Forums » Algemeen » [NM] Nieuws en Maatschappij |
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp | |
Pagina 100 van de 161 [ 4013 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 161 Volgende |
|
Plaats een nieuw onderwerp |
Wolf Nl, Be, Du deel 3 |
---|
tienus63 | |
Ik hoorde in podcast Geleidewolf dat een wolf geen andere wolf of andere roofdier opeet.
Reden dat dat kans op ziekte zou geven. Tot nu toe lijkt die redenatie ook in Nederland op te gaan voor de dode wolven die door soortgenoot gedood zijn. De foto’s van volledig afkloven karkassen zijn inderdaad van jonge dieren, reeën of van honden of KBH’s. Die laatste twee zijn tot heden alleen in het buitenland terug gevonden. Blijkbaar heeft een wolf in de gaten dat een hond geen wolf is en ze die gewoon opvreten. |
Laatste bericht |
Geplaatst: 14-10-24 13:37 |
DubbelFun | |
Er kan natuurlijk ook een tijd tussen gezeten hebben en dat een ander vleesetend dier de hond op heeft. DNA zóu dat uit kunnen wijzen (zowel wolf als 'ander' ).
Ik hoop dat ze de persoon die die koeien vermoord heeft snel vinden |
Geplaatst: 14-10-24 13:40 |
tamary | |
tienus63 schreef Ik hoorde in podcast Geleidewolf dat een wolf geen andere wolf of andere roofdier opeet. Reden dat dat kans op ziekte zou geven. Tot nu toe lijkt die redenatie ook in Nederland op te gaan voor de dode wolven die door soortgenoot gedood zijn. De foto’s van volledig afkloven karkassen zijn inderdaad van jonge dieren, reeën of van honden of KBH’s. Die laatste twee zijn tot heden alleen in het buitenland terug gevonden. Blijkbaar heeft een wolf in de gaten dat een hond geen wolf is en ze die gewoon opvreten. Zieke dieren ruiken ziek. Ringworm bv was een voorbeeld in een russisch veldonderzoeks rapport. Zowel dood als levend bleven ze daar vanaf. Aangeboren afwijkingen is wat anders, die eten ze wel. Dat ze hun soortgenoten niet eten kan net zo goed nog niet hongerig genoeg zijn. Met hond paren ze ook wel, dan is de grens tussen wel/niet eten en dus wel/niet soortgenoot een grijs gebied. DubbelFun schreef Er kan natuurlijk ook een tijd tussen gezeten hebben en dat een ander vleesetend dier de hond op heeft. DNA zóu dat uit kunnen wijzen (zowel wolf als 'ander' ). Ik hoop dat ze de persoon die die koeien vermoord heeft snel vinden Resten zien er te netjes "neergelegd" uit eigenlijk voor iets anders dan rap met meerdere dieren aan gekloven. Zowel iets als beer als gieren zouden meer gaan slepen. Dieren slachten voor eigen gebruik an sich is geen probleem, maar het stelen ervan is een ander verhaal. En ja de ervaring van eigenaren die zo bv schapen kwijt raken is dat de daders vrijwel 100% specifieke culturele kenmerken delen. |
Geplaatst: 14-10-24 14:21 |
Rivendell | |
Zit er een asielzoekerscentrum in de buurt bij die koeien? Ken meer verhalen waar in zo'n geval ineens schapen verdwenen of geslacht werden gevonden.
Die geit van pas, waar alleen een kop over was. Misschien ook een mens? Ik vind dat niet echt wolven werk |
Geplaatst: 14-10-24 14:30 |
Nyaleti | |
Aan de andere kant van Oisterwijk zit een opvang.
Maar ik denk eerder aan een gekkie hoor. Wat moet je met die poten? Er is amper vlees vanaf? (Of misschien de andere kant, die we niet kunnen zien op een foto) |
Geplaatst: 14-10-24 14:42 |
tamary | |
Vlees als in spiervlees is grotendeels aanhechting poten aan lijf, dus stuk boven de knie tot aan de ruggegraad. Ham is achterpoot varken bv. Zit vlees zat aan, romp is ingewanden en wat aanhechtingsspieren incl. die langs de ruggegraad, maar zoveel is dat niet naar verhouding. Advies in sommige gebieden ivm vermijden parasietenbesmetting is wel om poten er af te halen en buikvlies, dus organen in tact te laten. Zit zat vlees aan om inspanning waard te zijn en kans op besmetting van je vlees met iets is nihil (mits niet in contact met de grond oid onderweg naar transportcontainer of zak.
|
Geplaatst: 14-10-24 15:01 |
Jessix | |
Die foto's van die honden... krijg er de rillingen van! Ik zag er ook zo'n band met spikes naast liggen. Dus die helpt ook niet veel. Vreselijk toch, je zou je dieren zo vinden.
|
Geplaatst: 14-10-24 15:22 |
Cayenne | |
Rivendell schreef Zit er een asielzoekerscentrum in de buurt bij die koeien? Ken meer verhalen waar in zo'n geval ineens schapen verdwenen of geslacht werden gevonden. Die geit van pas, waar alleen een kop over was. Misschien ook een mens? Ik vind dat niet echt wolven werk Het asielzoekerscentrum zit een eindje verderop, maar ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft. Wij wonen in deze omgeving dus ik ben heel benieuwd of er nog meer van dit soort gruwelijke gevallen komen Volgens de politie ging het waarschijnlijk puur om het vlees en zijn er meerdere stukken vlees aangetroffen in de omgeving richting de N65. |
Geplaatst: 14-10-24 15:27 |
anjali | |
2 Roemenen zijn onlangs veroordeeld voor het illegaal slachten van schapen in een weiland in Wilp (Gelderland).Ze hadden thuis een vriezer vol schapenvlees waarvan het DNA overeenkwam.Deze personen zijn echter niet meer in Nederland waardoor ze niet gestraft (o.a. ook betalen aan de schapenhouders) kunnen worden.
|
Geplaatst: 14-10-24 15:45 |
Wintu | |
Zou niet de eerste keren zijn dat dieren door onbekenden op de wei halal geslacht worden, gebeurd al jaren. Mogen ze om mij wel eens strenger aanpakken, stel aso's.
|
Geplaatst: 14-10-24 16:43 |
Knolselder | |
Ik denk dat de poten makkelijker te vervoeren zijn tegenover een romp. 2 poten aan elkaar binden, over je schouder en je loopt er makkelijk mee weg.
|
Geplaatst: 14-10-24 18:05 |
tienus63 | |
Zichtmelding gisteravond Zwartebroek Gld
Citaat Zwartebroek Gelderland 13-10-2024 Gisteravond Zichtmelding wolf gisterenavond 13-10-24 aan de Vossenweg, Zwartebroek. Liep richting de wielweg. meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp #geenwolf Bron geen wolf https://m.facebook.com/groups/933854610 ... 552767232/? |
Geplaatst: 14-10-24 18:22 |
tienus63 | |
Als de wolf de weg vindt naar Noord-Holland…..
Bron Van Straaten research https://www.facebook.com/share/p/c8Aahj ... tid=K35XfP |
Geplaatst: 14-10-24 18:31 |
tienus63 | |
Zichtmelding Leersum U
Citaat Leersum Utrecht 14-+0-2024 Een Wolf gezien om 19:05. Dartheideweg 1 Leersum Ging het bos in richting Leersum. Stak op 10 meter voor de auto over. meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp #geenwolf Bron geen wolf https://www.facebook.com/share/p/z9LT74 ... tid=K35XfP |
Geplaatst: 14-10-24 20:26 |
tienus63 | |
Zichtmelding wolf Ermelo
Citaat Ermelo, Gelderland 14-10-2024 19.10 Zichtmelding wolf Goededag,wolf gezien bij Ermelo ging achter 2 reeen aan.. Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 https://www.facebook.com/share/p/xfxnhZ ... tid=WC7FNe |
Geplaatst: 14-10-24 20:41 |
Nyaleti | |
Ik ben geblokkeerd van Groep Wolf omdat ik iemand aansprak die compleet van het padje is
Die koe in Heukelom is afgeslacht door een boer zodat ze sneller tot afschot gaan komen... Ja. En dan wordt ik geblokkeerd want was te direct. Vond de laatste tijd dat de beheerder af en toe iets logischer kon nadenken maar dit zegt wel genoeg of wat er wel en niet geaccepteerd wordt in die groep. Mocht je je ooit afvragen waarom alle reacties één kant opwijzen... net zo goed in Geen wolf worden er mensen om niks geblokkeerd dus het zijn echt 2 kampen. |
Geplaatst: 14-10-24 21:38 |
Pommier | |
Iemand enig idee tot welke afstand een paard een wolf zou kunnen ruiken? Ik had gisteren twee hele opgefokte bange pony's in het weiland toen ik ze naar stal ging brengen. Nu zie ik dat er een paar honderd meter verderop een zichtmelding is geweest. De pony's gaan rond schemer naar stal, maar ga ze nu toch nog maar vroeger binnen zetten. Dit komt wel heel dichtbij
|
Geplaatst: 14-10-24 21:44 |
tienus63 | |
Citaat Hier ziet u hoe wolvenlokker van het eerste uur blikjes vis voert om de wolven te lokken om onderzoek te doen. Een hele kwalijke zaak! Kijken de politiek en de pers ook even mee alstublieft. Jammer dat deze zogenaamde ‘wolvendeskundige’ werkzaam voor Fencing team Nederland, Het Drentse Landschap en vrijwilliger voor Wolven in Nederland en coördinator van het Wolvenmeldpunt in Provincie Drenthe wel andere de les leest! En leest u dit persbericht ook alstublieft! https://www.ad.nl/buitenland/nederlande ... VMoDUlkdkw Bron van Stichting Annemieke https://www.facebook.com/share/p/Ze1LKC ... tid=K35XfP |
Geplaatst: 14-10-24 22:00 |
Nyaleti | |
Waaaaauw.... Ongelooflijk. "voor onderzoek"
Ben ook reuze benieuwd wie beide mannen zijn.. Pommier: je weet nooit waar die heeft gelopen voor de zicht melding. Zou er idd vanuit gaan dat je paarden de wolf hebben geroken. |
Geplaatst: 14-10-24 22:27 |
tienus63 | |
Wolvengehuil Valthe Dr
Citaat Valthe Drenthe 14-10-2024 Heel kort Wolven gejank en geritsel in de bosjes. Ik kwam aanlopen met de hond in net schemer af/donker en zij droeg een lampje op haar rug. Toen ik haar aanlijnde en mijn gsm wilde pakken om een video te maken was het weer stil. meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp #geenwolf Bron geen wolf https://www.facebook.com/share/p/X5vm1s ... tid=WC7FNe |
Geplaatst: 14-10-24 22:32 |
Happinez | |
Nyaleti schreef Waaaaauw.... Ongelooflijk. "voor onderzoek" Ben ook reuze benieuwd wie beide mannen zijn.. Pommier: je weet nooit waar die heeft gelopen voor de zicht melding. Zou er idd vanuit gaan dat je paarden de wolf hebben geroken. Is 1 man op de foto's , Hans Die naam komt bij Wolf fencing en het meldpunt Drenthe naar voren. https://www.bd.nl/waalwijk-heusden-e-o/ ... 171262068/ https://www.rtvdrenthe.nl/varia/1513174 ... an-drenthe Er was ook een boete uitgedeeld voor zich bevinden in militair terrein.. https://www.youtube.com/watch?v=FNrj5MgcRJ0 Deze man moet het zijn als ik het goed heb, een fanatiekeling. |
Geplaatst: 14-10-24 23:19 |
dierenfan | |
Waarom vis haha. Dit voeren verbaasd mij helemaal niets maar vis???? Tekorten aanvullen door te eenzijdig voedsel in Nederland??
|
Geplaatst: 15-10-24 04:28 |
Lanoca | |
Ik denk dat een blikje vis heel gemakkelijk is om mee te nemen en per gram een heel goed te volgen luchtje afgeeft.
|
Geplaatst: 15-10-24 05:23 |
Tancreda4 | |
Opzich is lokvoer bij camera val onderzoek niet vreemd. Voor aantonen van marterachtigen doen de dat ook, of bij vallen voor muizen. Om de detectiekans te vergroten. Of dit voor de wolf is of voor een andere soort, vraag ik me af. Maat ij geloof best dat veel mensen ' ook hobbymatig ' hun widcamera ergens hangen met lokvoer. Alles voor een mooie foto.
|
Geplaatst: 15-10-24 08:02 |
tienus63 | |
Die man is ook vaak in beeld bij tv programma Roeg rtv Drenthe en hij is de coördinator wolven voor de provincie Drenthe.
|
Omhoog |
Geplaatst: 15-10-24 08:08 |
Plaats een nieuw onderwerp | Plaats een reactie |
Pagina 100 van de 161 [ 4013 berichten ]
Ga naar pagina Vorige 1 ... 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103 ... 161 Volgende |
|
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp |
Forums » Algemeen » [NM] Nieuws en Maatschappij |
Inloggen |