Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:30

Lekker geloofwaardig dan :)

Popstra
Berichten: 13731
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:40

De advocaat probeerd het nu nog 1 keer om de uitzetting uit te stellen. Moeder zou niet in orde zijn......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:43

De moeder van wie?

Lente
Berichten: 27773
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 13:45

Verkeerde topic gok ik :)

Suzanne F.

Berichten: 49205
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:02

Popstra schreef:
De advocaat probeerd het nu nog 1 keer om de uitzetting uit te stellen. Moeder zou niet in orde zijn......


Dit gaat over die 2 Armeense kinderen gok ik zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 01:17

Ah, ik snapte het al niet :+

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:06

Jammer dat er geen verder nieuws meer worden gedeeld. (al verwacht ik dat als hij had bekend..het wel op het journaal zou zijn geweest).

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:10

studiemiep schreef:
Jammer dat er geen verder nieuws meer worden gedeeld. (al verwacht ik dat als hij had bekend..het wel op het journaal zou zijn geweest).


Ook al zou hij nu al bekend hebben dan kunnen ze dat nog niet zo even wereldkundig maken. Er moet eerst goed onderzocht worden of het wel klopt wat hij allemaal zegt etc, daar gaat tijd over heen.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 21:19


Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 07:59

Ben benieuwd. Als meneer B. niks zegt krijgt Justitie het zwaar ben ik bang.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:27

Dat ligt aan het DNA bewijs.
Ik denk niet dat Peter R. de Vries zich laat lenen voor een zaak die niet rond komt.

( Hoewel, bij Mabel en Joran van der Sloot, kwam hij ook alleen maar met verdachtmakingen en geen enkel bewijs... )

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 12:34

Ik ben heel benieuwd naar wat we te horen krijgen donderdag...

Janneke2

Berichten: 22741
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:07

Citaat:
Ben benieuwd. Als meneer B. niks zegt krijgt Justitie het zwaar ben ik bang.


Dat lijkt mij complete onzin.

Er is een match van DNA - (over de rechtmatigheid van het verkrijgen van DNA valt te teisten) en dus reden tot arrestatie, punt.

En het doel van zowel het OM als de rechter is waarheidsvinding.

En de verdachte mocht enkel contact met de advocaat hebben, dat wordt nu weer gewoon. (Hij zit in een huis van bewaring maar mag bezoek ontvangen.)
Dat wil niet zeggen dat er persberichten oid komen.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 14:13

Dat er een match is zegt niets. Voor zover ik weet is er niet eens een officieel statement over waar dat DNA uit afkomstig is. Stel dat het bvb gaat om huidschilfers op de kleding, dan bewijst dat niet direct dat hij Nicky gedood heeft. (Het zelfde geldt voor sperma trouwens, dat zegt geenzins dat Jos B. de dader is.) In dat geval heeft het OM dus inderdaad geen zaak, tenzij er een bekentenis komt. Jos B. heeft natuurlijk wel wat uit te leggen, maar doet hij dat niet, dan zou het zomaar kunnen dat er te weinig bewijs is om tot een veroordeling te komen.

Loretta
Berichten: 8728
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:18

A3a1 schreef:
Dat ligt aan het DNA bewijs.
Ik denk niet dat Peter R. de Vries zich laat lenen voor een zaak die niet rond komt.

( Hoewel, bij Mabel en Joran van der Sloot, kwam hij ook alleen maar met verdachtmakingen en geen enkel bewijs... )



In deze zaak heeft Peter R de Vries ook al meerdere mensen als verdachte aangewezen diener blijkt later niets mee te maken hebben gehad. Dit heeft enorme impact op deze mensen gehad en op hun famillies. Zoeits gaat je niet in de koude kleren zitten. Deze zaak is een splijtwam in het dorp geworden waar Nicky verstappen vandaan komt. Deze hele zaak kent tot nu toe alleen maar verliezers.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:20

In een moord zaak heb je altijd alleen maar verliezers...

Loretta
Berichten: 8728
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 15:24


Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 18:04

Dat dorp is en blijft ook een raar dorp. Ik woon zelf een dorp verderop maar Heibloem staat bij iedereen als vreemd te boek.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:12

Loretta schreef:
A3a1 schreef:
Dat ligt aan het DNA bewijs.
Ik denk niet dat Peter R. de Vries zich laat lenen voor een zaak die niet rond komt.

( Hoewel, bij Mabel en Joran van der Sloot, kwam hij ook alleen maar met verdachtmakingen en geen enkel bewijs... )



In deze zaak heeft Peter R de Vries ook al meerdere mensen als verdachte aangewezen diener blijkt later niets mee te maken hebben gehad. Dit heeft enorme impact op deze mensen gehad en op hun famillies. Zoeits gaat je niet in de koude kleren zitten. Deze zaak is een splijtwam in het dorp geworden waar Nicky verstappen vandaan komt. Deze hele zaak kent tot nu toe alleen maar verliezers.


Maar ja het dna bewijs ligt er, kan best dat Peter Rd.V. er een potje van maakt, zoals ik ook als mogelijkheid aangaf.

Maar dat DNA bewijs ligt er wel, zonder P.R.d.V.

En Janneke, waarom zou het onrechtmatig verkregen zijn, het zat op zijn kleren die ingeleverd waren toen hij vermist leek.
En er rolde een match uit, toevallig....maar volgens mij gebeuren er vaker dingen toevallig ( zoals de serieverkrachter uit Utrecht ook toevallig tegen de lamp liep )

Janneke2

Berichten: 22741
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 19:50

xSwanHeart schreef:
Dat er een match is zegt niets. Voor zover ik weet is er niet eens een officieel statement over waar dat DNA uit afkomstig is. Stel dat het bvb gaat om huidschilfers op de kleding, dan bewijst dat niet direct dat hij Nicky gedood heeft. (Het zelfde geldt voor sperma trouwens, dat zegt geenzins dat Jos B. de dader is.) In dat geval heeft het OM dus inderdaad geen zaak, tenzij er een bekentenis komt. Jos B. heeft natuurlijk wel wat uit te leggen, maar doet hij dat niet, dan zou het zomaar kunnen dat er te weinig bewijs is om tot een veroordeling te komen.


;) Natuurlijk is er geen officiële verklaring met daderkennis er in, wat zullen we nu dan toch weer hebben...!

En DNA zelf is geen hard bewijs: stel een dader jat een sigarettepeuk uit een cafe en laat dat achter op de plaats delict.- Uiteraard onderzoekt de politie onderzoekt het speeksel (volstrekt terecht) wat een dwaalspoor is.

Ik ben het niet met je eens 'dat er dan geen zaak is', maar de gesprekken nu zijn wel belangrijk. (En uiteraard is er huiszoeking geweest, maar wat dat nog kan opleveren weet je ook niet.)
Als gezegd: het DOEL heeft het Openbaar Ministerie waarheidsvinding. DNA zelf is nog geen waarheid, maar idd: hij heeft iets uit te leggen.

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:03

Nee, ik begrijp dat zulke informatie niet wordt vrijgegeven, Janneke ;) Maar aangezien er op internet allerlei wilde verhalen de ronde doen, wilde ik dat alleen nog maar even benadrukken.

En DNA zegt inderdaad niets anders dan dat iemand met iets in contact is geweest. (Of tenminste in de buurt van het voorwerp waarop het DNA materiaal gevonden is.) Hoe dat voorwerp daar vervolgens is gekomen of wanneer het met de persoon in aanraking is geweest is in de meeste gevallen niet af te leiden. (Tenzij ik combinatie met andere sporen.)

Volgens mij zijn wij het gewoon met elkaar eens, dus ik begrijp de toon van je reactie niet echt.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:12

Maar, zoals ze ook op tv regelmatig aanhalen; het maakt wel een groot verschil wáár het dna is aangetroffen.. Op een jas, of op een onderbroek. Voor zover ik weet is daar nog niets over bekend gemaakt, toch?

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:22

Nee, voor zover ik weet zijn daar geen uitspraken over gedaan.

Maar ook met DNA op een onderbroek bewijs je niet dat iemand een moord heeft gepleegd. Zelfs misbruik kan je niet hard maken, want het is ook mogelijk dat het DNA daar pas na de dood van Nicky is gekomen. Betekent niet dat er geen strafbaar feit gepleegd is, maar alleen op basis van DNA is dat moeilijk aan te tonen.

Cowboy55
Berichten: 8488
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 20:27

xSwanHeart schreef:
Nee, voor zover ik weet zijn daar geen uitspraken over gedaan.

Maar ook met DNA op een onderbroek bewijs je niet dat iemand een moord heeft gepleegd. Zelfs misbruik kan je niet hard maken, want het is ook mogelijk dat het DNA daar pas na de dood van Nicky is gekomen. Betekent niet dat er geen strafbaar feit gepleegd is, maar alleen op basis van DNA is dat moeilijk aan te tonen.


Dit dus. Of (variantje): ja, ik ben bij hem geweest maar toen ik weg ging leefde hij nog.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 21:28

8nnemiek schreef:
Maar, zoals ze ook op tv regelmatig aanhalen; het maakt wel een groot verschil wáár het dna is aangetroffen.. Op een jas, of op een onderbroek. Voor zover ik weet is daar nog niets over bekend gemaakt, toch?


Maar ik heb wel gehoord dat door de plaats waar het is gevonden, deze aanhouding klopt.
Was op radio 1 denk ik, in een groot interview, toen ze de jacht op touw zetten.