Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 131 van de 134 [ 3330 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oorlog Israël

Profiel   

Ik merk dat ik meepraten in dit topic door dit soort berichten wel moeilijk vind. Er is altijd nuance, er zijn altijd meerdere manieren om naar iets te kijken en dat mis ik wel vaak HWN. Je bent erg stellig en zwart wit, dat is natuurlijk jouw goed recht, maar het maakt dat dit topic naar mijn idee weinig ruimte laat voor een andere mening dan dat Israël de as van het kwaad is. In het begin werden er i.m.o. meer berichten van beide zijden gedeeld.

Maar dit kan ook mijn gevoel zijn dus ik hou dit voornamelijk bij mijn eigen gevoel hoor :o

Ik ben het met enkele dingen die je noemt zeker eens, maar raketten op burgers afschieten is gewoon nooit oke, dat kun je niet 'iets minder beleefd' noemen.

Uit interesse HWN, hoe zou jij nu een pad tot oplossing voor je zien? Is dat een tweestaten oplossing? Is er nog ruimte voor Israël wat jou betreft in het Midden Oosten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 08:40 

Profiel   

Iran zou op moeten houden met stoken. De hele ellende begon toen er verdragen op punt van tekenen lagen tussen Israel en Saudi-arabie. Iran heeft een hekel aan beide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 11:38 

Profiel   

ruitje schreef
Uit interesse HWN, hoe zou jij nu een pad tot oplossing voor je zien? Is dat een tweestaten oplossing? Is er nog ruimte voor Israël wat jou betreft in het Midden Oosten?

Om eerst in te gaan op het feit dat ik zogenaamd zwart-wit ben: ik zie inderdaad Israël (lees: de huidige Israëlische regering/politici) als de basis van heel wat problemen in het Midden-Oosten, en ik heb steeds meer aanwijzingen dat dat ook zo is (zo wist ik ondanks mijn verleden als Irak-vredesactiviste toen nog niet dat Netanyahu het Congres is gaan voorliegen over Iraks kernwapens. Maar ik ben niet tegen de Israëlische burgers (ook al zullen ze wel zwaar gebrainwasht zijn, dat doet extreem-rechts hier ook), zeker niet tegen diegene die protesteren tegen de regering Netanyahu.

En ja, ik geef eerlijk toe dat ik stiekem wel een klein beetje blij ben als Israël ook eens pijn gedaan wordt. Misschien een klein kantje van mij, en ik schaam er me wel een heel klein beetje voor, maar vergelijk het met een klein jongetje op school dat al het hele jaar gepest wordt door een grote bullebak. Als die kleine die kerel op een dag een trap in zijn ballen geeft, dan ga je stiekem waarschijnlijk ook wel denken "Goed gedaan". Zelfs als er in het tumult een onschuldige omstaander ook een trap krijgt.

Wat de ideale oplossing is, lijkt men het steeds ingewikkelder te maken, zodat ik het momenteel ook niet meer weet. De spreker van Vrede vzw zei dat een tweestatenoplossing niet meer mogelijk is door de kolonisten, dus een oplossing van één staat waar de volkeren in vrede leven, lijkt me ideaal. Ik vind het vooral belangrijk dat internationaal recht nageleefd wordt, vooral de rechten en plichten van bezetter en volk onder bezetting, en dat zeker Israël, als militaire overmacht hier op één of andere manier toe gedwongen wordt (ik ben overtuigd dat de tegenpartij dan onmiddellijk volgt, qua behandeling van gevangenen en bereidheid tot compromis hebben ze zich in ieder geval al veel meer van hun beste kant laten zien dan Israël).

Tot enkele maanden geleden dacht ik: waarom een nieuwe oplossing zoeken, waarom telkens weer het warm water uitvinden? Gewoon VN-resoluties toepassen en akkoorden van Oslo verder uitbreiden, en dan lost het zichzelf op. Maar toen stond ik niet stil bij de mogelijkheid van een éénstatenoplossing, zoals het door de geschiedenis eigenlijk altijd geweest is, maar volgens sommigen dan best met een nieuwe naam. Ik denk dat Khadaffi dat ooit eens geopperd heeft, hij stelde Isratin voor (klinkt eerder als de naam van een rat, niet mijn keus).

Maar het allerbelangrijkste: het zelfbeschikkingsrecht van de Palestijnen wordt telkens maar weer vergeten. Men moet vragen wat het Palestijnse volk wil: zien ze zich bereid om met de joden in Israël samen te leven, zonder de huidige bewoners vijandig te behandelen (en vice versa), of willen ze toch liever apart, maar dan met alle vrijheden van een eigen staat (en ja, daar hoort een eigen leger ook bij vrees ik). Bij een éénstatenoplossing zit je dan niet alleen met immense probleem van een massa Palestijnse vluchtelingen die zou willen terugkeren, maar dan moet er ook iets gedaan worden aan het Israëlische beleid dat elke jood van eender waar zomaar zich kan vestigen in Israël, want dan heb je weer plaats tekort, en de joden zullen zich financieel meer kunnen veroorloven dan de Palestijnen.

Een oplossing voor het vluchtelingenprobleem had kunnen zijn dat Israël een behoorlijke schadevergoeding betaalt aan Palestijnen die afzien van hun recht op terugkeer. Maar tot nu toe heeft Israël bij mijn weten nog nergens iets betaald. Integendeel: infrastructuur die het Westen aanlegt in Gaza, worden om de haverklap weer gebombardeerd door Israël, ook in zogenaamde vredestijd. Zo krijg je arrogante straffeloosheid die niemand nog onder controle heeft (behalve misschien de VS, die toch echt eens de wapenkraan moeten toedraaien).

In het begin van het topic heb ik trouwens eens een oplossing gevraagd aan ChatGPT, en we hebben hier dan een paar pagina's over doorgebrainstormd, maar het is al bijna een jaar geleden, ik herinner me niet alles meer. Behalve dat de ideale leider voor Palestina Marwan Barghouti zou zijn, die helaas nog steeds in de Israëlische gevangenis zit, op basis van een rechtszaak waarin hij zich niet eens verdedigd heeft omdat hij de rechtbank niet legitiem achtte (geen idee of dat effectief ook zo is, en ik weet niet waar ik die info kan halen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 12:47 

Profiel   

hwn schreef
@Rennie, dat is niet mijn tekst, een vriendin mailde me dit toen ze vertelde over die uitzending van 1Vandaag.

Ik keur inderdaad 7 oktober niet harder af dan de vele moorddadige acties tegen de Palestijnen (verzet is in eerste instantie altijd legitiemer dan agressie van de bezetter, al zijn er die dag natuurlijk ook niet legitieme zaken gebeurd, maar dat geldt minstens evenzeer voor de tegenpartij), daar zit de rol van de media ook voor iets tussen dat het westen dit niet gelijkstelt, plus dat er over 7 oktober heel wat meer leugens de wereld in gestuurd zijn (die vaak achteraf ontkracht zijn maar bij sommigen zijn blijven hangen). Ik persoonlijk denk niet dat het wraak was, volgens mij zagen ze (oa door Netanyahu's plannen voor akkoorden met de Arabische wereld, waarin geen Palestina op de kaart te zien was) dat de Palestijnen anders stilzwijgend van de kaart geveegd gingen worden (want die 700 000 kolonisten in de West Bank zijn er ook niet in één dag gekomen, en ze gaan daar nog ongestoord mee door, het uitbreiden van de illegale nederzettingenpolitiek staat zelfs in hun regeerakkoord).

Dit is trouwens geen oorlog tegen Hamas, maar zoals we stilaan beginnen beseffen: 7 oktober als vrijbrief voor Israël om hun plan tot uitschakelen van de Palestijnen (voor wie er nog aan twijfelt: zoiets heet genocide) uit te voeren. Want hoe verklaar je anders wat er gebeurt in de West Bank, waar Abbas aan de macht is, die niets doet voor de Palestijnen maar integendeel eerder de politieagent van Israël speelt?

En dat ze nu beginnen tegen Libanon: Libanon heeft altijd gezegd dat ze zouden stoppen met raketten afschieten op Israël als er een staakt-het-vuren kwam in Gaza. De hele wereld vraagt dit staakt-het-vuren, alleen vraagt Libanon het iets minder beleefd. Lijkt me toch duidelijk dat Israël uit is op een escalatie. Ik hoop alleen dat ze hun tanden weer stukbijten op hun grondoffensief, zoals in 2006. Maar dan vrees ik dat ze weer de techniek van verschroeide aarde (met veel schade onder de burgers) zoals in Gaza gaan toepassen, iets wat compleet illegaal is, maar omdat het Israël is, kunnen ze toch ongestoord hun gang gaan.

FIFA zou de voorbije week beslissen over schorsing van Israël, maar ze moeten het nog maar eens wat langer onderzoeken. Pff, na de uitspraak van het ICJ is het toch niet zo moeilijk? Apartheidsstaat zoals Zuid-Afrika, dus schorsen zoals Zuid-Afrika?

HWN ik zou zo veel liever zien dat je gewoon eens zou zeggen ik keur 7 oktober af en ik vind het vreselijk dat dat is gebeurd. Net zoals ik zeg dat ik het ingrijpen van Israel in Gaza afkeur en vreselijk vind wat daar gebeurt.
Daarbij vinden we denk ik met zn allen dat hiermee geen bestendige vrede wordt bereikt in het midden-oosten.
Echter bij jou komt er altijd een "maar" achteraan waarmee je toch het handelen van Hamas probeert te rechtvaardigen. En geef je je eigen draai tegen de strijd nu tegen Hezbollah, wat helemaal de werkelijkheid niet hoeft te zijn.
Ik ben net als Ruitje wel benieuwd naar wat jij als oplossing ziet. *Edit* Ik zie dat je al op Ruitje hebt gereageerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 12:53 

Profiel   

tamary schreef
Iran zou op moeten houden met stoken. De hele ellende begon toen er verdragen op punt van tekenen lagen tussen Israel en Saudi-arabie. Iran heeft een hekel aan beide.

Ik dacht dat Iran en Saudi-Arabië intussen op betere voet stonden.

En ik had het net nog gezegd: het probleem begon inderdaad door die verdragen, omdat Netanyahu daar met een wereldkaart zonder Palestina is gaan zwaaien, dus Palestina dreigde helemaal dode letter te worden, alleen nog enkele groepjes in reservaten zoals de Indianen in de VS indertijd.

Ik ben er trouwens van overtuigd dat de Palestijnen wel voor zichzelf kunnen denken hoor, dat ze daarvoor Iran of wie dan ook niet nodig hebben. Met die retoriek van "het is de schuld van Iran" heeft Israël je echt waar ze je hebben willen hoor.

En puur consequent denkend: er zijn zelfs meer dan genoeg redenen voor de wereld om Israël aan te vallen (zal niet gebeuren, en misschien maar best ook): denk maar aan de VN-resolutie waardoor Irak aangevallen is: dat het Midden-Oosten moet vrij zijn van kernwapens. Bij mijn weten ligt Israël nog altijd in het Midden-Oosten, en hebben ze effectief kernwapens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 12:58 

Profiel   

Ik denk dat het belangrijk is om 7 oktober en de jaren van Israëlisch geweld niet te vergelijken. Waarom is dat voor jou zo belangrijk Babootje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 12:59 

Profiel   

Babootje schreef
HWN ik zou zo veel liever zien dat je gewoon eens zou zeggen ik keur 7 oktober af en ik vind het vreselijk dat dat is gebeurd.

Je zal me dat niet horen zeggen, omdat ik geloof dat ze geen andere keus hebben, omdat de hele wereld hen in de steek gelaten had en al de jaren van bezetting en treitering maar naar lieve lust wapens geleverd heeft en vriendjes is geweest van Israël. Dus ik begrijp hen.

En ik geloof helemaal niet dat jij Israëls aanpak zo erg vindt. Ik herinner me nog in het topic over Oekraïne hoe je stond te juichen dat Netanyahu Oekraïne wou helpen, tot je op de vingers getikt werd door de anderen in het topic dat Netanyahu toch ook niet bepaald "de goeien" is zoals ze hier in ons dialect zeggen, waarna je heel snel je blad keerde, zelf was je daar blijkbaar nog niet op gekomen.

Je andere vragen zouden in één van mijn vorige posts moeten behandeld zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 13:04 

Profiel   

Babootje schreef
HWN ik zou zo veel liever zien dat je gewoon eens zou zeggen ik keur 7 oktober af en ik vind het vreselijk dat dat is gebeurd.

hwn schreef
Je zal me dat niet horen zeggen, omdat ik geloof dat ze geen andere keus hebben, omdat de hele wereld hen in de steek gelaten had en al de jaren van bezetting en treitering maar naar lieve lust wapens geleverd heeft en vriendjes is geweest van Israël. Dus ik begrijp hen.

Nou dat is dan duidelijk: Je staat dus achter de slachting die Hamas heeft aangericht op 7 oktober. Dat vind ik nogal een uitspraak. Er is altijd een andere keus.

hwn schreef
En ik geloof helemaal niet dat jij Israëls aanpak zo erg vindt. Ik herinner me nog in het topic over Oekraïne hoe je stond te juichen dat Netanyahu Oekraïne wou helpen, tot je op de vingers getikt werd door de anderen in het topic dat Netanyahu toch ook niet bepaald "de goeien" is zoals ze hier in ons dialect zeggen, waarna je heel snel je blad keerde, zelf was je daar blijkbaar nog niet op gekomen.
Je andere vragen zouden in één van mijn vorige posts moeten behandeld zijn.

Sorry HWN maar hier sla je echt de plank mis. Je verdraait volledig van wat er daar gezegd is (ja ik heb nog even nagelezen, want ik kon me dat ook echt niet voorstellen).
Als ik een nieuwspost plaats waarvan ik denk dat die interessant is voor een topic dan betekent dat niet dat ik over dat nieuws sta te juichen of dat ik er blij mee bent. De discussie die daarna volgde ging over de definitie van genocide.
Ik verbaas me er echt over dat je dit zo verkeerd kan lezen.

Verder ben ik vooral tegen oorlog en de gruwelen en ellende die dat met zich mee brengt. Ik sta over echt niets te juichen. Iedere keer dat ik erover nadenk krijg er pijn in mijn hart van.
Daarom kan ik met de beste wil van de wereld niet begrijpen dat je begrip op kunt brengen voor de mensen die deze satanische gruwelijkheden begaan. Dit is op geen enkele echt geen enkele manier te verontschuldigen.

Begrijp je zelf nu niet dat je door het verontschuldigen van deze wreedheden je de oorlog legitimeert? En dat zolang mensen dat maar blijven doen oorlogen nooit zullen stoppen?

Dan weet je gelijk waar de oplossing ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 13:59 

Profiel   

Eulogy schreef
Ik denk dat het belangrijk is om 7 oktober en de jaren van Israëlisch geweld niet te vergelijken. Waarom is dat voor jou zo belangrijk Babootje?

Ik vind het geweld van beide zijden verschrikkelijk. Echter als je terug verwijst naar de geschiedenis moet je dat wel goed doen. En niet 3000 jaar van geweld tegen Israel uitvlakken.
Vergelijken is dus niet belangrijk. Waarom zou je dat willen doen? Je blijft dan legitimatie in stand houden. En dat is dus niet wat je zou moeten doen als je een oplossing wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 14:30 

Profiel   

3000 jaar geweld tegen Israël uitvlakken? Israël bestaat nog maar 75 jaar. 8)7

En je gebruikt de term "slachtpartij" over 7 oktober (terwijl er op 7 oktober minstens evenveel Hamas-leden gedood zijn als Israeli's), terwijl ik je over Israëls acties nog nooit zo'n termen in de mond heb horen nemen, terwijl die minstens evenveel de term slachtpartij verdienen. Trouwens: ik geloof de versie over 7 oktober dat ze in de meeste gevallen erop uit waren op het uitschakelen (= doden) van militairen (geen terrorisme, maar oorlogsdaad, legitiem bij een bezetting) en dat ze verder vooral (levende, want aan dooie heb je niks) gijzelaars wilden nemen om de Palestijnse gegijzelden (want onbeperkt administratief aanhouden is ook gijzelen) maar dat de meeste slachtoffers gevallen zijn op het moment dat het IDF ter plaatse kwam, en dat er van verminkingen, folteringen of verkrachting weinig of geen sprake is. Deze versie zal ik blijven geloven tot het tegendeel bewezen is (lees: tot Israël een onafhankelijk onderzoek toelaat, dus nooit)

En de situatie in de West Bank bewijst heel duidelijk dat het hen helemaal niet om Hamas te doen is.

Maar we zijn helemaal terug bij af, ik heb dit al allemaal tig keer gezegd in dit topic, en mijn mening doet ook helemaal niets terzake, want ik heb geen macht over wat daar gebeurt. Ik doe wat ik kan door te betogen en te boycotten, meer kan ik helaas niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 18:05 

Profiel   

hwn schreef
3000 jaar geweld tegen Israël uitvlakken? Israël bestaat nog maar 75 jaar.

Ik heb het niet over de "staat Israel" maar over Israel. Daarom is het goed om de geschiedenis te kennen.
Ik ga verder niet met je in discussie over hoeveel geweld wie waar heeft toegepast. Ik ga niet turven. Of dat dat iets zou legitimeren. Het is allemaal niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 18:19 

Profiel   

De geschiedenis van 3000 jaar geleden is niet relevant, 2000 jaar geleden zaten we hier ook onder Romeins bewind. We zouden intussen al iets beschaafder en ontwikkelder moeten zijn.

En turven is niet nodig hoor om het onevenwicht te zien, alleen lijkt het ene leven zwaarder door te wegen dan het andere.

Interessante speech van "Another Jewish voice" en "Ajabelgium". Blijkbaar gaan een 20tal joodse antizionistische organisaties zich verenigen. De moeite om de tekst helemaal te beluisteren, bevat enkele mooie fragmenten zoals "omdat een Joods leven nooit meer waard is dan een Palestijns" en het verhaal van de Rode Zee die opengaat, maar waar niemand achterblijft of verdrinkt, omdat ze samen hand in hand oversteken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-24 20:27 

Profiel   

vrt.be heeft een artikel gedeeld waarin ze laten zien wat de situatie in Gaza is als je het toepast op België en je netwerk en familie. Indrukwekkend. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/embed/2024 ... e-cijfers/

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-24 10:32 

Profiel   

Hoe denken jullie eigenlijk over de herdenking van 7 okt op de Dam?

Ik zelf dacht is dat nu echt nodig? Dat men dit in Israel herdenkt is te begrijpen. Hier vind ik het weer een vorm van provocatie om eerlijk te zijn. Dat deden veel op leeftijd zijnde pro israelisch overigens ook. Gluiperig lachend provoceren naar pro palestijnse demonstranten. Zag het duidelijk op tv. Misselijk vond ik dat.

Is de inval van een Rusland in de Oekraine eigenlijk ook ooit hier ook herdacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-24 18:51 

Profiel   

Die Palestijnse demonstranten zochten zelf de confrontatie op, die moesten op een andere plek demonstreren en zijn aardig in de clinch geweest met de politie

https://www.nu.nl/binnenland/6330876/me ... erdam.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 04:59 

Profiel   

Nou ik heb beelden gezien op RTL nieuws dat serieus oudere mensen heel gluiperig zuigende dingen tegen de pro palestijnen zeiden die tegen gehouden werden. en dat liet men niet zien op NOS

Zo word je dus voor de gek gehouden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 07:57 

Profiel   

Popstra schreef
Nou ik heb beelden gezien op RTL nieuws dat serieus oudere mensen heel gluiperig zuigende dingen tegen de pro palestijnen zeiden die tegen gehouden werden. en dat liet men niet zien op NOS

Ze mochten daar niet zijn. En deden dat toch. Waarom denk je dat geprobeerd werd juist die groepen uit elkaar te houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 15:55 

Profiel   

En waarom mochten ze daar niet zijn? Het is sowieso al belachelijk dat je in zogenaamde democratische landen toelating moet hebben om te betogen (ik geloof dat het Amnesty International was die hiervoor o.a. ook op België kritiek had, zal in Nederland nog een pak erger zijn). Het recht op betogen komt nu al in het gedrang in Nederland lijkt me. Dit vind ik een recht waar je niet aan mag tornen, alleen al voor mensen om eens hun verdriet en woede te kunnen uiten, zodat ze niet gaan radicaliseren of als lone wolf het recht in eigen handen gaan nemen.

Hier heb ik die dag geen nieuws gekeken, er zijn wel o.a. een aantal stille wakes geweest in België, oa van Pax Christi (die samenwerkingen ondersteunt tussen getroffen Israeli's en Palestijnen) en Palestina Solidariteit, en er wordt ditmaal toch best hard gemobiliseerd voor de betoging van 20 oktober (ofwel is het omdat ik intussen op de mailinglist sta van enkele organisaties).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 18:39 

Profiel   

Ze mochten daar niet zijn omdat de twee demonstraties uit elkaar gehouden moesten worden vanwege risico op geweld.
Ze mochten gewoon allemaal demonstreren op de hun toebedeelde locaties.
En er wordt zeker niet aan het recht op demonstreren getornd, we hebben, as we speak, zelfs weer een politieke rel omdat de burgemeester van Amsterdam dat recht respecteert en een zekere heer Wilders vindt dat ze, samen met de demonstranten, moet oprotten.

Laatst bijgewerkt door mysa op 08-10-24 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 19:13 

Profiel   

Babootje schreef
Popstra schreef

Ze mochten daar niet zijn. En deden dat toch. Waarom denk je dat geprobeerd werd juist die groepen uit elkaar te houden?

Ja ja, dat weet ik ook wel!
Ik zeg enkel wat ik zag. Oudere heren en dames die even moesten zuigen om Pro palestina uit de tent te lokken!!

Maar dat mocht zeker wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 19:36 

Profiel   

Probeer het vanuit een ander perspectief te bekijken… als jij familie of naasten verloren bent op 7 oktober, en je staat daar om hen te herdenken en dan komen er mensen demonstreren, zeggen dat Israël niet bestaat, dat ze het verdienen en weet ik veel wat, en dat wat er met de Palestijnen gebeurt veel erger is, dat betuigd niet van respect of empathie. Voor heel veel mensen is het een ver-van-mijn-bed-show en die schreeuwen vaak het hardst. Een beetje inlevingsvermogen mag ook wel… deze mensen hebben ook niks met de oorlog en slachtoffers te maken die er in de Gaza en westbank gaande is… Y;( er zijn alleen maar verliezers…

Ik merk ook dat ik soms gewoon niet over dit onderwerp kan praten met sommige pro-Palestijnen want deze zijn zo stug met hun mening en beeld wat ze over Israël hebben en dat alle Israëli’s dit willen en Palestijnen haten en niks te zoeken hebben daar, allemaal weg moeten (even de kolonisten in de westbank weggelaten, die mogen wat mij betreft ook weg daar) en dat Israël niet bestaat. Hoe kan ik mijn ervaring en alles wat er met mijn familie gaande is dan bespreken als daar al een stempel op gedrukt is? Het voelt gewoon bijna als taboo om te zeggen hoeveel angst zij hebben als ze weer raketten horen aankomen of wanneer er weer een alarm afgaat.. Het zijn allemaal mensen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 21:30 

Profiel   

Daar zit ook zeker wat in Rennie. Wat dat betreft zou voor een pro-Palestijnen demonstratie bijvoorbeeld 13 oktober een geschiktere datum zijn. Toen riep Israël de Palestijnen op om te vertrekken uit noord Gaza, als ik me goed herinner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 21:38 

Profiel   

Ik denk dat we ons af moeten vragen waarom in de rest van Nederland de sit ins wel zonder geweld konden verlopen en juist in Amsterdam weer niet. Heb ook een interview met een van de “ organisatoren “ gezien. Hij wist werkelijk niet waar hij het over had . Wist niet wat de opdruk op de flyers betekende( echt niet normaal ) mijn vermoeden is dat dit opgehitste idioten zijn die er op uit zijn om te rellen. Maar de dame die nepbloed over de Israëlische vlag gooide blijkt een lid van de PvdD te zijn. Slecht, heel slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-24 21:47 

Profiel   

Ik mag het zelf online niet lezen maar dit essay van Arnon Grunberg zet wel aan het denken.

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/10/04/zo ... t-a4868181

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 11:37 

Profiel   

mysa schreef
Daar zit ook zeker wat in Rennie. Wat dat betreft zou voor een pro-Palestijnen demonstratie bijvoorbeeld 13 oktober een geschiktere datum zijn. Toen riep Israël de Palestijnen op om te vertrekken uit noord Gaza, als ik me goed herinner.

Op 7 oktober is Gaza al gebombardeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-24 12:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 131 van de 134 [ 3330 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen