Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 242 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussietopic

 
Profiel   

BaileyMix schreef
Loretta schreef
Bijvoorbeeld de bouw van broodnodige woningen stilleggen vind ik onredelijk ja.
Wonen is immers ook een grondrecht. Er zijn meer problemen dan alleen maar natuur.

Daarom vraag ik me al af what's next?


Er zijn ook meer problemen dan boeren. Met een bulldozer alles maar wegvagen dan, om huizen te bouwen op hun erf? Of geldt het dan opeens niet?


Waarom zou je alles van boeren weg moeten vagen? Wat een onzin. Er zijn genoeg plekken voor woningbouw. Mag alleen niet gebouwd worden. Want stikstof.

Wat ik niet snap is dat iemand die zich zo erg zorgen maakt om de natuur het prima vindt dat de impasse blijft voortbestaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:04 



 
Profiel   

Als iemand die zich al jaren zorgen maakt over het nieuwe klimaat dat we hebben:
ik vind het niet echt cool wat je hier schreef.

Ik vind het niet prima dat de impasse blijft bestaan.
(We wisten het allang. Mestoverschot is er vanaf 1987. Global warming wisten we vanaf 1984, sommigen zelfs vanaf 1963.)

Ik vind het ook raar hoe je maar compleet voorbij gaat aan de provincies. (Het Rijksniveau geeft de provincies de ruimte om het op te lossen - en jij maar hameren op 'niets doen'.)

(Hoe goed het gaat lukken in de provincies is uiteraard een vraag. Maar democratisch gesproken kun je stommere dingen doen.
De oude Romeinen benoemden iemand met absolute macht gedurende een half jaar in geval van crisis. Soms werkt dat het beste, maar bijna al deze mannen hebben hun absolute macht ook misbruikt.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:14 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Ik vind het ook raar hoe je maar compleet voorbij gaat aan de provincies. (Het Rijksniveau geeft de provincies de ruimte om het op te lossen - en jij maar hameren op 'niets doen'.)


Alleen is de macht van de provimcies zeer beperkt. De provincies kunnen bijvoorbeeld niet een wet die Den Haag moet aanpassen aan passen. Dus dat overlaten aan de provincies zal weinig uithalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 20:20 



 
Profiel   

Maar een wet pas je niet zomaar even aan. Een wet is een wet zoals hij is met een reden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:03 



 
Profiel   

Loretta schreef
Alleen is de macht van de provimcies zeer beperkt. De provincies kunnen bijvoorbeeld niet een wet die Den Haag moet aanpassen aan passen. Dus dat overlaten aan de provincies zal weinig uithalen.


... tja, als je op het paard had gewed dat de wet veranderd zou worden dan is het balen.
(Mijn geduld mbt 'de wet tav stikstof moet veranderd worden' is op. Ik maak er vandaag maar geen woorden meer aan vuil.)

Wat wel iets kan uithalen is dat de BBB zogezegd de taal van de boeren spreekt en makkelijker kan meedenken met oplossingen - zodat hopelijk er zo weinig mogelijk gedwongen uitkoop nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:41 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Vooral omdat de luchtvaartsector niet betaalt voor de schade die ze veroorzaakt.
(... ik vind net niet dat geld alles kan vergoeden, maar als ik lees over 'minder geluid' en 'bepaal jij hoeveel een ander vliegt' denk ik dat wat meer inzicht in de aangerichte schade geen luxe is.)

Nou vertel maar, welke schade betaalt de luchtvaartsector niet voor?

Als 'we' willen dat er minder gevlogen wordt, dan moeten we zelf ook stoppen of minderen met vliegen. En ook met het consumeren van producten uit het buitenland die ingevlogen worden.

Maar vertel nog eens over de schade die vliegtuigen aanrichten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:44 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Loretta schreef
Alleen is de macht van de provimcies zeer beperkt. De provincies kunnen bijvoorbeeld niet een wet die Den Haag moet aanpassen aan passen. Dus dat overlaten aan de provincies zal weinig uithalen.


... tja, als je op het paard had gewed dat de wet veranderd zou worden dan is het balen.
(Mijn geduld mbt 'de wet tav stikstof moet veranderd worden' is op. Ik maak er vandaag maar geen woorden meer aan vuil.)

Wat wel iets kan uithalen is dat de BBB zogezegd de taal van de boeren spreekt en makkelijker kan meedenken met oplossingen - zodat hopelijk er zo weinig mogelijk gedwongen uitkoop nodig is.


Ik zeg niet dat ik erop gewed heb dat de wet zou veranderen.
Alleen was dat een betere oplossing dan niets doen. De BBB mag nu op gaan lossen waar het kabinet niet capabel voor is.
Mooie grap is dat.

Maar goed, het eigen falen over de schutting gooien bij provincies of gemeenten is ook iets wat we al tig keer gezien hebben in alle kabinetten Rutte.
Wat dat betreft kon je nog weleens gelijk krijgen en komt BBB als provinciebestuur dichter bij een oplossing als het kabinet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 21:52 



 
Profiel   

Ik lees al je posts en krijg echt een beetje kortsluiting hoor. Wat bedoel je toch precies te zeggen? Snap er niks van.

Ben geen fan van het huidige kabinet, maar ik hoop niet dat de boel klapt. Het alternatief is nog erger dan wat er nu zit. Als BBB dan de grootste wordt, dan kunnen ze alleen met VVD en de uiterst rechtse partijen, want met links komen ze toch niet tot een regeerakkoord. Dan krijg je een kabinet met BBB, VVD en JA21 en nog wat andere splinterpartijen. Ik zie het niet zitten, hoor. Alleen maar achteruitgang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:02 



 
Profiel   

VVD met JA21 klinkt inderdaad ook niet erg aantrekkelijk. Daar heb je zeker een punt. En wat BBB betreft, tja waar staan ze precies op andere punten. Dat blijft een raadsel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:12 



 
Profiel   

Mocht het kabinet klappen dan zal BBB echt niet de grootste worden maar max 10 a 15 zetels halen. Het grootste gedeelte van de stemmen zal wederom naar de huidige coalitie gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:20 



 
Profiel   

Dat betwijfel ik. En niet alleen ik..
https://eenvandaag.avrotros.nl/panels/o ... ehalveerd/

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:23 



 
Profiel   

Wat je ziet als verkiezingen dichterbij komen is dat een deel toch bij de traditionele partijen blijven, vaak verliezen die minder dan zeg 1-2 maanden voor verkiezingen verwacht wordt. Maar als er morgen verkiezingen zouden zijn verwacht ik wel dat de BBB enorm groot wordt ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:52 



 
Profiel   

Na zoveel jaar VVD vraag ik me wel af of BBB het nog weel slechter zou kunnen doen. Er gebeurt nu ook niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:57 



 
Profiel   

Normaal gesproken wel, ik vraag het me deze keer echt af. Zo veel mensen die boos zijn momenteel. Hoor en zie het overal om me heen. Ook over dingen waar het kabinet niets aan kan doen zijn mensen boos :+
Vooral op Kaag. Alles is de schuld van Kaag..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 22:57 



 
Profiel   

https://www.telegraaf.nl/nieuws/7349792 ... e-rutte-iv

het gaat meer op een stierengevecht lijken, alleen wanneer geeft de toreador de "estoque"

zou wel jammer zijn want wat krijgen we er voor terug??

Het is dan wel iets anders bij stierenvechten daar komt een overlevende stier niet meer terug in de arena, zou te veel ervaring hebben, (Bron Wikipedia)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 07:17 



 
Profiel   

Benzz schreef
Loretta schreef
Dan klopt het toch als ik zeg dat ze gewoon niets doen en alleen maar vooruit schuiven.
Je zegt nu zelf dat het dan nog harder terug komt. Dus nog onredelijkere eisen vanuit de milieu beweging. Maar is dat dan wat je wilt?


Jij vind het onredelijk, maar is dat ook zo? De natuur gaat er echt aan.


De natuur gaat er niet alleen aan door stikstof..ook door grootschalige bomenkap, natuur wat plaats moet maken voor woningen etc etc.

Het beleid is om te janken en doet mij er al lang aan denken dat de kwestie boeren uitkopen echt niet om stikstof gaat. Maar om stikstof rechten om stiekem nog meer milieuvervuiling te kunnen doen. (meer vluchten vanaf schiphol, aanvliegroutes uitbreiden over oa de Veluwe, snelwegen verbreden, meer woningbouw etc. etc.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 07:43 



 
Profiel   

purny schreef
Mocht het kabinet klappen dan zal BBB echt niet de grootste worden maar max 10 a 15 zetels halen. Het grootste gedeelte van de stemmen zal wederom naar de huidige coalitie gaan.


zou ik niet te hard zeggen, het is maar een peiling, maar dit zegt toch wel wat:
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:39 



 
Profiel   

Veronica2 schreef
juval schreef


die 4e aanvliegroute zou ook bij ons overkomen :( ... zit ik niet echt op te wachten.
ik vond dit stuk: https://www.vlieghinder.nl/nieuws/artik ... e-regio-en

vliegbewegingen beperken zou mooi zijn, maar hoe?
vliegvakanties beperken tot 1 per jaar, of intercontinentaal 1 per 2 jaar?

4e Aanvliegroute? Er zijn 5 banen, dus ik denk dat er allang 4 routes zijn. Hoe verder je van Schiphol zit, hoe hoger de toestellen vliegen en hoe minder je ze hoort.

Het klinkt alsof jij wil bepalen hoeveel of hoevaak iemand anders vliegt, maar de enige manier is om zelf minder te vliegen en geen producten te gebruiken die uit het buitenland komen.


ik wil helemaal niets bepalen, ik stel alleen oplossingen voor op de vraag die jij stelt.
de aanvliegroute over gelderland/utrecht zou nieuw zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:42 



 
Profiel   

Natuurorganisaties, boeren en bouwers zijn niet blij met het dralen.

https://nos.nl/collectie/13901/artikel/ ... rampachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:43 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Het beleid is om te janken en doet mij er al lang aan denken dat de kwestie boeren uitkopen echt niet om stikstof gaat. Maar om stikstof rechten om stiekem nog meer milieuvervuiling te kunnen doen. (meer vluchten vanaf schiphol, aanvliegroutes uitbreiden over oa de Veluwe, snelwegen verbreden, meer woningbouw etc. etc.)


Dit is precies wat ik ook wilde zeggen op de vorige ( of vorige vorige :+ ) pagina.
Om de Green Deal 2030 te halen én de industrie grotendeels te vrijwaren, moeten de boeren er dan maar voor opdraaien. Beetje de ene zijn dood is de andere zijn brood. Of in dit geval zak met geld ipv brood.

Hier in BE is er in Wallonië trouwens absoluut geen sprake van stikstofproblematiek of stoppen van landbouwbedrijven. Je zou toch denken dat zoiets zich niet beperkt tot provinciegrenzen :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 08:48 



 
Profiel   

het heeft hier in nederland ook niets met stikstof te maken, landbouw is een vies woord, natuur moet gecultiveerde natuur worden (vanachter een bureau bedacht, business is business)

dit land wordt - althans dat dachten ze - moet een multinational worden waarin men op ieder niveau de grootste kan worden, maar on bedrijventerreinen en volkswijken te creeren heb je wel grond nodig, dan ruim je - waar je niks mee hebt - gewoon op, onder het mom: de een zijn brood is de ander zijn door (of is het anders om)

bizar hoe een klien land groter denkt te zijn dan landen in europa die 5 6 maal groter zijn

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/02/27/ve ... l-a4158232
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... ringermeer

Typisch iets van deze coalitie, en dan achteraf even een excuus - kwaad is toch al geschied - en kan men gewoon door.

Zo blijft hij makkelijk aan het bewind, want inmiddels weet men hoe je het aan moet pakken, alleen deze politieke verschuiving daar had hij niet op gerekend, maar met zijn strategie komt hij er wel weer door.

Hier denkt de coalitie dat stikstof niet over grenzen gaat, bizar

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 09:02 



 
Profiel   

@juval: Ik geloof niet in peilingen. Het is al eerder voorgekomen dat een partij in de peilingen sterk stonden en alsnog niet de grootste werden.
Het gaat er daadwerkelijk om wat men in het stemhokje roodkleurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 09:14 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Dit is precies wat ik ook wilde zeggen op de vorige ( of vorige vorige :+ ) pagina.
Om de Green Deal 2030 te halen én de industrie grotendeels te vrijwaren, moeten de boeren er dan maar voor opdraaien.


Mag ik vragen waar jij dit op beseert?

(De officiële website zegt bijvoorbeeld iets anders.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 09:59 



 
Profiel   

Interessant interview met Vollenbroek.


https://www.vn.nl/johan-vollenbroek-interview/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 10:47 



 
Profiel   

Janneke2 schreef
Pandora2 schreef
Dit is precies wat ik ook wilde zeggen op de vorige ( of vorige vorige :+ ) pagina.
Om de Green Deal 2030 te halen én de industrie grotendeels te vrijwaren, moeten de boeren er dan maar voor opdraaien.


Mag ik vragen waar jij dit op beseert?

(De officiële website zegt bijvoorbeeld iets anders.)


Uiteraard zegt de ' officiële ' website wat anders }>

Maar ze moeten toch ergens hun goede wil laten zien. De industrie gaat 'm niet worden. Teveel geld mee gemoeid en teveel lobbycratie.
Dan maar de landbouw ervoor laten opdraaien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-23 11:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 242 van de 500 [ 12491 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen