Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 9 [ 225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Profiel   

Ow sorry! Ja ik had het letterlijk genomen! Ik dacht dat ik een flinke hiaat had in mijn kennis van Disneynamen, of , onvoldoende op de hoogte was van de namen van “onze” wolven.

Ja tuurlijk klinkt het liefelijk: “Noëlla en haar welpjes”. _-:(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-24 10:22 

Profiel   

Ja had duidelijker moeten zijn, maar gezien waar het over ging had ik gedacht dat men het wel begreep, mijn fout.

precies dat ja, Noella en haar welpjes.
Lekker vermenselijken zodat we niet zien dat het gewoon gevaarlijke roofdieren kunnen zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-24 10:29 

Profiel   

Lukasje schreef
Ook zoiets .. De wolven hebben Duitsland en Nederland doorkruist, daarbij drukke wegen, viaducten, rivieren, … getrotseerd maar onze gewestweg is er teveel aan.

Er vallen in NL ook veel wolven aan auto's ten prooi hoor. Afgelopen winter alleen al in onze gemeente 2 onder de trein en 2 onder een auto. Het zijn juist vaak de provinciale wegen, waar het ook wel eens rustig is qua auto's. Trein idem. 90% van de tijd rijdt er niets, dus lijkt het veilig vanuit wolvenoogpunt.

Dood in het verkeer is de grootste (onnatuurlijke) doodsoorzaak van de wolf. Gelukkig maar, anders konden we ondertussen echt waden door de wolven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-24 11:12 

Profiel   

Onrechtstreeks wilde ik zeggen dat ik niet geloof dat al die wolven op belgisch grondgebied nu toevallig al die gevaren doorstaan hebben en dan op deze (ook wel drukke) weg overreden worden.
Pro wolvers vinden het niet kunnen dat deze baan -die er al jaar en dag ligt!- door wolvengebied loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-24 12:22 

Profiel   

Koper schreef
tienus63 schreef
@koper ik vind reu en teef juist beter passen.

Voor honden ja. De woorden teef en reu zijn op één diersoort van toepassing. Of is een merrie nu ook ineens een teef? Koeien en geiten dan ook meteen maar?

Ander dingetje. Ik weet dat er in bij voorbeeld Zweden halsbanden en een soort dekjes voor honden (reu of teef, maakt niet uit) bestaan met stekels/pennen er op om wolven (en wolvinnen) af te weren bij een aanval. Ik snap niet zo goed dat de "experts" dat nog niet geadviseerd hebben. Kunnen ze nog een leuk handeltje van maken ook als ze het een beetje slim aanpakken.

En dan voor mensen die in de natuur willen wandelen kevlarpakken en antiwolf integraalhelmen ofzo. Zodat je onbezorgd de natuur in kunt met je stekelige hond :Y) :+

Ik heb er beeld bij en moest even heel hard lachen, zie mezelf en de honden al in tenue lopen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-24 14:49 

Profiel   

Hondenhalsbanden met stekels\pinnen aan de buitenkant bestaan toch al? Werden gebruikt bij bepaalde hondenrassen en hun bijpassende eigenaren. Ziet er best indrukwekkend uit. Maar wolven bijten niet alleen in de nek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-24 13:49 

Profiel   

anjali schreef
Hondenhalsbanden met stekels\pinnen aan de buitenkant bestaan toch al? Werden gebruikt bij bepaalde hondenrassen en hun bijpassende eigenaren. Ziet er best indrukwekkend uit. Maar wolven bijten niet alleen in de nek.

Die gebruiken ze wel, de kangals van mijn kennissen in Polen dragen ze ook. De wolven grijpen niet alleen naar de nek. Maar in gevecht met een mede roofdier heeft dat wel hun voorkeur voor snel uitschakelen zonder zelf gewond te raken. Als ze de achterkant pakken kan een hond namelijk nog steeds omdraaien en bijten.

[ img ]

(Dit is trouwens niet hun hond maar een voorbeeld van zo'n kraag)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-24 14:02 

Profiel   

Ik zie op bijvoorbeeld Facebook weleens filmpjes voorbij komen van hondjes met een soort honden zwemvest aan met allemaal lange stekels erop, soms in alle kleuren vd regenboog.
Is tegen aanvallen van coyotes etc geloof ik dus zou mss ook prima kunnen werken voor wolven?
Als ik op google afbeeldingen 'dog vest spikes' invoer kom ik zowel metalen spikes als kunststof spikes tegen en voor diverse maten honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-24 14:07 

Profiel   

Uiteindelijk als een groep honden tegenover een roedel wolven staan, gaan de honden alsnog dood, maar alle beetjes helpen. Zeker met een verdwaalde jonge wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-24 14:09 

Profiel   

c_alsemgeest schreef
anjali schreef

Die gebruiken ze wel, de kangals van mijn kennissen in Polen dragen ze ook. De wolven grijpen niet alleen naar de nek. Maar in gevecht met een mede roofdier heeft dat wel hun voorkeur voor snel uitschakelen zonder zelf gewond te raken. Als ze de achterkant pakken kan een hond namelijk nog steeds omdraaien en bijten.

[ [url=m/iLxa2I.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Dit is trouwens niet hun hond maar een voorbeeld van zo'n kraag)

Tjonge! Zoeen heb ik nog niet eerder gezien! Ik dacht meer aan die banden met simpele "studs" erop.....Die elke hond er stoer laten uitzien ondanks dat hij in werkelijkheid een watje is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-24 14:14 

Profiel   

Oh ja die vaak om honden heen zitten met baasjes met veel te grote ego's :+
Nee deze dingen zijn niet mooi, maar in bepaalde omstandigheden blijkbaar wel praktisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-24 14:15 

Profiel   

lor1_1984 schreef
Ik zie op bijvoorbeeld Facebook weleens filmpjes voorbij komen van hondjes met een soort honden zwemvest aan met allemaal lange stekels erop, soms in alle kleuren vd regenboog.
Is tegen aanvallen van coyotes etc geloof ik dus zou mss ook prima kunnen werken voor wolven?
Als ik op google afbeeldingen 'dog vest spikes' invoer kom ik zowel metalen spikes als kunststof spikes tegen en voor diverse maten honden.

Wordt in Zweden gebruikt tegen wolven. Dit zijn de Vesten https://www.widforss.se/mikael-tham-tus ... wAQAvD_BwE

En dan kun je daar nog stalen pinnen aan toevoegen tegen Wolf aanvallen https://www.widforss.se/dogtech-one-gen ... nUQAvD_BwE

Er zijn ook aparte halsbanden verkrijgbaar https://www.widforss.se/dogtech-neck-3? ... 4wQAvD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-24 14:28 

Profiel   

Ik bedoelde eerder dit soort:
[ img ]

Maar die uit jouw linkjes lijken me ook zeer effectief. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-24 14:34 

Profiel   

Die Mist liet zien, die dingen bedoel ik ook inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-24 15:26 

Profiel   

En als je dat moet gaan dragen als hond, dan moet je echt zorgen dat de baasjes de dieren onder controle hebben, dan wil ik absoluut geen ongecontroleerde springer meer tegen mij aan.
Maar dan is de wolf natuurlijk geen oorzaak meer van gewonden. Dan kun je weer makkelijk wijzen naar de hond en zijn baasje.

Ik vind het afsluiten van gebieden voor de mens, of het waarschuwen iets te mijden de omgekeerde wereld. Als ik er zou wonen, dan zou mijden of er niet in komen geen optie zijn. Je wilt tenslotte ook ontspanning en dat daar dan net zo'n probleemwolf rondloopt, dan moeten ze die wolf maar afschieten. De mens was er eerst. Het was geen leefgebied van het dier, en we gedoogden de wolf er, maar dan is het nu tijd om er wat aan te doen.
Met 5 miljoen inwoners in Nederland ging het al niet samen met de wolf (daarom was die verdwenen), dus met 18 miljoen gaat dat zeker niet.

Wil je de wolf per se in Nederland houden, dan zet je ze maar in dierentuinen en gooi je er als mens af en toe wat wild bij zodat de wolf kan jagen (maar als mensen dan zien dat zo'n lief reetje opgevreten wordt, dan is dat weer wreed).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 07:35 

Profiel   

germie schreef
En als je dat moet gaan dragen als hond, dan moet je echt zorgen dat de baasjes de dieren onder controle hebben, dan wil ik absoluut geen ongecontroleerde springer meer tegen mij aan.
Maar dan is de wolf natuurlijk geen oorzaak meer van gewonden. Dan kun je weer makkelijk wijzen naar de hond en zijn baasje.

Ik vind het afsluiten van gebieden voor de mens, of het waarschuwen iets te mijden de omgekeerde wereld. Als ik er zou wonen, dan zou mijden of er niet in komen geen optie zijn. Je wilt tenslotte ook ontspanning en dat daar dan net zo'n probleemwolf rondloopt, dan moeten ze die wolf maar afschieten. De mens was er eerst. Het was geen leefgebied van het dier, en we gedoogden de wolf er, maar dan is het nu tijd om er wat aan te doen.
Met 5 miljoen inwoners in Nederland ging het al niet samen met de wolf (daarom was die verdwenen), dus met 18 miljoen gaat dat zeker niet.

Wil je de wolf per se in Nederland houden, dan zet je ze maar in dierentuinen en gooi je er als mens af en toe wat wild bij zodat de wolf kan jagen (maar als mensen dan zien dat zo'n lief reetje opgevreten wordt, dan is dat weer wreed).

In dierentuinen krijgen de vleeseters geen nog levende dieren. Dat zou beslist en terecht empathische bezoekers afschrikken. Ze krijgen karkassen. En ik vind dus ook dat wolven in het wild in Nederland niet kan. Als ze nu opschieten met er iets aan te doen zijn er nog niet zo heel veel. Vangen en opsluiten in goed omheinde wolvenparken waar de liefhebbers ze kunnen bezoeken. Brengt geld op en daarvan kan dan slachtafval gekocht worden om ze te voeden.Als men ze nu in het wild en beschermd gewoon laat doorfokken dan zijn er straks zo veel dat het noodzakelijk wordt om ze te doden, want ze zullen zeker meer en meer mensen gaan aanvallen. Al die gedode schapen,ponies etc. vind ik nu al meer dan voldoende reden om ze weg te werken op een of andere manier, maar helaas denken nog veel stadsbewoners en politici die zelf geen buitendieren hebben daar anders over. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 13:30 

Profiel   

Roofdieren in de dierentuin toen ik er tijdens een voerronde was, kregen dode witte kippen in complete vorm (ook de otters). Dat was Blijdorp 30? jaar terug. Niet bepaald de restjes uit een slachthuis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 14:13 

Profiel   

Een paar dagen geleden was ik nog in Zuid-Afrika waar we een hyena tegenkwamen bij het mountainbiken en tijdens het wandelen langs water met krokodillen liepen.
Waar mensen doodgaan door aanvallen van nijlpaarden of gifslangen.
Dan lees ik hier die verhalen over de wolf en moet ik, sorry wolvenhaters hier, een beetje lachen. Nederland op zijn smalst. We willen natuur en nu krijgen we natuur en huilt de ene helft van Nederland van angst en durft het bos niet meer in en de andere helft wil ze het liefst opzoeken, voeren en een selfie met ze maken. Waardoor het dus probleemdieren worden. Nederlanders zijn niet gewend aan echte natuur waarin roofdieren leven.
Ik loop twee keer per week hard in het bos en vandaag werd ik weer eens ongewenst besprongen door een hond die mensen niet onder controle hadden toen ik langs liep. Hoe vaak dat al niet gebeurd is.. ben ik ook totaal niet van gediend. Dan heb ik liever de wolf die ik twee jaar geleden tegenkwam in de Kroondomeinen. Kunnen we die probleemhonden dan ook afschieten?

Een echte probleemwolf die mensen gaat aanvallen en verwonden mogen ze van mij best afschieten, maar laat ze verder met rust. Ze zijn van nature schuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 15:19 

Profiel   

Supervixen schreef
Een paar dagen geleden was ik nog in Zuid-Afrika waar we een hyena tegenkwamen bij het mountainbiken en tijdens het wandelen langs water met krokodillen liepen.
Dan lees ik hier die verhalen over de wolf en moet ik, sorry wolvenhaters hier, een beetje lachen. Nederland op zijn smalst. We willen natuur en nu krijgen we natuur en huilt de ene helft van Nederland van angst en durft het bos niet meer in en de andere helft wil ze het liefst opzoeken, voeren en een selfie met ze maken. Waardoor het dus probleemdieren worden. Nederlanders zijn niet gewend aan echte natuur waarin roofdieren leven.
Ik loop twee keer per week hard in het bos en vandaag werd ik weer eens ongewenst besprongen door een hond die mensen niet onder controle hadden toen ik langs liep. Hoe vaak dat al niet gebeurd is.. ben ik ook totaal niet van gediend. Dan heb ik liever de wolf die ik twee jaar geleden tegenkwam in de Kroondomeinen. Kunnen we die probleemhonden dan ook afschieten?

Een echte probleemwolf die mensen gaat aanvallen en verwonden mogen ze van mij best afschieten, maar laat ze verder met rust. Ze zijn van nature schuw.

Maar als die hyena of krokodil bijzonder gedrag vertoont, wordt die wel afgeschoten of verplaatst.
Of een luipaard die vee pakt bij lokale boeren, daar zitten meteen organisaties boven op.

En ook in Kruger area zijn genoeg gevallen waar dat een dier duidelijk mensen gewend is geraakt doordat (toeristen) ze voeren. Die dieren worden ook afgeschoten helaas.

Mensen daar groeien op met respect voor de natuur en voor wilde dieren.
Dat wordt ons hier in Nederland niet met de paplepel ingegoten. Voor het eerst in eeuwen is er een dier waar we alert op moeten zijn. Die we echt met rust moeten laten (want een vos voeren wordt ook genoeg gedaan maar die zijn toch wat minder gevaarlijk als ze mensen gewend raken), dat begrijpen zit niet bij iedereen in het systeem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 15:50 

Profiel   

Supervixen schreef
Ze zijn van nature schuw.

Als je dat denkt mis je dus de realiteit. Ze kunnen in Nederland niet schuw zijn en zijn het dus ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 16:23 

Profiel   

Schuw... Ja die mensen niet kennen vast wel ja. Zoals in echte natuur.
Hier is overal mensen geur en ze leren dat 2 beners niks doen.

In die landen wat niet schuw is krijgt een kogel en zo houd je schuwe over.
En dat is hoe het zou moeten.
En dat gebeurt dus niet.
Dat is het probleem nu net..

En daarom vergelijken zo zinloos.

Sprak Canadese kennissen vanmorgen.
Ze vond onze wolven geen wolf veel te klein en smal. Hybride. Die moet je schieten die hebben gevaarlijk gedrag. Echte wolven niet. Die zijn schuw.

En denk dat ze gelijk heeft...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 16:46 

Profiel   

Supervixen schreef

Je kan Nederland niet met Afrika vergelijken
Ten eerste heeft niemand van de huidige generaties ooit samen geleefd met een wolf en al helemaal niet in Nederland.

In Afrika groei je op met zulke dieren, net als de rest van de tropische landen met elk hun eigen dodelijke flora en fauna.

Ik zit B&B vol liefde te kijken en daar is nu ook een dame die aan de rand van het Krugerpark zit.
De gasten mogen hun onderkomen niet verlaten zonder een ranger, excursies zijn onder begeleiding van een ranger met een geweer, wandelen of fietsen vergeet het maar.

Ik snap werkelijk waar niet hoe je zo'n continent kunt vergelijken met Nederland.
Welke connecties missen er dan in jouw hoofd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 16:53 

Profiel   

DuoPenotti schreef
Ze vond onze wolven geen wolf veel te klein en smal. Hybride. Die moet je schieten die hebben gevaarlijk gedrag. Echte wolven niet. Die zijn schuw.

In Canada hebben ze de Canadese wolf. Dat is een andere, grotere soort en niet te vergelijken met die van ons.
Dat wil niet zeggen dat de wolf hier een hybride is. De Canadese wolf is gewoon veel groter.

Laatst bijgewerkt door Cayenne op 04-08-24 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 16:56 

Profiel   

Leuk dat je niet bang bent als je 2x per week gaat hardlopen in het bos. In woon midden in het bos waar deze wolven nu rondlopen en nee ik ben ook niet bang. Zelfs niet ‘s nachts tijdens mijn laatste rondje op stal, ook in het bos.

Waar ik wel bang voor ben is een aanval op mijn dieren die ik volgens de wet niet mag verdedigen enkel achter 5 stroomdraadjes mag zetten. Wel ben ik bang dat de wolf of wolven op mijn hond afkomen die ik 5 keer per dag uitlaat in het bos waarin ik woon. En dat deze wolven, die hier zijn, dat doen is al 2 jaar bekend en escaleert steeds meer.

De toeristen is zuid Afrika zijn niet bang nee, maar de locale bevolking vindt het zeker niet leuk als de veiligheid van je vee of kinderen in het gedrang komt. Want die mountainbiken niet een keertje langs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 16:56 

Profiel   

Cayenne schreef
DuoPenotti schreef

In Canada hebben ze de Canadese wolf. Dat is een andere, grotere soort en niet te vergelijken met die van ons.
Dat wil niet zeggen dat de wolf hier een hybride is. De Canadese wolf is gewoon veel groter.

Nee hoor.
Gewoon de grijze wolf
https://opvakantienaarcanada.nl/grijze- ... in-canada/

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 16:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 9 [ 225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen