Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 9 [ 225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Opnieuw mogelijke aanval door wolf op peuter.

Profiel   

Ah, ik had het over deze: https://www.pairidaiza.eu/en/worlds/the ... dian-wolf/
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 17:00 

Profiel   

In 1868 werd de laatste wolf in Nederland uitgeroeid.
Hmm... misschien had dat een reden?
En jawel, er waren in 1810 al 7 kinderen gedood en nog een heel aantal verwond. Om maar te zwijgen over aangevallen vee.

Een oude of ongezonde wolf ziet zich gedwongen om gemakkelijke prooien te pakken. Kinderen zijn makkelijk. Het zal je kind maar zijn zeg.
In de 19e eeuw was Nederland veel minder dicht bevolkt en toen was het ook al een probleem geworden.
Nu in 5 jaar tijd van 1 naar 75 wolven?
Over 5 jaar rond de 400 wolven?
En dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 17:05 

Profiel   

Dan heeft pro wolf de zakken gevuld trekken zich terug en zeggen ze, dat hadden we niet verwacht...
En het probleem blijft bestaan voor de mensen in het buitengebied 365 dagen per jaar. En voor de recreant soms.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 17:07 

Profiel   

Onali schreef
Supervixen schreef
Een paar dagen geleden was ik nog in Zuid-Afrika waar we een hyena tegenkwamen bij het mountainbiken en tijdens het wandelen langs water met krokodillen liepen.
Waar mensen doodgaan door aanvallen van nijlpaarden of gifslangen.
Dan lees ik hier die verhalen over de wolf en moet ik, sorry wolvenhaters hier, een beetje lachen. Nederland op zijn smalst. We willen natuur en nu krijgen we natuur en huilt de ene helft van Nederland van angst en durft het bos niet meer in en de andere helft wil ze het liefst opzoeken, voeren en een selfie met ze maken. Waardoor het dus probleemdieren worden. Nederlanders zijn niet gewend aan echte natuur waarin roofdieren leven.
Ik loop twee keer per week hard in het bos en vandaag werd ik weer eens ongewenst besprongen door een hond die mensen niet onder controle hadden toen ik langs liep. Hoe vaak dat al niet gebeurd is.. ben ik ook totaal niet van gediend. Dan heb ik liever de wolf die ik twee jaar geleden tegenkwam in de Kroondomeinen. Kunnen we die probleemhonden dan ook afschieten?

Een echte probleemwolf die mensen gaat aanvallen en verwonden mogen ze van mij best afschieten, maar laat ze verder met rust. Ze zijn van nature schuw.

Je kan Nederland niet met Afrika vergelijken
Ten eerste heeft niemand van de huidige generaties ooit samen geleefd met een wolf en al helemaal niet in Nederland.

In Afrika groei je op met zulke dieren, net als de rest van de tropische landen met elk hun eigen dodelijke flora en fauna.

Ik zit B&B vol liefde te kijken en daar is nu ook een dame die aan de rand van het Krugerpark zit.
De gasten mogen hun onderkomen niet verlaten zonder een ranger, excursies zijn onder begeleiding van een ranger met een geweer, wandelen of fietsen vergeet het maar.

Ik snap werkelijk waar niet hoe je zo'n continent kunt vergelijken met Nederland.
Welke connecties missen er dan in jouw hoofd?

Daar waar die b&b zit, daar zaten wij ook in de buurt. Regio Hoedspruit. Daar hebben wij in 2 game reserves gezeten waar we gewoon konden rondlopen, ondanks dat daar dus hyena's zitten en ook werden we gewaarschuwd voor luipaarden. De Zuid-Afrikanen gaan er nog een beetje vanuit dat mensen zelf logisch nadenken. Je gaat dus bijvoorbeeld niet in het donker rondlopen in zo'n park.
In het Kruger hebben wij ook twee weken gezeten trouwens.

Wij moeten dus ook leren omgaan met de wolf en dat betekent in mijn ogen niet meteen maar alles afknallen en meteen roepen dat er geen ruimte is en in paniek schieten als er een keer contact met mensen is. Nederlanders meten met 2 maten, want er worden regelmatig kinderen/mensen aangevallen door honden en nu het een wolf is, is de wereld te klein en moeten ze maar dood of weg. En ja ik zei al, een echte probleemwolf mogen ze afschieten.

Maar aardige laatste opmerking hoor +:)+, top. Lekker vriendelijk als iemand een andere mening heeft.
Zuid-Afrika is trouwens een land, geen continent.

Ik ga weer weg hier, want het is hier iets te anti wolf.

Laatst bijgewerkt door Supervixen op 04-08-24 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 17:09 

Profiel   

Peuter wordt aangevallen en het topic is anti wolf. Joh zou je denken… _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 17:10 

Profiel   

Nee hoor. We delen de mening.
Probleem wolf moet weg.

En dat gebeurt dus niet.

Dus wat zeggen we anders dan?

Is zo'n wolf die een hond aan de lijn meeneemt en peuter bijt geen probleem wolf dan?

Zeg je daarover ja geen probleem moet kunnen.

Ja dan denken we anders.

En als je mij laatste bericht bedoeld. Ja miljoenen gaan er naar pro wolf. Nee niet de gewone burger die voorstander is. Lees het topic maar door..

Maar nee dat doet men niet. Ff schoppen en weer weg

Tja..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 17:13 

Profiel   

Supervixen schreef
Een echte probleemwolf die mensen gaat aanvallen en verwonden mogen ze van mij best afschieten, maar laat ze verder met rust. Ze zijn van nature schuw.

Tot het grote wild op is, of in stadspark Nederland er al nooit was. Dit gedrag komt voort uit honger en dan gedragen ze zich niet meer als de boekjes zeggen dat normaal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 17:20 

Profiel   

Ik lees zo vaak dat wolven van nature schuw zijn, en ik zie toch zoveel filmpjes en foto's van wolven in de buurt van mensen, dat schuwe valt dus best mee, of tegen...

De wolf heeft in Nederland geen natuurlijke vijanden. Ik denk daarom dat het een goed idee zou zijn om beren te introduceren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 18:14 

Profiel   

Rubs schreef
Ik lees zo vaak dat wolven van nature schuw zijn, en ik zie toch zoveel filmpjes en foto's van wolven in de buurt van mensen, dat schuwe valt dus best mee, of tegen...

De wolf heeft in Nederland geen natuurlijke vijanden. Ik denk daarom dat het een goed idee zou zijn om beren te introduceren!

Wolven en beren leven naast elkaar,kijk maar naar het berenbos . leuk een beer of wat erbij, maar het gaat niets helpen eerder een extra probleempje ofwat opleveren

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 18:19 

Profiel   

Tja,
... veel mensen hebben geen benul van wat 'natuur' is en kan -
en er zijn aanwijzingen dat sommige (...zelf in te vullen...) personen bijvoorbeeld zo graag de wolf op de foto willen dat het dier gelokt wordt.

En dan geldt inderdaad niet meer wat in de boekjes staat.

Of wel, hoor.
"15.000 jaar geleden waren alle honden ook nog wolven" - en waarschijnlijk dmv voedsel zijn ze tam geworden, gedomesticeerd en doorgefokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 18:20 

Profiel   

Rubs schreef

Voorkeursprooi wolf is kalveren van grote grazers tussen 2 dagen en 6 maanden oud. Als de aantallen grote grazers daardoor instort (want geen aanwas & vervanging oudere dieren), vertrekken ze achter de rest aan en komen bij vee uit. Ondertussen als er beren zijn in het gebied, maken die het uitroeien van de kalfjes af en geven dus doodsteek populatie in het gebied. Siberie heeft zo'n gebied, komt vrijwel elke zomer ook hier in het nieuws vanwege de bosbranden die het gevolg zijn van niet begrazen gras wat vervolgens verdort tot tondel (vuurstarter spul) over grote duizenden hectares aan oppervlak. En dat gebied heeft geen mensen, zo'n situatie in Nederland met een drop elke 3km wil je echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 18:24 

Profiel   

https://www.facebook.com/wijsmetwolven/ ... 7S9Ucbxw6v

Duidelijke taal.
Zoals meerdere in dit topic al zeggen.
Niet wollig groen maar nuchtere feiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 20:02 

Profiel   

Supervixen schreef
Een paar dagen geleden was ik nog in Zuid-Afrika waar we een hyena tegenkwamen bij het mountainbiken en tijdens het wandelen langs water met krokodillen liepen.
Waar mensen doodgaan door aanvallen van nijlpaarden of gifslangen.
Dan lees ik hier die verhalen over de wolf en moet ik, sorry wolvenhaters hier, een beetje lachen. Nederland op zijn smalst. We willen natuur en nu krijgen we natuur en huilt de ene helft van Nederland van angst en durft het bos niet meer in en de andere helft wil ze het liefst opzoeken, voeren en een selfie met ze maken. Waardoor het dus probleemdieren worden. Nederlanders zijn niet gewend aan echte natuur waarin roofdieren leven.
Ik loop twee keer per week hard in het bos en vandaag werd ik weer eens ongewenst besprongen door een hond die mensen niet onder controle hadden toen ik langs liep. Hoe vaak dat al niet gebeurd is.. ben ik ook totaal niet van gediend. Dan heb ik liever de wolf die ik twee jaar geleden tegenkwam in de Kroondomeinen. Kunnen we die probleemhonden dan ook afschieten?

Deze dieren waren al probleemdieren voordat ze met de (Nederlandse) mens in aanraking kwamen.
Ze hebben het process hooguit versneld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 20:13 

Profiel   

Supervixen schreef
Daar waar die b&b zit, daar zaten wij ook in de buurt. Regio Hoedspruit. Daar hebben wij in 2 game reserves gezeten waar we gewoon konden rondlopen, ondanks dat daar dus hyena's zitten en ook werden we gewaarschuwd voor luipaarden. De Zuid-Afrikanen gaan er nog een beetje vanuit dat mensen zelf logisch nadenken. Je gaat dus bijvoorbeeld niet in het donker rondlopen in zo'n park.
In het Kruger hebben wij ook twee weken gezeten trouwens.

Wij moeten dus ook leren omgaan met de wolf en dat betekent in mijn ogen niet meteen maar alles afknallen en meteen roepen dat er geen ruimte is en in paniek schieten als er een keer contact met mensen is. Nederlanders meten met 2 maten, want er worden regelmatig kinderen/mensen aangevallen door honden en nu het een wolf is, is de wereld te klein en moeten ze maar dood of weg. En ja ik zei al, een echte probleemwolf mogen ze afschieten.

Maar aardige laatste opmerking hoor +:)+, top. Lekker vriendelijk als iemand een andere mening heeft.
Zuid-Afrika is trouwens een land, geen continent.

Ik ga weer weg hier, want het is hier iets te anti wolf.

Hmmm, in B&B vol Liefde werd de fietsenman echter geadviseerd niet te gaan mountainbiken.

Maar goed, weer iemand die een plasje komt doen, iedereen even op de vingers moet tikken en dan gelijk weer verdwijnt omdat ze zelf ook wel door heeft wat een domme vergelijking ze trekt. Zo moe word je er van, anderen vertellen hoe dom bezig ze zijn, maar zelf niks geen oplossing weten.
Zuid Afrika en Nederland qua natuur, infrastructuur, inwoneraantal, gunst niet te vergelijken. Maar fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad in Zuid Afrika en eh, denk ook eens logisch na... dan laat ik de vergelijking met hond nog maar buiten beschouwing, dat is iets als katten met leeuwen vergelijken, om maar even in het Afrikaanse te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 20:37 

Profiel   

Supervixen, je weet ook wel dat waar het TV progamma is opgenomen, in een Big 5 reserve zit. En dat je daar echt niet moet gaan fietsen en wandelen zonder begeleiding.

En dat jij in een estate zat (of small game reserve) waar geen Big 5 is, behalve sporadisch een luipaard.
Als daar een luipaard loopt die aanvalt, hadden ze je heel ander advies gegeven.

Tijdje terug hield een luipaard zich op in het dorp, in de buurt van huizen en een school. Ja, in de buurt van Hoedspruit waar mensen "één zijn met de natuur". Beest is direct gevangen en ergens in een reserve weer uitgezet.

Als je wilt doen alsof je er verstand van hebt, zeg het dan correct.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-24 20:55 

Profiel   

Janneke2 schreef
Tja,
... veel mensen hebben geen benul van wat 'natuur' is en kan -
en er zijn aanwijzingen dat sommige (...zelf in te vullen...) personen bijvoorbeeld zo graag de wolf op de foto willen dat het dier gelokt wordt.

En dan geldt inderdaad niet meer wat in de boekjes staat.

Dat maakt het er zeker niet makkelijker op en is inderdaad een groot probleem.
Alleen hoe wil je dit gaan oplossen.

Ook dat mensen te ver van de natuur afstaan is natuurlijk waar. De ironie is echter wel dat een aantal invloedrijke natuurorganisaties ook maar wat graag mensen bij de natuur vandaan houden en vervolgens gaan klagen dat mensen te ver van de natuur afstaan.

Daarbij zijn de natuurgebiedjes in Nederland gewoon postzegels. In de echte natuur hebben wolven terretoria die vele malen groter zijn dan tig Nederlajdse natuurgebiedjes bij elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-24 10:11 

Profiel   

stichting de Ezelsociëteit in Zeist stopt met wandelingen met hun ezels, in ieder geval in de maand augustus.
Citaat
Helaas moeten wij jullie mededelen dat de ezelwandelingen in maand augustus niet door kunnen gaan. Zoals sommige van jullie misschien in de media al hebben gelezen zijn er diverse incidenten geweest in de omgeving met betrekking tot de wolf op de Utrechtse Heuvelrug. Aangezien we geen enkel risico willen lopen voor mens en dier en het advies van de Gemeente Zeist en de Utrechtse Heuvelrug ten harte nemen hebben we besloten om voor nu de ezelwandelingen geen doorgang te laten vinden.
We realiseren ons dat velen van jullie erg uitkeken naar het leuke zomerse uitje met onze ezels, maar veiligheid gaat voor alles!
We hopen uiteraard in september de wandelingen weer te kunnen hervatten, maar het is nu nog te vroeg om daar concrete uitspraken over te doen. Eind van de maand zullen opnieuw kijken naar de stand van zaken en daar gepast naar handelen. Zodra de wandelingen weer veilig hervat kunnen worden laten wij het jullie uiteraard weten.

De wandelingen mogen voor nu dan even niet doorgaan, maar we zijn wel gewoon dagelijks open voor bezoek van 11.00 tot 16.00
En zoals jullie weten houden onze ezels erg veel van aandacht, dus kom gezellig langs voor een knuffelsessie met onze geliefde ezels!

Bron stichting de Ezelsociëteit
https://www.facebook.com/share/p/9kZJPBKzvZp8S2eF/?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 10:59 

Profiel   

Verstandig! Maar treurig dat het moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 11:20 

Profiel   

Jessix schreef

Ik hoop dat ze een claim indienen voor gederfde inkomsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 11:44 

Profiel   

anjali schreef
Jessix schreef

Ik hoop dat ze een claim indienen voor gederfde inkomsten.

Ja dat moeten alle bedrijven eens massaal gaan doen.
Inkomstenderving door wanbeleid

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 12:01 

Profiel   

Supervixen schreef

Het grote probleem is, dat mensen wolvengedrag maar blijven vergelijken met de hondengedrag.
Als een hond je omduwt of tegen je opspringt doet hij dat niet om te kijken of je een mogelijke prooi bent,
Wolven doen dat dus wel. Dat is voor wolven primair en natuurlijk gedrag.
De enige veilige manier om met wolven om te gaan is ze schuw te houden en in het wild/de natuur te laten blijven en daar hun eten te laten zoeken.
Maar hier accepteren we dat wolven wel in de nabijheid van mensen komen en hun vee aanvallen. Dan is de stap naar het aanvallen van mensen nog maar een kwestie van tijd.
Dus willen we hier veilig met wolven kunnen leven, zit er niets anders op dan afschot, daar waar wolven schapen of ander vee aanvallen en zich buiten natuurgebieden ophouden. En het afschot laten liggen. Alleen zo leren ze wat voor hen gevaarlijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 12:11 

Profiel   

Ik sla aan op Wij "moeten" "dus" leren omgaan met de wolf.
Waarom moet dat. En wat bedoel je met Dus? Dus de wolven gaan hier nooit meer weg? Hoezo gaan ze nooit meer weg? Als heel NL besluit (dus heel NL, ook de regering) dat ze weg moeten, gaan ze toch echt weg hoor. Ze zijn al een keer weg geweest. Dat kan nog een keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 12:16 

Profiel   

Er dus bij voorbaat al besloten dat bij terugkeer van de wolf in Nederland, alles zo geregeld moet zijn dat hij hier blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 12:42 

Profiel   

rien10 schreef
Ik sla aan op Wij "moeten" "dus" leren omgaan met de wolf.
Waarom moet dat. En wat bedoel je met Dus? Dus de wolven gaan hier nooit meer weg? Hoezo gaan ze nooit meer weg? Als heel NL besluit (dus heel NL, ook de regering) dat ze weg moeten, gaan ze toch echt weg hoor. Ze zijn al een keer weg geweest. Dat kan nog een keer.

Eens hoor. Probleem is echt dat wij geen goede leefomgeving voor de wolf hebben. We hebben geen wilde natuur maar een paar natuurparken. En willen we nog wat diversiteit in wild houden dan moet de wolf worden beheerd. (Wat mij betreft het liefst verjaagd).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 12:47 

Profiel   

tienus63 schreef
Er dus bij voorbaat al besloten dat bij terugkeer van de wolf in Nederland, alles zo geregeld moet zijn dat hij hier blijft.

Dat is een besluit. En op besluiten kun je terug komen. Of nieuwe besluiten nemen.

Dat verwacht ik niet op heel korte termijn. Maar op langere termijn denk ik dat er weinig andere mogelijkheden zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-24 13:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 9 [ 225 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen