De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:44

Het gaat niet om plassen bloed, het gaat om een druppel bloed, waarvan via DNA niet kon worden aangetoond dat het van Maddie was. Al was het dat wel, 1 druppel bloed van een kleuter, ik ken genoeg kleuters die echt wel per ongeluk meer dan een druppel bloed verspillen aan een ongelukje.

Dan de lijkkleur in het appartement, wie zegt dat het van Maddie moet zijn, het kan toch ook zijn dat het veel en veel ouder is. In mijn huis is in de jaren 80 ook een dame overleden en pas twee dagen later gevonden, durf te wedden dat een lijkhond hier ook zou aanslaan, maar hier in huis is niemand overleden zolang als ik er woon.

Al het “bewijs” dat de ouders betrokken zouden moeten zijn bij de verdwijning is indirect bewijs, het is op vele manieren te verklaren, dat is de reden dat ze nooit aangeklaagd zijn voor iets.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:19

Daphara schreef:
Het gaat niet om plassen bloed, het gaat om een druppel bloed, waarvan via DNA niet kon worden aangetoond dat het van Maddie was. Al was het dat wel, 1 druppel bloed van een kleuter, ik ken genoeg kleuters die echt wel per ongeluk meer dan een druppel bloed verspillen aan een ongelukje.

Dan de lijkkleur in het appartement, wie zegt dat het van Maddie moet zijn, het kan toch ook zijn dat het veel en veel ouder is. In mijn huis is in de jaren 80 ook een dame overleden en pas twee dagen later gevonden, durf te wedden dat een lijkhond hier ook zou aanslaan, maar hier in huis is niemand overleden zolang als ik er woon.

Al het “bewijs” dat de ouders betrokken zouden moeten zijn bij de verdwijning is indirect bewijs, het is op vele manieren te verklaren, dat is de reden dat ze nooit aangeklaagd zijn voor iets.


Maar hoe verklaar jij dan bijvoorbeeld het verdachte gedrag van de ouders wat betreft het onderzoek? (Niet 100% mee willen werken, cruciale vragen ontwijken, lijkgeur op de kleding van Kate aangetroffen)

Babootje

Berichten: 26248
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 02:24

Daphara schreef:
Het gaat niet om plassen bloed, het gaat om een druppel bloed, waarvan via DNA niet kon worden aangetoond dat het van Maddie was. Al was het dat wel, 1 druppel bloed van een kleuter, ik ken genoeg kleuters die echt wel per ongeluk meer dan een druppel bloed verspillen aan een ongelukje.


Nee het ging om bloed dat door de voeg heen onder een tegel was gelopen. Dus om een flinke hoeveelheid bloed, De vloer was daarna schoongemaakt. Er was niets meer van te zien. Tot de hond het bloed vond en de tegel werd gelicht.

Lusitana

Berichten: 22437
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 09:54

Laten we een ding rechtzetten: Een verdwijning is helemaal niet altijd wereldnieuws.
Er verdwijnen duizenden kinderen per jaar. De enige internationale die je kent zijn high profile. Van bekende ouders ofzo. Of als blijkt dat de ouders betrokken zijn en het wordt opgepakt door de media. Maar dat is vrij zeldzaam.
Het media circus om de MCCanns kent zijn weerga echt niet.
Die machine hebben ze zelf in werking gezet met hulp van professionals die daar dik voor betaald werden.

Kate is als verdachte verhoord maar ze weigerde antwoord te geven op zelfs de meest simpele vragen, zodat men daar niet verder mee kwam.
Vergeet niet dat ze ook advokaten (meervoud) hebben ingehuurd om alles wat er tegen ze is gevonden te kunnen weerleggen met bv fouten die eerder zijn gemaakt in zaken. Ze hebben bv uitgevonden dat een van de honden ooit in haar hele carrière 1 fout heeftgemaakt en dus zijn de bevindingen van honden niet op te voeren als bewijs (als dat al kan, trouwens, er zijn dingen die wel helpen in een onderzoek maar niet alles mag in de rechtbank gebruikt als bewijs) etc etc.

Het is vrij gemakkelijk na te gaan of iemand in dat appartement is gestorven voordat ze erin kwamen en het antwoord is nee.
Zelf zeggen ze dat de lijkgeur aan hen zit omdat ze arts zijn. Maar waarom dan alleen aan Kate en Cuddlecat? Cuddlecat zou mee naar het werk zijn gegaan. Echt logisch hoor, om de knuffel van je kind mee te nemen.
En als die lijkgeur dan altijd op haar kleren zit, zelfs als ze op vakantie is, waarom dan niet op die van de tweeling die ze toch ook vastgehouden moet hebben?

En nee, ze kunnen ze niet pakken, maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd is, het wil alleen maar zeggen dat ze voldoende twijfel kunnen zaaien om niet veroordeeld te kunnen worden, dus waarom zou je dan aanklagen.
Maar ze zijn wél plots uit Portugal vertrokken toen het te heet onder de voeten werd. Terwijl ze hadden gezegd niet te vertrekken voordat Maddie gevonden werd.

En wat vind je van dit voorval: Portugese reporter vraagt of ze een verklaring hebben voor het gedrag van de honden. Krijgen ze als antwoord van Kate: "Wij zijn de ouders van Maddie, een verdwenen kind. Ik geloof dat de meerderheid van de Portugese goede mensen zijn en ik hoop dat ze ons willen helpen haar te vinden."
Hoe bedoel je ingestudeerd zinnetje dat ze mag loslaten van Gerry?
En bij aandringen kreeg de reporter van Gerry: "Dat moet je de honden vragen".
En dan het eeuwige gegrijns van Gerry die toch zo content is met het feit dat ze er mee wegkomen, bij elk interview.

En wat vind je van het feit dat ze zelf nooit gezocht hebben in de omgeving? Dat is toch het eerste dat je doet, rondrennen en roepen?

Als antwoord op de vraag of de zaak nog loopt: By Scotland Yard is het nog niet gearchiveerd en bij tijd en wijle wordt weer aangedrongen tot actie (en weer een paar miljoen over de balk).

Babootje

Berichten: 26248
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-19 10:58

Geloof me, als het een ander ouderpaar zou zijn geweest waren ze allang en breed veroordeeld geweest. Ze hadden contacten tot en met de prime minister van de UK, destijds Gordon Brown.
De portugezen hadden gewoon nooit het DNA materiaal naar Engeland moeten sturen, maar hebben dat onder politieke druk en de media gedaan. In het eerste rapport dat terugkwam, was ook sprake van een 100% match met het DNA van Madeleine. In het tweede rapport bleek er geen sprake meer te zijn van een match omdat de sporen vervuild zouden zijn met 10tallen andere personen. Heb ik altijd een rare switch gevonden. Van een 100% match naar geen match.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:16

Er zijn ook veel beroemdheden die destijds het onderzoek en de ouders hebben gesteund. Denken die nu inmiddels ook niet 'goh wat apart dat er nog steeds geen uitkomst is'?

En het UK koningshuis, hoe denkt die hierover?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:15

Lusitana schreef:
Voor mensen als wij die veel meer weten, is de docu lachwekkend uiteindelijk. Heel veel is er weggelaten.

Vind het geestig, en vrij naïef dat jij denkt dat je door de Portugese media niet gemanipuleerd wordt

Babootje

Berichten: 26248
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 17:45

luxx schreef:
Lusitana schreef:
Voor mensen als wij die veel meer weten, is de docu lachwekkend uiteindelijk. Heel veel is er weggelaten.

Vind het geestig, en vrij naïef dat jij denkt dat je door de Portugese media niet gemanipuleerd wordt


Dat zegt ze helemaal niet. Ik heb de docu zien ongeveer tot de helft en toen irriteerde ik me er ook vreselijk aan. Heb hem dan ook niet afgezien. En dan woon ik niet in Portugal en heb ook de Portugeze media niet nauwelijks gevolgd, want ik spreek geen Portugees. Ik heb destijds wel diverse fora gevolgd en de PJ files, waarvan nog steeds een deel niet openbaar is doorgelezen.
Er is inderdaad veel weg gelaten. Bijvoorbeeld de getuigenissen van Yvonne Martin en de Gaspars die toch echt in de politiedossiers zitten zijn volledig weggelaten. De onbetrouwbaarheid van de creche logs en waarom ze onbetrouwbaar waren. Allemaal best essentieel in het onderzoek.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 18:23

Ik heb hem afgekeken, en ik was en ben nog steeds team McCann

Babootje

Berichten: 26248
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-19 18:24

Prima toch?

Lusitana

Berichten: 22437
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:19

Waarom wordt er vanuit gegaan dat mijn bronnen zuiver Portugese media zijn?

En waar het om gaat is dat de docu niet compleet is. Gewoon duidelijk te weinig research gedaan. Er is veel meer te vinden over de zaak dat relevant is.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:07

Lusitana schreef:
ThreeFingers schreef:
Woon je er vlakbij, of staat dat daar in de krant?

Ik woon er niet in de buurt, dregelijke dingen komen heir voorbij in de krant, het nieuws op TV en op de radio.

Destijds kregen wij hier in Portugal ook veel meer en beter het nieuws door dan het door de britse media gefilterde dat jullie voorgeschoteld kregen.


Omdat je dit eerder zei. Maargoed, alle media, waar dan ook ter wereld manipuleert, en jij geloofd blijkbaar, door horen zeggen, en lezen, dat ze schuldig zijn, ik heb me laten manipuleren om te geloven dat ze dat niet zijn...

Edit:
Zou trouwens wanneer ik het tegendeel zou denken het hart niet hebben om ze zo hard te veroordelen op de netten, we weten (nog) niet wat er gebeurd is, en dan zou ik voor de kans dat ik geen gelijk heb, en ze volkomen onschuldig hun dochter verloren hebben niet daar nog een schepje bovenop durven doen.
Zit in de laatste aflevering van de serie (voor de tweede keer) te kijken, hoopvol dat die cold case meneer er op gezet is.
Ik heb veel vertrouwen in hem, en hij is er nog niet klaar mee.
Stel dat uiteindelijk toch blijkt dat ze ontvoerd is, zou je je dan niet doodschamen voor de harde woorden die je geuit hebt?

Lusitana

Berichten: 22437
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:37

De portugese media stonden niet onder de invloed van de McCanns die mensen inhuurden om in de Britse kranten en op TV genoemd te blijven met hun ontvoeringstheorie.
Daarbij heb ik ze dagelijks zelf op TV gezien en dus hun valsheid uit hun eigen grijnzende bekken gehoord. Nooit 1 normaal antwoord op vragen. NOOIT.

Als jouw kind verdwijnt, ga je dan niet naar buiten om te roepen en zoeken?

En nee, ik zal me nooit schamen om wat ik zeg en vind van die ouders en hun gedrag, want dat staat los van wat er al of niet gebeurd is.
Ze hebben alles op alles gezet om de Portugezen neer te halen en hun ontvoeringstheorie te promoten.
Walgelijke mensen, walgelijk.

Babootje

Berichten: 26248
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 06:47

De McCann mediacampagne heeft in ieder geval bij jou goed gewerkt luxx...

Onali

Berichten: 18462
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 06:56

luxx schreef:
Omdat je dit eerder zei. Maargoed, alle media, waar dan ook ter wereld manipuleert, en jij geloofd blijkbaar, door horen zeggen, en lezen, dat ze schuldig zijn, ik heb me laten manipuleren om te geloven dat ze dat niet zijn...



Ik heb nooit alles gelezen en gevolgd rondom Maddie, maar als ik dan enkel en alleen uitga van wat de McCans gezegd hebben dan geloof ik er geen woord van.
Ze spelen een toneelstukje en er zijn dingen die gewoon echt niet kunnen zoals zij het zeggen en doen voorkomen.

Ook al hebben ze niet actief hun dochter vermoord, ze zijn wel schuldig aan het laten verdwijnen van haar lichaam.

Lijkgeur vanwege hun werk? Jeetje dan moet ik wel uitkijken met mijn werk.
Laat staan hotels, appartementen en huurauto's.
Nee zo makkelijk vind je niet én een lijkgeur op een knuffel, in je appartement EN in je huurauto.
Das wel heel toevallig allemaal.

Het hele verhaal rammelt.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:18

Ik meng me ook in de discussie als dat mag.
Ik denk dat de ouders niets met de verdwijning te maken hebben, maar dat ze wel andere zaken te verbergen hebben rond onverantwoordelijk ouderschap.

Het lijkt mij onlogisch om steeds weer de media op te zoeken, nieuwe detectivebureaus in te schakelen en terug te keren naar de plaats waar alles is gebeurd als je zelf de veroorzaker bent van de hele heisa...Dat gaat er bij mij niet in :n.

Lusitana

Berichten: 22437
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:26

Het is het beste rookgordijn, eekhoornenik.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:52

Ik snap wel wat je bedoelt eekhoornerik, het lijkt mij ook echt onlogisch. Denk dat als je gelooft dat ze het gedaan hebt elk klein ding daar naar toe trekt en alles daaraan links en ook als je gelooft dat ze het niet gedaan hebben. Ik vind het jammer dat de echte oorzaak nooit gaat komen denk ik.

Babootje

Berichten: 26248
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 08:44

Over rookgordijn gesproken, iedere keer als de media schreef over iets wat ten nadele was van de McCanns popte er weer een melding op dat Madeleine ergens was gezien. Ze waren echt meester in het manipuleren van de media. Later bleek (en dat is echt bewezen) dat Methodo 3, het door de McCanns ingehuurde detectivebureau mensen betaalde om dit soort meldingen te doen.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 09:00

Ik denk dat je daar gelijk in hebt Sureido. Het is zo'n complexe zaak...Alleen de dader(s) kent/kennen de waarheid

@Babootje, ik ken niet alle in's en out's van de zaak. Is er ergens een (echt) onafhankelijk onderzoek te lezen?

Babootje

Berichten: 26248
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 09:11

De politiedossiers. Daar staat zo ongeveer alles wel in. Wel in het Engels natuurlijk. Zie een paar posts eerder.

Lusitana

Berichten: 22437
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:33

Docu uit 2015, interessant voor wie twijfelde aan de competentie van de Portugese politie.

Dit is een voorbeeld van diepere research dan wat is gedaan voor de Netflix docu.
https://www.youtube.com/watch?v=dL0-ePd3FCU

Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 21:20

Hoe zit het met de mensen waar de ouders die avond zaten.
Wat hebben zei tegen de politie gezegd?

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:28

Bedoel je de vriendengroep waarmee ze in het restaurant aan het eten waren?

Babootje

Berichten: 26248
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 09:44

De verklaringen van hen staan in de politiedossiers. In het kort gezegd vormden ze een soort pact. Niemand liet iets los anders dan wat de ouders hebben verklaard voor zover ze allen bij elkaar zijn geweest. Juist de dag voor het verdwijnen van Madeleine waren ze niet bij elkaar. De vrienden waren naar het strand en de McCanns bij het zwembad waar de (volgens velen) gefotoshopte foto is gemaakt.