Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 394 van de 413 [ 10308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 413  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Profiel   

Cer schreef
te gek voor woorden dat er aan de wet gehouden wordt?

Ik snap dat het voor dat kind vreselijk is, maar er zou dan toch echt beter gekeken moeten worden hoe dit soort dingen kan gebeuren.
En ja, het kind is ook slachtoffer van wat zn moeder gedaan heeft, maar goed, dat is wel vaker zo, dat kinderen helaas het slachtoffer zijn.

Nee, te gek voor woorden dat er triomfantelijk over getwitterd wordt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 08:36 

Profiel   

Maar eerlijk.. zijn we daar verbaast over?
het is wellicht te gek voor woorden, maar het verbaast me niet..
Als hij wat twittert denk ik meestal "ach ja, hij weer 8)7 "..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 08:46 

Profiel   

Cer schreef
Maar eerlijk.. zijn we daar verbaast over?
het is wellicht te gek voor woorden, maar het verbaast me niet..
Als hij wat twittert denk ik meestal "ach ja, hij weer 8)7 "..

Ja ik ben daar verbaast over en ik blijf me er ook over verbazen. Ik wil dit niet als normaal gaan zien. Wellicht verbaas ik me niet meer in de zin dat hij het doet, want het valt te verwachten maar dan verbaas ik me wel over het feit dat mensen echt voor deze man hebben gekozen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 08:53 

Profiel   

karuna schreef
Ik kan het gewoon niet aanzien. :r Arm knulletje en arme mama. Die jongen spreekt de taal niet. Mama is met een reden gevlucht toen. Doe je principes maar stoer bij een volwassen criminele veilige lander. Niet over de rug van een jong kind waarvan de mama ooit een verkeerde beslissing heeft genomen. :(:)

Wat was de reden dat die moeder toendertijd gevlucht was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 09:23 

Profiel   

Geen idee, ze zal er een goede reden voor gehad hebben ga ik van uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 09:24 

Profiel   

Cer schreef

Ik snap dat het voor dat kind vreselijk is, maar er zou dan toch echt beter gekeken moeten worden hoe dit soort dingen kan gebeuren.
En ja, het kind is ook slachtoffer van wat zn moeder gedaan heeft, maar goed, dat is wel vaker zo, dat kinderen helaas het slachtoffer zijn.

Het tegenstrijdige is dat Faber groot aankondigde dat het stapelen van procedures afgeschaft wordt. Deze mensen hebben daar gebruik van gemaakt. De mogelijkheid bood de wetgeving. En nu doet Faber alsof haar neus bloed , ze heeft nog niets gedaan behalve wat persmomentjes gecreëerd, de asielzoekers zelf interesseren haar geen reet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 09:51 

Profiel   

Altijd bijzonder als men weet waar ambtenaren achter de schermen wel of niet mee bezig zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 10:15 

Profiel   

We hebben idd die mogelijkheid van stapelen zelf gecreëerd, algemeen kinderpardon was er toch ooit? Eerst de procedures maar eens aanpassen in plaats van goede sier maken met het uitzetten van dit jochie en z'n moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 10:17 

Profiel   

karuna schreef
Geen idee, ze zal er een goede reden voor gehad hebben ga ik van uit.

Heeft de vader van deze jongen nog een rol in de kwestie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 10:20 

Profiel   

Geen idee ik weet net zoveel als jij uit media. En ook geen idee of dat enig invloed zou hebben op uitzetten. Als de minister haar poot stijf houdt want pvv en dus laten merken dat iedereen weg moet (ten koste van alles) dan moet die jongen en zijn mama gewoon het land uit. Wat er daarna gebeurd met ze is onbelangrijk voor de minister want niet meer haar probleem. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 10:35 

Profiel   

Maar dat is met boeren toch ook gebeurd las ik hier? Procedures halverwege het proces aanpassen en dingen anders voorstellen dan ze bleken te zijn (met dat verplicht investeren in verbeteringen enzo). Dat is ook niks nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 10:40 

Profiel   

Procedures of niet, ik vind het onmenselijk om een kind dat hier geboren is, niets met het land van zijn moeder heeft, waarschijnlijk de taal niet eens spreekt, zo uit te zetten en er mee te pronken alsof het een overwinning is. Menselijke maat is compleet zoek. En kennelijk heeft ons land hier de mogelijkheid toe geboden om het kind volkomen Nederlands op te laten groeien, dan mag ons land ook de gevolgen dragen vind ik. Als je dan toch wil scoren, zet dan eerst eens de overlastgevers uit de overige veilige landen er uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 10:43 

Profiel   

prompter schreef
Procedures of niet, ik vind het onmenselijk om een kind dat hier geboren is, niets met het land van zijn moeder heeft, waarschijnlijk de taal niet eens spreekt, zo uit te zetten en er mee te pronken alsof het een overwinning is. Menselijke maat is compleet zoek. En kennelijk heeft ons land hier de mogelijkheid toe geboden om het kind volkomen Nederlands op te laten groeien, dan mag ons land ook de gevolgen dragen vind ik. Als je dan toch wil scoren, zet dan eerst eens de overlastgevers uit de overige veilige landen er uit.

Dat laatste wat je schrijft ben ik het volkomen mee eens. Criminele lastpakken gewoon direct uitzetten. Dan blijft er ook meer plek en draagvlak over voor echte vluchtelingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 10:49 

Profiel   

Cer schreef

Ja hoor, dat kan te gek voor woorden zijn.

De meeste Bokkers en de meeste Nederlanders weten niets van het Christendom.
Hoeft ook niet (al is dit een duidelijk voorbeeld van hoe jammer dit is).

Onze wettelijk stelsel kent tot op de huidige dag (met moeilijke woorden als 'hardheidsclausule, discretionaire bevoegdheid, etc etc')
de discussie die in het Christendom gevoerd is waarbij de ene 'pool' gevormd wordt door "de wet van Meden en Perzen" (die niet veranderd kan worden)
en de andere pool door de citaten 'de wet is er terwille van de mens, de mens is er niet terwille van de wet'
en 'de letter van de wet maakt dood, de geest/ intentie van de wet doet leven'.

Dus ja, doen alsof dit een wet van Meden en Perzen zou zijn doet afbeuk aan onze eigen juridische traditie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 10:50 

Profiel   

996981 schreef
Altijd bijzonder als men weet waar ambtenaren achter de schermen wel of niet mee bezig zijn

Ja, bijzonder hè. }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 11:32 

Profiel   

Citaat
Citaat

Dat laatste wat je schrijft ben ik het volkomen mee eens. Criminele lastpakken gewoon direct uitzetten. Dan blijft er ook meer plek en draagvlak over voor echte vluchtelingen.

Ik verdenk Wilders er al vele jaren van, dat hij alleen maar een zondebok wil.
En macht.

En dat hij blij is met de overlast van de veilige landers - dus bij deze:
ik verwacht dat zolang Schoof I zit, daar niets nada niente gedaan wordt.
... want het voedt zo lekker het onderbuikgevoel.

En kwetsbare mensen lekker het land uit trappen, "Wauw". Onze Drentse Mikael is nu voorpagina nieuws, maar het gaat om zo'n driehonderd kinderen per jaar.

En ondertussen is het begrip vluchteling ook al weer uitgehold. |(

Ik begrijp het maar half: dit kabinet neemt de klimaatverandering niet bepaald serieus,
en er komen steeds meer klimaatvluchtelingen.

(Nu ja, die zijn er nu natuurlijk al. Darfur was de eerste klimaatoorlog, Syrië de tweede en reken maar dat het er meer worden.
And what about mensen die het gewapende conflict niet afwachten maar na de derde mislukte oogst de benen nemen...?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 11:52 

Profiel   

Mikael komt uit Amsterdam en niet uit Drenthe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 16:06 

Profiel   

Janneke2 schreef
Cer schreef

Ja hoor, dat kan te gek voor woorden zijn.

De meeste Bokkers en de meeste Nederlanders weten niets van het Christendom.
Hoeft ook niet (al is dit een duidelijk voorbeeld van hoe jammer dit is).

Onze wettelijk stelsel kent tot op de huidige dag (met moeilijke woorden als 'hardheidsclausule, discretionaire bevoegdheid, etc. etc.)
de discussie die in het Christendom gevoerd is waarbij de ene 'pool' gevormd wordt door "de wet van Meden en Perzen" (die niet veranderd kan worden)
en de andere pool door de citaten 'de wet is er ter wille van de mens, de mens is er niet ter wille van de wet'
en 'de letter van de wet maakt dood, de geest/ intentie van de wet doet leven'.

Dus ja, doen alsof dit een wet van Meden en Perzen zou zijn doet afbreuk aan onze eigen juridische traditie.

Tsja, waarom ga je uit van onkunde van Meeste Nederlanders??? en Meeste Bokkers?? Heb je daar een onderbouwing van?
Op mij komt het toch wat arrogant over, alsof je je verheven voelt boven de massa. Ik heb wel een aantal taalfoutjes gecorrigeerd voor je, graag gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 16:23 

Profiel   

Cer schreef

Als de minister dat ook zou doen op het gebied van bijvoorbeeld milieuvergunningen. Denk ik dat een hele hoop mensen die nu staan te juichen dan opeens heel wat minder hard zouden juichen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 16:27 

Profiel   

Bedrijven die ons land/natuur vernietigen met gif, stikstof/lawaai worden de hand boven het hoofd gehouden maar een twaalfjarig jochie moet eruit , op de drempel van het gymnasium en wie weet, later dokter, wetenschapper of op een andere manier een aanwinst voor ons land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 16:30 

Profiel   

Het verschil is dat Wilders gewoon opschept op X over zijn minister die eindelijk haar rug recht houdt en voorbij gaat aan het persoonlijk leed van dit kind.

Je moet er maar trots op zijn !

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 16:41 

Profiel   

BigOne schreef
Bedrijven die ons land/natuur vernietigen met gif, stikstof/lawaai worden de hand boven het hoofd gehouden maar een twaalfjarig jochie moet eruit , op de drempel van het gymnasium en wie weet, later dokter, wetenschapper of op een andere manier een aanwinst voor ons land.

Het FD noemde het ook kapitaalvernietiging dat die jongen het land uitgezet wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 16:51 

Profiel   

Omdat hij naar het gymnasium gaat? Zouden ze het ook zo noemen wanneer de jongen naar het mbo was gegaan?

Los van wat ik van de gehele situatie vind, vind ik het ook kortzichtig zoveel waarde te hechten aan een gymnasiumopleiding. Bouwvakkers, lassers en verpleegkundigen zijn net zo waardevol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 16:55 

Profiel   

_San87_ schreef
Omdat hij naar het gymnasium gaat? Zouden ze het ook zo noemen wanneer de jongen naar het mbo was gegaan?

Los van wat ik van de gehele situatie vind, vind ik het ook kortzichtig zoveel waarde te hechten aan een gymnasiumopleiding. Bouwvakkers, lassers en verpleegkundigen zijn net zo waardevol.

Wat mij betreft is iedereen een aanwinst. Ik benoem alleen dat het FD dat schreef. En ik snap wel dat ze dat schrijven, want daarmee maken ze mensen wel bewust van iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 16:57 

Profiel   

_San87_ schreef

Klopt, iedereen is waardevol en zo was mijn post niet bedoeld, kwam wel zo over helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-24 17:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 394 van de 413 [ 10308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397 ... 413  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen