Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 230 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussietopic

 
Profiel   

Loretta schreef
Maar in hoeverre heeft elke BBB stemmer daadwerkelijk BBB gestemd vanwege de stikstof? Een groot deel van het electoraat heeft gestemd vanwege algehele onvrede. Is wel iets om rekening mee te houden wil BBB tenminste een deel daarvan vasthouden.

Om welke andere reden zou er dan op de BBB gestemd zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:18 



 
Profiel   

Staat er in hun partijprogramma alleen iets over stikstof dan?

Als je VVD stemt doe je dat toch ook niet alleen vanwege de hypotheekrenteaftrek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:26 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Loretta schreef
Maar in hoeverre heeft elke BBB stemmer daadwerkelijk BBB gestemd vanwege de stikstof? Een groot deel van het electoraat heeft gestemd vanwege algehele onvrede. Is wel iets om rekening mee te houden wil BBB tenminste een deel daarvan vasthouden.

Om welke andere reden zou er dan op de BBB gestemd zijn?


zeker niet alleen om stikstof. Meerderheid van de kiezers is geen boer, maar komt wel uit de regio. En vandaag kwam dit onderzoek uit wat denk ik wel de vinger op de zere plek legt: https://nos.nl/artikel/2469076-regio-s- ... hard-nodig

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 18:36 



 
Profiel   

N=1, ik weet het, maar ik woon in een gehucht met zo'n 300 mensen en heb totaal niet dat gevoel.

Er is hier een bushalte op 3 minuten lopen, om de 15 minuten komt de bus, een basisschool waar maar 45 leerlingen op zitten, een buurthuis, wordt heel druk bezocht. Geen middelbare school, geen ziekenhuis, maar dat is natuurlijk ook niet haalbaar op zo weinig mensen. Ik heb niet het idee dat men hier iets tekort komt. We hebben allemaal een groot huis, grond eromheen, veel mensen hebben paarden of andere hobby dieren. Iedereen heeft een of meerdere auto's.

Ik hou van mijn huis, deze plek en de meeste mensen zijn me inmiddels dierbaar geworden, maar ik vind wel dat men wel graag zeikt en zich achtergesteld voelt, terwijl men hier juist zoveel heeft. Nee, geen supermarkt of middelbare school, maar dat is toch ook onhaalbare kaart? Je hebt ruimte, frisse lucht en een mooi huis en een auto om je overal heen te brengen, zo ver is het allemaal ook weer niet. Ik vind het eigenlijk absurd dat er zoveel gezeken wordt.

Hoop niet dat ik iemand tegen het hoofd stoot, dat is niet de bedoeling. Nogmaals; N=1, dit zijn alleen mijn eigen observaties na ruim 4 jaar wonen buiten de 'stad'. De buren die ik in de stad had, hadden wel die supermarkt, middelbare school en ziekenhuis op fietsafstand, etc. Maar die hadden het vaak veel minder qua financiën. En nee, ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar ik zie wel wat men allemaal heeft natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:31 



 
Profiel   

Tja, en hier een dorp met zo'n 1.500 inwoners en één bus per uur in de spits, zelfde als in het dorp waar ik opgegroeid ben (800 inwoners). Hier is dat de hele dag door, in het andere dorp gaat er rond de lunch urenlang geen enkele bus en gaat de laatste bus rond vijf uur. Eén school in beide dorpen, in dit dorp één kleine supermarkt, in het andere dorp geen.

Voor een gehucht met zo'n laag inwonertal heb je het behoorlijk voor elkaar moet ik zeggen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:53 



 
Profiel   

Hier een “grote stad”, Apeldoorn, met slechte treinverbindingen en de snelbus gaat na 19:00 ook niet meer… het is een crime om in Zwolle te komen of op naar een dorp op de Veluwe op die route.

Ik deel de ervaringen ook met het slechte OV op het platteland… ben opgegroeid ergens waar een ziekenhuis 30 min rijden was. En dat was geen klein rotdorpje hoor. Maar een dorp met 12.000 inwoners (Ommen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 19:57 



 
Profiel   

Ah. N=1 zei ik al := Sorry :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:08 



 
Profiel   

Waar staat N=1 voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:13 



 
Profiel   

Oh, dat betekent dat de studie letterlijk 1 persoon/object betreft. Mij dus in dit geval..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:15 



 
Profiel   

lies schreef
Oh, dat betekent dat de studie letterlijk 1 persoon/object betreft. Mij dus in dit geval..

Maak er dan maar N=2 van. Precies dezelfde ervaring die jij hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 20:17 



 
Profiel   

lies schreef
N=1, ik weet het, maar ik woon in een gehucht met zo'n 300 mensen en heb totaal niet dat gevoel.

Er is hier een bushalte op 3 minuten lopen, om de 15 minuten komt de bus, een basisschool waar maar 45 leerlingen op zitten, een buurthuis, wordt heel druk bezocht. Geen middelbare school, geen ziekenhuis, maar dat is natuurlijk ook niet haalbaar op zo weinig mensen. Ik heb niet het idee dat men hier iets tekort komt. We hebben allemaal een groot huis, grond eromheen, veel mensen hebben paarden of andere hobby dieren. Iedereen heeft een of meerdere auto's.

Ik hou van mijn huis, deze plek en de meeste mensen zijn me inmiddels dierbaar geworden, maar ik vind wel dat men wel graag zeikt en zich achtergesteld voelt, terwijl men hier juist zoveel heeft. Nee, geen supermarkt of middelbare school, maar dat is toch ook onhaalbare kaart? Je hebt ruimte, frisse lucht en een mooi huis en een auto om je overal heen te brengen, zo ver is het allemaal ook weer niet. Ik vind het eigenlijk absurd dat er zoveel gezeken wordt.

Hoop niet dat ik iemand tegen het hoofd stoot, dat is niet de bedoeling. Nogmaals; N=1, dit zijn alleen mijn eigen observaties na ruim 4 jaar wonen buiten de 'stad'. De buren die ik in de stad had, hadden wel die supermarkt, middelbare school en ziekenhuis op fietsafstand, etc. Maar die hadden het vaak veel minder qua financiën. En nee, ik kan niet in andermans portemonnee kijken, maar ik zie wel wat men allemaal heeft natuurlijk.


Ik heb zo'n idee dat je niet in de veenkoloniën of een vergelijkbaar gebied woont. Het is niet zo, dat omdat je op het platteland woont achtergesteld wordt. Het is wel zo dat bepaalde gebieden achtergesteld worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:45 



 
Profiel   

Ja, ik vind dat dus ook niet. Maar veel van mijn buren vinden dat wel. Ik hoor ze erover klagen. Wat ik niet terecht vind. Maar ik lees al dat het in andere gebieden, zoals dat waar Marlinde en Exitium wonen een stuk minder goed geregeld is. En dat daar dan over geklaagd wordt, heb ik wel begrip voor.
Ik woon wel op veen trouwens :+ Maar dat bedoelde je niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-23 22:51 



 
Profiel   

De provincie Zeeland kan ook nog wel even meedingen naar meest vergeten regio van het land :+ Ik vind dat ik sinds ik vanuit Utrecht naar Amersfoort al ben afgesneden van de wereld ( :') ), maar als ik bij mijn moeder in Zeeland ben (en terug denk aan vroeger) is het daar echt bal... Niet eens een normale trein in een groot deel van de provincie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 07:03 



 
Profiel   

... van het aantal treinen/ trams dat Drenthe vroeger had en nu niet meer, word je ook niet vrolijk.

En een mooi netwerk van snelbussen is er ook niet.

Maar behalve Randstad versus de rest,
stad versus platteland -
... binnen steden heb je ook weer verschil.
Op zijn Rotterdams: Kralingen en Crooswijk. Pal naast elkaar, maar minister president Lubbers uit Kralingen wist echt niet hoe het leven in Crooswijk er uit zag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 08:47 



 
Profiel   

Je ziet het bijvoorbeeld ook al aan hoe de stations aan belangrijke spoorlijnen waar internationale treinen stoppen worden vormgegeven. Stations als Breda en Rotterdam zijn heuse spoorwegkathedralen. Het ademt rijkdom. Want dit is wat Nederland graag toont aan internationale reizigers. Alsof alle straten in Nederland met goud geplaveid zijn.

Ook volg ik vaak het Youtube kanaal van Not Just Bikes die helemaal euforisch wordt van de Nederlandse infrastructuur waarbij je in veel steden geen auto meer nodig hebt. Toegegeven, dat is 1 van de weinige zaken waar we in Nederland anno 2023 nog trots op mogen zijn. Maar deze man praat dan ook enkel maar over de grote steden en dan met name Amsterdam waar hij zelf woont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 09:26 



 
Profiel   

Breda voor de internationale reizigers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 09:29 



 
Profiel   

NJB vergelijkt het dan ook met de andere landen waar hij gewoond heeft, onder meer verschillende steden in de VS. En als je het OV in Nederland (ook op het platteland) vergelijkt met de VS doen we het hier ook allesbehalve slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 09:30 



 
Profiel   

Cer schreef
Breda voor de internationale reizigers?


Alle stations waar die internationale treinen stoppen zien er geweldig uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 09:59 



 
Profiel   

Exitium schreef
NJB vergelijkt het dan ook met de andere landen waar hij gewoond heeft, onder meer verschillende steden in de VS. En als je het OV in Nederland (ook op het platteland) vergelijkt met de VS doen we het hier ook allesbehalve slecht.


Dat is waar, maar hij heeft nog nooit op het platteland een aflevering opgenomen.

Qua fietspaden doet het platteland het wel goed trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 10:00 



 
Profiel   

Loretta schreef
Cer schreef
Breda voor de internationale reizigers?

Alle stations waar die internationale treinen stoppen zien er geweldig uit

Ik kon me bij Breda niks internationaals voorstellen, maar dat is natuurlijk wel zo :')

Maar, ik denk dat het de drukste stations zijn, en niet perse omdat het internationaal is? Geen idee hoor, ik vermijd de trein zoveel mogelijk.. (want aansluitingen, tijden, gedoe etc)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 10:06 



 
Profiel   

Joh, als je ons land natuurlijk internationaal vergelijkt met welk land dan ook: dan mag bijna niemand klagen toch.

Zelfs als ze mij morgen van ons bedrijf af schoppen vanwege stikstokregels, dan huil ik heel hard.

Maar heb ik het slecht in vergelijking met iemand die de aardbeving in Turkije heeft meegemaakt?

Is allemaal maar zo relatief en heeft volgens mij meer te maken met de mindset van degene die het overkomt dan dat het echt meetbaar is...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:09 



 
Profiel   

het is allemaal al goed bereikbaar als je het zo vergelijkt.. Ik was toevallig gisteren nog aan het bekijken hoe groot de staat Texas was in vergelijk met NL... maar ik moest dat met half Europa vergelijken :')
Als je Europa op 1 hoop gooit, is de verdeling van alle stoffen, uitstoot, mensen etc ook weer anders ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:19 



 
Profiel   

Wat ik wel heel goed en interessant vind : het begrip 'brede welvaart'.
Dat gaat niet alleen om geld en werk, maar ook over voorzieningen en 'leefbaarheid'.
Of mensen ook wonen waar ze willen wonen en hoe tevreden ze zijn over de buurt.
Het begrip begint langzaam in politiek Den Haag door te dringen - terwijl het heel belangrijk is.


In hetzelfde onderzoek 'Elke regio telt!' staat ook 'gewoon' vermeld dat het gebruik was/is om 'wat sterk is, sterker te maken' vanuit de aanname dat dat goed zou zijn voor heel Nederland.
Niet dus.
Inmiddels aangetoond en braaf in rapport vastgelegd.
(Nu de rest nog!!!!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:23 



 
Profiel   

Cer schreef
het is allemaal al goed bereikbaar als je het zo vergelijkt.. Ik was toevallig gisteren nog aan het bekijken hoe groot de staat Texas was in vergelijk met NL... maar ik moest dat met half Europa vergelijken :')
Als je Europa op 1 hoop gooit, is de verdeling van alle stoffen, uitstoot, mensen etc ook weer anders ..

Daar is https://www.thetruesize.com/ voor. :D Nederland past min of meer in het stukje tussen Oklahoma en New Mexico :+ Nederland zit qua grootte tussen West Virginia en Maryland in, de 41e en 42e staten qua oppervlak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:33 



 
Profiel   

Exitium schreef
Daar is https://www.thetruesize.com/ voor. :D Nederland past min of meer in het stukje tussen Oklahoma en New Mexico :+ Nederland zit qua grootte tussen West Virginia en Maryland in, de 41e en 42e staten qua oppervlak.

Ah cool :D thanks!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 11:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 230 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen