Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:22

Prima. Blijkbaar ken jij de betreffende collega en zijn verleden en heden beter als wij die met hem samenwerken. Heel bijzonder hoe jij het altijd beter schijnt te weten :n

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:24

De mensen waar ik ervaring mee heb vond ik wel aardig te vergelijken met iig hbo niveau qua kennis. En ook vaak al best wel wat praktijk ervaring (iemand die bedreven was als commercieel medewerker bijv. En een jurist)
T zal vast wel zo zijn dat er (op bepaalde vakgebieden) niveau verschil is van het hoger onderwijs hier en daar. Daarom is de controle hier op ook goed! Echter zou zoeken naar een passende plek (bijv. In eerste instantie als stage) miss wat effectiever zijn dan ze bij ons op een sw plek neerzetten. Hier kan je namelijk helemaal geen kennis en kunde meten

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:25

Keet schreef:
Prima. Blijkbaar ken jij de betreffende collega en zijn verleden en heden beter als wij die met hem samenwerken. Heel bijzonder hoe jij het altijd beter schijnt te weten :n


Je kan natuurlijk ook niet die éne collega ver gelijken met alle andere hooggeschoolde vluchtelingen.

Ik ken ook hooggeschoolde Nederlanders, waarvan ik denk: hoe heb jij ooit dit diploma gehaald :D

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:36

Keet schreef:
Prima. Blijkbaar ken jij de betreffende collega en zijn verleden en heden beter als wij die met hem samenwerken. Heel bijzonder hoe jij het altijd beter schijnt te weten :n


Ah...
Bij berichten boven aan de pagina moet je altijd een beetje gokken, maar dit bleek een reactie op mij te zijn.

Ik ken deze meneer of mevrouw niet.
Maar dat een hoog opgeleide Syriër niet op universitair niveau functioneert, dat kan, zo schreef ik.
Kan aan de persoonlijke situatie liggen (trauma, cultuurshock, etc) en het zou een papiertje kunnen zijn van een onderwijsinstelling zoals we het in nl ook wel hebben.

Maar universiteiten in Syrië zijn in principe gewoon van hetzelfde niveau als bij ons.
(En och - dat is dus geen uitspraak over jouw collega die dat niveau niet haalt om wat voor reden dan ook.)

vibabuJarig

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:48

Bij dit soort discussies moet ik toch altijd een beetje denken aan het boek van Ayaan Hirsi Ali. Waarom was zij ook alweer van pvda naar vvd gegaan? Interessant boek om haar visie te lezen over hoe zij het ervaren heeft als vluchteling te komen.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:52

vibabu schreef:
Bij dit soort discussies moet ik toch altijd een beetje denken aan het boek van Ayaan Hirsi Ali. Waarom was zij ook alweer van pvda naar vvd gegaan? Interessant boek om haar visie te lezen over hoe zij het ervaren heeft als vluchteling te komen.


Maar ook dat is alleen het verhaal van Ayaan............

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 00:12

De dubbele moraal van "rechts" Nederland (in elk geval CDA, VVD, PVV): wij willen niet betalen aan ontwikkelingshulp en wij willen niet echt investeren in duurzaamheid/milieu.
Daardoor weten we zeker dat er in de toekomst meer (klimaat) vluchtelingen komen. Maar die willen we ook niet! Dus dan maar richting loze uitspraken als "alle grenzen dicht" en bezuinigen op integratie van asielzoekers.

Wel willen we dik verdienen aan de wapenhandel, waardoor ver van ons bed verschrikkelijke oorlogen kunnen worden gevoerd. Hé maar die mensen moeten vervolgens niet onze kant op willen vluchten want dat is dan wel weer heel erg lastig, en dan moet dat bloedgeld misschien wel aan die vluchtelingen besteed worden, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Maar van de puinhoop die we ervan maken kunnen we altijd de islam of de foute asielzoeker de schuld geven. Want als je een hond wil slaan vindt je altijd wel een stok.

Moeten we dan iedereen maar zomaar binnen laten? Zitten er geen klootzakken tussen de asielzoekers? 1e nee, en 2e ja.
En ja er zijn problemen met integratie van bepaalde bevolkingsgroepen.
Dat zou moeten betekenen dat we structurele oplossingen moeten aandragen, waarbij we uitgaan van kwaliteiten, van kansen en van eerlijke verdeling. De vraag is of we dat echt willen. Een beetje populistisch blaten en met een heleboel maten meten is tenslotte veel makkelijker.

Even nog een late reactie op een post van Bruintje een paar pagina's terug: Ik begrijp nooit waarom een vluchteling "dankbaar" moet zijn dat hij in ons land wordt opgevangen?

En dan: ik betaal liever belasting dat ten goede komt aan vluchtelingen of mensen die een uitkering (bijstand, Wajong, whatever) nodig hebben dan bijvoorbeeld aan de kinderbijslag die mijn zusje krijgt, terwijl zij en haar man ruim twee keer modaal verdienen. Al vanaf de geboorte van de kinderen verdwijnt die kinderbijslag rechtstreeks op de spaarrekening en gaan ze er leuk van op vakantie.

Waarom worden mensen altijd zo fel als geld besteed wordt aan allochtonen en Nederlanders aan de onderkant van de samenleving en
niet als dit geld terecht komt bij Nederlandse mensen en bedrijven die er al heel warmpjes bij zitten en het totaal niet nodig hebben?

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:06

Ik heb net alle 9 pagina's doorgelezen en wat ik dus zoals Electra63 ook aangeeft jammer vind, is dat het enorm anekdotisch blijft. Het vergelijken van verhalen gaat ons natuurlijk nergens brengen. Onder Nederlanders zijn er een hoop schrijnende gevallen van mensen die overal buiten vallen en kapot gaan aan het systeem, maar er zijn er ook die juist niets doen en uiteindelijk toch nog meer overhouden dan iemand die wel gewoon werk heeft. Hetzelfde geldt voor vluchtelingen. Er zijn er bij die in een enorm troosteloze situatie zitten maar er zijn er ook bij die het systeem perfect gebruiken en uiteindelijk meer overhouden dan bepaalde Nederlanders.
In deze discussie wordt zelden gekeken naar de objectieve maatregelen en regels. De reden is simpel, de uitvoering van het systeem is een groter probleem dan het daadwerkelijke systeem. In theorie is het allemaal niet zo heftig, maar doordat er te veel haken en ogen aan zitten vallen er mensen buiten de boot. Daar zou verbetering moeten komen.

Wat ook interessant is is dat er vaak links en rechts bij gehaald wordt. En dan is het meestal links die vluchtelingenhulp wil en rechts die dat niet wil. Logisch, maar degene die rechts roepen willen meestal juist sociale gelijkheid, een links kenmerk. Ga je dan VVD of PVV stemmen, dan krijg je dat de vluchtelingenhulp stopt maar het geld uiteindelijk naar dingen als ... geen dividendbelasting gaat. Het is allemaal niet zo zwart wit dus. Rechts stemmen alleen omdat je vluchtelingenhulp wilt stoppen gaat de problemen die je denkt op te lossen niet oplossen.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:15

xAlice schreef:
Wat ook interessant is is dat er vaak links en rechts bij gehaald wordt. En dan is het meestal links die vluchtelingenhulp wil en rechts die dat niet wil. Logisch, maar degene die rechts roepen willen meestal juist sociale gelijkheid, een links kenmerk. Ga je dan VVD of PVV stemmen, dan krijg je dat de vluchtelingenhulp stopt maar het geld uiteindelijk naar dingen als ... geen dividendbelasting gaat. Het is allemaal niet zo zwart wit dus. Rechts stemmen alleen omdat je vluchtelingenhulp wilt stoppen gaat de problemen die je denkt op te lossen niet oplossen.


Ja, daar zeg je een waar woord...!

En voor wat de termen precies betekenen: GW doet zijn best om er fikse verwarring over te zaaien.

Van tijd tot tijd jat GW allerlei verkiezingsbeloften van de SP
(hij doet of hij ook libks zou zijn)
...en hij breekt ze systematisch (want is gewoon ultra rechts).


volgende vraag: hoe zou he de vluchtelingenstroom kunnen verminderen...?
Er zijn rammelende zaken voor de korte termijn zoals de Turkije deal en een Libische variant (waar ik mij voor schaam).

Op lange termijn is het van wezenlijk belang om hard te werken aan de klimaatdoelstellingen - Syrië is de 2e klimaatoorlog.
Niemand zit te wachten op de 3e klimaatoorlog -
maar zie dan de trieste feiten obder ogen ipv te stellen 'dat klimaat een linkse hobby zou zijn' (GW) of 'een samenzwering tegen Amerika' (Trump).

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:32

xAlice schreef:
Wat ook interessant is is dat er vaak links en rechts bij gehaald wordt. En dan is het meestal links die vluchtelingenhulp wil en rechts die dat niet wil. Logisch, maar degene die rechts roepen willen meestal juist sociale gelijkheid, een links kenmerk. Ga je dan VVD of PVV stemmen, dan krijg je dat de vluchtelingenhulp stopt maar het geld uiteindelijk naar dingen als ... geen dividendbelasting gaat. Het is allemaal niet zo zwart wit dus. Rechts stemmen alleen omdat je vluchtelingenhulp wilt stoppen gaat de problemen die je denkt op te lossen niet oplossen.


Dit is inderdaad wat mij het meest blijft verbazen.

Goof

Berichten: 28789
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:58

-

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:09

BloemBloem schreef:
Soms heb je pech .....

Serieus ... ik ken mensen die al meer dan 50 jaar getrouwd zijn, en uit elkaar werden getrokken omdat ze niet samen in een tehuis mochten (!) Lief en leed met elkaar gedeeld, altijd samen....

En aan de andere kant wordt er een gezin herenigd, nou sorry hoor, maar daar kots ik letterlijk van! Mede door het belastinggeld van de oude bessies, komen deze families weer samen, maar hé ja ... sorry gevalletje pech :x :x :x Je moet je diep schamen!


Story of my life
Zowel prive als op werk maak ik dat met regelmaat mee.
Doordat NL met zoveel regeltjes aan elkaar hangt en indien je zorg nodig hebt.
Krijg je dit alleen via een indicatie stelling waar een ZZP ( zorg zwaarte pakket) aan vast geplakt zit, Maakt dit dat als iemand van een echtpaar meer zorgbehoeftig wordt, en dus meer zorg nodig heeft, dat je uit elkaar moet.
Hoe schrijnend is dat!!!, er bestaan nauwelijks instellingen in NL waar je als echtpaar bij elkaar kunt blijven als 1 van de 2 meer zorg nodig heeft dan thuiszorgmomenten kunnen bieden.

Wat zou het fijn zijn als daar ook wat meer oog voor komt.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:12

NatasjavE schreef:
xAlice schreef:
Wat ook interessant is is dat er vaak links en rechts bij gehaald wordt. En dan is het meestal links die vluchtelingenhulp wil en rechts die dat niet wil. Logisch, maar degene die rechts roepen willen meestal juist sociale gelijkheid, een links kenmerk. Ga je dan VVD of PVV stemmen, dan krijg je dat de vluchtelingenhulp stopt maar het geld uiteindelijk naar dingen als ... geen dividendbelasting gaat. Het is allemaal niet zo zwart wit dus. Rechts stemmen alleen omdat je vluchtelingenhulp wilt stoppen gaat de problemen die je denkt op te lossen niet oplossen.


Dit is inderdaad wat mij het meest blijft verbazen.


Ja, dat dus.
Ik vind Wilders te extreem.
Maar ik ben wel kritisch rechts denkend.
Lastig stemmen

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 11:24

Nikass schreef:
De dubbele moraal van "rechts" Nederland (in elk geval CDA, VVD, PVV): wij willen niet betalen aan ontwikkelingshulp en wij willen niet echt investeren in duurzaamheid/milieu.
Daardoor weten we zeker dat er in de toekomst meer (klimaat) vluchtelingen komen. Maar die willen we ook niet! Dus dan maar richting loze uitspraken als "alle grenzen dicht" en bezuinigen op integratie van asielzoekers.

Wel willen we dik verdienen aan de wapenhandel, waardoor ver van ons bed verschrikkelijke oorlogen kunnen worden gevoerd. Hé maar die mensen moeten vervolgens niet onze kant op willen vluchten want dat is dan wel weer heel erg lastig, en dan moet dat bloedgeld misschien wel aan die vluchtelingen besteed worden, dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Maar van de puinhoop die we ervan maken kunnen we altijd de islam of de foute asielzoeker de schuld geven. Want als je een hond wil slaan vindt je altijd wel een stok.

Moeten we dan iedereen maar zomaar binnen laten? Zitten er geen klootzakken tussen de asielzoekers? 1e nee, en 2e ja.
En ja er zijn problemen met integratie van bepaalde bevolkingsgroepen.
Dat zou moeten betekenen dat we structurele oplossingen moeten aandragen, waarbij we uitgaan van kwaliteiten, van kansen en van eerlijke verdeling. De vraag is of we dat echt willen. Een beetje populistisch blaten en met een heleboel maten meten is tenslotte veel makkelijker.

Even nog een late reactie op een post van Bruintje een paar pagina's terug: Ik begrijp nooit waarom een vluchteling "dankbaar" moet zijn dat hij in ons land wordt opgevangen?

En dan: ik betaal liever belasting dat ten goede komt aan vluchtelingen of mensen die een uitkering (bijstand, Wajong, whatever) nodig hebben dan bijvoorbeeld aan de kinderbijslag die mijn zusje krijgt, terwijl zij en haar man ruim twee keer modaal verdienen. Al vanaf de geboorte van de kinderen verdwijnt die kinderbijslag rechtstreeks op de spaarrekening en gaan ze er leuk van op vakantie.

Waarom worden mensen altijd zo fel als geld besteed wordt aan allochtonen en Nederlanders aan de onderkant van de samenleving en
niet als dit geld terecht komt bij Nederlandse mensen en bedrijven die er al heel warmpjes bij zitten en het totaal niet nodig hebben?


Bedrijven die er warmpjes bij zitten?.
Zo makkelijk is het in NL niet meer om in iedergeval als zelfstandig ondernemer je nek boven water te houden hoor.
Werknemers zijn tot het bot beschermd (ook als ze niet goed functioneren, zie ze maar eens fatsoenlijk kwijt te raken binnen een klein bedrijf).
Mijn man is zelfstandig ondernemer en werkt 6 dagen per week, als ik die belasting aanslagen voorbij zie komen en wat hij aan marge heeft, om te huilen.
Dus dat warmpjes erbij zitten is natuurlijk een opmerking van niets als we het hebben over mensen die zelfstandig aan de slag zijn.

Ik geloof dat in NL de belastingen torenhoog zijn in vergelijking met andere landen, we hebben nauwelijks draagvlak om nog meer te dragen.
Pensioenleeftijd blijven ze alsmede ook fijn naar boven afronden.

Ik begrijp de reactie van Bruintje wel, vluchtelingen mogen wel dankbaar zijn.
Alle basis behoeften zijn aanwezig en geregeld.
Basisbehoeften die ik zelf iedere maand betalen moet, en waarvan een ieder in deze maatschappij ook zn bijdrage moet leveren voor mensen die aankloppen in NL voor onderdak.
Dus ja, daar mag je mijn inziens dan wel dankbaar voor zijn.

En dan nog het puntje: problemen met bepaalde bevolkingsgroepen.
Je mag het best bij de naam noemen hoor.
Integratie is een faal puntje.
Grote steden zijn het grote voorbeeld: DENK scoort hoog ( zet te denken voor de toekomst).
Leraren tekorten met name in grote steden...( op bepaalde scholen wil je geen les geven)
En hoe komt dat?
'Bepaalde bevolkingsgroepen' doen minimale moeite zich aan te passen, blijven hun eigen normen en waarden doordrukken binnen deze samenleving.
En iedere keer verbaasd het mij weer,
Het lukt ook nog.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 12:50

Citaat:
Bedrijven die er warmpjes bij zitten?.
Zo makkelijk is het in NL niet meer om in iedergeval als zelfstandig ondernemer je nek boven water te houden hoor.
Werknemers zijn tot het bot beschermd (ook als ze niet goed functioneren, zie ze maar eens fatsoenlijk kwijt te raken binnen een klein bedrijf).
Mijn man is zelfstandig ondernemer en werkt 6 dagen per week, als ik die belasting aanslagen voorbij zie komen en wat hij aan marge heeft, om te huilen.

Ja - nog zo'n schijnheiligheid van rechts.
Het MKB is de echte grote banenmotor - ook de motor van de innovatie.

Maar wie krijgt het nieuwste douceurtje...? (Afschaffing dividendbelasting.)
De grote bedrijven, niet het mkb.

Citaat:
Dus dat warmpjes erbij zitten is natuurlijk een opmerking van niets als we het hebben over mensen die zelfstandig aan de slag zijn.

Ooit liet de vvd zich gelegen liggen aan het mkb, ooit was de vvd groen rechts
maar die tijden zijn voorbij.
Citaat:
Ik geloof dat in NL de belastingen torenhoog zijn in vergelijking met andere landen, we hebben nauwelijks draagvlak om nog meer te dragen.
Pensioenleeftijd blijven ze alsmede ook fijn naar boven afronden.

Ja, idem dito.
Wij zijn een belastingparadijs - voor grote buitenlanders.
Niet voor sappelende zelfstandigen.
Citaat:
Leraren tekorten met name in grote steden...( op bepaalde scholen wil je geen les geven)
En hoe komt dat?
'Bepaalde bevolkingsgroepen' doen minimale moeite zich aan te passen, blijven hun eigen normen en waarden doordrukken binnen deze samenleving.


Jaja.
Marokkaanse jongeren. Zeg het nou maar.
Hun ouders zijn expres uit de Rif door grote bedrijven naar Nederland gehaald.
Expres niet uit Casablanca.
Expres nul benul van de westerse wereld - en die rekening krijgen we gepresenteerd.

En hoog opgeleide Nederlanders. Die wil je ook niet als ouders - die ondergraven alle regels.
"Kind nablijven? Kan niet - hij zit op hockey!"

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 13:00

Ik denk dat het probleem is dat er zo'n tweestrijd is tussen rechts en links.

Iets nationalistischer wil niet gelijk zeggen dat je een nieuwe nazi staat aan het op richten bent bijv.
Je kan best strenger zijn om je eigen land te beschermen want je eigen burgers gaan toch voor?
En dat mag toch gezegd worden? Maar op een of andere manier is dat in NL zowat ongehoord want dan ben je gelijk een vluchtelingenhater (wat ik totaal niet ben overigens).

Ik denk dat de balans kwijt is in NL. En die moet terug gevonden worden.
Zolang NLers diep ongelukkig zijn over hoe er met hen word omgegaan (vooral mbt zorg, pensioen, premies) t.o.v. ''die vluchtelingen'', zal de situatie nooit verbeteren.

De overheid zal er dus iets aan moeten doen om meer tevredenheid te kweken bij de 'gewone Nederlander', zodat de focus van de vluchtelingen afkomt en hen ook gegund wordt wat ze verdienen, namelijk hun gezin en familie en werk.
Want nu wordt elke tegenslag gemeld in het nieuws en als tegenhanger wordt er een pluspunt voor de vluchteling/buitenlander genoemd en hierbij draagt de media alleen maar bij aan haatzaaierij.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:07

Ik geloof dat Janneke al eea voor me gezegd heeft ;)
Het gaat in mijn reactie idd niet over het mkb Ravellie, maar om de bedrijven als Shell en Unilever, want dat zijn de bedrijven waar de VVD graag geld aan geeft. Als ik dan toch belasting moet betalen, dan liever voor de opvang van vluchtelingen of milieubescherming, dan dat de directeur van Shell nog een extra dure auto erbij kan kopen.

En dan heb je zoiets als fundamentele rechten van de mens. Die (zouden moeten) gelden voor iedereen. Dus ook voor mensen die vluchten uit oorlogsgebied. Bijzonder dat jij vindt dat ZIJ dankbaar moeten zijn dat wij bereid zijn een stukje veilige aarde voor hen ter beschikking te stellen, maar dat WIJ Nederlanders helemaal niet dankbaar hoeven zijn voor alle veiligheid en goede voorzieningen waar wij vanaf onze geboorte zomaar aanspraak op mogen maken.
Nee joh, wij hebben echt bijzonder veel reden om overal over te zeiken en ontevreden over te zijn.

Nagini: ik zou niet weten waarom "eigen volk eerst" zo vanzelfsprekend zou moeten zijn. We kunnen wat dat betreft nog wat leren van de gastvrijheid van sommige andere landen.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:28

Nagini schreef:
De overheid zal er dus iets aan moeten doen om meer tevredenheid te kweken bij de 'gewone Nederlander', zodat de focus van de vluchtelingen afkomt en hen ook gegund wordt wat ze verdienen, namelijk hun gezin en familie en werk.
Want nu wordt elke tegenslag gemeld in het nieuws en als tegenhanger wordt er een pluspunt voor de vluchteling/buitenlander genoemd en hierbij draagt de media alleen maar bij aan haatzaaierij.


:o
Een van mijn innerlijke conflicten in deze is tussen christen zijn en politiek dier zijn.
Als christen vind ik het verschrikkelijk hoe vluchtelingen "kind van de rekening zijn".
Als 'politiek dier' (wat iedere mens, nu ja - man zou zijn volgens Aristoteles) zijn ze idd het afvalputje - de wapenindustrie, de wapenhandel, de perverse geldstromen (zie: the paradise papers) ten bate van captains of industry en minder frisse regimes, de oprukkende woestijnen.

Ik heb regelmatig het gevoel 'houd op met zeuren over de gevolgen, pak de oorzaken nu eens aan'.

(Nee, niet het pamperen van Nederlanders. Al hebben de zzp-ers, de viggers, etc etc het niet breed. Daar mag best iets aan gedaan worden - maar misschien niet aan het eindpunt maar aan het begin/ de oorzaak.)

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:14

Nagini schreef:
Ik denk dat het probleem is dat er zo'n tweestrijd is tussen rechts en links.

Iets nationalistischer wil niet gelijk zeggen dat je een nieuwe nazi staat aan het op richten bent bijv.
Je kan best strenger zijn om je eigen land te beschermen want je eigen burgers gaan toch voor?
En dat mag toch gezegd worden? Maar op een of andere manier is dat in NL zowat ongehoord want dan ben je gelijk een vluchtelingenhater (wat ik totaal niet ben overigens).

Ik denk dat de balans kwijt is in NL. En die moet terug gevonden worden.
Zolang NLers diep ongelukkig zijn over hoe er met hen word omgegaan (vooral mbt zorg, pensioen, premies) t.o.v. ''die vluchtelingen'', zal de situatie nooit verbeteren.

De overheid zal er dus iets aan moeten doen om meer tevredenheid te kweken bij de 'gewone Nederlander', zodat de focus van de vluchtelingen afkomt en hen ook gegund wordt wat ze verdienen, namelijk hun gezin en familie en werk.
Want nu wordt elke tegenslag gemeld in het nieuws en als tegenhanger wordt er een pluspunt voor de vluchteling/buitenlander genoemd en hierbij draagt de media alleen maar bij aan haatzaaierij.



Dat mis ik weleens in Nederland: Nationalistisch zijn :o
Merk ik weinig van.
In Amerika hangt de vlag trots naast de woning, dreunen ze hun lied op.
Hier? word je uitgelachen om het Wilhelmus en wordt moeilijk gedaan over een Nederlandse vlag in bijv het gemeentehuis

Gewone Nederlander mag je overigens ook niet meer zeggen he
Dan moet je meteen met feiten komen wat een gewone Nederlander is ( zucht).
Ik zou zeggen: kom eens gezellig kletsen met mensen 95 plus waar ik de zorg voor heb, daar zou men nog iets van kunnen leren *D ( en ja, het zijn maatschappelijk betrokken ouderen MET ipad)

De balans is al een hele tijd zoek.
Ik denk dat dat ook wel samenhangt met de toename van een multiculturele samenleving.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:17

Nikass schreef:
Ik geloof dat Janneke al eea voor me gezegd heeft ;)
Het gaat in mijn reactie idd niet over het mkb Ravellie, maar om de bedrijven als Shell en Unilever, want dat zijn de bedrijven waar de VVD graag geld aan geeft. Als ik dan toch belasting moet betalen, dan liever voor de opvang van vluchtelingen of milieubescherming, dan dat de directeur van Shell nog een extra dure auto erbij kan kopen.

En dan heb je zoiets als fundamentele rechten van de mens. Die (zouden moeten) gelden voor iedereen. Dus ook voor mensen die vluchten uit oorlogsgebied. Bijzonder dat jij vindt dat ZIJ dankbaar moeten zijn dat wij bereid zijn een stukje veilige aarde voor hen ter beschikking te stellen, maar dat WIJ Nederlanders helemaal niet dankbaar hoeven zijn voor alle veiligheid en goede voorzieningen waar wij vanaf onze geboorte zomaar aanspraak op mogen maken.
Nee joh, wij hebben echt bijzonder veel reden om overal over te zeiken en ontevreden over te zijn.

Nagini: ik zou niet weten waarom "eigen volk eerst" zo vanzelfsprekend zou moeten zijn. We kunnen wat dat betreft nog wat leren van de gastvrijheid van sommige andere landen.


Even voor de duidelijkheid: ik ben heel dankbaar dat ik geboren heb mogen worden in Nederland en in een land leef dat ( nog) vrij is van ( geloofs) oorlog.
Dat breng ik mijn kind ook iedere dag bij.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:49

ravellie schreef:
Dat mis ik weleens in Nederland: Nationalistisch zijn :o
Merk ik weinig van.
In Amerika hangt de vlag trots naast de woning, dreunen ze hun lied op.
Hier? word je uitgelachen om het Wilhelmus en wordt moeilijk gedaan over een Nederlandse vlag in bijv het gemeentehuis

Gewone Nederlander mag je overigens ook niet meer zeggen he
Dan moet je meteen met feiten komen wat een gewone Nederlander is ( zucht).
.



Ik snap het nut van nationalisme niet zo. Wat voegt het toe? Wat veranderd er nu er een vlag in de 2e kamer staat?

En je hoeft niet met feiten te komen hoor. Maar ik snap er geen bal van wat nu de gewone Nederlander is.

Ik dacht altijd dat ik ook maar zo'n gewone Nederlander was...net als iedereen die ik ken maar als ik de PVV, FVD, 50+ en het CDA mag geloven ben ik dat niet. En mijn vrienden, familie, collega's, stadgenoten etc, etc ook niet.
Wie is er dan wel een gewone Nederlander?

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 14:55

Nikass schreef:
Ik geloof dat Janneke al eea voor me gezegd heeft ;)
Het gaat in mijn reactie idd niet over het mkb Ravellie, maar om de bedrijven als Shell en Unilever, want dat zijn de bedrijven waar de VVD graag geld aan geeft. Als ik dan toch belasting moet betalen, dan liever voor de opvang van vluchtelingen of milieubescherming, dan dat de directeur van Shell nog een extra dure auto erbij kan kopen.

En dan heb je zoiets als fundamentele rechten van de mens. Die (zouden moeten) gelden voor iedereen. Dus ook voor mensen die vluchten uit oorlogsgebied. Bijzonder dat jij vindt dat ZIJ dankbaar moeten zijn dat wij bereid zijn een stukje veilige aarde voor hen ter beschikking te stellen, maar dat WIJ Nederlanders helemaal niet dankbaar hoeven zijn voor alle veiligheid en goede voorzieningen waar wij vanaf onze geboorte zomaar aanspraak op mogen maken.
Nee joh, wij hebben echt bijzonder veel reden om overal over te zeiken en ontevreden over te zijn.

Nagini: ik zou niet weten waarom "eigen volk eerst" zo vanzelfsprekend zou moeten zijn. We kunnen wat dat betreft nog wat leren van de gastvrijheid van sommige andere landen.



_/-\o_

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 17:01

_/-\o_

Eigen volk eerst impliceert dat het eigen volk per definitie, als geboorterecht o.i.d., belangrijker is dan alle mensen die niet binnen de categorie 'eigen volk' vallen. En dan komt vanzelf de vraag op: wat maakt 'ons' dan zoveel belangrijker dan 'hun'? Alleen het feit dat wij hier geboren zijn? Als je dat principe in alle consequenties om gaat zetten in beleid, kom je m.i. op gevaarlijk terrein.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 19:07

ravellie schreef:
Dat mis ik weleens in Nederland: Nationalistisch zijn :o
Merk ik weinig van.
In Amerika hangt de vlag trots naast de woning, dreunen ze hun lied op.
Hier? word je uitgelachen om het Wilhelmus en wordt moeilijk gedaan over een Nederlandse vlag in bijv het gemeentehuis

...ik hoor tot die Nederlanders die meer dan 2 coupletten van het Wilhelmus uit hun hoofd kennen.
Ik ben dus een minderheid.
("Oorlof mijn arme schapen..."
"Mijn ruiters zag men draven, zeer moedig in het veld")

Maar nationalisme zoals in de VS - ten eerste is dat een halve religie.
2e: een vriendin van mij was in 2001 tijdens de aanslagen in de US of A en geschokt door het onbenul.
Die burgers laten hun regering over lijken gaan terwille van 'het Amerikaanse belang' en zijn dan stomverbaasd dat dat niet overal in goede aarde valt.
"Why do they hate us so much...?"
Nou, omdat je dictators in het zadel hield die de eigen bevolking afslachtten maar goedkope olie leverden, bijvoorbeeld.

Dat soort nationale trots is dus geen aanrader...
Citaat:
Gewone Nederlander mag je overigens ook niet meer zeggen he
Dan moet je meteen met feiten komen wat een gewone Nederlander is ( zucht).

...van mij mag je het heus zeggen hoor.
Alleen heb ik geen idee wat je er mee bedoelt....
Toen Maxima een paar jaar terug stelde dat DE Nederlander niet bestaat brak er zowaar een stormpje uit.
Friezen zijn geen Drenten. Amsterdammers geen Rotterdammers. Hagenezen geen Hagenaers. En bezuiden de grote rivieren is het nog weer compleet anders. (Dat bedoelde Maxima volgens mij, "maar dat mag ook al niet", ofzo...)

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-17 21:37

Maar nu word er direct weer uit gegaan alsof dat betekend dat je iedereen in de kou laat staan.
Als voorbeeld australie, omdat ik daar woon. Nationalisme (vies woord ;) ) zorgt voor meer trots op je land en bescherming. Hier zijn ze gewoon erg strikt en trots op het australische product of de economie. En soms is dat irritant.. Maar zo proberen ze wel hun eigen bevolking te beschermen.

Ik heb hier nu geen rechten behalve beperkte zorg door een verdrag met Nl.

Is australie dan per se een slechtr land omdat ze ten eerste zorgen voor australiers en ten tweede pas voor niet australiers? Lijkt mij niet meer dan logisch.