Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 414 van de 471 [ 11759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 471  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Profiel   

inderdaad heb ik bij de gemeenteraad op de plaatselijke partij gestemd, in de praktijk valt me deze partij nogal tegen.

Landelijk, provinciaal en Europees lijkt me duidelijk dat ik BBB heb gestemd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 12:43 

Profiel   

En met BBB als minister van LVV ( natuur laat ik bewust weg ) is het nog heel veel langer wachten tot er ooit voldoende gebouwd kan worden. Rücksichtslos een streep door jaren ( en miljarden kostende) werkzaamheden van provincie , gemeenten enz. Vijf jaar werk de prullenbak in.
En een alternatief heeft ze niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 12:57 

Profiel   

BBB heeft ministers op zowel LVVN en Volkshuisvesting. We zullen zien met wat voor oplossingen ze komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 13:10 

Profiel   

Juval, ik hoop oprecht dat ze die hele woningbouw vlot gaan trekken en na vier jaar het allerbeste hebben gedaan sinds jaren. En dat meen ik oprecht. Dus ik volg het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 13:14 

Profiel   

juval schreef
hoezo grappig?? ik vat hem niet. (je opmerking klinkt weer behoorlijk denigrerend, jammer)

Het is toch gewoon zo dat een duur huis een gemeente meer oplevert dan een goedkoop huis? En dat een gemeente wel degelijk inspraak heeft op het soort en type woningen dat wordt gebouwd?

Nou nee, de Ozb opbrengst is voor de gemeente een X bedrag per jaar. Als er goedkopere huizen in de gemeente staan is simpelweg het tarief hoger. Wel is in een gemeente waar relatief veel dure huizen staan het ozb tarief gemiddeld lager, waardoor je als eigenaar van een goedkopere woning relatief iets voordeliger uit bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 13:30 

Profiel   

julius_juut schreef
Electra63 schreef
In dit (grote) artikel wordt de belangenverstrengeling van bedrijven (agri) met wetenschap aangetoond en dat d.m.v. verwarring zaaien de politiek zich laat beïnvloeden over het te voeren (stikstof)beleid.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/09/06/ho ... d-a4864808

Interessant (en triest) stuk!
Bizar hoe veel invloed mensen die gewoon hardop uit hun reet durven roepen kunnen krijgen doordat allerhande claims weerleggen heel veel tijd, moeite en geld kosten en mensen nu eenmaal liever de beter te pruimen leugen aannemen dan harde waarheid.

Eens. En als je dit geluid niet toestaat roepen mensen al helemaal moord, brand, censuur en Er WoRdT nIeT gElUiStErd. Heel interessant stuk, dank voor het delen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 13:33 

Profiel   

juval schreef
BBB heeft ministers op zowel LVVN en Volkshuisvesting. We zullen zien met wat voor oplossingen ze komen.

En de ene kan totaal niets zonder fikse maatregelen van de ander, wanneer je het hebt over een vicieuze cirkel, dit is er tot nu toe eentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-24 14:29 

Profiel   

Een duidelijk twitter draadje over hoe de pvv zijn “ henk en Ingrid “ naait;
https://x.com/jdv_vv/status/18330429418 ... EopP3zUX6Q

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 14:41 

Profiel   

Dit kan niet genoeg onder de aandacht worden gebracht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 15:10 

Profiel   

Er is ook een draadje op X over welke (PVV)Kamerleden hoe vaak aanwezig zijn, inclusief vragen, moties enz.
Het is echt schokkend dat sommige Kamerleden nooit aanwezig zijn en als ze weleens aanwezig zijn, dan zitten ze en stellen ze geen enkele vraag of hebben ze geen enkele inbreng.
En dat voor € 10.000 bruto pm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 17:40 

Profiel   

Klopt, velen van hun zijn er gewoon nooit maar cashen wel!
En hebben de tijd dat ze er wel zijn niets gedaan, 30 waardeloze stoelvullers ( als ze al op komen dagen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 19:46 

Profiel   

Was Thierry & Co niet koning niet op komen dagen? En als ie wel kwam, riep hij gewoon wat rare, opruiende dingen en kon ie daarna weer mooi zijn youtube volplempen. Schofterig gewoon.

@bigone, dank voor het delen! Die eigen risico staat wel met stip op 1 - Timmermans wilde hem gefaseerd afschaffen - helemaal - maar nee, van PVV moest hij NU!!! van tafel. Wat blijkt? Ze schaffen hem niet af, maar halveren hem. En het duurt nog twee jaar ook.

Oa.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... e-rekening

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54312 ... ij-zit-een

@journee - het kan fiscaal aantrekkelijker worden gemaakt om sociale huurwoningen te bouwen of bestaande panden te verbouwen naar sociale huurwoning. Ook kan simpelweg worden afgedwongen dat bepaalde huizen altijd sociale huur moeten blijven, en niet de private sector in gaan voor dik geld. Puur kwestie van keuzes maken, reguleren en goed beleid maken. Als je de vrije markt het werk laat doen krijg je dus dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-24 22:46 

Profiel   

Zo, die Friezin is een partijtje zuur op X zeg :')

Ik zag ergens in dat draadje dat PVV tegen verlaging van het ER was, maar het ER gaat er toch uit? Of klopt het bericht van BNR niet?
https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1054 ... aat-omhoog

Van mij hoeft die premie dan weer niet perse omhoog voor iedereen. Maar goed, dat zullen ze dan wel weer met subsidies rechttrekken voor mensen die het niet breed hebben. Wordt dat systeem nog warriger..

Hier lees ik iets over de belasting op gas:
https://www.nu.nl/politiek/6268646/bela ... sitie.html
maar ik heb het stuk niet goed gelezen.. hier wordt in ieder geval Jetten aangesproken: "PvdA'er Thijssen voorziet eveneens dat zij er "stevig op achteruit" kunnen gaan. "Hiermee draait Jetten mensen gewoonweg een rad voor de ogen." GroenLinks en PvdA pleiten voor een "tochtkorting"."

Ik vind het simpel plaatsen van een voor-tegen stemming een beetje kort door de bocht, omdat de motivaties er niet bij staan. En dat is hier in dit topic al verschillende malen aangegeven. Een beetje context bij het geheel zou wel fijn zijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 06:53 

Profiel   

nps schreef
Was Thierry & Co niet koning niet op komen dagen? En als ie wel kwam, riep hij gewoon wat rare, opruiende dingen en kon ie daarna weer mooi zijn youtube volplempen. Schofterig gewoon.

@bigone, dank voor het delen! Die eigen risico staat wel met stip op 1 - Timmermans wilde hem gefaseerd afschaffen - helemaal - maar nee, van PVV moest hij NU!!! van tafel. Wat blijkt? Ze schaffen hem niet af, maar halveren hem. En het duurt nog twee jaar ook.

Oa.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... e-rekening

https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/54312 ... ij-zit-een

@journee - het kan fiscaal aantrekkelijker worden gemaakt om sociale huurwoningen te bouwen of bestaande panden te verbouwen naar sociale huurwoning. Ook kan simpelweg worden afgedwongen dat bepaalde huizen altijd sociale huur moeten blijven, en niet de private sector in gaan voor dik geld. Puur kwestie van keuzes maken, reguleren en goed beleid maken. Als je de vrije markt het werk laat doen krijg je dus dit.

Zou het überhaupt mogelijk of wenselijk zijn om de privatisering van dingen zoals woningbouw en de zorg, weer terug te draaien, vraag ik me af...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 07:20 

Profiel   

Ik denk dat dat alleen nog voor heel, heel erg veel geld kan.

In essentie snap ik wel dat privatisering als goed idee werd gezien, marktwerking zorgt normaal gezien voor lagere prijzen en betere kwaliteit, wat voor electronica e.d. prima werkt. Het is alleen nogal naïef te denken dat zoiets voor zorg een goed idee is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 07:47 

Profiel   

Ik vind en vond het een slecht idee. Marktwerking zorgt dat de ondernemers winst willen halen. Met Nutsvoorzieningen vind ik dat geen goed idee. Stroom, water, zorg, trein vervoer moeten gewoon goed voorradig zijn tegen een normale prijs. Dat hoort niet in private handen vind ik. De problemen zijn niet voor niets zo groot bij de NS en anderen want je ziet nu al dat de zorgverzekeraars de dienst uit maken waardoor de boel vast is gelopen. Zeker in een landje dat zo uit kooplieden bestaat is dit vragen om problemen en doe hebben we dan ook.
Mijn vader zaliger, liberaal en gelovig man in hart en nieren was arts, en heeft tijdens zijn leven gewaarschuwd voor de problemen waar we nu mee te kampen hebben in de zorg nl de macht van de zorgverleners die veel te groot is en die op de stoel van de artsen zijn gaan zitten. Weten jullie trouwens dat Nl zo'n scherpe prijzen heeft bedongen voor bepaalde medicijnen dat ze aan het buitenland eerder worden geleverd waardoor te korten. Denk bv aan het "puffer" drama. Mensen met cara die niet meer aan genoeg Ventolin kunnen/ konden komen.
En wat te denken van de electriciteit prijzen indertijd. Schande vond ik het en de overheid kon niet zoals bv in Frankrijk ingrijpen want was geprivatiseerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 08:06 

Profiel   

Privatisering van de oude PTT: vroegah deed één bedrijf, het staatsbedrijf PTT de post en de pakketten.

Tegenwoordig wordt de post niet op zondag en maandag bezorgd ('besteld'), dat was alleen zondag.
En drie of vier verschillende pakketten- diensten zie ik door de straat rijden.

Ik kan me niet voorstellen dat het efficiënter is, of goedkoper, deze versnippering.

Wat dat betreft is het OV ergens aan ontkomen: de provincie besteedt het aan aan 'een marktpartij' en die heeft dan de "rechten" voor (als ik het goed zeg) tien jaar - waarbij het personeel 'van de streekbus' etc zoveel mogelijk moet worden overgenomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 08:56 

Profiel   

Janneke2 schreef
Privatisering van de oude PTT: vroegah deed één bedrijf, het staatsbedrijf PTT de post en de pakketten.

Tegenwoordig wordt de post niet op zondag en maandag bezorgd ('besteld'), dat was alleen zondag.
En drie of vier verschillende pakketten- diensten zie ik door de straat rijden.

Ik kan me niet voorstellen dat het efficiënter is, of goedkoper, deze versnippering.

Wat dat betreft is het OV ergens aan ontkomen: de provincie besteedt het aan aan 'een marktpartij' en die heeft dan de "rechten" voor (als ik het goed zeg) tien jaar - waarbij het personeel 'van de streekbus' etc zoveel mogelijk moet worden overgenomen.

Eens.

Je zou er spontaan sociaal-democraat van worden: PTT, mobiele telefonie, zorgverzekering, energie en (in mindere mate) openbaar vervoer: het zou allemaal beter en goedkoper worden door concurrentie nadat de overheid haar monopolie op deze diensten opgaf.

Gevolg: duurder, onbetrouwbaarder, ondoorzichtig, slechtere arbeidsvoorwaarden voor betrokkenen en ongrijpbaar voor de overheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 09:09 

Profiel   

Ja precies. Gewoon 1 postbode die zijn wijk en de bewoners en hun specifieke situatie en wensen (geef maar af bij die buren maar niet die, of zet maar daar en daar neer) goed kent en alle brieven en pakketten bezorgd, dat is imo veel beter :j

Ik had een jaar of 15 geleden toen ik nog in Oostvoorne woonde en werkte, een bezorger die een pakje voor mijn huisadres, op mijn werk kwam brengen. Uit eigen beweging omdat hij daar dan toch moest zijn en wist dat ik daar wel rond zou lopen :D

Ik heb hier dagen dat 's ochtends een PostNL busje komt om brievenbuspost te bezorgen.
Rond de middag komt er een ander PostNL busje om pakketpost te brengen.

Dan komt er (van 1 afzender, pakketten zijn tegelijk verzonden in Duitsland!) van de DHL een busje om 1 groot pakket te brengen, en een paar uur later een ander busje van DHL om de rest van die levering te brengen (nog 2 of 3 grote pakketten) en soms in de avond nog een 3e iemand die zelf met de eigen auto pakketten rondbrengt voor DHL, voor een pakje van iets dat ik nodig had en ik alleen op Amazon kon vinden en daar besteld heb.

En dan kunnen er ook nog bezorgers komen van DPD, UPS en ga ik zelf nog pakjes ophalen of wegbrengen van Mondial of Homerr... echt wat een in-efficiënt getrut jongens :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 09:28 

Profiel   

Cowboy mijn zoon werkt bij de NS . Dat is echt een geweldige werkgever met goede salarissen en ook de overuren worden correct afgerekend, de overnachting betaald plus de uren en mijn zoon heeft het er geweldig naar zijn zin. Hij werkt internationaal, als hij gebeld wordt draait hij andere diensten want zijn werkgever doet ook zijn best voor hem als hij iets nodig heeft. Het team , de mensen die ik ontmoet heb op de trein zijn ook echt fijne sociale mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 09:33 

Profiel   

Ja hier ook een bekende bij de NS (nu met pensioen) en die is er ook heel enthousiast over :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 09:44 

Profiel   

pien_2010 schreef
Cowboy mijn zoon werkt bij de NS . Dat is echt een geweldige werkgever met goede salarissen en ook de overuren worden correct afgerekend, de overnachting betaald plus de uren en mijn zoon heeft het er geweldig naar zijn zin. Hij werkt internationaal, als hij gebeld wordt draait hij andere diensten want zijn werkgever doet ook zijn best voor hem als hij iets nodig heeft. Het team , de mensen die ik ontmoet heb op de trein zijn ook echt fijne sociale mensen.

Dat is mooi. Vooral zo houden! Maar openbaar vervoer zijn ook lokale treindiensten, busdiensten (steeds minder) en belbussen en vervoer van (zieke) pensionado's en dat soort werk. En daar zie ik toch wel behoorlijk wat dingen mis lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 10:13 

Profiel   

pien_2010 schreef
Ik vind en vond het een slecht idee. Marktwerking zorgt dat de ondernemers winst willen halen. Met Nutsvoorzieningen vind ik dat geen goed idee. Stroom, water, zorg, trein vervoer moeten gewoon goed voorradig zijn tegen een normale prijs. Dat hoort niet in private handen vind ik. De problemen zijn niet voor niets zo groot bij de NS en anderen want je ziet nu al dat de zorgverzekeraars de dienst uit maken waardoor de boel vast is gelopen. Zeker in een landje dat zo uit kooplieden bestaat is dit vragen om problemen en doe hebben we dan ook.
Mijn vader zaliger, liberaal en gelovig man in hart en nieren was arts, en heeft tijdens zijn leven gewaarschuwd voor de problemen waar we nu mee te kampen hebben in de zorg nl de macht van de zorgverleners die veel te groot is en die op de stoel van de artsen zijn gaan zitten. Weten jullie trouwens dat Nl zo'n scherpe prijzen heeft bedongen voor bepaalde medicijnen dat ze aan het buitenland eerder worden geleverd waardoor te korten. Denk bv aan het "puffer" drama. Mensen met cara die niet meer aan genoeg Ventolin kunnen/ konden komen.
En wat te denken van de electriciteit prijzen indertijd. Schande vond ik het en de overheid kon niet zoals bv in Frankrijk ingrijpen want was geprivatiseerd.

mee eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 11:22 

Profiel   

NS is toch semi-overheid? Meeste aandelen van de overheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 11:23 

Profiel   

NS en Post.nl zijn typische voorbeelden van : Het kan niet meer uit dus hoppa, prijsverhoging. Soms ontkom je er niet aan maar wanneer ik een treintraject neem betaald ik daar een jaar of 12 geleden 14 euro voor een retour, nu 24. Ik kan dus goedkoper met de auto. En wanneer je in ons dichtslibbende land oplossingen zoekt vindt je die voor een groot deel in het OV , dat kost wat maar levert ook heel veel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-24 11:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 414 van de 471 [ 11759 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417 ... 471  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen