Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 10 [ 226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Insecten eten, in veel produkten toegestaan

 
Profiel   

Ik mep alles dood wat mij actief probeert te steken op zoek naar bloed ja :j vooral muggen en teken maar ook al die vliegende krengen die eigenlijk op paarden afkomen maar mij als bijvangst ook niet onsmakelijk vinden.

Beestjes die mij met rust laten laat ik ook met rust, nooit begrepen waarom men spinnen ofzo dood zou willen hebben.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:01 



 
Profiel   

Kitty schreef
Heel anders misschien, maar wat ik me afvraag na het lezen van dit topic, is of vegetariërs ook geen mug doodslaan die hen probeert te steken.

Nee ik doe dat niet. Ik blaas er zachtjes tegenaan om hem weg te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:11 



 
Profiel   

Kitty schreef
Heel anders misschien, maar wat ik me afvraag na het lezen van dit topic, is of vegetariërs ook geen mug doodslaan die hen probeert te steken.

Nee doe ik nooit… De enige beestjes die ik dood zijn wespen en hoornaars. Daar ben ik echt heel bang voor. Maar alsnog voel ik me dan schuldig nadat ik ‘m gedood heb.

Bij spinnen vraag ik of m’n vader of vriend hem buiten zet.

Ik stapte laatst per ongeluk op een slak die toen dood was. Heb me daar ook heel schuldig over gevoeld. Beetje raar misschien, haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 12:36 



 
Profiel   

nienke555 schreef
Kitty schreef
Heel anders misschien, maar wat ik me afvraag na het lezen van dit topic, is of vegetariërs ook geen mug doodslaan die hen probeert te steken.

Nee doe ik nooit… De enige beestjes die ik dood zijn wespen en hoornaars. Daar ben ik echt heel bang voor. Maar alsnog voel ik me dan schuldig nadat ik ‘m gedood heb.

Bij spinnen vraag ik of m’n vader of vriend hem buiten zet.

Ik stapte laatst per ongeluk op een slak die toen dood was. Heb me daar ook heel schuldig over gevoeld. Beetje raar misschien, haha

Als het net geregend heeft ga ik niet graag mijn tuin in omdat er dan veel slakken zitten die ik inderdaad niet wil doodtrappen al is het per ongeluk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 13:13 



 
Profiel   

Kitty schreef
Janneke2 schreef
Ja hoor, die mug sla ik tot moes.

... ik eet m alleen niet op.

:D dat laatste snap ik


En het tot moes slaan niet?
Dat is doorgaans gebeurd voordat ik er erg in heb.

Wespen en - met veel zorg en enthousiasme - bijen zet ik buiten.
Doorgaans is het huis aardig mug-vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 14:14 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Ja hoor, die mug sla ik tot moes.

... ik eet m alleen niet op.

Quote Kitty: :D dat laatste snap ik

En het tot moes slaan niet?
Dat is doorgaans gebeurd voordat ik er erg in heb.

Wespen en - met veel zorg en enthousiasme - bijen zet ik buiten.
Doorgaans is het huis aardig mug-vrij.

Oh jawel, ik sla ze zelf ook dood.
Maar ik vraag me af waar het verschil zit in het doden van een meelworm en een mug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 17:39 



 
Profiel   

Met één meelworm heb je je buik niet vol. Hoeveel gedroogde meelwormen zou je nodig hebben voor een burger van meelworm-meel? 100? 500? 1000? In ieder geval een groot verschil met die paar muggen die hier jaarlijks binnen weten te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:06 



 
Profiel   

Ik denk in dat stukje industrieel kweken op grote schaal ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:07 



 
Profiel   

Ik heb zelf geen last van muggen, op een enkele na die om mijn hoofd blijft zoomen als je probeert te slapen. Maar ook dan heb ik meestal geen zin meer om in actie te komen. Een daas sla ik dood op mijn paard en als ik een teek van mijn huisdieren afhaal maak ik ze ook dood.

Andere insecten, zoals vliegen, spinnen en wespen, vang ik en zet ik buiten.

Maar ik hoef ze niet te eten en wat mij betreft hoeft het ook niet het zoveelste diertje te worden wat gekweekt wordt om op te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 18:46 



 
Profiel   

Kitty schreef
Oh jawel, ik sla ze zelf ook dood.
Maar ik vraag me af waar het verschil zit in het doden van een meelworm en een mug.


Zo veel verschil zie ik niet.

... wat ik mbt het doden van dieren veel belangrijker vind, is of het dier een goed leven heeft gehad.

En wat voor mij als vegetariër een belangrijke kwestie is, hoe gaan we als mensheid voorzien in voldoende eiwitten.

De getallen hoor je iedere keer anders, maar als je als mens zelf eiwitrijk voedsel eet ipv het aan bijvoorbeeld een rund te voeren 'bespaar' je eiwitten tov vlees eten.

En meelwormen een meelworm-waardig leven geven en daarna oppeuzelen lijkt mij niet zo heel erg moeilijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-23 19:49 



 
Profiel   

Ik kreeg net op mijn Facebook een advertentie van Imby kattenvoer op basis van insecten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:29 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik kreeg net op mijn Facebook een advertentie van Imby kattenvoer op basis van insecten.

Ik kreeg op youtube al reclame voor vegetarische maaltijden voor katten, omdat ze ook wel eens wat anders zouden willen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 18:47 



 
Profiel   

Vegetarisch voer voor een kat is reinste dierenmishandeling.

Bij paarden steeds maar hameren op natuurlijke omstandigheden en bij katten juist al hun behoeftes overboord gooien :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 22:03 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Vegetarisch voer voor een kat is reinste dierenmishandeling.

Bij paarden steeds maar hameren op natuurlijke omstandigheden en bij katten juist al hun behoeftes overboord gooien :?

Klopt, maar je kunt dus voor je hond of kat (bijvoorbeeld bij vegavriend.nl) al vegetarisch voer kopen.
}:0 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 09:29 



 
Profiel   

Als de markt erom vraagt, wordt het gemaakt.. dat is hoe het werkt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 09:30 



 
Profiel   

Zou verboden moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 10:41 



 
Profiel   

Dit topic ging over insecten eten en of dat wel of niet "vegetarisch" zou zijn. Het is niet vegetarisch .Ik kreeg een adv. over kattenvoer op basis van insecten, dat is geen vegetarisch kettenvoer. Volgens die adv. zouden katten het graag eten. Ik heb hier verder geen mening over, momenteel ben ik niet in het bezit van een kat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:14 



 
Profiel   

mijn honden eten ook graag insecten. Ik zie ze soms met smaak een gevangen spin opvreten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:23 



 
Profiel   

Maar als insecten niet tot vega behoren, dan mogen ze het eten ;)

Vroeger wel eens een insectenburger gegeten, maar ik zie mezelf dat niet als vaste dag in de week als 'vlees' eten. Eigen keuze vind ik belangrijk, net als ik met ook geen vegetarisme op laat leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:30 



 
Profiel   

Vind je insecten geen dieren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:34 



 
Profiel   

Op zich prima dat er meer eten geproduceerd gaat worden met insecten erin. Vast een prima eiwitbron, maar insecten zijn net als koeien, varkens e.d. ook dieren dus ik vind dat er duidelijk vermeld moet worden in de producten dat er insecten inzitten.

Ik ben geen vegetariër, maar ik probeer wel om niet te vaak vlees te eten, ongeveer 2 keer per week. Een insectenburger eten bijvoorbeeld zou ook onder een dagje vlees vallen... En genoeg mensen die helemaal geen dieren willen eten en dus ook geen insecten. Zou niet zo moeten zijn dat je dan alle verpakkingen helemaal moet gaan napluizen op de ingrediëntenlijst. Per ongeluk schijn je sowieso jaarlijks wel zo'n 500 gram aan insecten te eten, vliegjes die in je mond vliegen enzo :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 11:35 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Vind je insecten geen dieren?

Ik wel. Dat was juist 1 van mijn vragen hier. Eet je als vegetarier wel of geen insecten? De meesten dus niet.

Een insectenburger i.p.v. ander vlees mag best een keer, maar niet opgelegd worden vind ik. Ik zie dat ook niet als vega overigens, al kan dat misschien zo overkomen. Het mag dan best zgn. wat beter zijn voor het milieu, maar het moet wel een eigen keuze blijven vind ik. Ik ben niet direct tegen het eten van insecten, maar zie mezelf niet actief insecten kopen om op te eten. Die burgers was toen een experiment zeg maar. En ach, het was te doen, maar ook niet bijzonder lekker. Dus niet direct voor herhaling vatbaar.
Ik vind ook dat vega niet opgelegd moet worden.

Als ik een vliegje binnenkrijg met wandelen of paardrijden, dan zeg ik ook altijd 'ik krijg gratis vlees binnen'. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 12:02 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Vind je insecten geen dieren?

Het is een open deur, ik weet het, maar het woord "vinden" is hier niet van toepassing.
Een insekt is een dier, wat iemand daar ook van vindt...

Ik had in mijn studietijd een vriend die vegetarier was, ik heb zijn kroepoek eten verpest, hij was zich er niet van bewust dat dat van garnalen wordt gemaakt. Hij stopte onmiddelijk met het eten daarvan.
Voor de volledigheid, garnalen, hoewel geleedpotigen zijn géén insekten zijn (wél dieren).

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 12:47 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Urbanus schreef
Vind je insecten geen dieren?

Het is een open deur, ik weet het, maar het woord "vinden" is hier niet van toepassing.
Een insekt is een dier, wat iemand daar ook van vindt...

Ik had in mijn studietijd een vriend die vegetarier was, ik heb zijn kroepoek eten verpest, hij was zich er niet van bewust dat dat van garnalen wordt gemaakt. Hij stopte onmiddelijk met het eten daarvan.
Voor de volledigheid, garnalen, hoewel geleedpotigen zijn géén insekten zijn (wél dieren).


Wil ik aan toevoegen dat de schaamluis inmiddels is uitgestorven. rip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 18:26 



 
Profiel   

Urbanus schreef
Wil ik aan toevoegen dat de schaamluis inmiddels is uitgestorven. rip.

Jammer genoeg niet -O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 18:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 10 [ 226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen