Zware boekentas velt brugklasser

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 19:17

Citaat:
Uitgegeven: 23 augustus 2006 16:46
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2006 18:53
GROESBEEK - Een 11-jarige brugklasser is woensdagmorgen in Groesbeek met zijn fiets over de kop geslagen, doordat de boekentas die hij achterop had gebonden, te zwaar was. Volgens een woordvoerster van de politie verloor het jongetje de macht over het stuur door een combinatie van een zware tas achterop en bergafwaarts rijden.

De scholier sloeg meermalen over de kop. Het kind kwam op zijn hoofd terecht en is naar het academisch ziekenhuis in Nijmegen gebracht.


BRON: http://www.nu.nl/news/809079/122/Zware_ ... asser.html

Ai, ouch!
Ik kan mij herinneren dat mijn tas 11 kilo woog! Nu is dat inmiddels alweer enige tijd geleden. Clown
Hoe zwaar zijn de tassen van tegenwoordig dan wel niet Verward
Arm jochie Verdrietig Ach gut

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:19

Ik las het ook net. Jeetje, echt niet normaal. Wij hadden in de brugklas op woensdag ook altijd zo'n loeizware tas. Dus wij aan de leraren voorstellen dat je in tweetallen ieder de helft meenam. Maar dat mocht dus absoluut niet. Belachelijk. Want het is echt te zwaar om de hele dag mee te zeulen.

Mango_

Berichten: 5309
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Dronten

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:20

Ze wegen wel wat, maar dat ze zo zwaar zijn dat we over de kop gaan. Nog niet meegemaakt. Misschien had hij te veel boeken mee?

Ik kan me wel voorstellen als ik al mijn boeken in mijn tas stop en het achterop doe, dat er ook ongelukken gaan komen.

Ik stop sowiezo altijd boeken in mijn kluis die ik pas na de pauze nodig heb, anders hou ik het op sommige dagen echt niet vol. Nagelbijten / Gniffelen

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:24

Pling Misschien was hij al z'n boeken ophalen voor het nieuwe schooljaar. *helder moment*

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:26

sjee sneu zeg...

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:27

Jezus, dat is niet niks zeg

Omdat onze leraren ons zo zielig vinden, mogen wij bjiv. bij biologie (de zwaarste boeken) gebruik maken van een kast, waar je dan je boeken inlegt en die iedere les pakt.. Lachen
Oke ik ben 3e jaars maar oke Tong uitsteken

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:29

ik heb weleens mijn rugtas op de weegschaal gezet. Was zo'n dag dat ik alle talen had (nederlands, engels, duits EN frans) met daar voor ieder vak 2 boeken en een werkboek.
Ook voor wiskunde 2 boeken en biologie 2 boeken.
Dan nog 1 voor aardrijkskunde en 1 voor economie.
8 lesuur en 14 boeken....

en toen woog dat ding bijna 14 kilo...
en dan had ik nog wel een hippe rugtas en niet zo'n zwaar leren geval.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 23-08-06 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 1 Bericht is voldoende, ik heb ze samengevoegd.

Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:31

tsja niet genoeg pindakaas gegeten denk ik!

ijspeert

Berichten: 939
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Overal ter wereld

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:39

Hier in Duitsland krijgen de 1e klassers kinderen van 6 jaar al een zware rugtas mee van 6 tot 9 kilo zijn geen uitzonderingen.
En dat omdat ze ook elke dag huiswerk hebben en de boeken niet op school kunnen laten liggen.
En als ze geen huiswerk hebben dan mogen de boeken ook niet blijven liggen want ze habben aan hun tafeltje geen laatje.
En dan maar zeuren dat er zoveel duitsers met rugklachten.
De tas wordt ook vaak elk jaar zwaarder.
Mijn andere dochter zaten vorig jaar in de 4e klas en de tas woog 11 kilo.
En dan moet er vaak ook nog een sporttas mee.

Ben benieuwd voor dit jaar want ze gaan naar het voortgezet onderwijs en dan slepen ze nog meer mee.

LiinDseyy

Berichten: 1205
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Milheeze!!

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:43

Mijn zusje gaat nu ook naar de eerste en die loopt ook al te klagen....als ze stil staat met die tas op haar rug en ze gaat recht staan valt ze achterover.. ik moet haar altijd vasthouden .. Tong uitsteken Ik zit nu in de 2e en heb een nog zwaardere tas...maar ik heb een schoudertas...en ik zit te wachten op mijn kluisje...

is wel sneu voor het jongetje

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:43

Mijne weegt meestal iets van 3 kilo, ik heb er nooit wat in zitten. Nagelbijten / Gniffelen

Ringetje

Berichten: 898
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: thuis

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:44

ijspeert schreef:
Hier in Duitsland krijgen de 1e klassers kinderen van 6 jaar al een zware rugtas mee van 6 tot 9 kilo zijn geen uitzonderingen.
En dat omdat ze ook elke dag huiswerk hebben en de boeken niet op school kunnen laten liggen.
En als ze geen huiswerk hebben dan mogen de boeken ook niet blijven liggen want ze habben aan hun tafeltje geen laatje.
En dan maar zeuren dat er zoveel duitsers met rugklachten.
De tas wordt ook vaak elk jaar zwaarder.
Mijn andere dochter zaten vorig jaar in de 4e klas en de tas woog 11 kilo.
En dan moet er vaak ook nog een sporttas mee.

Ben benieuwd voor dit jaar want ze gaan naar het voortgezet onderwijs en dan slepen ze nog meer mee.


Voor zulke jonge kinderen!!! Scheve mond En dan loop ik altijd al te klagen.
Ik ga dan wel naar de vijfde, maar die tassen zijn echt zwaar. Ik neem ook geen schoudertas, omdat dat alleen maar zwaarder is. Mijn boeken laat ik niet op school, omdat ik zo'n warhoofd ben dat ik ze dan laat liggen als ik een toets heb ofzo.

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:53

ik zorgde altijd dat me niet-huiswerk boeken in me kluisje lagen. dus alleen de boeken die huiswerk hadden nam ik mee.
en smorgens pakte ik de boeken voor de eerste drie uren (tot de 1e pauze). en dan in de pauze weer omwisselen. aangezien ik een best zwakke rug heb (te vaak, te raar van t paard gevallen Tong uitsteken ) moest ik wel

Djuukiej

Berichten: 1969
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Leiden

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 19:59

Was ook wel te verwachten, dat dit een keer zou gebeuren. Ik ben zelf 4de jaars, en net van school gewisseld. Ik heb nog geen kluisje.. Nou dat is dus geen pretje, want ik voel t nu (na de eerste dag) al een beetje aan mn rug Scheve mond .. En dat waren nog maar iets van 9 boeken.. En dan baal ik dat ik geen kluisje heb, want dan had ik die boeken in m'n kluisje gelegt, aangezien ik ze niet nodig heb tot de volgende keer.. Maar nee hoor. Hup mee naar huis Scheve mond .. Morgen zóveel boeken dat er 2 extra plastic zakken meemoeten Nagelbijten / Gniffelen

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:05

aggossie arm kind. Maar iemand achterop is toch nog zwaarder? of doe ik nu blonT.
Als ik veel boeken mee moet nemen voor een dag en ik vind het te zwaar worden neem ik ze of niet mee, of zorg dat ze in mn kluisje liggen. Ga me rug niet mollen omdat anders een docentje boos wordt. Kijk k wel met iemand anders mee.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 20:18

Voor mij is het al jaren geleden maar weet nog wel dat die tassen echt zwaar zijn
EN btw toen durfde ik nog niet te proberen om geen boeken mee te nemen..nu wel Knipoog

_Ingrid

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-08-05

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:32

Arm kind, Ach gut
Voor mij is het al lang geleden, maar die tassen waren echt zwaar.
Ik stopte s morgen de boeken in mn kluisje die ik pas na de pauzes nodig had en wisselde dan in de pauze de boeken om en voor vakken waar ik geen huiswerk voor had legde ik de boeken ook altijd in mn kluisje.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:10

Vonnie84 schreef:
Dus wij aan de leraren voorstellen dat je in tweetallen ieder de helft meenam. Maar dat mocht dus absoluut niet. Belachelijk. Want het is echt te zwaar om de hele dag mee te zeulen.



Bij ons stelden sommige docenten dat zelfs zelf voor! Wij hadden geen kluisjes, dus ik liet altijd zoveel mogelijk boeken thuis.

Megamutsj

Berichten: 4446
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:13

Wij krijgen nu eindelijk kruisjes.. [4e klas]
Maar wij hadden ook dagen waarop iedereen echt aan het klagen was. Dan had je echt voor 7 vakken boeken mee, en dat is zwaar.. Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig heb ik dat jaar minder vakken, dus een lichtere boekentas hoop ik! Haha!

Olympia

Berichten: 55605
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:06

Dit is toch niet goed voor die ruggetjes van die kids Ach gut

Ik had altijd een kluisje en daarin legde ik mijn boeken.. Ja

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:09

Vonnie84 schreef:
Pling Misschien was hij al z'n boeken ophalen voor het nieuwe schooljaar. *helder moment*

Dat zou heel goed kunnen. Groesbeek valt onder regio Zuid en daar is deze week het voortgezet onderwijs weer begonnen. Ja

Sneu hoor, voor dat jongetje. Ach gut

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:11

Caira schreef:
tsja niet genoeg pindakaas gegeten denk ik!


of geen spinazie Haha!
vind het wel erg zielig voor het jongentje

Anoniem

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:14

De school waar mijn kinderen heengaan heeft voor veel vakken een set boeken in het lokaal zodat de 'eigen' boeken niet meegezeuld hoeven worden. Er wordt hier duidelijk aan de ruggen van de leerlingen gedacht, en aan het imago van de school Haha!
Maar de eerste schooldag? Dan krijgen ze alle boeken mee en dat weegt behoorlijk wat.
Vorig schooljaar was dat 14 kilo (4e middelbaar) en 11 kilo (2e middelbaar) en daarom mogen ze die eerste dag met de auto naar school. Juist om ongelukken zoals van de brugklasser te voorkomen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-08-06 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:14

Mijn tas woog toen 9 kilo. Dat ging net. Vraag mij af hoe zwaar die tas was Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen

alette

Berichten: 208
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Zware boekentas velt brugklasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:26

ik kan me mijn eerste dag op de middelbare school ook nog zo goed herinneren. ik was klein (nóg kleiner dan ik nu ben) ik was 1.49 m., woog 40 kilo en had een tas van 12 kilo bij me. achterop de fiets natuurlijk. bij t stoplicht vloog zo t stuur van mijn fiets de lucht in. haha (ja nu wel, toen niet)
wat een drama die boeken. gelukkig ontdekte ik vrij snel dat je boeken ook thuis kan laten liggen Lachen
raad ik iedereen ook aan.