Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Breivik krijgt 21 jaar.

 
Profiel   

Jeetje, ik vind het wel wat weinig voor wat hij heeft gedaan!
Hopelijk blijven ze het verlengen met telkens 5 jaar. Deze man zou toch nooit meer in de maatschappij mogen.

http://nos.nl/artikel/410262-breivik-le ... onnis.html

Wat vinden jullie hier van?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:41 



 
Profiel   

Ik hoorde het ook op de radio! Dat is toch onmogelijk, levenslang voor die gast! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:42 



 
Profiel   

Dat is gewoon de maximumstraf in Noorwegen, meer kunnen ze nu nog niet geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:43 



 
Profiel   

Ik hoorde dat hij waarschijnlijk nooit meer vrij komt :). Maximale straf in Noorwegen is 21 jaar, maar die zullen ze waarschijnlijk zijn leven lang nog blijven verlengen :).

Mag ook wel, met zijn afschuwelijke 'trots' voor zijn daad.. :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:44 



 
Profiel   

Ja, gisteren nog de documentaire gezien over wat hij heeft gedaan. En het greep mij zo aan.. zeker die amateur beelden vanaf de 'veilige overkant'

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:44 



 
Profiel   

Die man is toch nooit meer veilig op straat.
Als hij over 21 jaar (of misschien 31 jaar) vrij komt dan zal hij altijd over zijn schouder moeten kijken.
De straf mag volgens mij maar 2x met 5 jaar verlengd worden.

Het enige wat ik echt niet meer kan zien is die onuitstaanbare trotse lach op zijn gezicht. Bah. :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:45 



 
Profiel   

Amaranth7 schreef
Ik hoorde dat hij waarschijnlijk nooit meer vrij komt :). Maximale straf in Noorwegen is 21 jaar, maar die zullen ze waarschijnlijk zijn leven lang nog blijven verlengen :).

Mag ook wel, met zijn afschuwelijke 'trots' voor zijn daad.. :r



Hij reageerde lachend..... _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:45 



 
Profiel   

Ik vind het heel dubbel met breivik.

Aangezien hij juist niet zou willen dat hij ontoerekeningsvatbaar zou zijn. Dan heeft zij. Daad 'geen nut gehad' aangezien iedereen denkt dat het zijn ziektebeeld zou zijn en hij zich dus niet Serieus genomen voelt.


Maar het is natuurlijk qua straf wel beter

Hier staat de tv de hele dag op :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:46 



 
Profiel   

Levenslang bestaat niet in Noorwegen, dus de kans dat hij dat had gekregen was nul.
Naar wat ik begrijp van het Noorse rechtssysteem is dat dit de hoogst mogelijke straf is die aan iemand opgelegd kan worden. Zeker door de optie van de verlening, kan het zo zijn dat deze man nooit meer vrij komt. De voorwaarden voor de verlenging ken ik helaas niet.

Zelf hoop ik echt dat hij nooit meer vrijkomt. Naar mijn mening verdient zo iemand zijn vrijheid niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:47 



 
Profiel   

Nare, enge man... Hij zou zeker PVV - Wilders stemmen als hij Nederlander was, brrr.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:48 



 
Profiel   

Fleur_V schreef
Levenslang bestaat niet in Noorwegen, dus de kans dat hij dat had gekregen was nul.
Naar wat ik begrijp van het Noorse rechtssysteem is dat dit de hoogst mogelijke straf is die aan iemand opgelegd kan worden. Zeker door de optie van de verlening, kan het zo zijn dat deze man nooit meer vrij komt. De voorwaarden voor de verlenging ken ik helaas niet.

Zelf hoop ik echt dat hij nooit meer vrijkomt. Naar mijn mening verdient zo iemand zijn vrijheid niet!

Klopt 21 jaar is het hoogste wat hier gegeven word :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:49 



 
Profiel   

Ik hoorde ook dat hij een aanhanger was van PVV. Wilders vond dat niet zo prettig, wat ik begrijp.
Ik vind het maar niets, stop die man maar levenslang in een psychiatrische instelling oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:49 



 
Profiel   

Quera: hoe wordt er gereageerd in Noorwegen? In ieder geval wat jij er van meekrijgt? Zijn ze er blij mee.. of?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:49 



 
Profiel   

Lante schreef
Nare, enge man... Hij zou zeker PVV - Wilders stemmen als hij Nederlander was, brrr.


Hij heeft toen voor zijn aanslag toch een deel van dat boek naar wilders gestuurd? In ieder geval wel naar meerdere partijen in de EU

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:50 



 
Profiel   

evanescence schreef
Ja, gisteren nog de documentaire gezien over wat hij heeft gedaan. En het greep mij zo aan.. zeker die amateur beelden vanaf de 'veilige overkant'



Ja afschuwelijk he?! Wat een angst moete n de mensen hebben gehad die het meegemaakt hebben!

ik hoop dat ie nooit meer vrij komt, hij heeft het met zn volle verstand gedaan!
idioot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:51 



 
Profiel   

Robin schreef
Quera: hoe wordt er gereageerd in Noorwegen? In ieder geval wat jij er van meekrijgt? Zijn ze er blij mee.. of?

Zoals ik al zei mensen vinden het dubbel..

Breivik is blij dat hij toerekingsvatbaar is gerekend(zodat hij zich serieus genomen voelt)
De andere mensen zijn blij dat hij zo lang moet zitten.

Want het is toch van de zotte dat als hij ontoerekingsvatbaar word verklaard dat hij dan wel in beroep zou willen gaan. menig mens zou het juist nu doen. en breivik heeft nu zijn voldoening gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:52 



 
Profiel   

Robin schreef
Quera: hoe wordt er gereageerd in Noorwegen? In ieder geval wat jij er van meekrijgt? Zijn ze er blij mee.. of?



Verslaggever Jaap van Deurzen:"Ouders, slachtoffers en reddingswerkers gesproken over vonnis Breivik. Iedereen is opgelucht. Er is recht gedaan. Nu verder leven."

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... reivik.xml

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:52 



 
Profiel   

evanescence schreef
Robin schreef
Quera: hoe wordt er gereageerd in Noorwegen? In ieder geval wat jij er van meekrijgt? Zijn ze er blij mee.. of?



Verslaggever Jaap van Deurzen:"Ouders, slachtoffers en reddingswerkers gesproken over vonnis Breivik. Iedereen is opgelucht. Er is recht gedaan. Nu verder leven."

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... reivik.xml

ze bedoelt denk ik in mijn omgeving :)
ik woon in het noorden van noorwegen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:54 



 
Profiel   

Het is voor Wilders geen reclame dat Breivik publiekelijk zijn aanhanger is, maar ze willen en denken hetzelfde.
Ze bewandelen enkel een andere weg om er te komen; wat dat betreft is Wilders nog niet zo dom....
En dat is dan ook het enige compliment dat hij ooit uit mijn toetsenbord zal krijgen. Het maakt hem helaas daardoor nog veel gevaarlijker dan Breivik. Er zijn toch veel mensen die erin trappen in mijn omgeving.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:55 



 
Profiel   

quera schreef
ze bedoelt denk ik in mijn omgeving :)
ik woon in het noorden van noorwegen


Oke, ja ik volg via rtl. maar vond het een bijzondere quote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 14:59 



 
Profiel   

Bah... 21 jaar is veel te weinig voor zo'n zieke man.. :r
5x 21 jaar had hem beter gestaan denk ik. Gewoon levenslang geven.

Die man is trots op wat hij heeft gedaan. Dan hoort er toch een belletje te gaan rinkelen bij Noorwegen neem ik aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 15:02 



 
Profiel   

quera schreef
Ik vind het heel dubbel met breivik.

Aangezien hij juist niet zou willen dat hij ontoerekeningsvatbaar zou zijn. Dan heeft zij. Daad 'geen nut gehad' aangezien iedereen denkt dat het zijn ziektebeeld zou zijn en hij zich dus niet Serieus genomen voelt.


Maar het is natuurlijk qua straf wel beter

Hier staat de tv de hele dag op :j



Gelukkig houd hij daarmee vooral zichzelf voor de gek, aangezien de meeste mensen hem wel als een gek beschouwd, waarvan zijn boodschap zekers niet serieus moet worden genomen. Dat hij toerekeningsvatbaar is verklaard zegt namelijk helemaal niet dat zijn boodschap serieus wordt genomen; het enige wat het zegt is dat de rechtbank heeft geconcludeerd dat die mafkees tijdens zijn daad volledig bij zinnen was en heel goed wist wat hij deed, maar het hem gewoon niet interesseerde dat zijn daad een misdaad is of wat hij al die mensen heeft aangedaan.

En nu maar hopen dat zn straf iedere keer met 5 jaar verlengd wordt. Kan dit alsmaar door verlengd worden? Zoals hier tbs? Hoop het wel, want dan laten die Noren hem nooit meer vrij


Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 24-08-12 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 15:04 



 
Profiel   

Ik las hierboven dat de straf maar 2x met 5 jaar verlengd mag worden.
Dat zou dus 31 jaar betekenen... Imo veel te weinig..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 15:06 



 
Profiel   

Muurp schreef
Ik las hierboven dat de straf maar 2x met 5 jaar verlengd mag worden.
Dat zou dus 31 jaar betekenen... Imo veel te weinig..

Of het waar is, pin me er niet op vast hoor. Maar een vriend vertelde mij dat die weer een kennis heeft in Noorwegen.
Beetje ingewikkeld. Maar ze zeggen dat ze de straf kunnen verlengen 'Als Breivik nog een gevaar vormt voor de maatschappij'. Dan zou je toch aannemen dat ze hem levenslang vasthouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 15:07 



 
Profiel   

Dat zou inderdaad dan kunnen betekenen dat hij levenslang zou kunnen krijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-12 15:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen