Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:47

Chawi schreef:
Wat ik heb geschreven zijn 5 regels uit het boek. Nog niet eens een samenvatting. Dus of zelf lezen of niet zo snel conclusies trekken, denk ik dan.

De kern is natuurbehoud of herstel, naar zelfopgelegde normen volgens mij. Dat is toch de kern van het stikstofbeleid voor de Natura 2000 gebieden?
Niets meer, niets minder.


Accoord, goed om te melden...!

"Ik heb 5 regels uit het boek gelezen" - en deze vijf regels bevatten vooral lariekoek.

(Wellicht dat ik dus onkundig blijf van het reddende bèta inzicht uit de alfahel.)

Zoals (ik hou mij even aan een hoofdzaak, in het kader van 'niet meestribbelen)
'dat het niet wordt opgelegd door Europa'.

Vraagje: hoezo precies schrok minister Van der Wal van de brief uit Brussel van de week...?
(Als er niets wordt opgelegd is er toch weinig aan de hand, lijkt me.)

IMANDRA

Berichten: 9834
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:58

juval schreef:
de innovatie van sturen op voer is zeker al ingevoerd en breed inzetbaar. de mestscheider (sphere van Lely) werkt ook, maar dit is een flinke investering. Je zal begrijpen dat boeren op dit moment voorzichtig zijn met investeren zolang we in onzekerheid zitten.

en verder verwijs ik naar het filmpje dat mce net doorstuurde... het is 1 ganzenpoepje per 2 voetbalvelden per jaar wat de depositie mag zijn.. absurd.
alle boeren, industrie, transport en mensen moeten uit nederland, en dan nog zullen we het stikstofdoel NOOIT gaan halen.


De dingen die je een tijdje terug deelde waren mooie innovaties maar stonden in de kinderschoenen. Ze zijn op dít moment dus niet breed implementeerbaar.
Misschien zijn er andere dingen die wel implementeerbaar zijn hoor.

Ik heb het verder ook niet over specifieke doelen overigens. Dus geen idee of ze haalbaar zijn of niet. Maar als ik naar de wetenschappers kijk wbt de natuur moet er toch snel iets gebeuren. En nogmaals: als BBB een betere manier weet, be my guest. Bijv. door de doelen beter te berekenen, uitkoopregeling beter neer te zetten en financiering voor innovaties te regelen die wetenschappelijk zijn aangetoond te werken. Ik wilde alleen benadrukken dat afwachten niet gaat helpen.

Loretta
Berichten: 8891
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 21:59

Janneke2 schreef:
Chawi schreef:
Wat ik heb geschreven zijn 5 regels uit het boek. Nog niet eens een samenvatting. Dus of zelf lezen of niet zo snel conclusies trekken, denk ik dan.

De kern is natuurbehoud of herstel, naar zelfopgelegde normen volgens mij. Dat is toch de kern van het stikstofbeleid voor de Natura 2000 gebieden?
Niets meer, niets minder.


Accoord, goed om te melden...!

"Ik heb 5 regels uit het boek gelezen" - en deze vijf regels bevatten vooral lariekoek.

(Wellicht dat ik dus onkundig blijf van het reddende bèta inzicht uit de alfahel.)

Zoals (ik hou mij even aan een hoofdzaak, in het kader van 'niet meestribbelen)
'dat het niet wordt opgelegd door Europa'.

Vraagje: hoezo precies schrok minister Van der Wal van de brief uit Brussel van de week...?
(Als er niets wordt opgelegd is er toch weinig aan de hand, lijkt me.)


Ik wil best geloven dat dat boek misschien weleens vol onzin zou kumnen staan.
Je blijft echter met heel veel vaagheden zitten omtrent stikstof.

mce
Berichten: 658
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 08:26

zouden er gewoon foute deals gemaakt zijn zonder te beseffen waar het over ging en hoeveel mensen het zou raken??
als ik de verschillen hoor in dat NPO prog. denk ik dat het niet om stikstof gaat maar om overbevolking creëren die we nu niet kunnen huisvesten en straks niet van voedsel kunnen voorzien,

en opdeze manier het willen afdwingen omdat er afspraken zijn die moeten worden nagekomen,

afspraken/verdragen waarvan wij niet weten wat er in staat, dus ze kunnen ons van alles wijs maken, en als je een hekel aan boeren hebt is dat een makkeljke prooi en ze hebben - vaak - de felbegeerde grond

Internationaal prestige is voor dit kabinet en voor de premier al veel langer belangrijker dan landsbelang, boeren staan bij hem in een lagere rangorde dan vervuilende industrie, veel vliegbewegingen, dat levert internatinaal meer prestige op, lijkt het wel

Elisa2

Berichten: 37919
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 09:09

Meer geld, het gaat allemaal om geld en economie...daarom blijven er ook maar mensen binnen gehaald worden. Kijk maar waar het kabinet allemaal aandelen in heeft.

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:00

Dit begint wel behoorlijk de complot kant op te gaan. Zo kun je geen zuivere discussie voeren.
Natuurlijk zit Rutte er wel voor het landsbelang, maar het gaat om een verschil in inzicht hoe je wilt dat je land er uit ziet.

mce
Berichten: 658
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:05

lies schreef:
Dit begint wel behoorlijk de complot kant op te gaan. Zo kun je geen zuivere discussie voeren.
Natuurlijk zit Rutte er wel voor het landsbelang, maar het gaat om een verschil in inzicht hoe je wilt dat je land er uit ziet.



Dat men - het meerendeel - het anders wil hebben de kiezers aangegeven, dan moet je als leider daar ook iets mee doen, toch!! meeste stemmen gelden, nee dus, niet altijd.

https://semcostyle.nl/democratisch-orga ... en-gelden/

maar of we daar verder mee komen of snel tot oplossingen komen in de huidige situatie!!

Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 10:24

mce schreef:
zouden er gewoon foute deals gemaakt zijn zonder te beseffen waar het over ging en hoeveel mensen het zou raken??

Iedere afspraak die gemaakt wordt zonder te beseffen waar het over gaat is per definitie fout.

Maar ik hou niet van uitgebreid speculeren en de complotrichting.
"Het gaat niet om stikstof maar om overbevolking, (...) en op deze manier het willen afdwingen (...)
afspraken/verdragen waarvan wij niet weten wat er in staat, dus ze kunnen ons van alles wijs maken, en als je een hekel aan boeren hebt (...)"

We hebben de wet openbaarheid van bestuur, we hebben onderzoeksjournalisten - dus het valt gewoon uit te zoeken.

En we leven in een rechtsstaat en je kunt zelfs de overheid voor de rechter dagen - een groot goed.

mce
Berichten: 658
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 12:02

Janneke2 schreef:
mce schreef:
zouden er gewoon foute deals gemaakt zijn zonder te beseffen waar het over ging en hoeveel mensen het zou raken??

Iedere afspraak die gemaakt wordt zonder te beseffen waar het over gaat is per definitie fout.

Maar ik hou niet van uitgebreid speculeren en de complotrichting.
"Het gaat niet om stikstof maar om overbevolking, (...) en op deze manier het willen afdwingen (...)
afspraken/verdragen waarvan wij niet weten wat er in staat, dus ze kunnen ons van alles wijs maken, en als je een hekel aan boeren hebt (...)"

We hebben de wet openbaarheid van bestuur, we hebben onderzoeksjournalisten - dus het valt gewoon uit te zoeken.

En we leven in een rechtsstaat en je kunt zelfs de overheid voor de rechter dagen - een groot goed.


het zijn gewoon vragen die deze materie oproepen, niets meer en niets minder,

Loretta
Berichten: 8891
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:33

lies schreef:
Dit begint wel behoorlijk de complot kant op te gaan. Zo kun je geen zuivere discussie voeren.
Natuurlijk zit Rutte er wel voor het landsbelang, maar het gaat om een verschil in inzicht hoe je wilt dat je land er uit ziet.


Complotten of een totaal gebrek aan vertrouwen.

Ik zou eerlijk gezegd geen idee hebben wat er precies aan de hand is. Maar er zijn wel heel veel dingen die gewoon niet kloppen. Er zijn gewoon veel tegenstrijdigheden.

Loretta
Berichten: 8891
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:41


juval

Berichten: 13382
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:46

Loretta schreef:
Ik ben totaal geen fan van Vollenbroek. Maar dit soort acties gaan veel te ver.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/04/03/st ... t-a4161146


nee.. slechte actie..

maar aan de andere kant probeert MOB ook via de wob aan adressen en persoonsgegevens van boerengezinnen te komen.

Loretta
Berichten: 8891
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 17:53

juval schreef:
Loretta schreef:
Ik ben totaal geen fan van Vollenbroek. Maar dit soort acties gaan veel te ver.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/04/03/st ... t-a4161146


nee.. slechte actie..

maar aan de andere kant probeert MOB ook via de wob aan adressen en persoonsgegevens van boerengezinnen te komen.


Vollenbroek is meer een witteboorden crimineeltje. Die alles via de legale weg en op een correct juridische manier weet re spelen. Wel legaal, maar niet minder erg.

Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 18:21

juval schreef:
Loretta schreef:
Ik ben totaal geen fan van Vollenbroek. Maar dit soort acties gaan veel te ver.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/04/03/st ... t-a4161146


nee.. slechte actie..

maar aan de andere kant probeert MOB ook via de wob aan adressen en persoonsgegevens van boerengezinnen te komen.


Gaat het dan om boerengezinnen - of bedrijfsgegevens...?

(Ik weet dat dat nogal door elkaar loopt als je woont op je bedrijf.
Maar bedrijfsgegevens opvragen is volstrekt ter zake en legaal.)

Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 18:24

Citaat:
Vollenbroek is meer een witteboorden crimineeltje. Die alles via de legale weg en op een correct juridische manier weet re spelen. Wel legaal, maar niet minder erg.


Mag het een onsje minder...?

En graag met argumenten erbij.

Het is je volste recht om het niet met de man eens te zijn, het erg te vinden wat hij doet -
maar dat geeft je niet het recht iemand dus maar een 'crimineeltje' te noemen.

Loretta
Berichten: 8891
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 18:53

Je hebt witteboorden weggelaten. Zonder dat woord krijgt mijn post een hele andere lading.

De schade die hij in de Nederlandse samenleving heeft aangericht is ongekend. En hij is nog veel meer van plan.het treft niet alleen de boeren. Tja, voorop stellende dat de kabinetten hem die mogelijkheid hebben gegeven.

Karl66

Berichten: 29786
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:17

Een witte boorden crimineel is ook gewoon een crimineel en echt niet beter dan andere criminelen.

Het is trouwens best belachelijk om iemand die via juridische procedures, binnen de rechtstaat zijn recht probeert te halen een crimineel te noemen.

We hebben wetten in Nederland en als je van één partij mag verwachten dat ze zich aan de wetten houden, dan is het de overheid wel. Op het moment dat de overheid daarmee stopt, is er namelijk geen rechtstaat meer.

Loretta
Berichten: 8891
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:34

Het gaat om de lading. Niet of iemand een feitelijke crimineel is.
Iemand die binnen de mogelijkheden van rechtstaat het land om zeep helpt. Met grote gevolgen. Dan mag het juridisch allemaal wel kloppen. Moreel is het behoorlijk twijfelachtig om dat te doen.

Benzz
Berichten: 3050
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:38

Loretta schreef:
Het gaat om de lading. Niet of iemand een feitelijke crimineel is.
Iemand die binnen de mogelijkheden van rechtstaat het land om zeep helpt. Met grote gevolgen. Dan mag het juridisch allemaal wel kloppen. Moreel is het behoorlijk twijfelachtig om dat te doen.

Nederland om zeep helpen is juist wat hij NIET doet.

Loretta
Berichten: 8891
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:47

Benzz schreef:
Loretta schreef:
Het gaat om de lading. Niet of iemand een feitelijke crimineel is.
Iemand die binnen de mogelijkheden van rechtstaat het land om zeep helpt. Met grote gevolgen. Dan mag het juridisch allemaal wel kloppen. Moreel is het behoorlijk twijfelachtig om dat te doen.

Nederland om zeep helpen is juist wat hij NIET doet.


Noord Brabant zit al op slot. Welke provincie volgt? Wat denk je van de economische schade die het brengt. Daarnaast moeten we zoals het nu lijkt nog 2 jaar wachten op nieuwe verkiezingen die het misschien mogelijk maken om een kabinet te krijgen die wel iets voor elkaar krijgt. Vollenbroek weet ook dat de kans groot is dat dit kabinet nog 2 jaar op de handen blijft zitten. Ondertussen gaat hij verder om de economie verder vast te zetten.

Elisa2

Berichten: 37919
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:55

'Vollenbroek voert al jaren met succes rechtszaken tegen de overheid vanwege het stikstofbeleid. Vorige week eiste zijn milieugroep van de provincies Gelderland, Limburg, Noord-Brabant en Overijssel dat ze veertig vergunningen intrekken van veehouders die kwetsbare natuurgebieden belasten met hun stikstofuitstoot. Als de provincies weigeren, stapt MOB naar de rechter'.

Dus deze meneer wordt betaald door 'bepaalde mensen' om rechtzaken aan te spannen? Om zo provincies en anderen onder druk te kunnen zetten?

En nu is de lijst gelekt van namen wie hem betalen om te doen wat zij willen?

Lijkt me een goede zaak.. als het allemaal niet crimineel is dan zie ik het probleem niet. ;-)

Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:09

Loretta schreef:
Je hebt witteboorden weggelaten. Zonder dat woord krijgt mijn post een hele andere lading.

... in principe kan dat: 1 enkel woord er uit en het klinkt niet alleen anders, maar betekent soms iets totaal anders.

Ook witte boorden criminelen/ crimineeltjes zijn criminelen.
En dat gaat niet over lading, dat is gewoon een beschuldiging.
(Misschien was een andere woordkeus beter geweest, maar het enige wat ik weet is wat je schrijft. Geen intonatie, gezichtsuitdrukking, noem maar op.)

Waar het mij om gaat, is dat het laster is om iemand een crimineel te noemen.
Of iemand nou fysiek inbreekt of per witte boorden spul de wet overtreedt maakt hierbij niet uit.
Citaat:
De schade die hij in de Nederlandse samenleving heeft aangericht is ongekend. En hij is nog veel meer van plan.het treft niet alleen de boeren. Tja, voorop stellende dat de kabinetten hem die mogelijkheid hebben gegeven.

Je hebt het volste recht op deze mening, maar ik deel hem niet.
(De overheid heeft zich aan haar eigen regels te houden, en ondernemers ook.)

En wie er precies schade aanricht, volgens mij zijn dat de overtreders.
(Voor alle duidelijkheid: mbt de pas-melders: dat was weer eens de overheid die zich niet aan de regels hield. De boer mag het gelag betalen.)

Verder lees ik niets dat de beschuldiging 'crimineel' ondersteunt. (Luis in de pels, ja dat klopt.)

Loretta
Berichten: 8891
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:28

Janneke2 schreef:
[het enige wat ik weet is wat je schrijft. Geen intonatie, gezichtsuitdrukking, noem maar op.)


Het was een verkeerde woordkeus en dat neem ik terug.
Ik bedoel te zeggen een zeer immorele gang van zaken. Want dat is wat ik probeerde uit te drukken. Maar daarvoor heb ik inderdaad het verkeerde woord gebruikt.

Vollenbroek is geen crimineel, hij is gewoon erg smerig bezig.

Loretta
Berichten: 8891
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:34

Elisa2 schreef:
'Vollenbroek voert al jaren met succes rechtszaken tegen de overheid vanwege het stikstofbeleid. Vorige week eiste zijn milieugroep van de provincies Gelderland, Limburg, Noord-Brabant en Overijssel dat ze veertig vergunningen intrekken van veehouders die kwetsbare natuurgebieden belasten met hun stikstofuitstoot. Als de provincies weigeren, stapt MOB naar de rechter'.

Dus deze meneer wordt betaald door 'bepaalde mensen' om rechtzaken aan te spannen? Om zo provincies en anderen onder druk te kunnen zetten?

En nu is de lijst gelekt van namen wie hem betalen om te doen wat zij willen?

Lijkt me een goede zaak.. als het allemaal niet crimineel is dan zie ik het probleem niet. ;-)


Ik vraag me af, zou een goede onderzoeksjournalist misschien iets aan die lijst hebben. Volgens het NRC artikel was er een particulier bij die 15.000 gedoneerd heeft. En ook stonden er veel bedrijven op. Kan best nog wel wat interresante zaken opleveren.

Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:40

... wat zou je kunnen of willen doen met die lijst?

Voor mij betekent het vooral dat MOB geen privé hobby is
(van een milieu adviseur die niet alleen zich laat inhuren voor advies, maar die ook zelf onderzoek doet en naar de rechter stapt).

(Dit ivm insinuaties 'dat er belangenverstrengeling zou zijn'. Ik denk dat de heer Vollenvroek precies weet hoe en wat. Huur hem in met de opdracht 'zorg dat ik geen proces, gedoe etc krijg' - en dan krijg je dat ook niet. Waarschijnlijk krijg je wel een pittig advies...)