. Zou ook gek zijn, want ik neem aan dat hij gewoon geld wil verdienen.
De Revu zal ze wellicht wel gelezen hebben, geen idee wat hij verder nog schrijft.. of dat allemaal hetzelfde is, of ook andere dingen.. Dan zal je ze moeten bestellen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:11 



 

Er staat gewoon een selectie op z'n website, dames: https://www.pimlammers.nl :D

En hij kan echt prachtig schrijven. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:23 



 
Profiel   

Mkango schreef
Er staat gewoon een selectie op z'n website, dames: https://www.pimlammers.nl :D

En hij kan echt prachtig schrijven. <3

Ik ga eens kijken, maar die selectie komt met google niet naar voren, sterker nog, ik vind zijn website dan niet eens. Alleen al die ophef komt steeds weer naar voren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:27 



 
Profiel   

ja die had ik gevonden maar dat was vrij lastig, google geeft uiteraard als eerste hits de huidige toestand.. .. ik haakte af bij "geef me je spuug" .. het is wel wat het is, maar toch :')
Enfin, dit is offtopic..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:28 



 
Profiel   

BigOne schreef
[ [url=m/9SsGMc.png]Afbeelding[/url] ]
De reactie van iemand die zelf misbruikt is.


Heel goed omschreven.

Ik heb ook een ervaringsdeskundige gesproken hierover, die als jonge puber is misbruikt door iemand uit de buurt. Hij heeft later ptss opgelopen door de hulpverlening; toen is er heel naar op gereageerd toen hij eerlijk vertelde dat hij bepaalde dingen ook fijn had gevonden; en dat vond hij misschien nog wel erger/moeilijker dan het hele misbruik zelf. Dat zulke verhalen geschreven worden is voor misbruikslachtoffers zó belangrijk.

Ik heb 'de trainer' gelezen en voelde me er heel onprettig bij. Maar dat mag, literatuur en kunst hoeft niet alleen maar fijn en leuk te zijn, het mag ook schuren, het mag ook aan het denken zetten en discussie oproepen. Maar doodsbedreigingen zijn geen discussie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:39 



 
Profiel   

Ik vond dat ongemakkelijke gevoel juist het sterke van het stuk. M.i. is dat ook de bedoeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 12:56 



 
Profiel   

germie schreef
Mkango schreef
Er staat gewoon een selectie op z'n website, dames: https://www.pimlammers.nl :D

En hij kan echt prachtig schrijven. <3

Ik ga eens kijken, maar die selectie komt met google niet naar voren, sterker nog, ik vind zijn website dan niet eens. Alleen al die ophef komt steeds weer naar voren.


Dat vind ik ernstig hoor, dat je dat niet zelf kunt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-23 13:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 173 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen