De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:25

Babootje schreef:
Wat mij tegenstaat aan de ouders is dat ze willens en wetens een rookgordijn hebben opgetrokken na de vermissing van het kind. Ze hebben eerst geprobeerd hun eigen straatje schoon te vegen en hun verhalen op elkaar af te stemmen en dit keer op keer aan te passen. Terwijl alle inzet gericht zou moeten zijn op het vinden van je kind. Dan helpt het als je meteen duidelijk en volledig eerlijk je verhaal vertelt ook al kom je er zelf niet zo goed vanaf (doordat er bv helemaal niet zo vaak gecheckt werd als ze zelf vertelden; dit volgens ooggetuigen in het restaurant, de obers; hun getuigenissen zitten in de politiedossiers.). Dan kan de politie beter zn werk doen.
De kinderen waren "bijzaak" tijdens de vakantie van de McCanns. Ze gingen de hele dag naar de crèche en werden vervolgens elke avond alleen gelaten, terwijl ze een licht slaapmiddel kregen (Calpol). Op 1 mei is Madeleine toch wakker geworden en heeft een dik uur liggen huilen en om haar vader liggen roepen volgens de bovenbuurvrouw. Die gebeurtenis was voor de McCanns geen reden om een avondje thuis te blijven.
De theorie van de politie was dat Madeleine mogelijk is overgedoseerd met Calpol.
De moeder van Kate en oma van Madeleine heeft haar mond eens voorbij gepraat dat Kate gewoon was Calpol te gebruiken om haar kinderen te laten inslapen.

In het resort werd veelvuldig ingebroken. De toeristen werden bij aanvang van hun vakantie door het resort hiervoor gewaarschuwd. Wat ben je dan als ouders waard voor je kinderen als je ze elke avond alleen laat, slaapmiddelen geeft zodat je zelf niet gestoord wordt en ze iedere avond bewust het risico laat lopen op een bezoekje van een inbreker. En voor hem de schuifdeuren open te laten.

Ik vind de kritiek op de McCanns op hun gedrag onder deze omstandigheden zeer terecht en onbegrijpelijk dat ze zomaar op deze wijze een kind kunnen kwijtraken zonder dat het gevolgen heeft voor henzelf.


Is calpol niet hetzelfde als asperine?
En is dat bewezen dat de kinderen een "slaapmiddel" in hun bloed hadden?

Verder ben ik het met Pien eens, er worden hier dingen gezegd richting de ouders die net zo min bewezen zijn.

Je bent pas schuldig als daar bewijs voor is.

Babootje

Berichten: 26564
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 14:12

ThreeFingers schreef:
Is calpol niet hetzelfde als asperine?

Nee. Het is een mix van paracetamol en ibuprofen, waarvan men heeft uitgevonden dat het kinderen kalmeert en wat versuft zodat ze sneller slapen. Ook nurofen wordt wel gebruikt. Het is in Engeland best gebruikelijk om babys en kleine kinderen calpol te geven om ze te helpen slapen.
Het calpol verhaal kwam door de vader van Kate die uit de school klapte tegen de pers. Dat Kate dat wel gebruikte om de kinderen te laten slapen. Maar he Gerry en Kate waren beide arts. Die konden heel makkelijk aan sedatieven komen.
https://www.telegraph.co.uk/news/health ... alpol.html


ThreeFingers schreef:
En is dat bewezen dat de kinderen een "slaapmiddel" in hun bloed hadden?


De tijd dat sedatieven in het bloed kunnen worden aangetoond varieert van 6-200 uur.
Tegen de tijd dat de ouders als verdachten werden gezien kon dat al niet meer worden aangetoond.
Maar er waren wel aanwijzigingen voor dat de kinderen waren gesedeerd. De tweeling was niet wakker te krijgen temidden van alle rumoer in het kamertje waar Madeleine en zij lagen. En Kate die een aantal malen de ademhaling van de kinderen checkte. De politie heeft absoluut fouten gemaakt, o.a. in die zin dat ze niet meteen de ouders als verdachten hebben behandeld en een bloedonderzoek van de kinderen hebben bevolen.

ThreeFingers schreef:
Verder ben ik het met Pien eens, er worden hier dingen gezegd richting de ouders die net zo min bewezen zijn.
Je bent pas schuldig als daar bewijs voor is.


Daar word ik ook zo moe van. Niemand zegt toch dat dat niet zo is?

Lusitana

Berichten: 22460
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:22

Iedereen is vrij om eigen gedachten te vormen en die te uiten en te onderbouwen, wat je ook geloofd.
Je kunt je uiten over hun onschuld en waarom (of simpel omdat het wettelijk nu eenmaal zo is tot het tegendeel bewezen is) en je kunt je uiten over dingen die niet kloppen.
Er is niemand die de ander hoeft te overtuigen of de mond te snoeren.


Op Youtube staat trouwens een interessante kijk van een beroepsmatige analist op een interview. Op zich gaat het even niet over schuldig of niet, kunnen we gewoon in het midden laten, maar wat ze zeiden (en waarom) is echt apart.
Er zijn diverse mensen uit verschillende beroepen die zich gebogen hebben over diverse interviews en ze komen allemaal tot dezelfde conclusie dat er iets niet aan de haak is.
Voor die zich willen verdiepen. Ik breng dat niet naar voren als argument.

Babootje

Berichten: 26564
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 15:30

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de vriendengroep is gesteld.

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:50

Lusitana, bedoel je deze? https://youtu.be/uS6ucYudNAo
Ik ben deze aan het kijken, pfoeh, heel interessant. Hoe de McCanns spreken over hun kind, dat is zo raar. En blijkbaar schreef Kate in haar boek over de perfecte genitaliën van haar dochter, lees ik in de comments? Dat is nog raarder. Ik heb nog nooit een ouder een kind weten te beschrijven aan de hand van de genitaliën...

Ik heb de zaak vroeger niet geweldig goed gevolgd. Maar iedereen weet dat de ouders zich op z'n zachtst gezegd toch behoorlijk vreemd hebben opgesteld. Die vader, hoe hij kijkt, hoe hij praat... En dat nu het ineens zou worden opgelost en dat er plots zo veel verdwijningen gelinkt worden aan die ene Duitser, dat vind ik toch heel "toevallig" allemaal.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:52

Ex vrienden groep :D _O-

Lusitana

Berichten: 22460
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 16:44

@Tineke Die ja. Maar er zijn er talloze die vanuit andere beroepen er naar kijken, een bv die lichaamstaal beoordeeld, psychologen, etc.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:11

Lusitana schreef:
@Tineke Die ja. Maar er zijn er talloze die vanuit andere beroepen er naar kijken, een bv die lichaamstaal beoordeeld, psychologen, etc.


Die er vaak naast zitten..

Voorbeeld, mensen die op verlof mogen vanuit een tbs inrichting. Waar analisten/psychologen, jaren, maanden mee bezig geweest zijn. En de bewuste persoon goedkeuren..

Denk daarbij eens aan Anne Faber

Lusitana

Berichten: 22460
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:28

ThreeFingers schreef:
Lusitana schreef:
@Tineke Die ja. Maar er zijn er talloze die vanuit andere beroepen er naar kijken, een bv die lichaamstaal beoordeeld, psychologen, etc.


Die er vaak naast zitten..

Voorbeeld, mensen die op verlof mogen vanuit een tbs inrichting. Waar analisten/psychologen, jaren, maanden mee bezig geweest zijn. En de bewuste persoon goedkeuren..

Denk daarbij eens aan Anne Faber

Daar heb je te maken met instellingen die amper hun werk doen en de zwarte piet verschuiven, niet naar rapporten van andere kijken en ook geen inzicht geven in hun eigen rapporten etc, veel complexer. En zitten fouten in het systeem, niet zo zeer in het analiseren. Bovendien heb je dan te maken met psycho analyse en daar is hier helemaal geen sprake van.

Hier gaat het even om analiseren van interviews. En bij die van de gegeven link, om bewoordingen. Bovendien, ik heb het al gezegd, ik breng het niet als argument dat wat ze ondervinden meteen de waarheid is, maar als je dingen nauwkeurig bekijkt, kloppen er veel dingen niet.
Persoonlijk, zonder kennis van alles wat die mensen wel weten, ergerde ik me aan de wedervragen en ontwijkende antwoorden. Er is nooit een direct antwoord geweest en veel klinkt volkomen ingestudeerd. Op zich is dat al verdacht.
Maar deze mensen halen dus nog dingen uit bepaald woordgebruik (of lichaams taal, afhankelijk van waar hun kennis ligt) enfin, je kunt er naar kijken en zeggen wat je er van vindt, maar om nou een hele wetenschap van tafel te vegen die te maken heeft met communicatie en non verbale communicatie omdat psychologen er wel eens een potje van maken bij clienten observatie is niet okee. Want dat heeft niks met elkaar te maken. Dit is meer waar politie op let in een verhoor bv. Het gaat meer om leugendetectie.

Overigens is er ook een vrij bekende Nederlandse die lichaamstaalkundige is. Ben even haar naam kwijt
* edit Gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=qbaf74RW7kg
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 07-06-20 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Svadilfari1

Berichten: 699
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:44

Babootje schreef:
ik denk dat de McCann zaak heel veel mensen persoonlijk heeft geraakt. Mij ook, want ook ik ben moeder van een destijd kleine meid, dan wel een paar jaartjes ouder dan Madeleine. En juist daarom heeft het gedrag van de ouders McCann me ook zo bevreemdt.


Mensen die in shock zijn kunnen bijzonder reageren. En allemaal anders.

Maar de manier waarop de ouders reageren op verschillende zaken rondom de vermissing en ook jaren later vind ik dus zo frappant.

Hierdoor ben ik een aantal jaar terug raporten gaan lezen ( de portugese) , wie waar wat en de reacties daarop weer van de ouders.
Met verbazing overigens.

En wat hier ook al genoemd is het goedpraten van de kinderen alleen laten. Slaap middel geven. Stel kind staat op en valt daardoor. En omdat je de val niet hoort ben je te laat om hulp te geven.

Zelf geen kinderen . Echter ben ik werkzaam in de zorg geweest met diverse doel groepen.
En echt ongelukken zijn zo gebeurd.
En wat als kind eng droomt , in paniek is en je gaat zoeken en door een raam klimt.
Laat staan in een vreemde omgeving.

Dus vandaar dat ik het bizar vind omdat goed te praten. Bij zulke gedragingen , heb ik mijn vraag tekens dan ook.

Dat neemt niet weg dat men niet moet inbreken of kinderen moet ontvoeren dat is verschrikkelijk

Daarnaast zoeken de ouders zelf ook de media op en ontgaat je deze zaak ook niet. En met de voorgeschiedenis die dan blijft hangen en de gedragingen van de ouders , blijf ik het volgen en meer mensen. ( en ik heb het druk zat)

En hoop wel dat er gerechtigheid komt voor dat kleine meisje dat er niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:52

De moeder van dat kindje in Australië die jaren onschuldig vast zat, en waarvan toch jaren later bleek dat een dingo het kindje heeft aangevallen. Die reageerde ook "niet zoals het hoort". Ze toonde te weinig emotie vond men, ze gedroeg zich niet zoals men van een rouwende moeder verwacht. Daar is in de media en door het publiek een heksenjacht ontstaan. Je zou denken dat mensen iets geleerd hebben van dat soort zaken.

Electra63

Berichten: 17982
Geregistreerd: 11-11-08

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:16

Ik vind het echt bizar, hoe buitenstaanders zo overtuigd kunnen zijn over de vermeende schuld van de ouders aan de dood van Maddy.

Ik weet het gewoon niet, net als zovelen.
De ouders zijn nooit veroordeeld, dus wat mij betreft zijn ze onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:18

Trail by media heet dat, en dat is precies wat hier ook gebeurt. Vind ook eigenlijk dat dat, net als racistische uitspraken en doodsbedreigingen, verboden zou moeten worden en dat je daar een boete voor kunt krijgen. Ik vind het abject dat mensen zich permitteren om al die beschuldigingen op de netten te knallen. Kan me werkelijk niet voorstellen hoe het moet zijn voor die mensen om dit mee te maken in deze tijd met de wondere wereld van het wereldwijde web waar iedere idioot zijn mening ongecensureerd op kan knallen

Lusitana

Berichten: 22460
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:52

Marie_Anne schreef:
De moeder van dat kindje in Australië die jaren onschuldig vast zat, en waarvan toch jaren later bleek dat een dingo het kindje heeft aangevallen. Die reageerde ook "niet zoals het hoort". Ze toonde te weinig emotie vond men, ze gedroeg zich niet zoals men van een rouwende moeder verwacht. Daar is in de media en door het publiek een heksenjacht ontstaan. Je zou denken dat mensen iets geleerd hebben van dat soort zaken.

Het gaat hier niet om emoties tonen. Niemand heeft het over hun emoties. Daarbij hebben de McCanns het mediacircus zélf opgezet en de regie in handen.
Daarbij hadden ze in het dingo verhaal totaal geen aanwijzingen om vanuit te gaan. Ze hadden het woord van de ouders en die geloofden ze niet.
Hier hebben ze wél aanwijzingen.
Je kunt ook wel gaan vergelijken met zaken waaruit bleek dat de ouders hun kind vermoord hadden en/of een lijkje weggewerkt hebben.
Daar zijn er honderden van. Het is echt niet zo onvoorstelbaar als het lijkt.

En dat we uitgaan van de mogelijkheid wil niet zeggen dat we niet openstaan voor onschuld.
Er staat nergens "ze hebben het gedaan".
Nogmaals
We hebben hier gewoon een topic over wat we denken en vinden.En iedereen kan ingaan op alles wat een ander zegt en alles beargumenteren. Niks mis met discussiëren.
De McCanns hebben er geen last van, en ook nooit gehad voor zover ik weet, omdat ze de touwtjes in handen hadden, dus heksenjacht is in dit verband helemaal niet op z´n plaats.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:06

Ik ben daar eens naar gaan googlen maar ik kan daar niks over vinden, heb je daar links van Lusitana? Dus andere zaken waarin ouders hun kind vermoorden en ze het lichaam weg werken? Je hebt het over honderden zaken, ik kwam deze site tegen https://www.google.com/amp/s/www.mercur ... ldren/amp/ en hier staat dat het zeldzaam is, gaat wel specifiek over moeders en niet ouders. Ik kan me niet voorstellen dat daar zoveel zaken van bestaan, misschien kun je me uit de droom helpen?

Edit
Oh, en ze hebben daar wel last van Lusitana : https://www.google.com/amp/s/www.mirror ... 137490.amp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:28

Lusitana schreef:
Marie_Anne schreef:
De moeder van dat kindje in Australië die jaren onschuldig vast zat, en waarvan toch jaren later bleek dat een dingo het kindje heeft aangevallen. Die reageerde ook "niet zoals het hoort". Ze toonde te weinig emotie vond men, ze gedroeg zich niet zoals men van een rouwende moeder verwacht. Daar is in de media en door het publiek een heksenjacht ontstaan. Je zou denken dat mensen iets geleerd hebben van dat soort zaken.

Het gaat hier niet om emoties tonen. Niemand heeft het over hun emoties. Daarbij hebben de McCanns het mediacircus zélf opgezet en de regie in handen.
Daarbij hadden ze in het dingo verhaal totaal geen aanwijzingen om vanuit te gaan. Ze hadden het woord van de ouders en die geloofden ze niet.
Hier hebben ze wél aanwijzingen.
Je kunt ook wel gaan vergelijken met zaken waaruit bleek dat de ouders hun kind vermoord hadden en/of een lijkje weggewerkt hebben.
Daar zijn er honderden van. Het is echt niet zo onvoorstelbaar als het lijkt.

En dat we uitgaan van de mogelijkheid wil niet zeggen dat we niet openstaan voor onschuld.
Er staat nergens "ze hebben het gedaan".
Nogmaals
We hebben hier gewoon een topic over wat we denken en vinden.En iedereen kan ingaan op alles wat een ander zegt en alles beargumenteren. Niks mis met discussiëren.
De McCanns hebben er geen last van, en ook nooit gehad voor zover ik weet, omdat ze de touwtjes in handen hadden, dus heksenjacht is in dit verband helemaal niet op z´n plaats.


Ik zeg ook niet dat het om emoties gaat, het gaat over het tonen van emoties én ander gedrag. Dat hebben meerdere hier benoemd, dat hun gedrag vreemd is.

En ik zeg niet dat het onvoorstelbaar is. Was dat maar waar. Ik heb geen idee of ze ergens schuldig aan zijn of niet. Jij en de anderen hier net zomin, wat jullie jezelf ook wijsmaken.

En er is zeker wel iets mis met discussieren, als dat betekent dat jullie hier ouders ervan beschuldigen het lijkje van hun kind weggewerkt te hebben. Zoek een hobby, ga een thriller of detective lezen. Dit gaat over echte mensen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:56

Marie_Anne schreef:
En er is zeker wel iets mis met discussieren, als dat betekent dat jullie hier ouders ervan beschuldigen het lijkje van hun kind weggewerkt te hebben. Zoek een hobby, ga een thriller of detective lezen. Dit gaat over echte mensen.
Eens. Hopelijk nemen meelezers het allemaal met een korrel zout, dit soort smakeloos gespeculeer van hobbydetectives met een tunnelvisie om U tegen te zeggen.

Het is gewoon afwachten wat verder politieonderzoek naar de verdachte oplevert.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:04

Jullie vergeten wel dat in interviews enz de ouders voorbereid worden, wat ze mogen en niet mogen zeggen..

Wat ik persoonlijker betrouwbaarder vind zijn de Zoekhonden.

Lusitana

Berichten: 22460
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:14

luxx schreef:
Ik ben daar eens naar gaan googlen maar ik kan daar niks over vinden, heb je daar links van Lusitana? Dus andere zaken waarin ouders hun kind vermoorden en ze het lichaam weg werken? Je hebt het over honderden zaken, ik kwam deze site tegen https://www.google.com/amp/s/www.mercur ... ldren/amp/ en hier staat dat het zeldzaam is, gaat wel specifiek over moeders en niet ouders. Ik kan me niet voorstellen dat daar zoveel zaken van bestaan, misschien kun je me uit de droom helpen?

Edit
Oh, en ze hebben daar wel last van Lusitana : https://www.google.com/amp/s/www.mirror ... 137490.amp

Ik zeg niet dat ze geen target geweest zijn. Ik zeg dat ze er niet onder geleden hebben. Ze hadden immers wel mannetjes die alles voor ze regelden en leefden gewoon hun eigen leven als tevoren. Ze zijn invloedrijke mensen met goede banen. Ze konden en kunnen nog steeds rekenen op veel steunbetuiging.

Ik weet al drie voorbeelden te noemen die in Portugal hebben plaatsgevonden sind sik hier woon (1999) en ik heb het niet gedaan omdat de detaiis nogal gruwelijk zijn, maar ik wil het wel even doen hoor en je kunt ook eens een paar uurtjes op crime kanalen op youtube kijken, dan kom je er genoeg tegen.

In Portugal had je een meisje dat haar moeders broer (dus haar oom) met haar moeder op de bank betrapt had bij het hebben van seks (ja, ew).
Spoiler:
De oom heeft het kind bij de voeten gepakt en tegen de deurpost gesmeten met haar hoofd en het lichaam volgens zeggen aan de varkens gevoerd (dit is later aagepast). Vervolgens hebben ze haar bij de politie als vermist opgegeven. Gezegd dat ze haar op pad hadden gestuurd voor een boodschap en nooit teruggekomen. Ze zijn trouwens wel in de gevangenis belandt, ik meen op grond van de bekentenis en bloedsporen in het huis. Het lijkje is nooit gevonden.

Als je wilt googlen (hoewel ik niet weet of er iets in het nederlands is): Joana Cipriano

Dan is er nog de oma die het kind van haar verslaafde dochter in huis had en vreselijk mishandelde omdat het kind naar de ouders vroeg.
Spoiler:
Ze heeft op een gegeven moment en heet strijkijzer op haar rug gehouden dat derde graads wonden veroorzaakte, die ze niet verzorgd heeft en ze is aan de infectie overleden. Oma is vervolgens op de markt schoentjes gaan kopen en deed alsof ze haar daar kwijt was geraakt, terwijl het lijkje al in de rivier gedumpt was, waar ze gevonden is. De stiefvader van het kind heeft er ook een grote rol in gespeeld.
Rose Pizem

Er is nog een zaak geweest waarbij de moeder de knderen in een auto had opgesloten en de auto in de brand gestoken, maar ik geloof dat die gered zijn. zal het even nazoeken, ik moet nu de paarden binnen zetten.


Recent heeft een gescheiden vader zijn dochter als vermist opgegeven. Ze zou wel vaker zijn wegeglopen. Ik zei meteen dat de vader haar vermoord had en dat bleek de volgende dat ook waar toen ze het lijk vonden. Misbruikt en vermoord. Valentina Fonseca

In Amerika was een een stel dat van hun kind afwilde en de vader het opzettelijk in een te hete auto hebben gelaten en vervolgens op ene parleerplaats deed alsof het was gestopt met ademen. Maar het was duidekijk al langer dood en er waren nog meer sporen en aanwijzingen. Volgens mij hebben we het op Bokt ook nog over deze zaak gehad en wilde niemand geloven dat hij het gedaan had. Vader is dit jaar veroordeeld. Cooper Harris, vader Justin Ross Harris.

In Australië is een kind vermoord en weggewerkt, ik meen zelfs op eigen erf, terwijl de ouders haar als vermist hebben opgegeven. Naam weet ik niet meer, deze zaak ken ik omdat ik het op yutube eens voorbij heb zien komen.

Er is in de VS een moeder geweest die de auto met de kinderen te water heeft gereden, susan Smith en nog een ander waarvan ik de zaak even niet etrug kan vnden. Ebony Wilkerson heeft het geprobeerd.

In de UK zijn ook wat zaken geweest die zijn ouder en kan ik niet meer zo voor de geest halen, maar echt, als je er in duikt, vind je ze van over de hele wereld.
Uit Nederland herinner ik me nog een dood kind als gevolg van een vechtscheiding waar vrijwilligers naar gezocht hebben en gevonden is in een waterdoorgang.

Het probleem van een heleboel is dat ze niet zo makkelijk op zoekwoorden te vinden zijn omdat ze dus in een crime series zitten en de titel de afloop niet verrraad.

Maar ik heb er zelf echt al meerdere meegekregen in het nieuws en gezien op youtube.

En ja het is niet altijd "de ouders" maar verzorgers, maar waar het om gaat is dat als een kind al of niet per ongeluk dood gaat heel veel mensen de neiging hebben om het lijk weg te werken.

Het is zeldzaam in vergelijking, maar het is wel gewoon iets dat vaker vaker voorkomt dan je je voor kunt stellen. Dat ze alleen de meest bekende zaken er uit pikken, wil niet zeggen dat het de enige zaken zijn!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:25

Misschien kun je dit beter in het Bijzonder luguber-topic posten.

Lusitana

Berichten: 22460
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:41

ThreeFingers schreef:
Jullie vergeten wel dat in interviews enz de ouders voorbereid worden, wat ze mogen en niet mogen zeggen...

Dat geldt voor zolang het onderzoek loopt. De geanaliseerde interview zijn van veel later in TV optredens. Ze mogen best in hun eigen woorden vertellen wat er gebeurd is.
Overigens hebben zij de regels gebroken wat dat betreft. Ze hebben zich nooit ergens iets van aangetrokken of aan gehouden.

Wat er geuit is betreffende ouders is gewoon gebaseerd op politierapporten, analyses en feiten.
We gaan er vanuit dat het wegwerken van het lijkje bij de mogelijkheden hoort we sluiten helemaal niet uit dat er ook wat anders aan de hand kan zijn, maar je gaat toch gewoon uit van de sporen die er, volgens de politie, zijn(of juist niet, zoals geen sporen van inbraak)? Die wijzen toevallig op dat scenario.

Je kunt toch niet zeggen dat we dat scenario niet serieus kunnen nemen "omdat het echte mensen zijn"?

Askja schreef:
Misschien kun je dit beter in het Bijzonder luguber-topic posten.

Er is in dit topic om gevraagd. En allemaal echte mensen. Gewoon uit het nieuws, niks geen "hobbyspeurwerk".

Babootje

Berichten: 26564
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 23:13

Ik kan me er idd nog een aantal van herinneren. Die Joana Cipriano idd.

Gewoon even googlen op parents that kill their children. Daar schrik je echt van.

Lusitana

Berichten: 22460
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:27

Die kun je wel vinden, maar die na de dood van hun kind al of niet opzettelijk een lijkje verbergen zijn lastiger te vinden, die vermoord zijn zitten natuurlijk gewoon tussen de zaken van de vermoordde kinderen. Die onopzettelijk zijn omgekomen zitten meestal tussen de vermissingszaken en dingen als moeders die hun doodgeboren kinderen begraven.
Waar het even om ging is dat mensen de neiging kunnen hebben om het te verbergen en in veel zaken ook nog doen alsof het vermist is. Ze nemen niet de verantwoording. Het zal me niet verbazen als het verbergen op zich zelfs een soort laag instinct is. Hoe ze verder verklaren dat het weg is, vergt dan weer wel denkwerk en sommigen zijn daar beter in dan anderen. Maar in hoe ze dingen zeggen en wat ze zeggen valt voor de politie meestal wel op te maken dat er gelogen wordt en dan dringen ze aan en veel komen dan tot een bekentenis.

Ik zal trouwens vragen of ze een en ander van de vorige post over zaken in spoilers kunnen zetten, voor de gevoeliger mensen onder ons.

Wat mij verbaasd is dat mensen in een topic dat deze titel heeft binnenkomen om kritiek te leveren, via persoonlijke aanvallen, dat ook nog eens tegen de Boktregels is, op de mensen die precies dat doen, "de zaak volgen". En het verdiepen in een onderwerp als iets negatiefs aanrekenen. (In mijn ogen is kennis van het onderwerp juist goed beslagen ten ijs komen.)
En dat ze zich ergeren aan het feit dat de beschuldigingen naar de McCanns, gewoon onvermijdelijk onderdeel van de zaak en dus ook van het onderwerp, "keer op keer voorbij komt".
En dat ze politietechnieken weg willen wimpelen omdat er ooit een gevaarlijke gek is losgelaten wegens systeemfouten en ooit een zaak (dingo gebeuren) is geweest waarbij ze zich vergist hebben (wat ook nog eens erkend is en rechtgezet naar de ouders toe) ergens halverwege de vorige eeuw, alsof dingen stil bliven staan en nooit ontwikkelen. De reden waarom cold cases worden opgelost is omdát de onderzoek zo ontwikkeld.
En precies om die reden worden nieuwe tips ook altijd weer gevolgd en is er steeds een opleving in het topic.
En we hopen allemaal op uitsluitsel, welke vorm die ook aanneemt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:40

Lusitana schreef:
ThreeFingers schreef:
Jullie vergeten wel dat in interviews enz de ouders voorbereid worden, wat ze mogen en niet mogen zeggen...

Dat geldt voor zolang het onderzoek loopt. De geanaliseerde interview zijn van veel later in TV optredens. Ze mogen best in hun eigen woorden vertellen wat er gebeurd is.
Overigens hebben zij de regels gebroken wat dat betreft. Ze hebben zich nooit ergens iets van aangetrokken of aan gehouden.

Wat er geuit is betreffende ouders is gewoon gebaseerd op politierapporten, analyses en feiten.
We gaan er vanuit dat het wegwerken van het lijkje bij de mogelijkheden hoort we sluiten helemaal niet uit dat er ook wat anders aan de hand kan zijn, maar je gaat toch gewoon uit van de sporen die er, volgens de politie, zijn(of juist niet, zoals geen sporen van inbraak)? Die wijzen toevallig op dat scenario.

Je kunt toch niet zeggen dat we dat scenario niet serieus kunnen nemen "omdat het echte mensen zijn"?

Askja schreef:
Misschien kun je dit beter in het Bijzonder luguber-topic posten.

Er is in dit topic om gevraagd. En allemaal echte mensen. Gewoon uit het nieuws, niks geen "hobbyspeurwerk".

Ik vind het anders bijzonder smakeloos om deze gruwelijke zaken expliciet hier te neer te zetten, temeer omdat je hiermee impliciet suggereert dat in de mcCann-zaak wel iets vergelijkbaars gebeurd zal zijn. Als je het dan zo nodig moet vermelden, dan hadden een paar linkjes ook volstaan.
He5 zal vast volgens de Boktregels zijn, dat wil nog niet zeggen dat daar niet op gewezen mag worden.

Misschien wordt het tijd voor een disclaimer bij dit topic, iets in de geest van dat wat er gepost wordt berust op speculatie omdat de zaak nog loopt en er niemand veroordeeld is.

Babootje

Berichten: 26564
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 10:00

Askja schreef:
Misschien kun je dit beter in het Bijzonder luguber-topic posten.

Lusitana schreef:
Er is in dit topic om gevraagd. En allemaal echte mensen. Gewoon uit het nieuws, niks geen "hobbyspeurwerk".

Askja schreef:
Ik vind het anders bijzonder smakeloos om deze gruwelijke zaken expliciet hier te neer te zetten, temeer omdat je hiermee impliciet suggereert dat in de mcCann-zaak wel iets vergelijkbaars gebeurd zal=KAN zijn. Als je het dan zo nodig moet vermelden, dan hadden een paar linkjes ook volstaan.
He5 zal vast volgens de Boktregels zijn, dat wil nog niet zeggen dat daar niet op gewezen mag worden.

Misschien wordt het tijd voor een disclaimer bij dit topic, iets in de geest van dat wat er gepost wordt berust op speculatie omdat de zaak nog loopt en er niemand veroordeeld is.


Lusitana wil hier alleen maar mee duidelijk maken dat ouders er toe in staat zijn, het vaak gebeurt en het daarom niet raar of onredelijk was dat de ouders als verdachte in aanmerking zijn genomen.

Dat alles zo op straat ligt en mensen er een mening over hebben, daar hebben de McCanns zelf de hand in gehad door de media zelf in grote mate op te zoeken. Daar hebben ze ook heel veel geld mee verdiend dat voor het grootste deel is uitgegeven aan advocaten om de politie van zich af te houden, aan te klagen en media de mond te snoeren als er iets gepubliceerd werd dat ze niet aan stond. En aan het inhuren van dubieuze privedetectives die mensen betaalden om te vertellen dat ze Madeleine ergens hadden gezien. De politie moest dan al die nepsporen weer uitlopen en dat ging ten koste van het echte politiewerk. Om maar weer wat te noemen.