De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:30

maras schreef:
Ik vind dit eigenlijk wel een vermakelijk topic :D

Wel vraag ik me af of ts dit serieus meent.......ik heb altijd het idee dat dit geplaatst wordt om wat te rellen........


Je zou haast denken dat 1 april nog moest komen.. :')

verootjoo
Berichten: 35648
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:36

rink schreef:
maras schreef:
Ik vind dit eigenlijk wel een vermakelijk topic :D

Wel vraag ik me af of ts dit serieus meent.......ik heb altijd het idee dat dit geplaatst wordt om wat te rellen........


Je zou haast denken dat 1 april nog moest komen.. :')


Nee joh, er zijn massa’s mensen die hier werkelijk serieus mee bezig zijn.

Ik ben ook Christen maar eigenlijk niet zo bezig met de wederkomst, hoewel ik eigenlijk hoop dat het zo spoedig spoedig spoedig is als zij zegt.
Ik ben benieuwd of het gedurende mijn leven nog gebeurt, maar volgens mij moeten er eerst nog heel wat dingen gebeuren volgens de Bijbel voor het zo ver kan zijn.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:43

huppelz schreef:
Onali schreef:
Rouwen is niet inherent aan dood, maar aan verlies en verlies kan van alles zijn ;)

Dus dat jij rouwt om cellen is niet helemaal goed omschreven, je rouwt om wat had kunnen zijn. Een babytje, moederschap.


Hoe heb jij jouw zwangerschappen ervaren? Wist jij snel dat je zwanger was bijv?



Ik ben bewust kindvrij, dus nvt.

anjali
Berichten: 15106
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:45

Yavanna schreef:
Serieuze vraag aan TS: Je zegt Jezus komt spoedig. Ik vraag me ook af wanneer Jezus dan zou komen, of is er geen datum genoemd?
Want dan is tijd natuurlijk een heel rekbaar en relatief begrip. Het kan over een maand zijn, maar ook over 2 of 3 eeuwen. Bedoel, hij wacht er nu al ruim 2000 jaar mee, dus die 2 of 3 honderd jaar extra maakt dan ook niet zo’n verschil denk ik.
Ben hier echt oprecht nieuwsgierig naar, want in je post geef je nergens aan in welk tijdsbegrip dit dan is.

Voor God bestaat tijd niet. Tijd is slechts een van de vele dimensies en God staat daar boven.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:52

anjali schreef:
Yavanna schreef:
Serieuze vraag aan TS: Je zegt Jezus komt spoedig. Ik vraag me ook af wanneer Jezus dan zou komen, of is er geen datum genoemd?
Want dan is tijd natuurlijk een heel rekbaar en relatief begrip. Het kan over een maand zijn, maar ook over 2 of 3 eeuwen. Bedoel, hij wacht er nu al ruim 2000 jaar mee, dus die 2 of 3 honderd jaar extra maakt dan ook niet zo’n verschil denk ik.
Ben hier echt oprecht nieuwsgierig naar, want in je post geef je nergens aan in welk tijdsbegrip dit dan is.

Voor God bestaat tijd niet. Tijd is slechts een van de vele dimensies en God staat daar boven.


Ja maar met zulke non antwoorden kan je dus niks.

Ooit.

anjali
Berichten: 15106
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 14:55

Sababber schreef:
Ik denk dat het eerder andersom is Maras, op bokt worden topics die met geloof te maken hebben meestal gevuld door mensen die zeggen er niet mee te maken te willen hebben. Om vervolgens uitspraken te doen over dat ze geloof of religie onzin vinden en dat de problemen in de wereld daar vandaan komen. Oja en de TS wordt nog even als delulu neergezet. Ik heb hier nooit iets van begrepen, als je er niets mee hebt, blijf er dan van weg.

Dat vind ik nou ook!! Net zoiets als dat heel Bokt overspoeld zou worden door mensen die tegen paarden zijn. Blijf er dan gewoon weg. En als je graag wil posten, begin dan een eigen topic over iets wat voor jou belangrijk is, i.p.v. het topic van een ander met negativiteit te verontreinigen.

BeFunny

Berichten: 10568
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:06

Ga gewoon over geloof praten met mensen die er in geïnteresseerd zijn. De niet gelovigen hoeven niet zo nodig daarmee geconfronteerd te worden. Of plaats duidelijk in de titel dat het over geloof gaat. Dan kunnen mensen het toppic overslaan. Deze titel doet vermoeden dat er wellicht iets interessants in kan staan. Maar voor mij als totaal niet gelovige lees ik me daar toch een bak onzin.

Dus ja ik blijf erbij dit is om te rellen of te provoceren van kijk eens ik mag het niet over geloof hebben.

Al praat je de hele dag over geloof het zal mij een worst wezen. Maar probeer dat niet op te dringen aan anderen ;)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:08

BeFunny schreef:
Maar probeer dat niet op te dringen aan anderen ;)

dat is natuurlijk niet wat TS doet..

BeFunny

Berichten: 10568
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:10

Cer schreef:
BeFunny schreef:
Maar probeer dat niet op te dringen aan anderen ;)

dat is natuurlijk niet wat TS doet..


Mwah even gekopieerd uit een lap tekst van ts

Dat ligt eraan hoe je t ziet. Persoonlijk denk ik dan: lees er nou gewoon eens over! God heeft niemand gemaakt om te verdoemen, of af te schrijven.
Is dat niet gewoon de reden dat God aan de bel trekt en zegt:'Jongens!!!! Ik ga terug op aarde komen, zorg dat je er klaar voor bent! Keer terug naar Mij!

anjali
Berichten: 15106
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:13

BeFunny schreef:
Ga gewoon over geloof praten met mensen die er in geïnteresseerd zijn. De niet gelovigen hoeven niet zo nodig daarmee geconfronteerd te worden. Of plaats duidelijk in de titel dat het over geloof gaat. Dan kunnen mensen het toppic overslaan. Deze titel doet vermoeden dat er wellicht iets interessants in kan staan. Maar voor mij als totaal niet gelovige lees ik me daar toch een bak onzin.

Dus ja ik blijf erbij dit is om te rellen of te provoceren van kijk eens ik mag het niet over geloof hebben.

Al praat je de hele dag over geloof het zal mij een worst wezen. Maar probeer dat niet op te dringen aan anderen ;)

Waarom ga je dan reageren? Er komen zat topics op Bokt over zaken waar ik helemaal niets om geef en die sla ik dan gewoon over. Dat kun jij toch ook doen.In eerste instantie toen ik de titel las dacht ik trouwens dat het over de zoveelste stalbrand zou gaan, dus over een brandende schuur met dieren erin.

Babootje

Berichten: 26307
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:13

Cer schreef:
Nouja het gaat hier op dit paardenforum ook over wel of geen kinderen, wel of geen zonnepanelen, wel of geen microplastics.. dus wel of geen einde der tijden is ook gewoon een onderwerp. Het is aan de lezer of die zich laat overtuigen ja of nee...

Ik denk dat de vragen / opmerkingen straks zo geformuleerd gaan worden dat ieder gesprek platgeslagen wordt "dus JIJ vind dat / en JIJ meent dat" en meer van dat soort dingen.. :j maar misschien ook niet. Ik ben benieuwd :)


Je hebt alweer gelijk :D :D :D

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:14

Je wordt niet gedwongen om het te lezen danwel te reageren..

er staat bij "persoonlijk denk ik dan.." ik lees dat als iemand die schrijft wat ie denkt, niet iemand die voor je neus staat .. maar dat kan een verschil van interpretatie zijn inderdaad :j

De vorm van het gesprek vind ik wel interessant, maar met de inhoud heb ik niet zoveel. Maar het gaat niet om de vorm denk, dus verder heb ik ook niet veel nuttigs toe te voegen..
Laatst bijgewerkt door Cer op 17-04-24 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Berichten: 26307
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:16

Cer schreef:
BeFunny schreef:
Maar probeer dat niet op te dringen aan anderen ;)

dat is natuurlijk niet wat TS doet..


BeFunny schreef:
Mwah even gekopieerd uit een lap tekst van ts

Dat ligt eraan hoe je t ziet. Persoonlijk denk ik dan: lees er nou gewoon eens over! God heeft niemand gemaakt om te verdoemen, of af te schrijven.
Is dat niet gewoon de reden dat God aan de bel trekt en zegt:'Jongens!!!! Ik ga terug op aarde komen, zorg dat je er klaar voor bent! Keer terug naar Mij!


Dat impliceert toch niet dat je geen vrije keuze hebt? Doe ermee wat je wil.

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:18

Misschien niet perse geen vrije keuze, maar ik vind het wel in dringende taal geschreven waarbij ik voor gek wordt verklaard dat ik hier nog niet ingedoken heb en nog niet in God geloof. Ik kan BeFunny daar wel in vinden.

BeFunny

Berichten: 10568
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:19

Natuurlijk heb je een vrije keuze.
Maar zet het in de titel dan kun je het overslaan.

Ik dacht ook dat het om een schuur ging die in brand stond en dat dat aangestoken was ofzo. Dat het een soort nieuws was om te lezen. Daardoor heb ik het geopend. Als er had gestaan God is mijn redder of iets dergelijks had ik niets eens het toppic geopend.

Maargoed ik hoef niet te reageren dat is een feit :j
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 17-04-24 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15171
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:22

Ik vind de benadering 'geloof snel nog even in God voor het te laat is' (anders blijf je alleen achter, aldus het bord langs de A1. Ik weet niet hoor, maar als ik niet mag, dan mogen een heeeeele hoop bekenden van mij ook niet, denk niet dat ik eenzaam zal zijn) een beetje ... een soort spam mailtje als je snapt wat ik bedoel. 'Klik snel hier voor je XYZ account wordt geblokkeerd'. 'Je hebt iets gewonnen, vul hier snel al je gegevens in voor het verloopt'.

Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Qimm op 17-04-24 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:22

Citaat:
Ik dacht ook dat het om een schuur ging die in brand stond en dat dat aangestoken was ofzo. Dat het een soort nieuws was om te lezen. Daardoor heb ik het geopend als er had gestaan God is mijn redder of iets dergelijks had ik niets eens het toppic geopend.


Ik dacht dat het over Snelle ging :D
En.. het is goede clickbait.. dat dan weer wel ;)

BeFunny

Berichten: 10568
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:28

Qimm schreef:
Ik vind de benadering 'geloof snel nog even in God voor het te laat is' (anders blijf je alleen achter, aldus het bord langs de A1. Ik weet niet hoor, maar als ik niet mag, dan mogen een heeeeele hoop bekenden van mij ook niet, denk niet dat ik eenzaam zal zijn) een beetje ... een soort spam mailtje als je snapt wat ik bedoel. 'Klik snel hier voor je XYZ account wordt geblokkeerd'. 'Je hebt iets gewonnen, vul hier snel al je gegevens in voor het verloopt'.


Ja precies dat :j

Avalanche

Berichten: 16023
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:31

huppelz schreef:
Avalanche schreef:
Dat is niet helemaal waar het mij om ging.
Punt is dit: mensen die zeggen de bijbel letterlijk te nemen, denken een exact moment te weten, wat in directe tegenstelling is tot wat de bijbel zegt.

Je kunt niet enerzijds zeggen dat je de bijbel letterlijk neemt, en dan claimen iets te weten wat volgens de bijbel niet kan.


Niemand weet de dag nog het uur.
Het seizoen echter, is een ander verhaal.

Dat is niet wat er staat.
Mattheüs 24:36 Maar die dag en dat uur is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, maar alleen aan Mijn Vader.
Mark. 13:32; Hand. 1:7Maar die dag en dat uur is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, maar alleen aan Mijn Vader.

Daar staat niet bij: maar het seizoen wel.

En dit is precies het probleem wat ik heb met dit soort bewegingen. Als je zegt de bijbel te volgen, doe het dan ook, en verzin er niet van alles bij.

En dit is maar 1 tekst, maar zo zijn er veel en veel meer, waarin mensen de bijbel naar hun hand proberen te zetten.

Ik ben christen. Ik ben katholiek ook nog. Maar dit evangelische denken kan ik niets mee. Ik vind het zo vaag, en zweverig. Je zegt dat je de bijbel belangrijk vindt, maar er zijn meerdere dingen geclaimd die niet in de bijbel terug te vinden zijn.


huppelz schreef:
Nadat ik getrouwd ben heb ik 6 miskramen gehad. In die tijd was ik nog niet gelovig.
Na de miskramen heb ik echt wel gerouwd. Vond ik vreemd, omdat artsen de vrucht dan nog cellen noemen.
Waarom zou je rouwen over wat cellen?

Omdat mensen ook kunnen rouwen over wat had kúnnen zijn, maar nooit kwam. Zoals je kunt rouwen om dromen die niet uitkomen.

huppelz schreef:
Toen zei de persoon die links van de deurstijl stond dat ik rechts moest kijken.
Aan een campingtafel (noem t maar ff zo) zag ik 2 jongetjes en 4 meisjes. Herkende hen direct. Dat zijn mijn kinderen!
Totaal overvallen met dit gegeven begon het pastoraal team weer te bidden.
En kort daarop zag ik mijzelf bij mijn kinderen. Was hen aan het knuffelen, we spraken met elkaar en het was net of ik hen naar een kinderdagverblijf had gebracht en later weer op zou halen.

Ook dit gaat tegen de bijbel in. Volgens de bijbel is er geen kind tot de bevalling. Voor die tijd is er een zwangere vrouw. Het leven begint met de eerste ademhaling.


Qimm schreef:
Ik vind de benadering 'geloof snel nog even in God voor het te laat is' (anders blijf je alleen achter, aldus het bord langs de A1. Ik weet niet hoor, maar als ik niet mag, dan mogen een heeeeele hoop bekenden van mij ook niet, denk niet dat ik eenzaam zal zijn) een beetje ... een soort spam mailtje als je snapt wat ik bedoel. 'Klik snel hier voor je XYZ account wordt geblokkeerd'. 'Je hebt iets gewonnen, vul hier snel al je gegevens in voor het verloopt'.

Ik vind het ook wat twijfelachtig.
Plus dat je dan je hele leven slechte dingen kan doen, en uiteindelijk word je toch gered, dus maakt het niet meer uit of zo? Vreemde benadering.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:38

Qimm schreef:
Ik vind de benadering 'geloof snel nog even in God voor het te laat is' (anders blijf je alleen achter, aldus het bord langs de A1. Ik weet niet hoor, maar als ik niet mag, dan mogen een heeeeele hoop bekenden van mij ook niet, denk niet dat ik eenzaam zal zijn) een beetje ... een soort spam mailtje als je snapt wat ik bedoel. 'Klik snel hier voor je XYZ account wordt geblokkeerd'. 'Je hebt iets gewonnen, vul hier snel al je gegevens in voor het verloopt'.

Spoiler:
[ [url=m/WyHCfM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Maar voor niet gelovigen is dat totaal niet relevant .. volgens mij heeft Ricky Gervais daar een stukje over
“Het maakt niet uit dat je naar de hel gaat, want als je niet geloofd is er geen hel “ zoiets

rien10
Berichten: 14703
Geregistreerd: 01-06-10

Re: De schuur staat in brand-- wat is er aan de hand in de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:41

Het hele eindtijd verhaal interesseert me niet. Het gaat zo niet gebeuren dus waarom zou ik me daar dan in moeten verdiepen?

Goof

Berichten: 28807
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:43

huppelz schreef:
Het vervelende is dat vrijwel niemand ook maar 1 van de video's wil bekijken. Men noteert de mening en that's it.
Er zijn weldelijk bijzonderheden aan deze zonsverduistering bijv, en ja ik vind Amerikanen ook regelmatig wel 'schreeuwerig' in de omgang .


Is dat niet gewoon de reden dat God aan de bel trekt en zegt:'Jongens!!!! Ik ga terug op aarde komen, zorg dat je er klaar voor bent! Keer terug naar Mij!


Ik zit thuis met een burnout, zal van de week eens een video aanklikken, toch tijd zat nu :')
Kun je alvast uitleggen wat er zo bijzonder is aan een zonsverduistering? En ook wat deze met (schreeuwerige) Amerikanen te maken heeft?

Voor wat betreft je 2e alinea;
Vind je dit zelf niet erg narcistisch klinken? Hij (zij?) vindt zichzelf wel heel belangrijk om rond te roepen dat iedereen zich voor hem (haar?) moet verzamelen.

Voor wat betreft de eindtijd;
we hebben allemaal een eindtijd, we gaan allemaal hartstikke dood. Geen uitzonderingen. Bang zijn voor je eindtijd lijkt me echt zonde van je leven.

Qimm

Berichten: 15171
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:44

Cer schreef:
Maar voor niet gelovigen is dat totaal niet relevant .. volgens mij heeft Ricky Gervais daar een stukje over
“Het maakt niet uit dat je naar de hel gaat, want als je niet geloofd is er geen hel “ zoiets


Het is een lokkertje voor mensen die bang zijn voor de dood denk ik. En dat zijn er best veel.
Ik denk dat het gewoon afgelopen is als je dood bent, als ik het mis heb merk ik het dan wel :D Maar als ik het mis heb, hoop ik dat reïncarnatie echt is :P

Telpeva

Berichten: 14732
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:44

Qimm schreef:
Ik vind de benadering 'geloof snel nog even in God voor het te laat is' (anders blijf je alleen achter, aldus het bord langs de A1. Ik weet niet hoor, maar als ik niet mag, dan mogen een heeeeele hoop bekenden van mij ook niet, denk niet dat ik eenzaam zal zijn) een beetje ... een soort spam mailtje als je snapt wat ik bedoel. 'Klik snel hier voor je XYZ account wordt geblokkeerd'. 'Je hebt iets gewonnen, vul hier snel al je gegevens in voor het verloopt'.

Ik ben na Armageddon zeer waarschijnlijk te vinden aan de koekjes tafel ergens in de bovenste kringen van de hel, in de buurt van een koffiezetapparaat. Even voor geval het gebeurd en er in the afterlife nog bokkers zijn die willen meeten.

Gezellieee

anjali
Berichten: 15106
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 15:45

Weet je wat het is. Als gelovige heb je vanuit de Bijbel de opdracht om het Evangelie (betekenis: Het goede nieuws) te verspreiden, te missioneren zeg maar. Echter als je gehoorzaamt aan die Bijbelse opdracht dan krijg je nogal wat negativiteit en haat over je heen. Heel wat Christenen zijn er zelfs om vermoord en worden er nog steeds om vermoord. Ik persoonlijk denk dan vaak, laat die ongelovigen toch,het is graag of niet. God houdt meer van hen en wil ze nog redden.Ik blijf tegenwoordig liever uit de buurt van vruchteloze twistgesprekken, maar ja die Bijbelse opdracht zit zo in mijn bloed dat ik soms toch weer getriggerd word om er op in te springen.
Laatst bijgewerkt door anjali op 17-04-24 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt