Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 117 van de 258 [ 6442 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 258  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oorlog Oekraïne deel 2

 
Profiel   

via de geruchtenmachine..
Bron Twitter

BREAKING: Russische autoriteiten op de Krim zouden hun eigendommen verkopen en verhuizen.

Volgens de Kyiv Independent beginnen ook volmachten uit Moskou te evacueren. Er komt misschien iets groots aan
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:53 



 
Profiel   

Geruchtenmachine :Dan kan de munt twee kanten opvallen. Ik hoop maar op het beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:02 



 
Profiel   

nikkel schreef
Geruchtenmachine :Dan kan de munt twee kanten opvallen. Ik hoop maar op het beste.


Uit een venster van 12 hoog is 1 kant. Wat is de andere kant waar die munt op kan vallen? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 18:45 



 
Profiel   

Cowboy55 schreef
nikkel schreef
Geruchtenmachine :Dan kan de munt twee kanten opvallen. Ik hoop maar op het beste.


Uit een venster van 12 hoog is 1 kant. Wat is de andere kant waar die munt op kan vallen? :D

De trap af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:23 



 
Profiel   

Het is echt ontluisterend als je dit toch weer hoort over het Russische leger
Hieronder de update van het front
https://www.youtube.com/watch?v=KSAEmFY7CqI

Kan zomaar zijn dat Rusland straks gewoon geen troepen meer heeft om te vechten. Te idioot om mensen (jazeker het zijn mensen) er zo doorheen te jagen. Bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 10:42 



 
Profiel   

Ook al is het de vijand, het doet wel pijn dat die arme mensen zo over de kling gaan dankzij moedertje staat. Echt om te kotsen vind ik het. Het zal je kind, man, of vader zijn. Ik heb geen goed woord over voor deze oorlog, de staat van Rusland etc. Wat een ellende hebben ze gebracht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 12:31 



 
Profiel   

Mee eens Pien

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 13:31 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Bedankt Cowboy55. Jouw posts over legervoertuogen en zo vind ik altijd erg interessant. Als leek.


Dank je en graag gedaan. Ik ben een liefhebber van militaire geschiedenis en de periode van tanks in het bijzonder. Ieder zijn afwijking :+ .

Ik heb toevallig veel tank simulaties gespeeld met een Zweedse liefhebber van Nederlandse kruidenbitters die als dienstplichtige in een Zweedse S-tank heeft rondgereden. Vandaar de wat meer dan gemiddelde kennis over de Zweedse militaire strategie. En vandaar zijn katers agv Nederlandse kruidenbitters. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:44 



 
Profiel   

Die zin moest ik 3x lezen
Tanks en kruidenbitters komen zelden in 1 zin denk ik. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:50 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Die zin moest ik 3x lezen
Tanks en kruidenbitters komen zelden in 1 zin denk ik. _O-

Hahaha _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:55 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Mee eens Pien


Op de radio van de week (en dit soort verhalen bevestigen dat:) Oekrainse militairen improviseren er op heel laag commando niveau op los, terwijl de Russen voor elke tactische scheet met Moskou bellen.

Dat betekent dat de Russische bevelhebbers risicomijdend gedrag vertonen: wees niet creatief (los van de vraag of ze dat qua training kunnen/geleerd hebben), gooi gewoon de volgende 1000 man in een Napoleontische aanval tegen een ‘fixed position’ aan, bel Moskou en zeg:”ze zijn gestorven als helden maar helaas pindakaas” en jouw huid is gered en Moskou stuurt je de volgende 1000 kadavers.

Russian tactics, useless since 1905 (Russisch-Japanse oorlog), still going strong. 118 jaar en NIETS geleerd. -:(-

Het is dat ik niet pro Rusland ben en niet uit een raam wil vallen, anders was daar strategisch/tactisch goud geld te verdienen……


Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 31-03-23 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:59 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Sizzle schreef
Die zin moest ik 3x lezen
Tanks en kruidenbitters komen zelden in 1 zin denk ik. _O-

Hahaha _O-


Hey, it happened. :D 3 flessen via de Drankgigant in NL via mij op zijn rekening, 1 voor mij, 2 voor hem, mijn verzendkosten. Voor mij een fles Euro 5 goedkoper dan normaal. Voor hem een korting van tientallen Euro’s per fles. Zware alcohol is duur in Zweden. Bloody health freaks :+

Anyway, tijd voor een Tequila _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:00 



 
Profiel   

NOS:

Russische militaire blogger komt om bij explosie in café

Een explosie in een café in Sint-Petersburg heeft het leven gekost aan een bekende Russische militaire blogger. Het gaat om Vladlen Tatarski (40). Volgens het Russische ministerie van Binnenlandse Zaken zijn ook zestien mensen gewond geraakt.

In het café vond volgens onbevestigde berichten een "patriottische avond" plaats. Een vrouw zou Tatarski een beeldje hebben overhandigd, dat vervolgens ontplofte. Voor zover bekend heeft niemand de verantwoordelijkheid opgeëist.

Tatarski, die in het echt Maxim Fomin heette, had meer dan 560.000 volgers op Telegram en was een van de belangrijkste militaire influencers. Hij was voorstander van een harde aanpak van Oekraïne. Afgelopen september was hij nog aanwezig bij een ceremonie waarbij vier Oekraïense provincies tot Russisch grondgebied werden verklaard.
—-

Oh dear, how sad, never mind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-23 18:25 



 
Profiel   

Bron Sky News

Rusland 'heel ver' van het veroveren van Bakhmut en heeft 'de vlag gehesen boven een soort toilet'

Volgens een woordvoerder van het Oekraïense leger zijn de Russische troepen "heel ver" verwijderd van de inname van Bakhmut.
Het hoofd van de Russische Wagner-huurlingengroep, Yevgeny Prigozhin, beweerde gisteren Bakhmut "legaal" te hebben ingenomen en zei dat zijn strijders het stadhuis van het gebied hadden ingenomen

Hij plaatste een video op zijn Telegram-kanaal waarin hij een Russische vlag vasthield.

Maar Serhiy Cherevatiy, een woordvoerder van het oostelijke militaire bevel van Oekraïne, verwierp fel de bewering dat Rusland Bakhmut in "legale" zin heeft veroverd, door te zeggen: "Bakhmut is Oekraïens en ze hebben niets buitgemaakt en zijn verre van dat "to put it mildly"

Hij voegde eraan toe dat Wagner-rekruten "de vlag boven een soort toilet hadden gehesen".
"Ze bevestigden het aan de zijkant van wie weet wat, hingen hun vod op en zeiden dat ze de stad hadden veroverd", zei Cherevatiy.
"Nou goed, laat ze denken dat ze het hebben genomen."

Hij zei dat de hevige gevechten rond het stadhuis voortduren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 11:46 



 
Profiel   

De moord op Milblogger 'is mogelijk bericht aan de chef van Wagner'

De moord op een Russische militaire blogger is mogelijk een bericht aan naar Wagner-baas Yevgeny Prigozhin en zou zelfs door Rusland zelf kunnen zijn uitgevoerd, suggereert een voormalige hoge militaire inlichtingenofficier.
In een gesprek met Sky News zei Philip Ingram dat pro-oorlogsblogger Vladlen Tatarsky werd gezien als "een deel van de incrowd rond Prigozhin" en meer achter zijn privé-militaire groep stond dan achter het leger van Vladimir Poetin.

Het café dat gisteren in Sint-Petersburg het doelwit was, was naar verluidt ooit eigendom van Prigozhin, die Moskou er eerder van beschuldigde zijn troepen niet van voldoende munitie te voorzien, waardoor de offensieven werden gehinderd.

Ingram zegt dat er speculaties zijn die suggereren dat de "moord" op de heer Tatarsky - ook wel bekend als Maxim Fomin - "een bericht naar Prigozhin zou kunnen zìjn".

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-23 13:42 



 
Profiel   

Volgens de (Russische) militaire blog Rybar is Ukraïne op verschillende posities troepen aan het opbouwen die in alle richtingen ieder moment actief kunnen worden. Zij verwachten dus binnenkort een Ukraïns offensief. https://twitter.com/rybar_en/status/1642991153363709952

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-04-23 07:59 



 
Profiel   

Weer heeft een Russische oliecharg onder verdachte omstandigheden het leven gelaten...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/6525740 ... n-omkoping

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 18:02 



 
Profiel   

Naar land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 18:05 



 
Profiel   

En weer een Russische generaal (Ruslam Muradov) de laan uit na zware verliezen op het slagveld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 08:22 



 
Profiel   

Srf.ch
Volgens de Franse president Emmanuel Macron kan China een "grotere rol" spelen in een mogelijke vredesoplossing in het Oekraïne-conflict. Hij wil proberen "China te betrekken in termen van een gedeelde verantwoordelijkheid voor vrede en stabiliteit", zei Macron de avond ervoor in een toespraak op de Amerikaanse ambassade. Hij verwees naar de nauwe betrekkingen tussen China en Rusland.
Hij zei ook dat China het respect voor het VN-Handvest, dat territoriale integriteit en soevereiniteit van individuele landen omvat, opnieuw heeft bevestigd. "Deze verdedigen betekent ook samen verder gaan en proberen een weg naar vrede te vinden."

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 09:56 



 
Profiel   

Ik steun hem in zijn pogingen maar heb er een hard hoofd in. Ik volg de serie van de zijderoute, en China is zeer naar bezig in verschillende landen en heeft grote dikke poep aan de plaatselijke bevolking. Ze spelen in op de corruptie van overheden , geven geld etc onder het mom van "als wij dit of dat doen , dat is zo goed voor je land" oom vervolgens gebieden uit te putten, over te nemen op zo'n manier dat de plaatselijke bevolking crepeert. Het is een vorm van neo kolonialisme waar de honden geen brood van lusten. En dat, terwijl China het gewoon op een eerlijke manier, volgens de win-win formule zou kunnen doen het investeren in andere landen, het uitbreiden van hun economische macht ipv uitputting van de bodem, vervuiling (enorm van die landen) en het laten creperen letterlijk van de bevolking. Dus China kent maar één belang en dat Is China zelf met bepaalde bevolkingsgroepen en alles dat er van af wijkt kan het volledig schudden. Het is gewoon verschrikkelijk!

Dus ja, Macron moet zeker dit doen, maar ik vrees dat hij bedrogen uitkomt. Zelensky wil namelijk ook dat China haar verantwoordelijkheid neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 11:11 



 
Profiel   

Ik hoor wel meer van tofu beton vanuit China incl. de hydrodammen die er mee gemaakt zijn (kunnen nu wegens veiligheid al niet op vol vermogen draaien en binnen 10 jaar helemaal niet meer). Doen ze in eigen land trouwens ook, daar valt nog wel eens wat van gebouwen in aanbouw af ...
Verder heb je qua sociale status daar chinezen, stuk niks en dan ergens de "rest mensen". Rusland heeft die neiging ook vrij sterk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 11:43 



 
Profiel   

China, heeft wel eens geld gestopt in slecht draaiende economieën. Echter zij schenken geen geld, ook niet wanneer een land absoluut niet aan de terug betaal verplichtingen kan voldoen. China bedingt gewoon, de meest waardevolle delen van de economie voor hun. Dit is nog veel beroerder dan neo kapitalisme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 15:09 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Ik steun hem in zijn pogingen maar heb er een hard hoofd in. Ik volg de serie van de zijderoute, en China is zeer naar bezig in verschillende landen en heeft grote dikke poep aan de plaatselijke bevolking. Ze spelen in op de corruptie van overheden , geven geld etc onder het mom van "als wij dit of dat doen , dat is zo goed voor je land" oom vervolgens gebieden uit te putten, over te nemen op zo'n manier dat de plaatselijke bevolking crepeert. Het is een vorm van neo kolonialisme waar de honden geen brood van lusten. En dat, terwijl China het gewoon op een eerlijke manier, volgens de win-win formule zou kunnen doen het investeren in andere landen, het uitbreiden van hun economische macht ipv uitputting van de bodem, vervuiling (enorm van die landen) en het laten creperen letterlijk van de bevolking. Dus China kent maar één belang en dat Is China zelf met bepaalde bevolkingsgroepen en alles dat er van af wijkt kan het volledig schudden. Het is gewoon verschrikkelijk!

Dus ja, Macron moet zeker dit doen, maar ik vrees dat hij bedrogen uitkomt. Zelensky wil namelijk ook dat China haar verantwoordelijkheid neemt.


China ziet Rusland tegenwoordig als Chinese provincie.
https://www.telegraaf.nl/video/13633958 ... het-worden.
(volgens Han ten Broeke directeur politieke zaken bij het HCSS dan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 17:55 



 
Profiel   

China ziet Rusland tegenwoordig als Chinese provincie. Dat klopt aardig. China kan Rusland maken en breken. Kortom Rusland wordt door China volledig economisch gestuurd. Er is nog een ander probleem, op dit ogenblik kunnen en willen de Europeanen geen afscheid van China nemen. Er zijn gewoonweg teveel handelsbelangen ( er wordt geld verdiend ).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 18:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 117 van de 258 [ 6442 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 258  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen