Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:59

sjietaah schreef:

Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn op je 12e tot laat uit te gaan, te drinken, en dus ook vriendjes van 18 jaar en ouder te hebben. Nou als mijn kinderen later zo gaan doen, sluit ik ze op, echt waar.. Ik vind het vragen om problemen..
De jeugd van tegenwoordig is zo opgehitst door de media met sex, relaties en mode waar je U tegen zegt..

Volgens mij valt dit best mee hoor, ik heb zelf een broertje van 12 en hij en zijn klasgenootjes zijn helemaal niet zo. Sterker nog, ze hebben minder slaap/disco feestjes dan ik had op die leeftijd
Een vriend van me heeft een zusje van 13 en die is ook niet zo (wel naar feestjes, maar nog niet echt stappen, niet half dronken thuis komen en geen vriendje), dus het is echt niet normaal ofzo (of ik woon gewoon in zo'n "brave" buurt )

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:47

Sorry Steefie, ik wilde niet iedereen over 1 kam scheren, dat heb ik met mijn reactie wel een beetje gedaan.
Ik ging nu even van mijn buurmeisjes en haar vriendinnen uit.

Ik denk dat het ook voor een groot deel bij de opvoeding van de ouders ligt

Leo

Berichten: 50219
Geregistreerd: 06-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:17

Ik heb niet het hele topic aandachtig doorgelezen..

Ik ben ook van mening dat 12 en 18 niet kan.
Hele andere levensfasen, hele andere ideeën.
Je kunt NU dan wel gelukkig met elkaar zijn, maar de problemen komen vanzelf. Het begint met onder het shirtje voelen met zijn hand, het gaat verder met.. Hij wil op een gegeven moment verder. Dat is nu eenmaal zo, en iemand van 12 is daar gewoon nog niet aan toe!!
(Kom er nu niet mee aan dat iemand zelf weet wanneer hij of zij toe is aan sex, want ik blijf van mening dat je zoiets op je 12/13 NIET kunt weten / beslissen.)
Straks gebeuren er dingen die het meisje eigenlijk niet wilt, maar zich heeft laten overhalen door haar oudere vriend.

Hij is meerderjarig, hij moet met zijn 'poten' van een minderjarig meisje afblijven. ZEKER een meisje onder de 15.

Gr00viejjj
Berichten: 305
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:35

Heel simpel:

Alles kan tegenwoordig! Maar of het verstandig is, is een 2e!

Nee dus! Een meisje van 12 is ten eerste nog lang niet volgroeid, zitten meestal qua niveau nog bij barbies (bij wijze van spreken), en daar komt nog bij dat je mij niet wijs kunt maken dat een meisje van 12 al complete gesprekken kan voeren op het niveau van een 18-jarige!

Al die dat denken moeten nog maar eens goed wakker geschud worden want dat is dus me reinste onzin!

Of het kind zit nog in groep 8 op de basisschool, of het kind is een brugpiepertje.

Een kerel van 18 (en ja dat is het op die leeftijd) is met heel andere dingen bezig dan iemand van 12 en zal dus ook andere dingen doen dan een kind van 12 etc. etc. etc..

Want JA! Een kind is het nog gewoon! En niet zomaar een kind.. nee gewoon nog een klein kind.

Mijn mening is dus: Nee! het kan niet!

Voor degenen die vinden dat het wel kan: Prima haha! Als jullie straks een kind hebben laten jullie haar maar met 12 jaar een vriend van 18 aan de haak slaan en op 12-jarige leeftijd al allerlei manouvres uithalen zodat ze met 16 jaar een Nederlands Kampioen Minderjarig Sex Speeltje is maar dat zal met mijn kind niet gebeuren.

Of je moet het als moeder natuurlijk goed keuren maar dat is dan jouw pakkie an en dat zal me worst wezen.

Bij mij gebeurt het in ieder geval niet.

Gr00viejjj
Berichten: 305
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:38

steeffie schreef:
sjietaah schreef:

Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn op je 12e tot laat uit te gaan, te drinken, en dus ook vriendjes van 18 jaar en ouder te hebben. Nou als mijn kinderen later zo gaan doen, sluit ik ze op, echt waar.. Ik vind het vragen om problemen..
De jeugd van tegenwoordig is zo opgehitst door de media met sex, relaties en mode waar je U tegen zegt..

Volgens mij valt dit best mee hoor, ik heb zelf een broertje van 12 en hij en zijn klasgenootjes zijn helemaal niet zo. Sterker nog, ze hebben minder slaap/disco feestjes dan ik had op die leeftijd
Een vriend van me heeft een zusje van 13 en die is ook niet zo (wel naar feestjes, maar nog niet echt stappen, niet half dronken thuis komen en geen vriendje), dus het is echt niet normaal ofzo (of ik woon gewoon in zo'n "brave" buurt )


Ik mag ook aannemen dat een "normaal" kind van die leeftijd ook nog helemaal niet met dat soort dingen bezig is.
Je woont dus niet in een "brave" buurt.. je woont in een normale buurt!

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:41

Ik vind dat echt niet kunnen hoor! Dat is ech veel te jong.

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:43

pff dat hier nog een discussie over is....
12 & 18 kan gewoon niet, werkt niet....

Toen ik 12 was , was mijn grootste probleem hoe ik mijn boomhut staande hield , terwijl die jongen van 18 waarschijnlijk als grootste probleem heeft hij hij zijn hypotheek deze maand weer betaald...
Die kerel van 18 is sowieso heel fout bezig....

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:47

Ik ben het met Knolliepower en de rest eens, het gaat er niet zo zeer om dat het 6 jaar verschil is, maar ik vind het verschil tussen groep 8 en 6de klas te groot. Laat uit, half dronken en dat soort dingen vind ik ook niet kunnen.

Maar wat vinden jullie er dan van als jouw kind van 15 met een jongen van 18 aan het msn-en is? Zoeken jullie daar iets achter, of laten jullie dat zo?

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 13:49

15 & 18 vind ik geen probleem, zit 3 jaar verschil tussen....
en zo als algemeen bekend loopt "de man" 3 jaar achter, precies goed dus
msn-en hoeft niet altijd wat te betekenen, ze kunnen ook gewoon gezellig hebben.

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 14:10

Ja, dat is waar, als je naar mijn vader kijkt, loop hij nog wel wat meer achter

Ja, het is ook hartstikke gezellig(gaat nl over mij), hebben het over paarden en veulentjes. Maar mijn moeder begint maar telkens: Hij is te oud voor je, en dit en dat, terwijl we alleen maar lol hebben en nix anders willen(ik iig)

Gr00viejjj
Berichten: 305
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:17

Natascha13 schreef:
Ik ben het met Knolliepower en de rest eens, het gaat er niet zo zeer om dat het 6 jaar verschil is, maar ik vind het verschil tussen groep 8 en 6de klas te groot. Laat uit, half dronken en dat soort dingen vind ik ook niet kunnen.

Maar wat vinden jullie er dan van als jouw kind van 15 met een jongen van 18 aan het msn-en is? Zoeken jullie daar iets achter, of laten jullie dat zo?


15 en 18 zou ik persoonlijk geen problemen mee hebben.
Jij bent oud en wijs genoeg om je mondje te roeren als iets je niet aanstaat toch

Maar 12 en 18.. ik blijf bij mijn standpunt, niet acceptabel.

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:30

Gr00viejjj schreef:
Jij bent oud en wijs genoeg om je mondje te roeren als iets je niet aanstaat toch

Maar 12 en 18.. ik blijf bij mijn standpunt,
niet

acceptabel.

Met die 12 en 18 ben ik het mee eens, het kan gewoon niet.

En als mij iets overkomt, ik kan heel hard schreeuwen

Gr00viejjj
Berichten: 305
Geregistreerd: 08-04-06

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:32

Natascha13 schreef:
Gr00viejjj schreef:
Jij bent oud en wijs genoeg om je mondje te roeren als iets je niet aanstaat toch

Maar 12 en 18.. ik blijf bij mijn standpunt,
niet

acceptabel.

Met die 12 en 18 ben ik het mee eens, het kan gewoon niet.

En als mij iets overkomt, ik kan heel hard schreeuwen


Hehe, en als dat niet helpt kun je altijd nog bijten

Natascha13

Berichten: 1900
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Slagharen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:24

Precies, ik red me wel. Nu alleen dat nog aan mijn moeder duidelijk maken

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:45

Wat moet een 18-jarige met een meisje van 12 ? Als hij om het meisje geeft en het hem echt om de persoon gaat kan hij toch best een paar jaartjes wachten, tot zij bijv. 16 is of zo, en tot die tijd goede vrienden? Maar dat iemand van 18 al een relatie zou willen aangaan met iemand van 12, dat snap ik dus echt niet. Dan is het in mijn ogen gewoon een pedofiel . Als het nou bij kusjes geven en handjes houden blijft, maar hoeveel mensen van 18 nemen daar nou genoegen mee?

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:36

"wat moet een 18 jarige met een 12 jarige" en alweer wordt er met cijfers gesproken, maar nooit met gedachten of gevoelens,

als 2 mensen van elkaar houden, hebben zij er ook niet voor gekozen om de leeftijdt 12 en 18 op hun CV te krijgen hoor.

Liefde is grensloos, liefde is tijdloos, maar liefde is volgens jullie niet Lieeftijdsgrensloos? sorry, no way josé
ik ben akkoord dat de 12 jarige meid niet rijp is en si en la.. agoed dat is een punt, maar bepaald dat punt dan de liefde tussen bijde mensen?

Miemserik

Berichten: 2265
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Hoogkarspel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:40

Ik vind 12 toch wel heel jong, maarja als je ouder word dan lijkt het verschil ook steeds minder bijv als zij 19 is is hij 25 dat ziet er minder vreemd uit

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 01:01

joel schreef:
"wat moet een 18 jarige met een 12 jarige" en alweer wordt er met cijfers gesproken, maar nooit met gedachten of gevoelens,

als 2 mensen van elkaar houden, hebben zij er ook niet voor gekozen om de leeftijdt 12 en 18 op hun CV te krijgen hoor.

Liefde is grensloos, liefde is tijdloos, maar liefde is volgens jullie niet Leeftijdsgrensloos? sorry, no way josé
ik ben akkoord dat de 12 jarige meid niet rijp is en si en la.. agoed dat is een punt, maar bepaald dat punt dan de liefde tussen bijde mensen?


Nee, in zo'n geval vind ik liefde niet "leeftijdsgrensloos" (met deze logica vindt je sexuele liefde tussen een kind van drie en een volwassen persoon dus ook OK?! Nee? Hoe bepaal jij de grens dan?). Tot een bepaalde leeftijd vind ik dat je mensen best wel (tegen hunzelf? ) moet beschermen. Kijk, op je twaalfde kun je natuurlijk best verliefd zijn (had toen zelf ook een hevige crush op een jongen van 18), maar ik denk niet dat je dan psychologisch en lichamelijk(!) op zo'n niveau zit dat je een volwaardige relatie kan/wil aangaan met een volwassen persoon. Een jaar of twee, drie later ligt dat dan weer anders, dan ben je in alle opzichten weer sprongen verder in je ontwikkeling (en voor sommige mensen is zelfs dat te vroeg).

Als twee mensen (12 en 18) echt van elkaar houden, dan brengt de oudere persoon het toch wel op om een tijdje te wachten? Binnen een paar jaar wordt die dan immers vanzelf door de jongere van het stel ingehaald . Maar gelijk een sexuele liefdesrelatie (en daar hebben we het hier over dacht ik?)? Met alle verantwoordelijkheden van dien? Daar zadel je een kind van 12 toch niet mee op? Waarom die haast?

Gr00viejjj
Berichten: 305
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:59

joel schreef:
"wat moet een 18 jarige met een 12 jarige" en alweer wordt er met cijfers gesproken, maar nooit met gedachten of gevoelens,

als 2 mensen van elkaar houden, hebben zij er ook niet voor gekozen om de leeftijdt 12 en 18 op hun CV te krijgen hoor.

Liefde is grensloos, liefde is tijdloos, maar liefde is volgens jullie niet Lieeftijdsgrensloos? sorry, no way josé
ik ben akkoord dat de 12 jarige meid niet rijp is en si en la.. agoed dat is een punt, maar bepaald dat punt dan de liefde tussen bijde mensen?



Ja kijk! Jij wilt het over gedachten en gevoelens hebben? Prima!

Een kerel van 18 jaar zit op het niveau van gesprekken waar een 12-jarige nooit aan kan voldoen.
Verder is het gevoel van een 18-jarige een stuk intenser en serieuzer dan dat van een 12-jarige.

En dat valt door niemand tegen te spreken aangezien het een relatie tussen een klein kind en een volwassene betreft.

ladylay

Berichten: 3984
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Santa Barbara, California USA

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:03

sjietaah schreef:

Tegenwoordig schijnt het normaal te zijn op je 12e tot laat uit te gaan, te drinken, en dus ook vriendjes van 18 jaar en ouder te hebben. Nou als mijn kinderen later zo gaan doen, sluit ik ze op, echt waar.. Ik vind het vragen om problemen..
De jeugd van tegenwoordig is zo opgehitst door de media met sex, relaties en mode waar je U tegen zegt..




hier ben ik heb volkomen mee eens, de jeugd van tegenwoordig, ordinair, sex in het rondte, onbeschoft, geen respect..en maar vloeken....
geen manieren.....
dus nee ik vind het absoluut niet kunnen, 12 jaar ben je nog een kind...hoe je ook denkt dat je volwassen bent...idd de jeugd van tegenwoordig is sneller volwassen ...
maar wat wil je ook, waar je ook kijkt in de media, overal sex alles mag......
en ga zo maar door......
ik vind het te erg voor woorden, hoe het tegenwoordig gaat.....

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:05

mee eens, maar dan blijven jullie toch maar doordrammen dat alle kerels hetzelfde zijn en maar alleen "meer" willen, nou sorry, open je ogen, het zijn enkel de slechterikken die jullie onthouden maar de talloze goed gemeende jongens laten jullie links liggen, als zij verliefd zijn, en ze menen het bijden op hun mannier, dan zal het kind haar barbies wel soms laten vallen, en de kerel zijn sexgedachten aan de kant zetten, net alsof elke jongen elke dag aan sex denkt

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:11

joel schreef:
mee eens, maar dan blijven jullie toch maar doordrammen dat alle kerels hetzelfde zijn en maar alleen "meer" willen, nou sorry, open je ogen, het zijn enkel de slechterikken die jullie onthouden maar de talloze goed gemeende jongens laten jullie links liggen, als zij verliefd zijn, en ze menen het bijden op hun mannier, dan zal het kind haar barbies wel soms laten vallen, en de kerel zijn sexgedachten aan de kant zetten, net alsof elke jongen elke dag aan sex denkt


Nogmaals; wie scheert nu wie over 1 kam??? Waar in hemelsnaam zie jij iedereen zeggen dat alle kerels hetzelfde zijn en dat ze allemaal alleen maar "meer" willen... ??? Want ik lees dat niet hoor... ik lees alleen dat "we" vinden dat het niet kan dat een 18-jarige "meer" (lees: sexuele handelingen) wil van en met bv een 12-jarige... Een 18-jarige die bv verliefd wordt op zeg een 14-jarige, maar die het respect en het fatsoen heeft om te wachten tot de ander wat ouder is, met die 18-jarige heb ik geen probleem hoor.
Laatst bijgewerkt door vikki op 24-04-06 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Toad

Berichten: 4236
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Nijkerk

Re: Een meisje van 12 met een jongen van boven de 18 Kan dat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:14

ehh een 12 jarig meisje kan niet met een jongen van boven de 18 nee
een meisje van 12 zit in groep 8 of in de 1ste. Een jongen van 18 zit in de 6e of studeert misschien wel.
Dit verschil is echt veeeeeeeel te groot. Een meisje van 12 heeft nog geeneens borsten en een man van 18 wil echt wel sex.

Nee dit kan echt niet.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:15

joel schreef:
mee eens, maar dan blijven jullie toch maar doordrammen dat alle kerels hetzelfde zijn en maar alleen "meer" willen, nou sorry, open je ogen, het zijn enkel de slechterikken die jullie onthouden maar de talloze goed gemeende jongens laten jullie links liggen, als zij verliefd zijn, en ze menen het bijden op hun mannier, dan zal het kind haar barbies wel soms laten vallen, en de kerel zijn sexgedachten aan de kant zetten, net alsof elke jongen elke dag aan sex denkt

Volgens mij is ook al meerdere keren gezegd door mensen dat ze niet alle jongens over een kam willen scheren maar dat de meeste jongens van 18 toch echt wel meer willen.
Bovendien zit er nog wel een heel groot gebied tussen handjes vasthouden en seks. Volgens mij zijn er zat jongens die het niet erg vinden om te wachten met seks, maar of ze genoegen nemen met een beetje zoenen? Ik denk het niet

Gr00viejjj
Berichten: 305
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:16

joel schreef:
mee eens, maar dan blijven jullie toch maar doordrammen dat alle kerels hetzelfde zijn en maar alleen "meer" willen, nou sorry, open je ogen, het zijn enkel de slechterikken die jullie onthouden maar de talloze goed gemeende jongens laten jullie links liggen, als zij verliefd zijn, en ze menen het bijden op hun mannier, dan zal het kind haar barbies wel soms laten vallen, en de kerel zijn sexgedachten aan de kant zetten, net alsof elke jongen elke dag aan sex denkt


We zeggen niet dat alle kerels hetzelfde zijn.. dat maak jij ervan wat ik overigens behoorlijk eentonig begin te vinden.
Elke kerel van 18 die het in zijn hoofd haalt een kind van 12 aan de haak te slaan is in mijn ogen niet goed wijs.

En DAT is iets wat het merendeel hier met mij eens is.

Maar ach, er zijn wellicht kerels die blijkbaar van kleine kinderen houden?