Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabri

Berichten: 1428
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:35

Polarize schreef:
_lautje_ schreef:
Mijn broertje is transgender en is bang na deze uitslag.
Want hij mag er niet zijn volgens Wilders. Hij is onzin.
Dat deze groep mensen nu bang is zegt denk ik een hoop.

En migratie: geloof dat 90% van de migranten naar Nederland arbeidsmigranten zijn. Gaan we zelf de kassen in? Ons vlees slachten? Pakketjes verdelen in de distributiecentra?

Echt een dikke knuffel aan je broertje, heb zelf meerdere trans vrienden en stuk voor stuk zijn ze echt gewoon. Bang.


En ja, dan moeten we toch echt zelf die klusjes doen die we nu altijd op de migranten afschuiven.


Inderdaad. En Gerard Joling mag als homo nu ook wel het land uitvluchten. Gelukkig niet vanwege zijn standpunt voor geval groenlinks/pvda de grootste wordt, maar nu kan hij wel als soort vluchteling samen met de andere lhbti, moslims, andersdenkenden aan het land uit!
En Ohja, de Nederlandse omroepen, ben benieuwd hoelang die nog te zien zijn want ned1 ,2 en 3, wil Wilders ook afschaffen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 23-11-23 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

karrij
Berichten: 1076
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:35

IMANDRA schreef:
karrij schreef:
Hey dame, jij kent mij niet he!! En een racist ben ik niet! En egoïstisch al helemaal niet! En een geen moreel kompas?? Misschien niet jou kompas, maar wel van een grote meerderheid! Jouw reactie is precies het denigrerende van de linkse grachtengordel elite! Denk dat jij werkelijk geen idee hebt wat er onder de mensen in dit land leeft!


Het is geen “grote meerderheid” (van de Nederlanders).


De uitslag zegt wat anders!

Maar hey deze racist en egoïst, zonder moreel kompas gaat slapen, mijn wekker loopt om 6 uur weer af!

vikawiek

Berichten: 1550
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:36

Wintu schreef:
Polarize schreef:
Ik heb zeker een mening over de mensen die stemmen op een partij waarbij de leider vrijwel tegen bepaalde mensenrechten ingaat en (heel kort gezegd, ik ben moe) vindt dat sommige mensen niet mogen bestaan. Dat dat geen dealbreaker is. Maar daar zal ik me niet verder over uiten, zijn genoeg meningen over en heb daar geen energie voor.


Zo, sommige mensen mogen niet bestaan.....

Wat ik hier allemaal lees in dit topic, mensen die zogenaamd sociaal zijn, zijn ongelofelijk asociaal naar rechtse stemmers, ik schrik er van...

Volgens mij interpreer je dit berichtje verkeerd. Polarize schrijft dat anderen vinden dat minderheden niet mogen bestaan. Niet dat zij vindt dat pvv stemmers niet zouden moeten bestaan


Hier ook trans en bang van deze uitslag. Gelukkig hebben we een sterke oppositie, maar het feit dat mensen bewust stemmen op een part die anti-lhbt is.. Pfoe, dat hakt er op dit soort momenten in
Laatst bijgewerkt door vikawiek op 23-11-23 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas
Berichten: 13052
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:37

Wintu schreef:
Polarize schreef:
Ik heb zeker een mening over de mensen die stemmen op een partij waarbij de leider vrijwel tegen bepaalde mensenrechten ingaat en (heel kort gezegd, ik ben moe) vindt dat sommige mensen niet mogen bestaan. Dat dat geen dealbreaker is. Maar daar zal ik me niet verder over uiten, zijn genoeg meningen over en heb daar geen energie voor.


Zo, sommige mensen mogen niet bestaan.....

Wat ik hier allemaal lees in dit topic, mensen die zogenaamd sociaal zijn, zijn ongelofelijk asociaal naar rechtse stemmers, ik schrik er van...


Polarize heeft het over Wilders, goed lezen wintu.

IMANDRA

Berichten: 9841
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:37

karrij schreef:
IMANDRA schreef:
["karrij"]
Hey dame, jij kent mij niet he!! En een racist ben ik niet! En egoïstisch al helemaal niet! En een geen moreel kompas?? Misschien niet jou kompas, maar wel van een grote meerderheid! Jouw reactie is precies het denigrerende van de linkse grachtengordel elite! Denk dat jij werkelijk geen idee hebt wat er onder de mensen in dit land leeft!


Het is geen “grote meerderheid” (van de Nederlanders).


De uitslag zegt wat anders!

Maar hey deze racist en egoïst, zonder moreel kompas gaat slapen, mijn wekker loopt om 6 uur weer af!


Dat heb ik niet gezegd.
En er heeft een meerderheid niet op PVV gestemd. Want het aandeel andere stemmers is nog altijd groter dan het aandeel PVV stemmers. En dan ga je er nog aan voorbij dat niet heel Nederland gestemd heeft.

Loretta
Berichten: 8892
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:37

Wintu schreef:
Polarize schreef:
Ik heb zeker een mening over de mensen die stemmen op een partij waarbij de leider vrijwel tegen bepaalde mensenrechten ingaat en (heel kort gezegd, ik ben moe) vindt dat sommige mensen niet mogen bestaan. Dat dat geen dealbreaker is. Maar daar zal ik me niet verder over uiten, zijn genoeg meningen over en heb daar geen energie voor.


Zo, sommige mensen mogen niet bestaan.....

Wat ik hier allemaal lees in dit topic, mensen die zogenaamd sociaal zijn, zijn ongelofelijk asociaal naar rechtse stemmers, ik schrik er van...


Het is toch ook zo. "Willen jullie meer of minder!". Hoe wou je dat anders noemen. En dat moet nou onze premier worden.

lies

Berichten: 9668
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:38

karrij schreef:
IMANDRA schreef:

Het is geen “grote meerderheid” (van de Nederlanders).


De uitslag zegt wat anders!

Maar hey deze racist en egoïst, zonder moreel kompas gaat slapen, mijn wekker loopt om 6 uur weer af!


Een kwart, dat is geen meerderheid.
Wel veel te veel..

_lautje_

Berichten: 9305
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:38

Precies. Dat vinden die Polen en Roemenen en Oekraïners die hier lopen ook.
Helaas wil meneer Wilders deze ook weg.

Ik ben D66 lid en ben het met hun meeste punten eens ja. Vooral met hun kernpunten. Dat is immers de kern van de partij en diens visie. De door mij genoemde punten van Wilders zijn ook zijn kernpunten.
Ik neem aan dat de kernpunten van een partij doorslaggevend zijn waarom je op ze stemt.

Polarize
Berichten: 793
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:38

Ik had het idd over wilders zijn standpunten, niet wat ik zelf denk. misschien wat onduidelijk verwoord of selectief gelezen

Wintu

Berichten: 3443
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:40

vikawiek schreef:
Volgens mij interpreer je dit berichtje verkeerd. Polarize schrijft dat anderen vinden dat minderheden niet mogen bestaan. Niet dat zij vindt dat pvv stemmers niet zouden moeten bestaan

Ik las dat idd verkeerd zie ik nu, mijn excuses Polarize!

journee
Berichten: 860
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:40

Persoonlijk denk ik dat iedereen best even rustig kan ademhalen. Wilders heeft al gezegd al zijn 'onrechtmatige ideeën' in de ijskast te zullen parkeren. Zijn beleid zal vooral gericht zijn op verminderen van instroom asielzoekers, aanpakken woningnood en financieel steunen van de alle Nederlandse inwoners, ongeacht hun afkomst, religie of geaardheid.

Om dingen voor elkaar te krijgen zal hij moeten samenwerken met andere partijen en daar is hij zich zeer zeker van bewust en naar het lijkt ook toe bereid. Uiteindelijk wordt het toch een gematigd beleid, anders komt er ook geen wet door de kamer.

De meeste PVV stemmers zijn echt niet spontaan racistisch geworden. Maar gewoon mensen die al jaren wachten op een woning, problemen hebben in de zorg, overlast ondervinden van asielzoekers of gewoon geen vertrouwen meer hebben in de andere partijen. (wat gezien alle problemen die er liggen ook geen verassing zou moeten zijn)

Overigens heeft hijzelf niet aangegeven dat hij premier moet zijn, dat kan dus ook best nog iemand anders worden. (wat mij overigens ook wel wenselijk lijkt)
Laatst bijgewerkt door journee op 23-11-23 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Berichten: 3443
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:43

journee schreef:
Persoonlijk denk ik dat iedereen best even rustig kan ademhalen. Wilders heeft al gezegd al zijn 'onrechtmatige ideeën' in de ijskast te zullen parkeren. Zijn beleid zal vooral gericht zijn op verminderen van instroom asielzoekers, aanpakken woningnood en financieel steunen van de alle Nederlandse inwoners, ongeacht hun afkomst, religie of geaardheid.

Om dingen voor elkaar te krijgen zal hij moeten samenwerken met andere partijen en daar is hij zich zeer zeker van bewust en naar het lijkt ook toe bereid. Uiteindelijk wordt het toch een gematigd beleid, anders komt er ook geen wet door de kamer.

De meeste PVV stemmers zijn echt niet spontaan racistisch geworden. Maar gewoon mensen die al jaren wachten op een woning, problemen hebben in de zorg, overlast ondervinden van asielzoekers of gewoon geen vertrouwen meer hebben in de andere partijen. (wat gezien alle problemen die er liggen ook geen verassing zou moeten zijn)


Ik denk precies hetzelfde

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:44

lies schreef:
Silenna schreef:
Inderdaad, een Nexit zou ongelofelijk dom zijn, ik heb nooit gezegd dat PVV stemmers dom zijn. Net als dat iemand eerder zei (ik weet even niet of jij dat was Celien, of iemand anders) dat "niet iedereen die rechts stemt racistisch is" (oid) en ook dat heb ik niet gezegd. Want inderdaad, zeker niet iedereen die rechts stemt is racistisch en egoïstisch.
Het partijprogramma van de PVV is dat echter op veel punten wel, en over het algemeen moeten alle minderheden het ontgelden. Als je dat leest, en je stemt met volle verstand vóór al die punten, dan sta ik volledig achter elk woord wat ik eerder heb gezegd.


Vind ik ook. Alles mag toch tegenwoordig gezegd worden? Of mag alleen rechts 'de zaken benoemen'?


Ook eens.
Als je weloverwogen stemt op een partij die mensen uitsluit, hoe wil je dan ontkennen dat je racistische denkbeelden hebt?

Wintu dat is niet asociaal naar rechtse stemmers, dat is gewoon zeggen waar het op staat. Wees gewoon eerlijk in je mening. Als je voorstander bent van "eigen volk eerst" (Wilders' woorden) doe dan niet schijnheilig dat je best een moreel kompas hebt.
Als je tegen klimaat maatregelen bent, doe dan niet alsof de natuur je aan het hart gaat.

Balou_k

Berichten: 14117
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:45

Wintu schreef:
Geen idee, ik heb vroeger altijd bonen staan plukken, beter dan je hand ophouden dacht ik dan maar


Ik heb ook allerhande werk gedaan voor en tijdens mijn studies. Van appels dunnen, schoonmaken en supermarkten. Dikke prima.

Mensen kunnen vaak geen werk vinden hoor ik om mij heen. Als ik dan doorvraag is het ‘geen leuk’ werk.

BigOne
Berichten: 38637
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:45

Het is ook niet aan Wilders en zijn programma te wijten dat hij de grootste is maar aan het slechte beleid van de coalitie de afgelopen jaren. Dylan zei in haar speech eindelijk de waarheid:We hebben niet geluisterd. Dit kon je op je klompen aan voelen komen, helaas.

_lautje_

Berichten: 9305
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:45

Hij riep net nog Nederland voor de Nederlanders. Wie is de Nederlander?

Is dat ook de azielzoeker die net z’n verblijfsstatus heeft? Is dat ook de Pool die hier al 10 jaar werkt en woont?
Is dat die politieke vluchteling uit Eritrea die een Nederlands paspoort heeft?

Raineri
Berichten: 6353
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:45

[quote="journee"]Persoonlijk denk ik dat iedereen best even rustig kan ademhalen. Wilders heeft al gezegd al zijn 'onrechtmatige ideeën' in de ijskast te zullen parkeren. Zijn beleid zal vooral gericht zijn op verminderen van instroom asielzoekers, aanpakken woningnood en financieel steunen van de alle Nederlandse inwoners, ongeacht hun afkomst, religie of geaardheid.

Om dingen voor elkaar te krijgen zal hij moeten samenwerken met andere partijen en daar is hij zich zeer zeker van bewust en naar het lijkt ook toe bereid. Uiteindelijk wordt het toch een gematigd beleid, anders komt er ook geen wet door de kamer.

De meeste PVV stemmers zijn echt niet spontaan racistisch geworden. Maar gewoon mensen die al jaren wachten op een woning, problemen hebben in de zorg, overlast ondervinden van asielzoekers of gewoon geen vertrouwen meer hebben in de andere partijen. (wat gezien alle problemen die er liggen ook geen verassing zou moeten zijn)[/quote]


Ja heel begrijpelijk dat het frustreert. Maar vind het ook wel zorgelijk dat je voor een partij stemt die vindt dat gros van de minderheidsgroeperingen de paasei kan krijgen. Das wel een keuze die je maakt zeg maar.

Ik deel de frustratie, maar niet gekozen voor een partij die uh.. dat expliciet beschrijft :P

Balou_k

Berichten: 14117
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:48

_lautje_ schreef:
Hij riep net nog Nederland voor de Nederlanders. Wie is de Nederlander?

Is dat ook de azielzoeker die net z’n verblijfsstatus heeft? Is dat ook de Pool die hier al 10 jaar werkt en woont?
Is dat die politieke vluchteling uit Eritrea die een Nederlands paspoort heeft?


Mensen met een Nederlandse nationaliteit ongeacht afkomst, geslacht of geloof.

journee
Berichten: 860
Geregistreerd: 17-08-10
Woonplaats: 1 van de mooiste plekjes in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:51

Zo jammer dat sommige mensen alles zwart/wit zien. Niet iedereen stemt omdat ze het eens zijn met alle standpunten van een partij. Soms is iets een kwestie van keuzes maken. En veel mensen hebben waarschijnlijk strategisch gestemd. Dat niet iedereen blij is met de uitslag is logisch, maar een beetje respect naar elkaar zou welkom zijn.

lies

Berichten: 9668
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:53

journee schreef:
Zo jammer dat sommige mensen alles zwart/wit zien. Niet iedereen stemt omdat ze het eens zijn met alle standpunten van een partij. Soms is iets een kwestie van keuzes maken. En veel mensen hebben waarschijnlijk strategisch gestemd. Dat niet iedereen blij is met de uitslag is logisch, maar een beetje respect naar elkaar zou welkom zijn.


Hou toch op. Ik hoor al 10/15 jaar dat dingen gewoon benoemd moeten kunnen worden.
Laten we de dingen dus gewoon benoemen.
Er zijn andere keuzes dan een extreem rechtse partij, als je je zorgen maakt over een huis, de zorg of onderwijs.

Loretta
Berichten: 8892
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:54

Ik ben benieuwd wat er van zijn sociale programmapunten over blijft.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2473
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:55

journee schreef:
Persoonlijk denk ik dat iedereen best even rustig kan ademhalen. Wilders heeft al gezegd al zijn 'onrechtmatige ideeën' in de ijskast te zullen parkeren. Zijn beleid zal vooral gericht zijn op verminderen van instroom asielzoekers, aanpakken woningnood en financieel steunen van de alle Nederlandse inwoners, ongeacht hun afkomst, religie of geaardheid.

Dat zegt hij, dat moet hij eerst nog maar bewijzen.

Polarize
Berichten: 793
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:55

Op welk punt is "niet eens met alle punten" echt een moment waarop je niet op die partij gaat stemmen? Blijkbaar zijn voor veel pvv stemmers die blijven zeggen dat ze het niet eens zijn met alle punten, het niet de standpunten waarbij de minderheiden er allemaal negatief uitkomen en angst krijgen voor hun toekomst. Wat is dan wel een dealbreaker, als mensenrechten dat niet zijn?

_lautje_

Berichten: 9305
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:58

Maar schijnbaar vinden mensen die op pvv stemmen het niet erg of erg genoeg dat hij dit roept.
Schijnbaar kan je er dan mee leven.

Wintu

Berichten: 3443
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 00:59

Nikass schreef:
Wintu dat is niet asociaal naar rechtse stemmers, dat is gewoon zeggen waar het op staat. Wees gewoon eerlijk in je mening. Als je voorstander bent van "eigen volk eerst" (Wilders' woorden) doe dan niet schijnheilig dat je best een moreel kompas hebt.
Als je tegen klimaat maatregelen bent, doe dan niet alsof de natuur je aan het hart gaat.


Ik heb geen PVV gestemd, maar ik snap het prima, ik denk dat velen hebben gestemd om een signaal af te geven en niet zo zeer om het partijprogramma.
Ik vind gewoon niet dat je alle mensen zo over een kam moet scheren. Als ik zie hoe weinig diervriendelijk sommige partijen zijn, moet ik dan alle stemmers op die partijen dan maar dierenhaters noemen, slaat toch nergens op.
Beter kun je even vragen aan diegene waarom diegene nou juist voor die partij gekozen heeft, levert soms verrassende antwoorden op. Maar gelijk een ieder over een kam scheren, ik vind het niet kunnen.