Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 20 [ 500 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik ga niet stemmen. Nog meer mensen?

 
Profiel   

Je kan blijkbaar ook niet zomaar overal groenten verbouwen..
minder vee wil niet zeggen meer groenten, als ik goed opgelet heb..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 14:43 



 
Profiel   

speurneusc schreef
en wat willen ze nou?

°Wie precies...?"
Citaat
dat het vee eruit gaat en als optie moeten wij dan ook maar minder vlees eten en meer groente

... als we het hebben over het accoord van Parijs en over iemands ecologische voetafdruk, dan vind ik het een uitstekend idee.
Citaat
ze willen de grond van de boeren hebben voor natuur, recreatie verplaatsing uit de natuur, en meer huizen, dus niet meer landbouw om ons groenvoer te telen.

Wie precies wil dit...?

Projectontwikkelaars waarschijnlijk wel, ivm regelgeving kunnen een aantal boerderijen niet door en wordt het natuur,
maar met een beetje gezond verstand en waakzaamheid
(let op: neo liberaal kabinet kiest voor projectontwikkelaars en tegen gezinsbedrijven)
is dit niet waar het huidige beleid op mikt.
Dat er een laatste optie is 'gedwongen uitkoop' overheerst zo ongeveer al het andere.

(Dat complotgedoe ben ik wat moe: "hullie willen onze grond".)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 17:22 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
speurneusc schreef
en wat willen ze nou? dat het vee eruit gaat en als optie moeten wij dan ook maar minder vlees eten en meer groente, hebben we groente overschot dan? ze willen de grond van de boeren hebben voor natuur, recreatie verplaatsing uit de natuur, en meer huizen, dus niet meer landbouw om ons groenvoer te telen.


Minder vlees zou ik prima vinden.
Duurder, boer een betere prijs en gezonder.


boer betere prijs, maar die is zijn land kwijt.
Ze kopen de koeien niet op, ze kopen de boer in zijn geheel uit, dus alles, vee huis land machines...
en dan heb ik het over de stikstof madam en heren in den haag

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 17:46 



 
Profiel   

Citaat
boer betere prijs, maar die is zijn land kwijt.
Hoe dan...?
Citaat
Ze kopen de koeien niet op, ze kopen de boer in zijn geheel uit, dus alles, vee huis land machines...
en dan heb ik het over de stikstof madam en heren in den haag


De uitgekochte boeren die ik gesproken heb, hebben hun bedrijf beëindigd, maar bezitten nog gewoon hun huis en hun grond.
Bij de één ligt de grond braak, de ander heeft het in overleg verpacht mbt extensieve veehouderij.

(Dus ik geloof jouw versie over Den Haag niet zo.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 18:05 



 
Profiel   

niet op elk stukje gras kan je een twee drie ineens super groente telen, daar gaat aardig wat vooraf zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 19:22 



 
Profiel   

speurneusc schreef
IMANDRA schreef

Minder vlees zou ik prima vinden.
Duurder, boer een betere prijs en gezonder.


boer betere prijs, maar die is zijn land kwijt.
Ze kopen de koeien niet op, ze kopen de boer in zijn geheel uit, dus alles, vee huis land machines...
en dan heb ik het over de stikstof madam en heren in den haag


Niet alle boeren worden uitgekocht. Dus voor wat overblijft zou de overheid moeten zorgen dat zij een eerlijkere prijs krijgen (en helpen om duurzamer te gaan boeren). Als vlees daardoor duurder wordt is dat maar zo. Mag in mijn optiek prima naar een (meer) luxeproduct in plaats van dagelijkse kost (of zelfs vaker per dag nu).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 19:44 



 
Profiel   

speurneusc schreef
niet op elk stukje gras kan je een twee drie ineens super groente telen, daar gaat aardig wat vooraf zo


Ja klopt.

In het veenweidegebied wordt daar momenteel hard aan gewerkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 19:47 



 
Profiel   

Zelfs tussen tegels kan je groenten telen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 20:58 



 
Profiel   

https://indepen.nl/docu-stik-stof-tot-n ... _eBsqYEZt8

deze docu over stikstof zag ik gisteren. Wel een eye opener denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 08:52 



 
Profiel   

Hier een stukje over de onzin van moeras natuur

https://www.ad.nl/gouda/polders-opoffer ... haring_web

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:13 



 
Profiel   

Popstra schreef
Hier een stukje over de onzin van moeras natuur

https://www.ad.nl/gouda/polders-opoffer ... haring_web


“Zeggen lezers en agrariërs”.
Dus vooral opiniestuk met meningen van mensen die er ofwel geen verstand van hebben ofwel financieel belang bij hebben om het niet te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:31 



 
Profiel   

juval schreef
https://indepen.nl/docu-stik-stof-tot-n ... _eBsqYEZt8

deze docu over stikstof zag ik gisteren. Wel een eye opener denk ik.


Kom op, die hele site is van het niveau "Wappies gonna wappie" en deze docu komt ook niet verder van te verkondigen dat hun meningen de feiten zijn. Ik mag toch hopen dat je betere argumenten hebt dan alleen deze docu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 09:59 



 
Profiel   

Popstra schreef
Hier een stukje over de onzin van moeras natuur

https://www.ad.nl/gouda/polders-opoffer ... haring_web


Polarisatie gaat zo.

Er zijn goede alternatieven, bijvoorbeeld
https://landvanons.nl/waterplanten-vrouw-vennepolder/
groente telen naast extensieve veeteelt in het veenweidegebied.

Maar kom mij niet aanzetten met 'koeien zijn ook natuur' - dat klopt, maar dan hebben we het wel over extensieve landbouw.
En dat moeras rond Gouda maar meteen zou leiden tot extra stikstof vind ik ook een rare aanname.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 10:04 



 
Profiel   

Hier in de Krimpenerwaard loopt een veenweide project en dat houdt in grondwaterpeil omhoog en extensieve veeteelt.
https://veenweidenkrimpenerwaard.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:02 



 
Profiel   

Ja, allemaal heerlijk, dat soort websites. Ben je in de praktijk betrokken bij dit soort projecten? Anders heb ik nog wel een prachtig praktijkverhaal van hoe je land elke winter onder water word gezet terwijl ze om je heen een vogelgebied creëeren op hoger land. En dat land moet natuurlijk wel drassiger worden.

Dat jij er dan toevallig tussen zit met lager land, das dan pech. Niks 'samen' . En daardoor is de goodwill inmiddels wel een beetje weg he ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:13 



 
Profiel   

Ik ben lid van de coöperatie, al zit ik aan de andere kant van het land.

Maar balen als jouw pensionstal in de dras komt vanwege de hogere waterstand.
Dan is samen ingewikkeld, terwijl het zo gezellig klinkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:17 



 
Profiel   

Wij zouden zo goed samen kunnen, paardenhouden past prima in beleid wat goed voor de natuur is. Het is soms frustrerend on hier te lezen dat 'boeren' niet willen, terwijl er in de praktijk echt heel veel onhandige dingen besloten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 19:43 



 
Profiel   

Dat zie ik ook Ruitje, er worden echt veel onhandige dingen besloten van mensen die er zogenaamd verstand van zouden hebben maar allemaal op hun eigen eilandje zitten.

Vind ook dat zeggen dat iets of iemand ergens geen verstand van heeft maar niet inhoudelijk in gaan op wat er gezegd/ geschreven wordt nogal een zwaktebod.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:16 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ja, allemaal heerlijk, dat soort websites. Ben je in de praktijk betrokken bij dit soort projecten? Anders heb ik nog wel een prachtig praktijkverhaal van hoe je land elke winter onder water word gezet terwijl ze om je heen een vogelgebied creëeren op hoger land. En dat land moet natuurlijk wel drassiger worden.

Dat jij er dan toevallig tussen zit met lager land, das dan pech. Niks 'samen' . En daardoor is de goodwill inmiddels wel een beetje weg he ;)


Ja ik hou mij bezig met deze
https://www.nvwk.nl/
Wilgen knotten is humor, vogels tellen doe ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:24 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Dat zie ik ook Ruitje, er worden echt veel onhandige dingen besloten van mensen die er zogenaamd verstand van zouden hebben maar allemaal op hun eigen eilandje zitten.

Vind ook dat zeggen dat iets of iemand ergens geen verstand van heeft maar niet inhoudelijk in gaan op wat er gezegd/ geschreven wordt nogal een zwaktebod.


Wij hadden in Raadsvragen het verzoek om geen mest uit te laten rijden want dat stinkt zo als ik buiten ben. :o?
Tja meneer u woont nu in de Krimpenerwaard en daar zijn agrariërs en die moeten een bedrijf runnen.
Als u er last van heeft had u zich beter moeten inlezen toen u besloot de grote stad te verlaten voor de landelijke rust }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:29 



 
Profiel   

Ja schokkend is ook men geen enkele empathie toont naar gedupeerden die alles door hun strot geduwd krijgen.
Ook hier op Bokt niet.

Ja acht wat zou je ook vrezen als het je zelf niet benadeeld....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 09:33 



 
Profiel   

[/quote]

Wij hadden in Raadsvragen het verzoek om geen mest uit te laten rijden want dat stinkt zo als ik buiten ben. :o?
Tja meneer u woont nu in de Krimpenerwaard en daar zijn agrariërs en die moeten een bedrijf runnen.
Als u er last van heeft had u zich beter moeten inlezen toen u besloot de grote stad te verlaten voor de landelijke rust }>[/quote]

haha, dat probeerden ze ooit ook, ik woonde in Berkenwoude, op de Groene zoom, laatste huizen en dan weiland met koeienboer, dus de koeien op 10 meter afstand van de tuin (sloot), in deze huizen kwamen allemaal mensen uit de "grote" stad te wonen en met wat geld. Dus bij de eerste bemesting stond halve straat op achterste poten daarover. Ze ging tot aan de dominee aan toe in protest... daar kregen ze hetzelfde te horen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:15 



 
Profiel   

speurneusc schreef



Wij hadden in Raadsvragen het verzoek om geen mest uit te laten rijden want dat stinkt zo als ik buiten ben. :o?
Tja meneer u woont nu in de Krimpenerwaard en daar zijn agrariërs en die moeten een bedrijf runnen.
Als u er last van heeft had u zich beter moeten inlezen toen u besloot de grote stad te verlaten voor de landelijke rust }>[/quote]

haha, dat probeerden ze ooit ook, ik woonde in Berkenwoude, op de Groene zoom, laatste huizen en dan weiland met koeienboer, dus de koeien op 10 meter afstand van de tuin (sloot), in deze huizen kwamen allemaal mensen uit de "grote" stad te wonen en met wat geld. Dus bij de eerste bemesting stond halve straat op achterste poten daarover. Ze ging tot aan de dominee aan toe in protest... daar kregen ze hetzelfde te horen.[/quote]

Zelfde Gemeente erg he, zegt een voormalig stadse frats :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 10:28 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
speurneusc schreef


Wij hadden in Raadsvragen het verzoek om geen mest uit te laten rijden want dat stinkt zo als ik buiten ben. :o?
Tja meneer u woont nu in de Krimpenerwaard en daar zijn agrariërs en die moeten een bedrijf runnen.
Als u er last van heeft had u zich beter moeten inlezen toen u besloot de grote stad te verlaten voor de landelijke rust }>


haha, dat probeerden ze ooit ook, ik woonde in Berkenwoude, op de Groene zoom, laatste huizen en dan weiland met koeienboer, dus de koeien op 10 meter afstand van de tuin (sloot), in deze huizen kwamen allemaal mensen uit de "grote" stad te wonen en met wat geld. Dus bij de eerste bemesting stond halve straat op achterste poten daarover. Ze ging tot aan de dominee aan toe in protest... daar kregen ze hetzelfde te horen.[/quote]


Zelfde Gemeente erg he, zegt een voormalig stadse frats :+[/quote]

dat waren wij ook lol, kwamen ook uit rdam toen, pfff was ik 6 is 50 jaar geleden zoiets. Nou was dit dorp wel extreem hoor.. Maar mijn vader vond het niet erg, droger aangeschaft (buiten drogen zo dichtbij ging niet dat riekt dan en voor de extra vliegen had mijn vader enkele spinnen getraind (ja echt) hij ving de vliegen van het horgaas met zijn hand en gooide ze dan in het spinnenweb brrrr. zo ging mijn vader om met de koeien voor de deur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 12:43 



 
Profiel   

De verkiezingsperiode komt er weer aan!
Zijn er mensen die binnenkort een andere keuze maken dan de vorige keer en nu wel gaan stemmen?
Of misschien juist andersom hebben besloten nu niet te gaan stemmen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-23 17:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 20 [ 500 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen