Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 229 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussietopic

 
Profiel   

Janneke2 schreef
juval schreef
https://www.nieuweoogst.nl/nieuws/2023/ ... kkor08eCZg

en nog meer olie op het vuur door Tjeerd de Groot. Zou hij nu echt niet snappen dat de timing niet helemaal oké is om nu dit soort moties in te dienen?


De motie gaat over de bebouwde kom.
De motie wordt ontraden 'om bouwen niet helemaal op slot te zetten'.
... ik heb wat bouwactiviteiten meegemaakt in mijn Randstad tijd - maar geuroverlast....???


ja precies, maar vooral de timing, om op dit moment zo'n motie in te dienen terwijl de verhoudingen binnen de coalitie toch al erg gevoelig zijn. Het zet nog meer spanning op de boel.
Is er dan niemand die zegt dat hij beter even pas op de plaats kan maken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:23 



 
Profiel   

Dan vraag ik mij altijd af waarom een politicus zoiets doet. Wat wil hij hier mee bereiken? Meestal doen ze dat soort dingen niet zomaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 12:58 



 
Profiel   

Wat mij vooral ontgaat is geuroverlast in de bebouwde kom.
... dat dat niet mag kan ik inkomen.
(Toen oma nog jong was woonde ze onder de rook van de Gekro, het gemeentelijke destructiebedrijf. En soms kwam er een schip met rotte vis aan.... "Allemaal niet meer van deze tijd.")

Voor mij gaat politiek over de inhoud.

(En natuurlijk kunnen we speculeren. 'Dit is om even te testen hoe de coalitie er bij zit'. - Kan. Geen stomme test eigenlijk.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:09 



 
Profiel   

Geuroverlast is ook afkomstig vanuit de veehouderij.
Boeren die dicht bij de bebouwde kom wonen moeten gewoon zorgen dat ze geen stank verspreiden. Daarop kan je anticiperen. Met inkuilen ervoor zorgen dat het conserveringsproces optimaal verloopt. Bij mest uitrijden op de windrichting letten.

Wat Tjeerd de Groot betreft, laat hem lekker zijn gang gaan, zou ik zeggen. Een betere voor de verkiezingscampagne van BBB is niet te vinden. D66 is sinds de dans van Kaag gehalveerd. Nog een keer halveren zou toch geweldig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 13:59 



 
Profiel   

misterA schreef
Geuroverlast is ook afkomstig vanuit de veehouderij.
Boeren die dicht bij de bebouwde kom wonen moeten gewoon zorgen dat ze geen stank verspreiden. Daarop kan je anticiperen. Met inkuilen ervoor zorgen dat het conserveringsproces optimaal verloopt. Bij mest uitrijden op de windrichting letten.

Wat Tjeerd de Groot betreft, laat hem lekker zijn gang gaan, zou ik zeggen. Een betere voor de verkiezingscampagne van BBB is niet te vinden. D66 is sinds de dans van Kaag gehalveerd. Nog een keer halveren zou toch geweldig zijn.


Tuurlijk het weer heb je in de hand :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 14:50 



 
Profiel   

Loretta schreef
Dan vraag ik mij altijd af waarom een politicus zoiets doet. Wat wil hij hier mee bereiken? Meestal doen ze dat soort dingen niet zomaar.



denk enorme teleurstelling, een kat in het nauw maakt rare sprongen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 16:23 



 
Profiel   

... ondertussen, in kleine letters in een kwaliteitskrant:

"... minister Adema heeft toegezegd dat minder inkomsten voor de boeren niet de bedoeling kan zijn. En er zou nog gesproken worden over hoe de overheid er voor kan zorgen dat er ook zonder verplichtingen voldoende boeren zijn die meer natuurinclusief te werk gaan zodat de doelen voor bijvoorbeeld klimaat en schoon water worden gehaald. Dat zou kunnen door agrarisch natuurbeheer ruim te stimuleren, een vorm van landbouw die allang bestaat."

Ik heb begrip voor emoties van het type: "bemoei je niet met mijn bedrijf!!"

... maar hier wordt in feite gezegd dat niemand failliet moet gaan.
De ondernemer pur sang staat wellicht niet te trappelen, maar de natuurmensen wordt een ruime kans geboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:20 



 
Profiel   

Ik denk, dat het niets te maken heeft met 'staan trappelen' , maar met hoe het vaak in de praktijk gaat. Dus eerst zien, dan geloven.

Bijvoorbeeld, als je schade hebt van Ganzen, dan krijg je dat vergoed. Klinkt mooi hè?

Je moet dan eerst betaald een aanvraag doen, als blijkt dat de schade niet vergoed word krijg je dat bedrag niet terug. En de eisen waar je aan moet voldoen zijn zo hoog dat je denkt: laat maar, want wij zullen wel net niet voldoen en dan dat aanvraagbedrag kwijt zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:30 



 
Profiel   

maakt het verschil tussen volledig eigen bedrijf of pachter zijn, kan me voorstellen dat landeigenaren, de adel,of de industrie baronnen die hun geld in grond hebben zitten, er anders naar kijken dan de pachter, is uitkopen dan moeilijker of makkelijker

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 09:42 



 
Profiel   

ruitje schreef
En de eisen waar je aan moet voldoen zijn zo hoog dat je denkt: laat maar, want wij zullen wel net niet voldoen en dan dat aanvraagbedrag kwijt zijn :')

:') :')
Je mag 1x raden waar ik werk.

De zorg.
Papierwerk, práát me er niet van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 10:53 



 
Profiel   

Haha ja ik werk ook deels in de zorg, ik schud je de hand. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:42 



 
Profiel   

ruitje schreef
Ik denk, dat het niets te maken heeft met 'staan trappelen' , maar met hoe het vaak in de praktijk gaat. Dus eerst zien, dan geloven.

Bijvoorbeeld, als je schade hebt van Ganzen, dan krijg je dat vergoed. Klinkt mooi hè?

Je moet dan eerst betaald een aanvraag doen, als blijkt dat de schade niet vergoed word krijg je dat bedrag niet terug. En de eisen waar je aan moet voldoen zijn zo hoog dat je denkt: laat maar, want wij zullen wel net niet voldoen en dan dat aanvraagbedrag kwijt zijn :')


precies dit.. wij vragen ook geen schadevergoeding meer aan. Laatste keer ruzie gehad met de taxateur, dus laat maar. Zonde van het geld, dat aanvragen. We proberen de ganzen dagelijks te verjagen met hond en/of jager.

@mce, dat hangt helemaal van het pachtcontract af. bij geliberaliseerde pacht kan de pacht makkelijk opgezegd worden. zo zijn wij vorig jaar 10 hectare land kwijt geraakt waar bos gepland moest worden. Was het mooiste vruchtbaarste stuk. Maar kunnen we niets tegenin brengen.
Bij reguliere pacht is opzeggen een stuk lastiger. Hoe dat precies bij uitkoop geregeld wordt weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:54 



 
Profiel   

VNO-NCW en MKB Nederland roepen het kabinet op 4 juridische oplossingen te implementeren waardoor Nederland snel weer van het stikstofslot af kan.
Deze oproep doen ze precies vandaag op de dag van de ministerraad.

https://youtu.be/6JVg3wThmx4

Om eerlijk te zijn, ik ben echt heel benieuwd of dit allemaal mogelijk is. Mocht het echt mogelijk zijn dan heeft het kabinet het land 4 jaar lang vast gezet met een hele grote leugen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 11:54 



 
Profiel   

De NOS meldt fijntjes dat de werkgevers vorige maand nog zeiden achter de plannen van het kabinet te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-23 12:20 



 
Profiel   

Als 40% van het land BBB stemt, is er toch nog altijd 60% van Nederland die wèl fiducie heeft in de stikstof-aanpak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 19:45 



 
Profiel   

20% was het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 20:38 



 
Profiel   

BBB zet gelijk hoog in bij de onderhandelingen in Brabant.

https://nos.nl/nieuwsuur/video/2468915- ... r-het-blok

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:07 



 
Profiel   

Meteen hoog inzetten snap ik wel, qua onderhandelingstaktiek.

Maar ik hoor wel meteen twee kwetsbaarheden:
het is meteen een breekpunt,
en 'we doen het hetzelfde als in de rest van Nederland' - Brabant is toch echt anders dan Drenthe, dus je dreigt je vast te leggen op iets wat mbt Den Haag niet haalbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-23 21:23 



 
Profiel   

ik ben heel benieuwd hoe de onderhandelingen in de verschillende provincies gaan lopen. Aan de ene kant wel prettig om meteen duidelijk te zijn, maar hoop niet dat ze hun hand overspelen.

Ook wel benieuwd naar de uitkomst van het overleg van Rutte en consorten morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 07:07 



 
Profiel   

juval schreef
ik ben heel benieuwd hoe de onderhandelingen in de verschillende provincies gaan lopen. Aan de ene kant wel prettig om meteen duidelijk te zijn, maar hoop niet dat ze hun hand overspelen.

Ook wel benieuwd naar de uitkomst van het overleg van Rutte en consorten morgen.

Er gaat niks gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 09:30 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Als 40% van het land BBB stemt, is er toch nog altijd 60% van Nederland die wèl fiducie heeft in de stikstof-aanpak?


Denk niet dat iemand die geen BBB gestemd heeft automatisch een aanhanger van de huidige stikstof plannen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 10:52 



 
Profiel   

Als je naar de verkiezingsuitslag kijkt, dan heeft ca. 30% (er zijn meer partijen dan de BBB) tegen de stikstofplannen gestemd, 30% voor de stikstofplannen gestemd en de overige 40% is min of meer neutraal. Nederland heeft dus én niet in meerderheid tegen de stikstofplannen gestemd, maar net zo min voor. Dus dat betekent dat je als regering in principe alle kanten op kunt met deze uitslag. Al hebben ze dan nog wel steeds met wetgeving te maken, waar ze gewoon aan moeten voldoen. Nederland is tenslotte een rechtsstaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 11:27 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Als je naar de verkiezingsuitslag kijkt, dan heeft ca. 30% (er zijn meer partijen dan de BBB) tegen de stikstofplannen gestemd, 30% voor de stikstofplannen gestemd en de overige 40% is min of meer neutraal. Nederland heeft dus én niet in meerderheid tegen de stikstofplannen gestemd, maar net zo min voor. Dus dat betekent dat je als regering in principe alle kanten op kunt met deze uitslag. Al hebben ze dan nog wel steeds met wetgeving te maken, waar ze gewoon aan moeten voldoen. Nederland is tenslotte een rechtsstaat.

en in de wet staat 2035 :7

ik denk ook niet dat ze het kabinet laten vallen, gisteren kwam ik deze peilingen tegen:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:04 



 
Profiel   

Omtzigt is nog populairder dan de hele BBB.
Zelf zou ik ook op Omtzigt stemmen als hij mee deed aan de verkiezingen. en als hij bij de BBB zou gaan dan zou ook de kans heel groot zijn dat ik dan ook BBB zou stemmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:38 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Als je naar de verkiezingsuitslag kijkt, dan heeft ca. 30% (er zijn meer partijen dan de BBB) tegen de stikstofplannen gestemd, 30% voor de stikstofplannen gestemd en de overige 40% is min of meer neutraal. Nederland heeft dus én niet in meerderheid tegen de stikstofplannen gestemd, maar net zo min voor. Dus dat betekent dat je als regering in principe alle kanten op kunt met deze uitslag. Al hebben ze dan nog wel steeds met wetgeving te maken, waar ze gewoon aan moeten voldoen. Nederland is tenslotte een rechtsstaat.


Maar in hoeverre heeft elke BBB stemmer daadwerkelijk BBB gestemd vanwege de stikstof? Een groot deel van het electoraat heeft gestemd vanwege algehele onvrede. Is wel iets om rekening mee te houden wil BBB tenminste een deel daarvan vasthouden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 229 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen