Kindvrije horeca

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 16:49

Op dit moment trending op twitter: kindvrije horeca. Nooit meer krijsende, rennende of schreeuwende kinderen die je romantisch diner verstoren. Dat is waar een nieuwe online actiegroep voor pleit. Met het twitteraccount @kindvrijehoreca laten ze weten voor meer horeca te zijn zonder kinderen.

Ze zeggen niet dat álle horeca kindvrij zou moeten zijn, maar wel dat restaurants kinderen tot een bepaalde leeftijd zouden moeten kunnen weren. In het buitenland zijn dit soort restaurants al te vinden. Uiteraard voelen er veel ouders zich tegen het zere been getrapt, sommige reacties op twitter zijn echt weer triest... := Maar ik zie er wel wat in! Zoals ik op twitter ook las: ik zou ook tickets boeken voor een kindvrije vlucht. Ik ben niet anti-kinderen, maar pro-rust. Als ik op vakantie ga zoek ik ook graag de minst kindvriendelijke campings uit. Speeltuin, animatieteams, zwembad? Ik rij door naar de volgende.

Vanavond is er aandacht voor deze actie op EenVandaag. Ik ben benieuwd wat voor reacties dat zal losmaken.

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:53

Heerlijk lijkt mij dat. In Turkije was er bij een restaurantje een bord met vrij vertaald: "we houden van kinderen, aan tafel, want anders krijgen ze een puppy cadeau"

Hilarisch

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:53

Ik denk, wanneer je veel geld neertelt voor een desbetreffend restaurant, je vanzelf kindervrij zit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:54

Ik snap wel dat je op vakantie rust wil hebben, maar in restaurants vind ik het de taak van de ouders om hun kinderen rustig te houden en ik vind dan ook dat als er een kind zonder 'goede reden' de heleboel op z'n kop zet en de sfeer verpest (en de ouders grijpen totaal niet in), de restauranthouders daar ook iets van mogen zeggen/ze de deur wijzen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit last heb van kleine kinderen die zich misdragen...

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:56

Oh heerlijk lijkt me dat! Kindvrije vlucht, kindvrij terras, kindvrij restaurant en kindvrij hotel! :D Ik zie genoeg kinderen ivm werk dus dat lijkt me heeeerlijk! :D Ik heb ook geen kinderwens, en zal deze ook niet krijgen :)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:57

Doen, bij sommige restaurants tenminste.

Ik ben zelf ook moeder van 2 jonge kinderen en verbaas me soms echt over de ongemanierde ouders die met hun kroost restaurants bezoeken. Man, ga lekker naar de McDonalds of een pannenkoekenhuis.... Bel een oppas als je samen tijd door wilt brengen!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:57

Eerlijk gezegd heb ik niet echt last van kinderen in een restaurant. Neem aan dat de meeste ouders ook hun kinderen wel aanleren dat je niet kunt schreeuwen en rennen in een restaurant.
En mocht je er toch last van hebben, dan kun je het personeel/ouders erop aanspreken.
Ook kun je ervoor kiezen om iets later uit eten te gaan, dan zijn eventuele kinderen waarschijnlijk ook weg.

Vind een verbod wel erg ver gaan, kinderen horen toch ook in de maatschappij. Tuurlijk snap ik wel dat je rustig uit eten wilt, maar ik heb eerlijk gezegd nog niet ervaren dat kinderen structureel zorgen voor overlast. Wel vindt ik dat ouders hun kinderen moeten opvoeden hierin en dat het misschien niet slim is om uren te tafelen met jonge kinderen.

Ik heb geen kinderen en kan me soms wel aan kinderen ergeren, maar ik vind een verbod te ver gaan.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:58

Ik zie dit als een prima vooruitgang. :j

Er zijn restaurants die écht gericht zijn op gezinnen. Aangepaste kaart, speelmogelijkheden etc.

Als ik uit eten ga vermijd ik dergelijke restaurants omdat ik inderdaad geen zin heb ik gekrijs aan de tafel naast mij.
Maar het gebeurd ook vaak zat in andere types restaurants dat de kinderen gillend rondrennen en de ouders rustig door eten en niet ingrijpen.
Hoogst irritant.

Dus ik ben voorstander. Het mooie is dat het iedere restauranthouder vrij staat om te doen wat ze willen, dus er zal altijd voor iedereen voldoende keuze blijven om ergens te gaan eten.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:58

Afbeelding


:D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:58

Prachtig initiatief *\o/*

eenitraM schreef:
Ik denk, wanneer je veel geld neertelt voor een desbetreffend restaurant, je vanzelf kindervrij zit :D


Waarom zouden mensen die kindvrij willen eten een klap geld moeten neertellen of in een duurder segment gaan eten?
Let op, dat gebeurd hier wel eens een keer, omdat mijn vriend en ik daar (meer dan) genoeg voor verdienen en dat ook waarderen. Maar wat met kindervrije mensen die een lager inkomen hebben? Moeten die dan maar pech hebben en de zure pil slikken?

Ofwel zorg je dat je kind opgevoed is en zich gepast kan gedragen (etiquette moeten ze toch leren, waarom dan niet gelijk van jonge leeftijd ermee beginnen?) en als dat niet lukt, dan laat je ze maar thuis. Jij wil gezellig tafelen, nou, al die mensen die daar ook klant zijn, die willen dat ook.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:59

Er zijn ook kindvrije hotels (16+ bijvoorbeeld), moet prima kunnen...

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:59

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst last had van kinderen in de horeca, meestal blijven ze wel thuis en anders keurig aan tafel.

Maar de ergernis van los rennende kinderen kan ik me wel voorstellen, afgelopen zaterdag in de supermarkt werd het gewoon gevaarlijk doordat ze overal voor langs schieten. En schreeuwen, verschrikkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:59

Lijkt mij heerlijk. Niks vervelender dan gillende kinderen om je heen te rennen.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:00

Ik zat gisteren heerlijk in een restaurant van mijn hotel met mijn breiwerkje (bol wol op de grond). Komt er zo'n rat voorbij rennen, uiteraard rent die door de draad. Komt wel netjes mijn bol terugbrengen. Dat jong heeft de hele avond met zijn broertje voor de benen gelopen van de bediening, door míjn breidraad en heeft de nodige decibellen geproduceerd. Ik betaal voor een goed hotel, ik betaal niet voor Smalland.

Ga dan alsjeblieft met je kinderen naar Preston Palace, tien km verderop, of pak ze aan. Wat mij betreft kan kindvrije horeca per direct doorgevoerd worden. Dan betaal ik maar wat meer, maar van die snotapen die hondsbrutaal zijn... Nee, dat vergalt mijn avond soms wel.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:00

Als restauranthouder ga je mensen MET kinderen die zich misdragen ook niet wegsturen. Want dan heb je de poppen aan het dansen op FB/twitter etc! En dat komt je (goede) naam als restaurant niet ten goede lijkt me. Een bordje bij de ingang en/of jezelf profileren als kindvrije zaak lijkt mij dan een prima alternatief!

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:00

Pinda_Dipje schreef:
Doen, bij sommige restaurants tenminste.

Ik ben zelf ook moeder van 2 jonge kinderen en verbaas me soms echt over de ongemanierde [b]ouders die met hun kroost restaurants bezoeken[/b]. Man, ga lekker naar de McDonalds of een pannenkoekenhuis.... Bel een oppas als je samen tijd door wilt brengen!


:') :')

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:00

Liever kindvrije bussen dan kindvrije horeca. Vind het zo irritant dat een kind de hele bus bij elkaar gilt en jankt en krijst. Dat terwijl je een hele dag gewerkt hebt en je wil uitrusten

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:02

purny schreef:
Liever kindvrije bussen dan kindvrije horeca. Vind het zo irritant dat een kind de hele bus bij elkaar gilt en jankt en krijst. Dat terwijl je een hele dag gewerkt hebt en je wil uitrusten


Oewww jaaa, en treinen!

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:03

Als ik naar een restaurant ga zie ik maar zeer zelden kinderen en als ze er al zijn heb ik er geen last van (geen rennende gillende koters). Ik vind het niet zo nodig. Maar het hangt er misschien ook vanaf waar je heen gaat.

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:03

Varekaj schreef:
Prachtig initiatief *\o/*

eenitraM schreef:
Ik denk, wanneer je veel geld neertelt voor een desbetreffend restaurant, je vanzelf kindervrij zit :D


Waarom zouden mensen die kindvrij willen eten een klap geld moeten neertellen of in een duurder segment gaan eten?


Als je dat zou willen is dit de enige oplossing momenteel. ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:04

Wij stonden in de vakantie op de camping. Groepje 65 plussers voelde wel wat voor een kindvrije camping (terwijl onze camping ook echt op kinderen was ingericht...). Ik vind het echt te ver gaan. We zijn er al van terug gekomen om mensen met een beperking in de bossen weg te stoppen. Waarom zouden kinderen dan van bepaalde plekken geweerd moeten worden? Iemand de deur wijzen als deze persoon zich onbehoorlijk gedraagt is altijd een optie, of dit nou een kind of een volwassene is. Al zal in het geval van het kind/kinderen ook de ouders mee moeten natuurlijk.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:04

Ik ga ook het liefst boodschappen doen op momenten dat er geen kinderen zijn, want in de supermarkt kunnen ze er ook wat van. Vooral die ouders word ik erggg moe van.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:06

En zeurvrije mensen horeca, stinkende mensenvrije horeca, hondenvrijehoreca, slechtemuziekvrije horeca, mensendieoverallastvanhebbenvrije horeca. Voor mensen die er niet van houden om naar dikke of dunne mensen te kijken ook horeca waar die er niet in komen. Of voor mensen met geverfd haar, brrrr

Schijnbaar is de welvaart in Nederland zo goed dat er mensen zijn die denken zich zo wel gelukkig te voelen. Volgende keer eens op vacantie naar een land waar IS de scepter zwaait of buiten een resort in een sloppenwijk.

Als je geen last van kinderen wilt hebben ga je gewoon wat later naar een restaurant, naar een wat duurder restaurant of je zet gewoon je ergerknop eens uit

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:06

Haarbal schreef:
Ik ga ook het liefst boodschappen doen op momenten dat er geen kinderen zijn, want in de supermarkt kunnen ze er ook wat van. Vooral die ouders word ik erggg moe van.... :D


Of de etters die midden in het pad een pak koekjes leegvreten en als mama er wat van zegt, ze het zo weer in het schap gooien. -O-

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:06

Haarbal schreef:
Als restauranthouder ga je mensen MET kinderen die zich misdragen ook niet wegsturen. Want dan heb je de poppen aan het dansen op FB/twitter etc! En dat komt je (goede) naam als restaurant niet ten goede lijkt me. Een bordje bij de ingang en/of jezelf profileren als kindvrije zaak lijkt mij dan een prima alternatief!


Waarom niet? Als die kinderen ontzettend storend zijn, dan jagen die net zo goed alle andere klanten weg. In zo'n plek ga ik niet meer binnen als ik merk dat ze niet kunnen zorgen dat ik rustig en ontspannen van mijn maaltijd en avondje uit kan genieten.


purny schreef:
Liever kindvrije bussen dan kindvrije horeca. Vind het zo irritant dat een kind de hele bus bij elkaar gilt en jankt en krijst. Dat terwijl je een hele dag gewerkt hebt en je wil uitrusten

Toen ik nog met de trein naar werk ging was dat een enkele rit van 60minuten. Heb 2 weken lang elke werkdag de hele rit met zo'n kind opgescheept gezeten. Klonk als nagels over een schoolbord. Het heeft me véél moeite gekost om die misthoorn niet door een venstertje de trein uit te mikken.