Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight
Cayenne schreef:Prachtig en ontroerend dat hij samen met zijn vrouw mocht overlijden, hand in hand..
anjali schreef:daarbij is er na het overlijden van een echtgenoot nog zo ontzettend veel te regelen en ook de verzorging van gezinsleden etc. wat de overblijvende echtgenote\echtgenoot beter kan doen dan anderen.
anjali schreef:Tja ik heb hier ook over nagedacht en ik aarzelde om er op Bokt over te discussieren omdat ik nu eenmaal veel conservatiever en streng-religieuzer ben dan de meeste Bokkers. Ik vind dat ik helemaal niets te maken heb met wat een ander doet met zijn leven en sterven. Maar ik vind dit geval toch extra apart omdat hij zijn vrouw heeft meegenomen in de dood. Was dat dan medisch noodzakelijk? Het doet me denken aan het "sati"gebruik in het Hinduistische India, waar de weduwe van een overleden man meemoest op de brandstapel. Dat gebruik werd verboden door de Engelsen maar wordt nog steeds wel toegepast.Toen ik jong was vond ik het zelfs wel iets romantisch hebben maar daar ben ik nu helemaal van omgekeerd! daarbij is er na het overlijden van een echtgenoot nog zo ontzettend veel te regelen en ook de verzorging van gezinsleden etc. wat de overblijvende echtgenote\echtgenoot beter kan doen dan anderen. Nee sorry ik vind dit niks, net zoals sommigen zeggen, "als ik doodga dan maak mijn dieren ook maar af". Wat trouwens ook een gebruik was in sommige culturen. Paarden en honden moesten mee in het graf en ook dienaren en dienaressen om de overledene in de andere wereld verder ten dienste te staan.
anjali schreef:IK wist vantevoren dat ik kritiek zou krijgen op mijn mening. En ik wist al lang wat de gemiddelde Bokt-mening is, althans van de actieve posters. Het kan mij ook helemaal niets schelen hoor want ik kende de betreffende personen niet. Wel is het toch een bekende figuur uit de politiek en zodoende heeft hij een voorbeeldfunctie. "Vroeger" was hij Rooms-Katholiek en in dat geloof is euthanasie verboden, bij de meeste andere Christelijke stromingen ook voor zover ik weet.Omdat ons leven eigendom is van God en die komt je wel ophalen op Zijn tijd. Goede palliatieve zorg is uiteraard wel op zijn plaats als je ernstig ziek bent. Nu ja, dat is mijn geloof en overtuiging, jullie mogen er anders over denken hoor, zeker als het over je eigen leven gaat.Maar in het Christelijke geloof is het niet toegestaan.