Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 231 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussietopic

 
Profiel   

ruitje schreef
Joh, als je ons land natuurlijk internationaal vergelijkt met welk land dan ook: dan mag bijna niemand klagen toch.

Zelfs als ze mij morgen van ons bedrijf af schoppen vanwege stikstokregels, dan huil ik heel hard.

Maar heb ik het slecht in vergelijking met iemand die de aardbeving in Turkije heeft meegemaakt?

Is allemaal maar zo relatief en heeft volgens mij meer te maken met de mindset van degene die het overkomt dan dat het echt meetbaar is...


Laten we vooral kijken naar wat er allemaal wel goed gaat zegt onze premier steevast als hij aangesproken worst op zijn falen. Laten we het dan vooral niet over zijn blamages hebben.


Misschien kunnen we beter zorgen dat hij met zijn consorten Nederland niet onherstelbaar kapot maakt.

Laten we dit bijvoorbeeld eens als voorbeeld nemen. We produceren een gigantische surpluss aan voedsel. En toch is er honger in Nederland.
https://stories.nos.nl/artikel/2446656- ... overdreven
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 12:44 



 
Profiel   

Hier nog een n=1 ervaring van een randstadbewoner. Ik woonde vroeger met mijn ouders in de Spaanse Polder in Rotterdam. De laatste bus ging daar om 18:15. Alles is relatief ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 13:07 



 
Profiel   

BBB is nog ongekend populair in de peilingen.
En daarom verwacht ik eigenlijk dat de kabinetspartijen er kost voor kost met elkaar voor zorgen dat er geen kabinetsval komt. Hooguit een crisis voor de buhne.

En die stikstofcrisis, die wordt gewoon weer 2 jaar vooruit geschoven ben ik bang.


https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... ehalveerd/

Wat is jullie gedachte hierover? Denk je ook dat ze de komende 2 jaar een beetje door lummelen of denken jullie dat er wel degelijk een val van het kabinet zou komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 14:42 



 
Profiel   

zal afhangen wat Caroline van de Plas doet als ze de uitslag van dit "crisisberaad " weet
Hoekstra komt morgen op bezoek

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1577765 ... de-kant-op

wie heeft er - naast de BBB en Omtzigt, Gr.L. - het meeste baat bij als het CDA eruitstapt

aanlummelen is denk ik de optie van deze coalitie, maar of dat genoeg is??


Laatst bijgewerkt door mce op 28-03-23 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 14:49 



 
Profiel   

Eerlijk gezegd hoop ik niet dat het kabinet valt. Als de peilingen kloppen en BBB krijgt het 'voor het zeggen', dan vrees ik een beetje voor de klimaatmaatregelen.

Ik hoop dat BBB zich positief opstelt en de stikstofplannen niet helemaal van tafel veegt, maar het kabinet kan aansporen wellicht wat betere en duidelijkere plannen te maken. Als leek denk ik niet dat het verstandig is om alles zo van tafel te vegen. De doelen moeten -in mijn optiek- hetzelfde blijven, maar de weg ertoe kan wellicht anders, eerlijker en duidelijker naar de boer. Ik verwacht dat dit betekent dat er toch boeren uitgekocht moeten worden . Vanuit de gesprekken hier op bokt -nogmaals, als leek- heb ik namelijk niet het idee dat de innovatie dusdanig ver is dat het echt zoden aan de dijk gaat zetten. Maar wellicht kan een betere balans tussen innovatie stimuleren/financieren en uitkopen gevonden worden, met een duidelijker perspectief voor de agrisector. Oh, en echt werken aan het systeem natuurlijk. Ingrijpen in de marktwerking (goed melk/vlees/etc mag best wat meer opleveren voor de boer), de juiste producten stimuleren (laten we biologisch en duurzaam boeren de norm maken, de prijzen daarvan omlaag brengen en niet-duurzame producten extra belasten bijv). Dit laatste ook in de mindset van consumenten: duurzaam/biologisch is beter.

Kortom, dat er echt betere verandering en toekomstperspectief komt, zonder de huidige doelen uit het oog te verliezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 14:56 



 
Profiel   

Is er al gezegd dat BBB de plannen van tafel wil vegen dan?
Ik meende dat ze zich aan de termijn van 2035 wilde houden, zodat er wat meer ademruimte is..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:08 



 
Profiel   

Ik vermoed dat er nog even niets gebeurd en dat het kabinet eerst de provincies afwacht en eens met elkaar gaat kijken hoe nu verder. Wellicht dat ze wat water bij de wijn doen over de datum en wie weet de gedwongen uitkoop. (al dan niet om te zien of het nog nodig is na natuurlijk verloop)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:22 



 
Profiel   

Loretta schreef
ruitje schreef
Joh, als je ons land natuurlijk internationaal vergelijkt met welk land dan ook: dan mag bijna niemand klagen toch.

Zelfs als ze mij morgen van ons bedrijf af schoppen vanwege stikstokregels, dan huil ik heel hard.

Maar heb ik het slecht in vergelijking met iemand die de aardbeving in Turkije heeft meegemaakt?

Is allemaal maar zo relatief en heeft volgens mij meer te maken met de mindset van degene die het overkomt dan dat het echt meetbaar is...


Laten we vooral kijken naar wat er allemaal wel goed gaat zegt onze premier steevast als hij aangesproken worst op zijn falen. Laten we het dan vooral niet over zijn blamages hebben.


Misschien kunnen we beter zorgen dat hij met zijn consorten Nederland niet onherstelbaar kapot maakt.

Laten we dit bijvoorbeeld eens als voorbeeld nemen. We produceren een gigantische surpluss aan voedsel. En toch is er honger in Nederland.
https://stories.nos.nl/artikel/2446656- ... overdreven


Ach ja die Rutte. Mag hij vertellen wat er wel goed gaat en de rest lacht ie gewoon weg. Maar om nou te zeggen dat het zo'n topper is, Nee zeker niet. Veel grote woorden en beloftes, slecht geheugen als het moeilijk wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:27 



 
Profiel   

Artikel uit oktober 2022, daarna zijn er flinke stappen gemaakt om mensen tegemoet te komen met de hoge prijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:36 



 
Profiel   

Benzz schreef
Artikel uit oktober 2022, daarna zijn er flinke stappen gemaakt om mensen tegemoet te komen met de hoge prijzen.

Inderdaad, het kwam wat laat op gang, maar er is flink geïnvesteerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:45 



 
Profiel   

Die Omtzigt krijgt ook te veel lof hoor. Zó ontzettend goede punten heeft hij nou ook weer niet, en met de toeslagenaffaire heeft hij zich mooi in de schijnwerpers gezet maar ook daar was het zo'n geniale held niet. Het blijft gewoon een CDA'er, met dito ideeën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 15:48 



 
Profiel   

BaileyMix schreef
Die Omtzigt krijgt ook te veel lof hoor. Zó ontzettend goede punten heeft hij nou ook weer niet, en met de toeslagenaffaire heeft hij zich mooi in de schijnwerpers gezet maar ook daar was het zo'n geniale held niet. Het blijft gewoon een CDA'er, met dito ideeën.


1 van de weinigen die gewoon eerlijk is. En zonder hem en Renske Leijten was dat etnisch profileren door de belastingdienst en vervolgens mensen volledig kapot maken gewoon door gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:27 



 
Profiel   

Cer schreef
Is er al gezegd dat BBB de plannen van tafel wil vegen dan?
Ik meende dat ze zich aan de termijn van 2035 wilde houden, zodat er wat meer ademruimte is..?


Geen idee, maar ik heb het idee dat een groot deel van de stemmers dat graag zou zien. Daarom hoop ik dat BBB zich realistisch én toekomstgericht opstelt, en niet alleen 'buigt' naar wat (eventueel) een groot deel van haar stemmers zou willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 16:36 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik vermoed dat er nog even niets gebeurd en dat het kabinet eerst de provincies afwacht en eens met elkaar gaat kijken hoe nu verder. Wellicht dat ze wat water bij de wijn doen over de datum en wie weet de gedwongen uitkoop. (al dan niet om te zien of het nog nodig is na natuurlijk verloop)


D66 en water bij de wijn..... ik betwijfel het.

Wat mij betreft mogen ze opstappen en nooit meer terugkomen, dat hele kabinet. Ze hadden na de vorige clash ook nooit terug moeten komen, maar ja, dat is de democratie.

Heeft vvd eigenlijk een goede opvolger voor Rutte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:16 



 
Profiel   

BaileyMix schreef
Die Omtzigt krijgt ook te veel lof hoor. Zó ontzettend goede punten heeft hij nou ook weer niet, en met de toeslagenaffaire heeft hij zich mooi in de schijnwerpers gezet maar ook daar was het zo'n geniale held niet. Het blijft gewoon een CDA'er, met dito ideeën.


Ach, het zijn geen popsterren, hè.

Omtzigt heeft als parlementariër uitstekend werk verricht door vast te houden aan het verhaal van de ouders.

En ja, het is een christendemocraat met het hart op de goede plaats. Die schijnwerpers konden hem niet zo veel schelen.

Als je een geniale held wil, zoek dan buiten de politiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:16 



 
Profiel   

ik vind Omtzigt verbaal zo goed, hij kan het zo recht voor zn raap zeggen en als de 'tegenstander' zich niet goed heeft verdiept in het onderwerp dan is hij/zij goed de sjaak :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 17:51 



 
Profiel   

juval schreef
Jessix schreef
Ik vermoed dat er nog even niets gebeurd en dat het kabinet eerst de provincies afwacht en eens met elkaar gaat kijken hoe nu verder. Wellicht dat ze wat water bij de wijn doen over de datum en wie weet de gedwongen uitkoop. (al dan niet om te zien of het nog nodig is na natuurlijk verloop)


D66 en water bij de wijn..... ik betwijfel het.

Wat mij betreft mogen ze opstappen en nooit meer terugkomen, dat hele kabinet. Ze hadden na de vorige clash ook nooit terug moeten komen, maar ja, dat is de democratie.

Heeft vvd eigenlijk een goede opvolger voor Rutte?


Ja ik snap dat jij dat vindt. Persoonlijk zit ik niet echt op kabinet BBB te wachten. :D
Ik ben benieuwd wat D66 gaat doen. Lijkt me ook een lastige situatie. Als ze meebuigen dan verliezen ze weer heel veel kiezers. Verder zou ik ook niet echt weten wat hun nog zouden willen als ruilmiddel wat hun nog interessant zou kunnen maken om opnieuw een deal te sluiten.

We gaan het zien.

Wat de VVD betreft zien veel mensen Edith Schippers wel zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 18:56 



 
Profiel   

Jessix schreef
Ik ben benieuwd wat D66 gaat doen. Lijkt me ook een lastige situatie. Als ze meebuigen dan verliezen ze weer heel veel kiezers. Verder zou ik ook niet echt weten wat hun nog zouden willen als ruilmiddel wat hun nog interessant zou kunnen maken om opnieuw een deal te sluiten.

We gaan het zien.

Ik hoop dat ze zich als volwassen politici zullen gedragen.
Niet zeuren over 'met welk liedje kunnen we veel mensen lokken',
maar een braaf verhaal over
'dit gaat niet goed - en zo willen wij dit gaan oplossen'.

De optimist zegt dat de Democraten dit meer dan eens gedaan hebben, de ene keer met enorm zetelverlies en de andere keer kwamen ze met heel veel zetels in de Tweede Kamer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 20:43 



 
Profiel   

Als de politiek niet uitkijkt, dan loopt ze weer achter de feiten aan. En dit geval op provinciaal niveau: https://www.nu.nl/stikstof/6257215/mili ... okken.html

Als vier provincies niet een aantal vergunningen van boeren in gaan trekken, dan worden ze voor de rechter gedaagd. En het probleem voor de overheid en dus ook voor de provincies, BBB of geen BBB, is dat ze de zaakjes niet zo goed voor elkaar hebben en dan loop je een grote kans dat de rechter dat afstraft. Dat hebben we de afgelopen tijd wel gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:01 



 
Profiel   

VVD kan ook niet te gek doen met stikstofplannen wijzigen voor de eigen achterban. Vooral de JOVD (die binnen de VVD echt groot zijn en zich goed kan roeren) is voor een streng stikstofbeleid en willen dat kabinet zich aan de plannen houdt.

Ik verwacht dat D66 niet gaat meebuigen.
Binnen D66 is over algemeen wel de mening dat beslissingen die noodzakelijk zijn, niet leuk hoeven te zijn. Maar ze moeten wel genomen worden. Dat is verantwoording willen nemen.
En dat kan ten koste gaan van populariteit, maar het grotere belang (onze toekomst) telt zwaarder.
Regeren is decimeren is het credo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:07 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Als de politiek niet uitkijkt, dan loopt ze weer achter de feiten aan. En dit geval op provinciaal niveau: https://www.nu.nl/stikstof/6257215/mili ... okken.html

Als vier provincies niet een aantal vergunningen van boeren in gaan trekken, dan worden ze voor de rechter gedaagd. En het probleem voor de overheid en dus ook voor de provincies, BBB of geen BBB, is dat ze de zaakjes niet zo goed voor elkaar hebben en dan loop je een grote kans dat de rechter dat afstraft. Dat hebben we de afgelopen tijd wel gezien.


Gaat het kabinet niet doen. Gaat niks gebeuren.

Vanavond nemen ze weer een glas, doen een plas, en laten wederom de zaak wat die al was.

Ze beginnen met een Italiaans buffet.
https://nos.nl/artikel/2469254-beraad-o ... p-het-bord

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:09 



 
Profiel   

Vollenbroek is trouwens van plan om Nederland volledig kapot te maken.

https://www.change.inc/agri-food/vollen ... ot-2-39747

Zelf zit Vollenbroek er trouwens warmpjes bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:20 



 
Profiel   

Ik zie werkelijk waar niet hoe je kan zeggen dat hij Nedeland kapot maakt?

Tig jaar VVD beleid, geitepaatjes zoeken, problemen ontkennen: dat maakt Nederland kapot.

Het is nu de tijd om keuzes te maken. Of doorgaan zoals we deden, en dus niet kunnen bouwen.

Of de boeren, industrie en het verkeer aanpakken, zodat er ruimte komt om te bouwen.

Vollenbroek krijgt keer op keer het gelijk aan zijn kant van de rechter. En dan zou hij de kwaaie pier zijn? Onze overheid is hier de kwaaie, niet diegene die hun beleid aan de kaak stelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:30 



 
Profiel   

Loretta schreef
Vollenbroek is trouwens van plan om Nederland volledig kapot te maken.

https://www.change.inc/agri-food/vollen ... ot-2-39747

Zelf zit Vollenbroek er trouwens warmpjes bij.


Op de man spelen, heet dit.
... en alleen maar de kop van het artikel 'hij waarschuwt van schade en langer op slot zitten' klinkt mij totaal anders in de oren dan de botte beschuldiging 'dat het land naar de knoppen moet'.

Kan het dus een onsje minder...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:34 



 
Profiel   

https://www.nu.nl/klimaat/6257172/veel- ... ffect.html

Dit soort dingen irriteren mij dan. Ook vandaag in het nieuws. Dit 'kan' blijkbaar wel gewoon. Waarom krijgt Tata niet een vergunningsintrekking als ze zo schadelijk zijn?

En laat Vollebroek ook haast maken met zijn zaak tegen Schiphol.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/j ... k-halveren

Ik snap gevoelsmatig niet hoe er wel zaken aangespannen worden tegen 40 boeren, maar niet tegen deze 2 bedrijven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-23 21:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 231 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen