Keith Bakker onder vuur.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:24

Zolang er geen bewijs is, is hij onschuldig.
Ik mag hopen voor hem dat hij wel wat slimmer is en dat de meiden dat ook zijn.
Het is alleen niet slim van hem om clienten mee naar huis te nemen 1 op 1..
Dan kan je er op wachten dat er eentje zijn bek open doet(waar of niet waar)uhhh ...beetje apart getypt, maar jullie snappen het wel he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:26

Kanelly schreef:
Lastig....
Ik weet het niet...
De cliënten waar mee hij werkt, zijn meesters in manipuleren en verdraaien.
Hij is niet de eerste behandelaar die beschuldigd wordt van misbruik door cliëntes. Dit gebeurd helaas heel erg veel. (en bijna altijd zijn het onterechte beschuldigingen)

De cliëntes weten ook dondersgoed dat de enige manier waarop zij nog enige macht kunnen uitoefenen, dit is.
Door zijn onconventionele aanpak is hij blijkbaar soms alleen met cliënten en dat maakt hem erg kwetsbaar voor dit soort aantijgingen.
(wij zorgen er altijd voor dat we nooit alleen zijn met 'dit soort' cliënten, ook als vrouw niet, want ook dan is het risico er)

Kanelly heeft gereageerd, scheelt mij weer typen.

Ik geloof helemaal niets van het bericht, Keith Bakker is imo een heel integere man, die zou niet zoiets doen.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:36

Zoals ik ook in dit topic heb gezegd, [LZP] En dan word je opeens gebelt door FamilyMatters:

Polivy schreef:
Geen idee of het waar is wat in de Telegraaf staat. Vind het wel jammer dat ie nu al zowat als schuldig wordt neergezet. Echter vind ik het niet verstandig en slim om cliënten en dan vooral ook nog vrouwen (ze zijn vaak niet zo stabiel kunnen we denk ik wel zeggen) mee te nemen naar je huis. Dat is natuurlijk wachten op een dergelijk verhaal.
Vind het wel slecht van de NCRV want wat ik op de site lees gaan ze alleen uit van een stuk uit de Telegraaf, zonder contact met de medewerkers van het programma en Keith zelf.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:39

Ik meld me hier ook even.

De televaag geilt er alleen maar op dit soort verhalen. Sowieso is het raar dat het door de televaag naar buiten is gebracht en niet door de politie...
Ik ben erg benieuwd hoe het verder zou gaan in deze zaak, hoop toch echt dat het programma uiteindelijk wel uitgezonden wordt ook vooral voor de deelnemers.

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:41

Yamcha schreef:
Kanelly schreef:
Lastig....
Ik weet het niet...
De cliënten waar mee hij werkt, zijn meesters in manipuleren en verdraaien.
Hij is niet de eerste behandelaar die beschuldigd wordt van misbruik door cliëntes. Dit gebeurd helaas heel erg veel. (en bijna altijd zijn het onterechte beschuldigingen)

De cliëntes weten ook dondersgoed dat de enige manier waarop zij nog enige macht kunnen uitoefenen, dit is.
Door zijn onconventionele aanpak is hij blijkbaar soms alleen met cliënten en dat maakt hem erg kwetsbaar voor dit soort aantijgingen.
(wij zorgen er altijd voor dat we nooit alleen zijn met 'dit soort' cliënten, ook als vrouw niet, want ook dan is het risico er)

Kanelly heeft gereageerd, scheelt mij weer typen.

Ik geloof helemaal niets van het bericht, Keith Bakker is imo een heel integere man, die zou niet zoiets doen.


Sluit zich aan

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:42

Ik heb mijn twijfels bij het verhaal,... wachten tot de waarheid boven tafel is denk ik maar zo...

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:46

Yamcha schreef:
Kanelly schreef:
Lastig....
Ik weet het niet...
De cliënten waar mee hij werkt, zijn meesters in manipuleren en verdraaien.
Hij is niet de eerste behandelaar die beschuldigd wordt van misbruik door cliëntes. Dit gebeurd helaas heel erg veel. (en bijna altijd zijn het onterechte beschuldigingen)

De cliëntes weten ook dondersgoed dat de enige manier waarop zij nog enige macht kunnen uitoefenen, dit is.
Door zijn onconventionele aanpak is hij blijkbaar soms alleen met cliënten en dat maakt hem erg kwetsbaar voor dit soort aantijgingen.
(wij zorgen er altijd voor dat we nooit alleen zijn met 'dit soort' cliënten, ook als vrouw niet, want ook dan is het risico er)

Kanelly heeft gereageerd, scheelt mij weer typen.

Ik geloof helemaal niets van het bericht, Keith Bakker is imo een heel integere man, die zou niet zoiets doen.


Ik weet niet of je iets weet over (seksueel) misbruik maar het overgrote deel van de daders zijn juist de mensen die "integer en betrouwbaar overkomen" omdat dit soort handelingen vaak gebeurt in een vertrouwens relatie. Stellen dat hij zoiets nooit zou doen, gaat nogal ver. Niemand hier weet of het zo is. Ik zou daarom in je post een beetje een slag om de arm houden.

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:48


fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:48

Yonker schreef:
Ik meld me hier ook even.

De televaag geilt er alleen maar op dit soort verhalen. Sowieso is het raar dat het door de televaag naar buiten is gebracht en niet door de politie...
Ik ben erg benieuwd hoe het verder zou gaan in deze zaak, hoop toch echt dat het programma uiteindelijk wel uitgezonden wordt ook vooral voor de deelnemers.



Ik denk dat ze dit wel onderzocht zullen hebben, want anders hebben ze zo een claim van heb ik jou daar aan hun broek hangen. Dat zullen ze toch wel overwogen hebben voordat ze iets plaatsen. Smaad heet dat toch? Als hij echt niets gedaan heeft (en ik zeg niet dat hij dat wel heeft gedaan) dan zal hij de T wel aanklagen voor smaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:50

Dat is waar Bramasole...
Maar ik weet niet of je bekend met de doelgroep waar hij mee werkt?
En dat bijv. stellen dat deze meiden zoiets niet verzinnen, ook te ver gaat ;)

Kortom, afwachten hoe het verder gaat met deze zaak...

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:51

Vind het trouwens ook niet echt waarheidsgetrouw bevorderend dat John van den Heuvel dit soort dingen zegt. Dat hele Joran-gebeuren sloeg ook helemaal nergens op en stuurde één kant op. Zou me niets verbazen als dat nu weer zo was.

Bramasole
Berichten: 3815
Geregistreerd: 30-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:55

Ja, ik ben bekend met deze doelgroep, Kanelly (heb er mee gewerkt). Het is moeilijk wat uit te leggen of toe te lichten zonder te insinueren maar ik denk inderdaad dat het een kwestie is van afwachten. Zeggen dat iemand nooit een ander kan seksueel misbruiken, kan zeer kwetsend zijn als het wel zo is. En zeggen dat iemand een seksueel misbruiker is, terwijl dit niet zo is ook. Beiden komt helaas voor.

Anoniem

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:03

Je hebt gelijk Bramasole :) Ik had het misschien anders moeten formuleren, ik kan mij niet voorstellen dat hij zoiets zou doen, laat ik het dan zo zeggen. Ik vind Keith Bakker echt een heel integere man.

Ook ik ken deze doelgroep, en ik weet dat er juist door deze dames heel veel gemanipuleerd en geinsinueerd wordt, zonder dat er een woord van waar is. Ook dat het juist door de Telegraaf wordt bericht, maakt mij erg sceptisch.

RoseK
Berichten: 1281
Geregistreerd: 14-02-07

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:09

Geen idee of het waar is, maar waarom is er dan nooit eerder iemand mee naar buiten gekomen?
Als er ook ex medewerkers zijn die het dit verhaal onderbouwen, hadden die toch al eerder iets moeten zeggen?

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:09

Wolken schreef:
Waar ik dan weer aan denk en wat me net te binnen schoot: Keith is HIV besmet. Ik geloof niet dat hij bewust anderen daar aan wil blootstellen door middel van sexuele handelingen.


Ik kan het me ook niet voorstellen.

Vienna2007
Berichten: 1477
Geregistreerd: 01-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:11

RoseK schreef:
Geen idee of het waar is, maar waarom is er dan nooit eerder iemand mee naar buiten gekomen?
Als er ook ex medewerkers zijn die het dit verhaal onderbouwen, hadden die toch al eerder iets moeten zeggen?


1 komt ermee, de andere krijgt het te horen, en denkt, goh misschien valt er voor mij ook iets uit te slepen enz.

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:15

Seksueel misbruik is groot en hoeft niet alleen verkrachting te zijn, wat betreft het HIV. En verder vind ik het sowieso al een dikke NONO om vrouwelijke niet stabiele vrouwen en meisjes bij je te laten slapen. Dat gaat de therapeut/patient relatie vér te buiten. Dus hoe dan ook is hij fout bezig geweest.

Mila87

Berichten: 1961
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:19

Dit bericht komt uit de telegraaf dus is het voor mij gelijk een stuk minder geloofwaardig. De telegraaf is geen krant maar een roddelblad met een krantenuitstraling. Er hoeft maar 1 woord gezegt te worden en er wordt gelijk een heel verhaal van gemaakt.

Ik kan maar moeilijk geloven dat dit waar is. Clienten mee naar huis nemen is misschien wat apart ik heb wel vertrouwen in zijn werkwijze. Er worden tegenwoord te vaak dingen geroepen die levens van anderen kunnen verknallen en helemaal niet waar blijken te zijn.

Als dit echt onderzocht wordt en ook andere bronnen hiermee komen wil ik het beginnen te geloven. Tot nu toe vind ik het een broodje aap verhaal.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:25

Wat mij betreft onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Het feit dat een dergelijk bericht uitkomt in de telegraaf ipv vanuit politie/OM, duidt mij op enorme sensatie en aandachtszoekerij.

Het zou ook zomaar eens kunnen dat vrouwelijke cliëntes verliefd op hem zijn geworden, afgewezen zijn en nu maar via deze weg hun ongenoegen laten blijken.

Opzich snap ik wel dat de NCRV het programma nu niet uitzend. Echter doen zij in de berichtgeving denken dat ze alles nu meer definitief gecancled hebben en Keith al als schuldig beschouwen. Ipv dat zij een berichtgeving doen in de trand van "we zijn geschokt, en vooralsnog zenden we het pogramma niet uit, op zijn minst tot er meer duidelijk is."

Jilletje

Berichten: 8174
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:28

jeetje dit is schrikken!!!
ik hoop echt heel erg dat het niet waar is en dat de telegraaf (zoals meestal) onzin verteld :j

Winxz_Bas

Berichten: 2633
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Keith Bakker onder vuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:53

ik had het vanochtend gehoord..
een vriendin van mij zit in de kliniek van keith,
ik heb haar nooit over dat soort dingen gehoord, was juist
super blij met de hulp die ze kreeg omdat het haar zo goed helpt!
ik geloof het nog niet.. pas als het bewezen is, maar nee
zoals ik hoor van mijn vriendin .. nee dat kan niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:30

Indra schreef:
Seksueel misbruik is groot en hoeft niet alleen verkrachting te zijn, wat betreft het HIV. En verder vind ik het sowieso al een dikke NONO om vrouwelijke niet stabiele vrouwen en meisjes bij je te laten slapen. Dat gaat de therapeut/patient relatie vér te buiten. Dus hoe dan ook is hij fout bezig geweest.


En gezinshuizen dan binnen de jeugdhulpverlening? Ook een nono?
Of slaapdiensten op een (meiden)leefgroep? Ook een nono?
;)

Kirsten_S

Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-12-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:45

Vienna2007 schreef:
Is niks kort in de bocht om aan. Vrouwen worden al snel als labiel afgestempeld, terwijl het vrouwenvol af en toe echt de macht in handen kunnen hebben tegenover mannen.

Wie zegt dat deze meiden niet op geld uit zijn? Waarom kunnen ze geen nee zeggen tegen hun therapeut, en ook niet tegen familie en/of vrienden, maar wel naar de media stappen. Dat is een veel grotere stap.
Wat denk je aan de confrontaties in eventuele rechtzaken? Waarin ze in diezelfde ruimte moeten zitten?

Ik geloof niks totdat er feiten zijn.


Helemaal mee eens! Laten we hopen dat het niet waar is, dit doet de stap naar
hulpverlening voor andere mensen alleen maar lastiger door dit soort berichtgevingen!

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:17

Ja hoor, de Telegraaf heeft weer iets bedacht... Ik heb zo'n hekel aan die "krant". Ik vraag me af of het waar is. Ik kan me er opzich weinig bij voorstellen. Zoals meerdere hier ook al zeggen, hoe makkelijk is het om iemand zwart te maken. Hij kan zich wel verweren, maar wie zal hem geloven?
Tijdens mijn opleiding (sportopleiding) werden we ook al gewaarschuwd nooit met kinderen/cliënten alleen in een ruimte te blijven, om dit soort dingen dus inderdaad te "voorkomen". Nou kun je soms natuurlijk niet anders, maar jullie snappen wel wat ik bedoel

Polivy

Berichten: 11541
Geregistreerd: 10-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:35

Shiloh schreef:
Opzich snap ik wel dat de NCRV het programma nu niet uitzend. Echter doen zij in de berichtgeving denken dat ze alles nu meer definitief gecancled hebben en Keith al als schuldig beschouwen. Ipv dat zij een berichtgeving doen in de trand van "we zijn geschokt, en vooralsnog zenden we het pogramma niet uit, op zijn minst tot er meer duidelijk is."

Ik vind het nog kwalijker dat ze dit enkel op basis van een artikel in de Telegraaf doen. Zo werk je in mijn optiek mee aan de (ver)oordeling van/over Keith Bakker, terwijl er eigenlijk niets op tafel ligt.