Keith Bakker onder vuur.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:32

Trouwens, het ging hier even terug over 'verliefd op je laten worden'. Ehm.... Als dat kan, wie kan het me dan leren? _O- Zou best nog wel handig kunnen zijn :D Nee, serieus. Je laat iemand niet verliefd op je worden. Maar ik kan me voorstellen dat je als cliënt zulke gevoelens zou kunnen krijgen als je zo'n intieme relatie (dat is tenslotte een cliënt/therapeut-relatie hebt, en zeker als de behandeling gedurende langere tijd is. Maar ik geloof er echt niet in dat zoiets opzettelijk wordt opgewekt (als dat al zou kunnen).

Vind Keith trouwens een kanjer hoe hij het heeft aangedurfd om bij P&W te gaan zitten. Daar heb ik veel respect voor.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:33

Sowieso dat hij bij P&W gaat zitten en niet bij sensatieshow RTL Boulevard vind ik al wat zeggen.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:36

Ik vind het trouwens ook HEEL erg kwalijk dat er vanuit de NCRV pas met Keith contact is geweest NA dat het persbericht naar buiten kwam.

Je kunt toch even verhaal gaan halen en overleggen voor je zoiets doet. van "Goh Keith, we weten niet waar de waarheid ligt, maar het is wel glad ijs waar we ons op bevinden, het lijkt ons verstandiger de show tijdelijk van de buis te halen en dat we later kijken of we het alsnog kunnen uitzenden". ipv het verhaal maar gewoon voor waar aannemen, Keith nog verder de beschuldiging in helpen en vervolgens pas nadien hem er kennis van laten geven.

echt HEEL kwalijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:37

Ik zou lekker met die show naar SBS6 gaan.
Wel de officiele campingzender van Nederland maar die zullen het wel aandurven om het nu alsnog uit te zenden, al is het alleen maar voor de kijkcijfers :+ en anders eens aankloppen bij de VARA.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 12:40

Cayenne schreef:
Sowieso dat hij bij P&W gaat zitten en niet bij sensatieshow RTL Boulevard vind ik al wat zeggen.


Hij is ook niet dom. Vind het toch knap hoe hij verslaafde mensen (psychisch) helpt.
Ik durf niet te zeggen dat hij onschuldig is, máár vind de verhalen van de mensen die hem beschuldigen gewoon erg slecht.
Die verhalen geloof ik iig niet.

Winxz_Bas

Berichten: 2633
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:00

vind ik ook, want hij hoeft zich niet te verdedigen.. dat zei hij zelf ook al.
maar absurd dat hij in zijn eigen stad gewoon met capuchon moet lopen,
omdat hij door de krant en tv beschuldigd is.
maar slim van de ´slachtoffers´ om geen aangifte te doen.
doen ze wel aangifte en blijkt het niet te kloppen, tsja.. dan hebben ze een probleem.
maar zonder aan gifte geen rechtzaak of onderzoek, dus wettelijk gezien is hij zowiezo onschuldig.

Ik heb respect voor hem omdat hij mijn vriendin zo goed helpt.en ik mijn vriendin geloof
En de TS is na horen zeggen ook een heel sterk persoon geworden.
daar moeten we keith dankbaar voor zijn.
//
dit typte ik in het topic van rachelle,
een vriendin van mij zit in de kliniek van keith.
en ja zei heeft wel eens bij hem op de bank geslapen, omdat ze toen
een gevaar voor zichzelf was. en van die dingen was geen sprake..
nee sorry ik geloof het gewoon niet.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 14:13

hier ook p en w gekeken!
klopte niks van!
ik geloof dat Keith onschuldig is!

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:02

ik geloof Keith wel hoor. Zou me wel heel stom voelen als er idd bewijs komt dat het daadwerkelijk zo is, maar daar geloof ik niet in.

dat hij clienten thuis laat slapen, daar ben ik nog steeds niet over te spreken. Vroeg of laat krijg je daar wat over te horen. Als een client idd een bedreiging voor zichzelf is en Keith slaapt, dan kan die client zich alsnog om het leven brengen hoor, ook al logeert hij bij Keith. Dusja.. die logica snap ik vanuit zijn standpunt niet echt :)

maar nogmaals : ik geloof wel dat keith onschudlig is ;) maar als ik hem was, zou ik clienten niet meer bij hem in huis laten slapen, maar gewoon in de kliniek en daar iemand aanstellen als nachtdienst die bij de groep kan slapen, zodat degene alsnog in de gaten gehouden kan worden.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:17

ruiter1992 schreef:
ik geloof Keith wel hoor. Zou me wel heel stom voelen als er idd bewijs komt dat het daadwerkelijk zo is, maar daar geloof ik niet in.

dat hij clienten thuis laat slapen, daar ben ik nog steeds niet over te spreken. Vroeg of laat krijg je daar wat over te horen. Als een client idd een bedreiging voor zichzelf is en Keith slaapt, dan kan die client zich alsnog om het leven brengen hoor, ook al logeert hij bij Keith. Dusja.. die logica snap ik vanuit zijn standpunt niet echt :)

maar nogmaals : ik geloof wel dat keith onschudlig is ;) maar als ik hem was, zou ik clienten niet meer bij hem in huis laten slapen, maar gewoon in de kliniek en daar iemand aanstellen als nachtdienst die bij de groep kan slapen, zodat degene alsnog in de gaten gehouden kan worden.


maar dit is ook al veranderd hij doet het al niet meer gaf hij gister aan.

zonnestraal2
Berichten: 1463
Geregistreerd: 28-10-06

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 15:17

dat is idd het slimste ;)

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:12

Toen ik daar toen werkte was er ook een nachtdienst, 2 zelfs. Het zijn ook geen depressieve cliënten over het algemeen. Wel mensen die verslaafd zijn of andere problemen hebben. Met een pittige dag bedoelen ze daarmee dat veel cliënten het daarna makkelijk vinden om naar verdovende middelen te grijpen en daarom slapen ze bij Keith, dan kan dat niet.

nestle

Berichten: 1408
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: My happy place

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:33

Niet alleen verdovende middelen hoor !
Ken genoeg die automutileren en die echt dat wouden doen ..

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:59

Automutileren is wat anders dan daadwerkelijk zelfmoord plegen. Automutileren is om de pijn te verplaatsen (en werkt dus verdovend voor je gedachte) en soms om aandacht te vragen.

nestle

Berichten: 1408
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: My happy place

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:01

Ik weet wat automutileren is zelf ook gedaan .
Maar als er duidelijke regels zijn dat dat niet mag dan doe je er alles aan om die regel niet te laten breken toch ?
Laatst bijgewerkt door nestle op 11-12-10 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:02

LovingTweety schreef:
Automutileren is wat anders dan daadwerkelijk zelfmoord plegen. Automutileren is om de pijn te verplaatsen (en werkt dus verdovend voor je gedachte) en soms om aandacht te vragen.

Maar wel een verdovend middel voor diegene. En niet minder erg zou ik zeggen.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:16

Ja dat staat er toch ook Polivy?

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:19

harregatver!
was altijd fan van z'n programma, heb laatst nog gereageerd op een topic van iemand die was uitgenodigd voor dat programma, op gesprek dan..
maar ben iets minder fan geworden als dit verhaal waar is...BAH!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:32

LovingTweety schreef:
Ja dat staat er toch ook Polivy?

Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dat jij het als 'minder erg' categoriseerde, maar nu ik beter teruglees begrijp ik dat je het bedoelt als in: niet erg genoeg om mee naar huis te nemen.

Maar goed, ik ben sowieso niet voor cliënten mee naar huis nemen.

Anoniem

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:34

Gewoon nieuwsgierigheid hoor Polivy, hoe sta jij dan tegenover gezinshuizen?
Of buitenlandprojecten waarbij 1 of 2 jongen bij een echtpaar in huis komen?
Dat zijn vaak vrij succesvolle methodes (vooral de laatste) en dan zijn het ook zeer kwetsbare jongeren die bij je in huis zitten...

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:41

Kanelly schreef:
Gewoon nieuwsgierigheid hoor Polivy, hoe sta jij dan tegenover gezinshuizen?
Of buitenlandprojecten waarbij 1 of 2 jongen bij een echtpaar in huis komen?
Dat zijn vaak vrij succesvolle methodes (vooral de laatste) en dan zijn het ook zeer kwetsbare jongeren die bij je in huis zitten...

Ik heb geen idee wat gezinshuizen zijn.
Maar bedoel het meer als in: een therapeut en een cliënt/patiënt die samen in het huis van de therapeut zijn met overnachting. Dat is vragen om problemen denk ik. Vooral als het ook nog eens gaat om een mannelijke therapeut en vrouwelijke cliënt/patiënt.
Laat ik voorop stellen dat ik de verhalen en hoe het gebracht word niet serieus neem op dit moment, maar Keith heeft zichzelf in een heel kwetsbare positie gebracht op het moment dat hij een vrouwelijke cliënt mee naar huis nam. En binnen een therapeut/cliënt-relatie is ook een mate van machtsverhouding. Ik vind het niet onwaarschijnlijk dat een vrouwelijke cliënt niet tegen een mannelijke therapeut durft in te gaan als hij dingen doet die zij eigenlijk niet wilt. (hoe dat trouwens is in het geval mannelijke cliënt/vrouwelijke therapeut daar heb ik geen idee van)

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:46

moelly schreef:
harregatver!
was altijd fan van z'n programma, heb laatst nog gereageerd op een topic van iemand die was uitgenodigd voor dat programma, op gesprek dan..
maar ben iets minder fan geworden als dit verhaal waar is...BAH!


Dus eigenlijk ben je dan niet zo fan van de Nederlandse wetten? :+
Gelukkig ben je in nederland onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Vind het sowieso een raar verhaal. Geen aangifte doen want dan is je naam bekent maar wel met je harses op tv willen.
VOlgens mij loopt er dan sowieso al een streep doorheen.

nestle

Berichten: 1408
Geregistreerd: 12-06-07
Woonplaats: My happy place

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:54


flyfly

Berichten: 2733
Geregistreerd: 08-12-05
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:03

Je kunt iemand zo snel kapot maken als je dat wilt!!
Ik vind het een leuke man en geloof niet dat hij zulke dingen doet.
Als het waar zou zijn , waarom wilden die meisjes dan niet herkenbaar in beeld??
Als ze niet liegen en de waarheid spreken doen ze toch niks verkeerd??
Sensatie, daar doen veel mensen een 'moord' voor!!

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 21:04


Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 21:32

nestle schreef:


Vind het top dat jullie dit gedaan hebben! De positieve verhalen mogen niet over het hoofd worden gezien.
Net P&W teruggekeken en ik vind Keith heel geloofwaardig overkomen. Het is niet niets zeg, al die beschuldigingen. Zoals hij zelf al zegt: hij is eigenlijk al veroordeeld in plaats van beschuldigd. En da's een hele slechte zaak. Eerst bewijzen, dan veroordelen. Niet andersom. :n