Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 42 van de 43 [ 1055 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kindvrije horeca

 
Profiel   

Daar heb je gelijk in, al begrijp ik echt niet waarom vreemden dat doen. Want iedereen schreeuwt moord en brand dat kinderen met vreemden meegaan en ontvoerd worden, maar hoe kan je dat in godsnaam aanleren aan je kind als al die vreemden zelf lief komen doen? De kleintjes zien het verschil in goed en kwaad niet, die vinden die aandacht vaak gewoon leuk. Tot je kind later eens een keer iets alleen mag doen (naar toilet gaan bijvoorbeeld) en ik moet er niet aan denken dat ze dan doodleuk mee zouden lopen met iemand. Domweg omdat ze vreemden alleen maar kennen als leuke aandacht...

In een kinderwagen duiken is nog zoiets... Of een vreemde hond ongevraagd aaien...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-15 18:08 



 
Profiel   

Vorig jaar op een vlucht naar Curacao (bijna 10 uur vliegen) zaten mensen met een baby, die ongeveer de hele weg heeft liggen krijsen. Die moeder steeds maar rondlopen met dat kind over haar schouder om hem/haar te sussen. Wat irritant was dat zeg. Daar doe je toch niemand een plezier mee... Oh ja en het waren geen locals die hun familie gingen bezoeken, maar Nederlanders die gewoon een weekje naar de zon gingen. Ga dan lekker naar Center Parcs of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-15 18:22 



 
Profiel   

In November vlogen wij terug naar curaçao, had Dat wij op familie bezoek waren geweest in Nederland. Dochter lief heeft toen ruim 5 uur zitten brullen. Dat was absoluut Geen pretje, voor een iedereen want ze kan hard brullen maar dat neemt niet weg dat we straks met 3 kinderen naar Nederland gaan om familie te bezoeken.

Varekaj, het gaat mij om het signaal die wordt afgegeven aan mijn dochter, mensen zoeken contact met Je, zitten aan Je, terwijl Ik min kind Moet opvoeden om iedereen met rust te laten, vooral Geen contact te zoeken volgens sommige in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-15 18:42 



 
Profiel   

Komt van 2 kanten, heb je absoluut gelijk in en ik begrijp je ook dat je dit soort dingen niet leuk vindt. Zelf snap ik evenmin waarom vreemden steeds zo maar contact moeten gaan zoeken.

Zelf doe ik het dus zeker niet, ik heb echt niks met kinderen en al helemaal niet met (hele) kleintjes. Dat ze een keer aan een tafel komen staan of eens rondkijken stoort me niks. Het stoort me wél als ze echt ongepast gedrag gaan vertonen waarvan de ouders dan geen commentaar willen horen. Dan bedoel ik zich opdringen, rondrennen, overal aan zitten, brullen en krijsen en als een ongeleid projectiel de boel terroriseren.

Lange vluchten die noodzakelijk zijn (zoals familiebezoek) vind ik persoonlijk iets heel anders dan zomaar voor de lol (zoals vakantie). Jij geeft zelf ook aan dat je het brullen van je kindje niet leuk vond, maar ik denk niet dat jij gaat rondroepen "het kan aan me reet roesten" als iemand er vriendelijk iets over zegt. Tenzij ze je daar voor de 20e keer in een uur op aanspreken... Ductape kleven is nou ook niet de bedoeling, toch?

Het zijn steeds de goede die het moeten bekopen voor de "slechte", dat wel. Dat de horeca met dit voorstel komt heeft vast en zeker een reden, het komt niet uit de lucht vallen. Maar daarmee pakken ze de oorzaak niet aan, die wordt gewoon buitenspel gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-15 19:41 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Haarbal schreef
Oewww jaaa, en treinen!


Daar hebben ze stiltecoupés voor... en de mensen die dat niet respecteren zijn met vrij grote regelmaat zeer keurige 45+-ers.

(Nog interessanter: die worden meestal niet aangesproken. Men stapt heel dapper af op jongeren met te harde mp3-spelers en kauwgomkauwende telefoneerders, maar niet op 'beschaafde' mensen die denken dat hard fluisteren best moet kunnen. Onze morele verontwaardiging richt zich meestal net wat makkelijker op de makkelijkste doelwitten, mensen met 'lagere' status en mensen die we makkelijk zien als anders dan onszelf.)

Zeer keurige 45+ met jengelende kinderen bedoel je?? Ik zat vorige week in de stilte coupe. Ik sliep lekker. Komt er een opa en oma met hun ong 6 jarige kleinzoon.
Rennen, stuiteren, schreeuwen. En een 30+ met een kind van 6 maand die een half uur ongeveer 300 x super stoer gezegd heeft tegen der dochter!

Super stoer... Super stoer... Super stoer x 300. -:(- |o -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-15 23:25 



 
Profiel   

Zahlina schreef
Ik Moest gisteren ineens weer aan dit topic denken toen wij een middag op het strand waren met onze 2 jarige en half jaar Oude tweeling.
Bij dit strand zit een restaurant waar wij steeds door heen moesten om drinken te bestellen. Mijn 2 jarige vind dit heel leuk en liep Dan steeds mee.
Ze droeg een jurkje met aardbeien plaatjes.
Ik denk dat ze 4 x in totaal is binnen geweest, 3 keer hebben mensen geprobeert haar aardbeien te "eten". 8 x Kreeg ze een aai over haar Bol. 7x pakte mensen haar vast om haar een handje te geven terwijl we tussen de tafels liepen.

Hoe kan Ik ALS moeder nu zeggen dat ze de mensen met rust moeten laten terwijl iedereen vind dat zij wel aan haar morgen komen?

Zelfde is ALS Ik met min tweeling ergens Kom, mensen duiken allemaal in de kinderwagen zonder te kijken of de kinderen dat willen. :?

ALS vreemde zomaar aan Je mogen zitten Dan mag dat ALS kind toch ook?


Dat snap ik ook niet. Zelf doe ik het niet maar waarschijnlijk denken die mensen dat ze je daar een plezier mee doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 08:22 



 
Profiel   

Nou, over treinen en kinderen... In België BESTAAT een stiltecoupé niet eens. Je hebt 1e en 2e klassen, da's al. Vroeger waren die van elkaar gescheiden met een glazen schuifdeurtje. Dat hield het geluid toch aardig tegen.
Nu zijn de treinen zodanig verandert dat er nergens nog een deur zit, alleen in het toilet en het gedeelte van de machinist. Hooguit een halve glazen tussenwand, maar in principe kan je van voor naar achter zonder deur of wat dan ook.
1e klasse zit bijgevolg niet meer afgesloten.

Vroeger heb ik af en toe getwijfeld "zou ik geen 1e klasse ticket kopen, zit toch rustiger". Dat zou ik nu niet meer doen. Als aan de andere kant van de glazen wand een gezin komt zitten met een bende schreeuwers (of erger, een jeugdbeweging of een school) heb je nog steeds evenveel overlast.


Over 1 ding zijn we het in dit topic denk ik wel eens: het ligt niet zozeer aan de kinderen als wel aan de (aso) ouders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 08:27 



 
Profiel   

Ik zit vrij vaak met schoolklassen in de trein, ik heb er zelden last van.

Waar ik laatst wel weer echt woest om kon worden was in een overvolle trein een man aan het gangpad met zijn tas op de raamstoel. Het is een doorgaanse ICE en als je moet staan, dan sta je het hele uur.
Ik wilde vragen of ik daar mocht zitten en accuut deed hij zijn ogen dicht en deed of hij sliep. Ik heb het 3x gevraagd maar hij negeerde het gewoon glashard _-:(
Zulke mensen verdienen een dikke boete.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 09:43 



 
Profiel   

Om die reden heb ik gesolliciteerd bij een job op 15min fietsen van huis. Hoef ik die treinrit van 2u/dag niet meer te maken (en over de metro zwijgen we ook maar, ik had een traject enkele reis van 1u30).

Hier kan je er prat op gaan, kids op de trein = heibel. Een gezin valt vaak prima mee, op een paar uitzonderingen na. Maar groepen... HORROR! Rennen, gillen, krijsen, dingen naar elkaar gooien, klieren, elkaar pesten, noem maar op. Soms heb je 2 begeleiders op een groep van 20 overactieve kinders. Wanneer ik zo'n reservatieblaadje aan het treinraam zag liep ik gelijk geheel de andere kant op. En met mij meestal de rest van de reizigers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 09:55 



 
Profiel   

Blijkbaar hebben de begeleiders het hier beter voor elkaar dan. Er is wel eens een ruzietje, maar daar worden ze dan gelijk op aangesproken.
Misschien ook omdat de kinderen dat al vroeg geleerd hebben.(?) Met het KDV gaan ze ook al regelmatig met de tram naar de dierentuin of een park.

Misschien is dat een bijkomend nadeel van het afschaffen van schoolzwemmen. Dan moesten we iedere week keurig twee aan twee in de rij lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 10:03 



 
Profiel   

Geen idee of ze dat nog doen hier, ik heb het idd wel nog gedaan. Netjes per 2 in de rij naar het zwembad en later met de fiets. Ik hoor wel van mensen met "moeilijkere" kinderen dat scholen niet altijd meer zo streng zijn in aanpak, ook niet als de ouders zelf aangeven dat het kind dat wel nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 10:42 



 
Profiel   

Omdat ze bang zijn dat ouders op de stoep staan om te klagen of een advocaat op hun dak krijgen. Ook verbaal afgedreigd worden is er tegenwoordig ook bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 10:53 



 
Profiel   

Mijn ex was ook zo'n kerel. Geen slecht persoon ofzo, maar gewoon een deugeniet als kind, boevenstreken en kattekwaad uithalen. Wanneer die dan wat had mispeuterd op school werd hij op het matje geroepen bij de directie. Vertelde hij dat thuis, dan ging zijn vader verhaal halen op school en 9 keer op 10 werd ofwel de straf verminderd of gewoon opgeschort...
Hij vond dat uiteraard hilarisch om te vertellen, maar als ik er dan bij nadenk, waar gaan we naartoe? Welk beeld geef je dan aan je kind, dat alles mag en mamie en papie lossen het anders wel op?

Onlangs nog zo'n artikel gelezen voor school (nouja, ergens rond februari), dat een actief kind tegenwoordig gelijk ADHD-stempel krijgt en de opmerking "prop er wat relatine in". Dat vind ik dan ook de foute kant op gaan. Daarin was wel 1 raak punt: waar kunnen kinderen nog kind zijn? Niet bij het uit eten gaan, maar echt op straat spelen, kan dat nog? Nee, want dan klagen buren over het gegil... Nou is dat gillen op te lossen, voetballen of tikkertje kan ook zonder krijsen.

En er ging ook een stuk over opvoeden op school, omdat de ouders er geen tijd meer voor hebben. Tjah...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 11:09 



 
Profiel   

Sizzle volgende keer tas zelf oppakken en wegzetten. . Dan zijn ze opeens wakker. Ik heb dat een keer in een interliner gehad. Daar hebben ze voorin de bus een speciale ruimte voor koffers. Had een of andere koekenbakker zn backpack in een stoel gezet. Overal vol.. tja ik ga echt niet een uur staan voor een tas die prima elders kan staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 21:36 



 
Profiel   

Wij waren zondag uit eten met mijn familie, chinees buffetrestaurant met dochter van bijna anderhalf, type stuiterbal. Begon pas om 6 uur en we twijfelden eerst al of we haar mee moesten nemen, maar ze hoort bij de familie. Het eerste kwartier ging prima, toen was ze eigenlijk het stilzitten wel zat en werd ze onrustig. Uiteindelijk met wat eten weer rustig te krijgen, maar op een gegeven moment moest ze toch echt even uit de stoel. Gelukkig zaten we op het einde van het restaurant en was onze tafel zo lang dat er aan 1 kan nog maar een smal paadje over was. Lotte heeft achter de stoelen lekker heen en weer gelopen, een beetje onder de tafel gekropen en is ons 2 keer ontglipt waarbij we wel meteen achter haar aan renden.

Het blijft schipperen, het is een kind en ze moet ook haar ei kwijt kunnen, maar er zijn grenzen van wat gepast is in een restaurant. Met 17 personen waarvan 1 onder de 12 kun je niet naar een kinderrestaurant gaan en Lotte bij een oppas achterlaten voelt ook niet goed, ze hoort er net zo goed bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 21:40 



 
Profiel   

Maar je dochter is gewoon bij jullie gebleven, heeft niet met haar handjes door het buffet gegraaid en anders zijn jullie er achteraan gegaan. Dat is toch prima? Tuurlijk kan je voor 1 kind en zo'n grote groep niet naar een kinderrestaurant, maar zoals ik het nu lees heeft ze niemand overlast bezorgd (behalve jullie zelf misschien als stuiterbal zijnde). Zo zou ik het graag vaker zien: kids zijn welkom, als ze het maar netjes houden en dat de ouders daar ook voor zorgen.

Een kind bij mij onder tafel zou niet goed uitpakken :') stel dat die er onder kruipt zonder dat ik het merk en ik voel plots haar of een handje langs mijn been, ik gok dat ik de hele tent bij elkaar gil en een rolberoerte krijg :') (en van mijn stoel af gelanceerd wordt haha)

maar bij eigen familie onder tafel? Als er verder geen gekrijs of gejengel of brullen bij komt kijken, mij een zorg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-15 21:48 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik zit vrij vaak met schoolklassen in de trein, ik heb er zelden last van.

Waar ik laatst wel weer echt woest om kon worden was in een overvolle trein een man aan het gangpad met zijn tas op de raamstoel. Het is een doorgaanse ICE en als je moet staan, dan sta je het hele uur.
Ik wilde vragen of ik daar mocht zitten en accuut deed hij zijn ogen dicht en deed of hij sliep. Ik heb het 3x gevraagd maar hij negeerde het gewoon glashard _-:(
Zulke mensen verdienen een dikke boete.

Daar was ik gewoon gaan zitten hor :') Bips er tussen wurmen of de tas opzij zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-15 09:48 



 
Profiel   

Ik ben te lief.... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-15 10:19 



 
Profiel   

Het topic niet doorgelezen maar heeft iemand ergens een tip voor een kindvrij restaurant in Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 11:56 



 
Profiel   

Alles met een ster komen toch nauwelijks kinderen? Daar zou ik ze iig niet mee naartoe nemen.
Waar in NL zoek je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 13:48 



 
Profiel   

Mensen hebben tegenwoordig áltijd wat te zeuren en te zeiken..

Katten mogen niet meer naar buiten, er moet geen/minder vlees of zuivel meer gegeten worden, kinderen mogen niet mee naar een restaurant. En laten we het dan niet eens over discriminatie/racisme hebben..

Mensen zonder kinderen hebben het meest last van kinderen, katten die naar buiten gaan zijn vooral overlastgevend voor mensen zonder kat, vegetariërs roept het hardst over dat er geen vlees/zuivel meer gegeten moet worden. (Dit geldt overigens natuurlijk niet voor álle mensen zo he.. Voordat er weer mensen op hun teentjes getrapt zijn :+)..

De mentaliteit van nu is echt dramatisch aan het worden en ik ben zelf ook geen heilige hoor. Het valt me de laatste tijd echt op dat er over álles wel wat te zeggen valt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 14:06 



 
Profiel   

sanso schreef
Het topic niet doorgelezen maar heeft iemand ergens een tip voor een kindvrij restaurant in Nederland?

Dat mag niet in nederland,is discriminatie.Maar in de duurdere restaurants lopen er wat minder vlinder en stormpjes rond.

Blijf het bijzonder vinden dat hier mensen blijven reageren die kinderen fantastisch vinden.Je kan toch gewoon langs een topic scrollen of een x er bij zetten dan zie je het topic niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 14:20 



 

_Nancy schreef
Mensen hebben tegenwoordig áltijd wat te zeuren en te zeiken..

Katten mogen niet meer naar buiten, er moet geen/minder vlees of zuivel meer gegeten worden, kinderen mogen niet mee naar een restaurant. En laten we het dan niet eens over discriminatie/racisme hebben..

Mensen zonder kinderen hebben het meest last van kinderen, katten die naar buiten gaan zijn vooral overlastgevend voor mensen zonder kat, vegetariërs roept het hardst over dat er geen vlees/zuivel meer gegeten moet worden. (Dit geldt overigens natuurlijk niet voor álle mensen zo he.. Voordat er weer mensen op hun teentjes getrapt zijn :+)..

De mentaliteit van nu is echt dramatisch aan het worden en ik ben zelf ook geen heilige hoor. Het valt me de laatste tijd echt op dat er over álles wel wat te zeggen valt..


Gaat het? :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 14:23 



 
Profiel   

Relaxed schreef
_Nancy schreef
Mensen hebben tegenwoordig áltijd wat te zeuren en te zeiken..

Katten mogen niet meer naar buiten, er moet geen/minder vlees of zuivel meer gegeten worden, kinderen mogen niet mee naar een restaurant. En laten we het dan niet eens over discriminatie/racisme hebben..

Mensen zonder kinderen hebben het meest last van kinderen, katten die naar buiten gaan zijn vooral overlastgevend voor mensen zonder kat, vegetariërs roept het hardst over dat er geen vlees/zuivel meer gegeten moet worden. (Dit geldt overigens natuurlijk niet voor álle mensen zo he.. Voordat er weer mensen op hun teentjes getrapt zijn :+)..

De mentaliteit van nu is echt dramatisch aan het worden en ik ben zelf ook geen heilige hoor. Het valt me de laatste tijd echt op dat er over álles wel wat te zeggen valt..


Gaat het? :(:)


Ja prima hoor :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 14:38 



 
Profiel   

beatje schreef
Blijf het bijzonder vinden dat hier mensen blijven reageren die kinderen fantastisch vinden.Je kan toch gewoon langs een topic scrollen of een x er bij zetten dan zie je het topic niet.


_O- geniaal.
Het topic is 4 jaar oud, er hebben dus 4 jaar lang geen moeders gereageerd en dan kom jij zeuren over moeders van 4 jaar terug :D
Misschien is TS inmiddels wel moeder O:) (note: dat is dus een grapje)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-19 15:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 42 van de 43 [ 1055 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen