Keith Bakker onder vuur.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:11

Ik heb z'n epistel doorgelezen en de appjes die zij stuurde ook. Je kunt je afvragen of een 18 jarige echt consent kan geven tegenover zo'n oudere man, maar in wezen is er niks illegaals aan.

Ik vind dat epistel wel echt beroerd geschreven, veel vingerwijzen en haar anonimiteit is ook naar de vaantjes.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:13

Het heeft weinig te maken met leeftijd, en die consent leeftijd is ook alleen maar gemaakt om mensen wettelijk te kunnen beschermen, maar wat er bij hem heel erg speelt is dat hij een ontzettend sterke manipulator is en je bijna per definitie, als je met hem in aanraking komt, al "slachtoffer" bent.

En ja als je zo´n persoon loslaat op mensen van eigen leeftijd is het al een probleem, laat staan op jongeren.

Manipulator zijn op zich is natuurlijk niet strafbaar en een relatie aangaan en/of sex hebben met een 18 jarige ook niet.
Dus ik ben nog steeds nieuwsgierig wat nou de echte aanleiding is om hem op te laten draven.
Wat hij denkt of vindt, en hoe zielig hij zich voelt, vind ik zelf eigenlijk niet relevant.
Ik wil gewoon een concrete aanklacht zien.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:15

Ik ken hem niet niet in het echt, zoals jij, dus ik kan daar niks over zeggen.

Anoniem

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 00:21

Ik moest eigenlijk vooral heel erg denken aan die meid op bokt.nl die toendertijd ook aan zijn progqamq mee had gedaan op bokt en superpositief daarover was. Weet niet meer wat dat was.

Maar dit heeft alles wel in een bizar perspectief gezet. Lijkt me helemaal als je hem persoonlijk kent dus.

Wel eens met lusitana trouwens. Ik denk opzich niet dat dit juridosch strafbaar is maar echt moreel zum kotzen.

Sowieso ingaan de seksuele avances van iemand wiens dochter je de belangen van behartigt om er vervolgens met de dochter zelf van door te gaan? Net alsof hij dit niet kon voorspellen toen hij haar een woonplek aanboor?

Ik heb ook vluchtig zijn verhaal doorgelezen maar ik word vooral heel kriegelig van hoe hij geen enkele verantwoordelijkheid neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 01:31

Ik krijg echt plaatsvervangende schaamte van de Whatsapp gesprekken. Die vent is bijna 60 maar het lijkt wel een jongetje van 14. :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 01:50

Ik vind hem vooral gigantisch in de slachtofferrol en 'ik ben sielugh' duiken.
Hoe dan ook had hij beter moeten weten en zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.
Het feit dat hij haar gewoon zo online gooit voor de wereld vind ik echt niet kunnen. Met een beetje googlen is ze zo gevonden.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:45

Overigens is een klant - hulpverlener/arts/leraar etc grens over gaan gewoon nooit okee, en genoeg om je baan en bevoegdheden te verliezen.
Maar helaas houdt dat zulke mensen niet tegen om buiten een baan om dezelfde scheve machtsverhouding te misbruiken.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:55

Bij de appjes aangekomen, hij gedraagt zich daarin inderdaad als een puber. Vind dat zijn Engelse tekst overkomt alsof een Nederlander in zijn beste Engels probeert te schrijven. Vermoed dat hij denkt dat hij zichzelf helpt door dit allemaal te delen maar ik denk dat hij zich daar grandioos in vergist. Hij zit nog steeds vast en doet tegen de hele familie afzonderlijk ook allerlei aangiften, ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:16

Die appjes zijn gewoon ontzettend verliefd en afhankelijk, ik lees daar verder niks geks in.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 13:49


Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:42

Thanks! Interessant!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:05

Ja, vind het ook interessant om te volgen!
Apart verhaal trouwens van dat trio met die moeder en dochter :=

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:18

Ja het pleit hem niet vrij van viespeuk zijn maar in dat gezin was toch ook iets geks aan de hand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 19:55

Nou idd, noemen ze dat geen incest? Dat zou eigenlijk toch ook niet moeten kunnen?

Edit: oh wacht, ik zit nu pas het laatste deel van het rechtbankverslag bij te lezen en ze had geen directe sex met haar moeder.
Maar toch... ik vind het ziekelijk en zou wel willen zien dat ze dat ook kunnen aanpakken. Helemaal omdat ze nog minderjarig was.

Hij had ook nog eens onbeschermde sex met haar terwijl hij hiv heeft :oo

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:04

Ja maar dat hoeft geen probleem te zijn. Niet aantoonbaar is niet besmettelijk, als hij goed ingesteld is met z'n medicatie is er niks aan de hand.

Ik denk oprecht dat de waarheid hier in het midden ligt. Ik denk dat ze de aandacht heel fijn vond, zeker in haar onprettige gezinssituatie maar dat ze daarbij zwaar over haar eigen grenzen is gegaan. Hij had echt beter moeten weten. Maar ja, of dat per se strafbaar is?

Edit: lees dat het voor OvJ vaststaat dat hij dat meisje op minderjarige leeftijd al misbruikte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:17

Ah, daar heb je idd een punt! Ik wist niet precies hoe het in elkaar steekt wanneer je met HIV bent besmet :o

Ik denk ook dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik geloof wel dat hij echt heel erg gek op haar was (als ik zijn blogs etc ook moet geloven) maar idd hij had absoluut beter moeten weten. Iets met een ezel die zich geen twee keer aan dezelfde steen stoot.
In die zin denk ik ook echt dat hij hulp nodig heeft, maar of dat in de vorm van een gevangenisstraf moet zijn?