Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:55

Daar word ik eerlijk gezegd een beetje simpel van, die verheiliging van dhr. Omtzigt. Hij is niet de enige die kritisch over die brief, ook niet de enige die zijn 'controlerende taak goed uitvoert'. Dat was hij bij heel veel zaken niet zo, hij trekt gewoon graag de aandacht naar zich toe als weldoener. Mag wel een tandje minder.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 17:03

juval schreef:
Veronica2 schreef:
Dat bos, dat heette toch het Bulderbos of maakt mijn geheugen er een potje van?

De enige manier om Schiphol en haar vliegbewegingen te beperken is door niet meer te vliegen voor werk of vakantie en geen goederen meer te bestellen uit het buitenland.


die 4e aanvliegroute zou ook bij ons overkomen :( ... zit ik niet echt op te wachten.
ik vond dit stuk: https://www.vlieghinder.nl/nieuws/artik ... e-regio-en

vliegbewegingen beperken zou mooi zijn, maar hoe?
vliegvakanties beperken tot 1 per jaar, of intercontinentaal 1 per 2 jaar?

4e Aanvliegroute? Er zijn 5 banen, dus ik denk dat er allang 4 routes zijn. Hoe verder je van Schiphol zit, hoe hoger de toestellen vliegen en hoe minder je ze hoort.

Het klinkt alsof jij wil bepalen hoeveel of hoevaak iemand anders vliegt, maar de enige manier is om zelf minder te vliegen en geen producten te gebruiken die uit het buitenland komen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 18:53

BaileyMix schreef:
Daar word ik eerlijk gezegd een beetje simpel van, die verheiliging van dhr. Omtzigt. Hij is niet de enige die kritisch over die brief, ook niet de enige die zijn 'controlerende taak goed uitvoert'. Dat was hij bij heel veel zaken niet zo, hij trekt gewoon graag de aandacht naar zich toe als weldoener. Mag wel een tandje minder.

Het is goed dat het aandacht krijgt.. als andere politici ook vragen hebben gesteld over deze brief , moeten die ook zorgen dat ze aandacht krijgen :j

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:05

Citaat:
4e Aanvliegroute? Er zijn 5 banen, dus ik denk dat er allang 4 routes zijn. Hoe verder je van Schiphol zit, hoe hoger de toestellen vliegen en hoe minder je ze hoort.

Het klinkt alsof jij wil bepalen hoeveel of hoevaak iemand anders vliegt, maar de enige manier is om zelf minder te vliegen en geen producten te gebruiken die uit het buitenland komen.


Gosh, 'hoe hoger ze vliegen, hoe minder je ze hoort' - dat moge waar zijn, maar het is geen argument.
Behalve lawaai produceren vliegtuigen nog veel meer schade.

En ja, daar vind ik iets van.
Vooral omdat de luchtvaartsector niet betaalt voor de schade die ze veroorzaakt.
(... ik vind net niet dat geld alles kan vergoeden, maar als ik lees over 'minder geluid' en 'bepaal jij hoeveel een ander vliegt' denk ik dat wat meer inzicht in de aangerichte schade geen luxe is.)

En ik beperk mij niet tot mijn brave sobere leefstijl,
ik doe ook aan het uitoefenen van politieke druk.

mce
Berichten: 654
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:14

Bizar wat hier gebeurd, alles nodig om de deksel op de beerput te houden??

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... a5145&ei=8

citaat:
Vooral de kwestie van de terugdringing van stikstof is extra dringend geworden na een brief van de Europese Commissie. Die dringt aan op een snelle terugdringing van de stikstof. Boze tongen denken dat minister Van der Wal of D66 de commissie hebben gevraagd die brief te sturen om zo het kabinet onder druk te zetten. Voor die complottheorie is vooralsnog geen bewijs.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:23

mce schreef:
citaat:
Vooral de kwestie van de terugdringing van stikstof is extra dringend geworden na een brief van de Europese Commissie. Die dringt aan op een snelle terugdringing van de stikstof. Boze tongen denken dat minister Van der Wal of D66 de commissie hebben gevraagd die brief te sturen om zo het kabinet onder druk te zetten. Voor die complottheorie is vooralsnog geen bewijs.

Die eurocommissaris heeft toegegeven deze brief te hebben verstuurd.........

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:36

mce schreef:
Bizar wat hier gebeurd, alles nodig om de deksel op de beerput te houden??

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig ... a5145&ei=8

citaat:
Vooral de kwestie van de terugdringing van stikstof is extra dringend geworden na een brief van de Europese Commissie. Die dringt aan op een snelle terugdringing van de stikstof. Boze tongen denken dat minister Van der Wal of D66 de commissie hebben gevraagd die brief te sturen om zo het kabinet onder druk te zetten. Voor die complottheorie is vooralsnog geen bewijs.


Hopelijk valt dit rampenkabinet nu een keer eindelijk. Maar ondanks alles geloof ik er nog niet echt in dat ze het pluche snel achter zullen laten. Want alle partijen gaan gigantische verliezen lijden bij verkiezingen.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:38

... er kwam een brief uit Brussel.
Tjonge.

Dat we ons moeten houden aan de afspraken die we zelf gemaakt hebben lijkt me oud nieuws.

'De timing is verkeerd'. (Lijkt me nonsens.)
'De brief was eerst gelekt, en inmiddels blijkt dat de Eurocommissaris het ding toch echt zelf geschreven heeft.' (Wauwie, echt voor op de voorpagina. Breaking news.)

Ik zeg al zo'n tien jaar dat het kabinet mag vallen.
Graag...!
Snel...!!!!

Maar complotten dat deel 1 van het kabinet smoest met de Eurocommissaris om nog efkes een extra brief te schrijven om druk te zetten op deel 2.... _/-\o_


Stop de persen: het kabinet wacht met druk zetten mbt stikstof tot hetzij het provinciebestuur zit, hetzij de BBB buiten spel staat.
... je kunt stommere dingen doen.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 31-03-23 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:43


Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:53


Cowboy55
Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:59


BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:02

Loretta schreef:
Nou ze zijn er alweer uit.
Ze gaan gewoon niks doen.

https://nos.nl/artikel/2469664-kabinet- ... -te-houden



Ja dat staat er dus echt helemaal niet... En als vijftig procent van de kiezers strenger stikstofbeleid wil, en de andere vijftig procent minder streng... Wat doe je dan? Ga er maar aan staan.

Of moet je alleen maar luisteren naar zij die de grootste bek hebben, terwijl de juridische én wetenschappelijke kant het anders zien?

Echt hoor, prima dat dit kabinet je niet zint, maar jij maakt ze wel héél belachelijk. Ze kunnen niks meer goed doen.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:03

Ik hèb wat gescholden als het kabinet 'weer eens niets deed'.

Maar deze keer vind ik het verstandig.

BBB krijgt de kans, de tijd om te onderhandelen over hoe de stikstof maatregelen 'dan wel moeten', oa zonder gedwongen uitkoop.

Het kabinet loopt hen daarbij bewust niet voor de voeten: dat is nadrukkelijk ruimte maken voor wat de kiezer gezegd heeft.

Dat is keurig in een democratie.

(Ondertussen kriebelt het bij mij: we moeten opschieten! Maar wellicht komt er iets moois uit de onderhandelingen.)

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:06

BaileyMix schreef:
Loretta schreef:
Nou ze zijn er alweer uit.
Ze gaan gewoon niks doen.

https://nos.nl/artikel/2469664-kabinet- ... -te-houden



Ja dat staat er dus echt helemaal niet... En als vijftig procent van de kiezers strenger stikstofbeleid wil, en de andere vijftig procent minder streng... Wat doe je dan? Ga er maar aan staan.

Of moet je alleen maar luisteren naar zij die de grootste bek hebben, terwijl de juridische én wetenschappelijke kant het anders zien?

Echt hoor, prima dat dit kabinet je niet zint, maar jij maakt ze wel héél belachelijk. Ze kunnen niks meer goed doen.


Hoe wil je het dan noemen. Ze gaan het gewoon weer vooruit schuiven.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:08

... maar deze keer
(voor het eerst in minstens tien jaar)
met een goede reden.

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:10

Janneke2 schreef:
Stop de persen: het kabinet wacht met druk zetten mbt stikstof tot hetzij het provinciebestuur zit, hetzij de BBB buiten spel staat.
... je kunt stommere dingen doen.


Nou tot nu toe vind ik het top wat BBB voor elkaar weet te spelen. Ze hebben nog niet eens coalities in geen 1 provincie en nu kan BBB die denkbeeldige stikstoftrein al tot stilstand brengen.

Tja het kabinet zet niet alleen stikstof stil. Maar ook alle bouwprojecten staan stil.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:18

Loretta schreef:
Nou tot nu toe vind ik het top wat BBB voor elkaar weet te spelen. Ze hebben nog niet eens coalities in geen 1 provincie en nu kan BBB die denkbeeldige stikstoftrein al tot stilstand brengen.

Tja het kabinet zet niet alleen stikstof stil. Maar ook alle bouwprojecten staan stil.

De stikstoftrein wordt ook door de BBB niet tot stilstand gebracht. Maar de BBB krijgt wel de kans op het stikstofprobleem op te lossen met hun ideeen met deze zet van het kabinet.

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:27

Benzz schreef:
Loretta schreef:
Nou tot nu toe vind ik het top wat BBB voor elkaar weet te spelen. Ze hebben nog niet eens coalities in geen 1 provincie en nu kan BBB die denkbeeldige stikstoftrein al tot stilstand brengen.

Tja het kabinet zet niet alleen stikstof stil. Maar ook alle bouwprojecten staan stil.

De stikstoftrein wordt ook door de BBB niet tot stilstand gebracht. Maar de BBB krijgt wel de kans op het stikstofprobleem op te lossen met hun ideeen met deze zet van het kabinet.


Voor nu heeft die stikstoftrein weer ongeveer een half jaar extra vertraging opgelopen.

Maar goed, we gaan de oplossing van BBB binnenkort zien. Maar Vollenbroek heeft geen geduld, die is druk aan de gang met het voorbereiden van rechtszaken waarbij ongeveer 40 bedrijven zonder uitkoop geld hun vergunning dreigen kwijt te raken. Maar misschien kunnen die procedures ook nog wel flink gerekt worden.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:29

Loretta schreef:
Voor nu heeft die stikstoftrein weer ongeveer een half jaar extra vertraging opgelopen.



Waardoor het straks nóg harder vol in je gezicht terugkomt. Hee, zijn we dat niet al jarenlang aan het doen? Lastig hoor, consequenties van gedrag.

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:35

BaileyMix schreef:
Loretta schreef:
Voor nu heeft die stikstoftrein weer ongeveer een half jaar extra vertraging opgelopen.



Waardoor het straks nóg harder vol in je gezicht terugkomt. Hee, zijn we dat niet al jarenlang aan het doen? Lastig hoor, consequenties van gedrag.


Dan klopt het toch als ik zeg dat ze gewoon niets doen en alleen maar vooruit schuiven.
Je zegt nu zelf dat het dan nog harder terug komt. Dus nog onredelijkere eisen vanuit de milieu beweging. Maar is dat dan wat je wilt?

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:36

BaileyMix schreef:
Loretta schreef:
Voor nu heeft die stikstoftrein weer ongeveer een half jaar extra vertraging opgelopen.



Waardoor het straks nóg harder vol in je gezicht terugkomt. Hee, zijn we dat niet al jarenlang aan het doen? Lastig hoor, consequenties van gedrag.

Dat is wel de consequentie.........

En dan moet BBB ook de boel maar voor elkaar hebben. Wat ik nu zie zijn de juiste mensen er niet en is het juridisch niet haalbaar.

Benzz
Berichten: 2887
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:37

Loretta schreef:
Dan klopt het toch als ik zeg dat ze gewoon niets doen en alleen maar vooruit schuiven.
Je zegt nu zelf dat het dan nog harder terug komt. Dus nog onredelijkere eisen vanuit de milieu beweging. Maar is dat dan wat je wilt?

Jij vind het onredelijk, maar is dat ook zo? De natuur gaat er echt aan.

Loretta
Berichten: 8767
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:46

Benzz schreef:
Loretta schreef:
Dan klopt het toch als ik zeg dat ze gewoon niets doen en alleen maar vooruit schuiven.
Je zegt nu zelf dat het dan nog harder terug komt. Dus nog onredelijkere eisen vanuit de milieu beweging. Maar is dat dan wat je wilt?

Jij vind het onredelijk, maar is dat ook zo? De natuur gaat er echt aan.


Bijvoorbeeld de bouw van broodnodige woningen stilleggen vind ik onredelijk ja.
Wonen is immers ook een grondrecht. Er zijn meer problemen dan alleen maar natuur.

Daarom vraag ik me al af what's next?

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:55

[quote="Loretta"
Dan klopt het toch als ik zeg dat ze gewoon niets doen en alleen maar vooruit schuiven.
Je zegt nu zelf dat het dan nog harder terug komt. Dus nog onredelijkere eisen vanuit de milieu beweging. Maar is dat dan wat je wilt?[/quote]


Dat doet het kabinet niet, dat doet de BBB. Kabinet maakt pas op de plaats, dat kan je interpreteren als niks doen, maar ik zou het in hun positie ook zo snel niet weten. Want er is een groep ontzettend hard aan het schreeuwen waardoor alles wat ze doen tóch als negatief wordt gezien. Als ze een knoop doorhakken en door gaan met harde stikstofplannen is het ook niet goed.

'De milieubeweging', geen idee wie je daarmee bedoelt. Maar onredelijke eisen, nee hoor. Gewoon heel simpel, hoe langer je de stikstof niet terugbrengt, hoe meer schade er ontstaat, hoe zwaarder je moet gaan inzetten om het nog goed te krijgen.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 20:56

Loretta schreef:
Bijvoorbeeld de bouw van broodnodige woningen stilleggen vind ik onredelijk ja.
Wonen is immers ook een grondrecht. Er zijn meer problemen dan alleen maar natuur.

Daarom vraag ik me al af what's next?


Er zijn ook meer problemen dan boeren. Met een bulldozer alles maar wegvagen dan, om huizen te bouwen op hun erf? Of geldt het dan opeens niet?