Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:15

Alpha89 schreef:
beelden van de arrestatie:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2483858 ... -jos-brech

(i know, televaag)

Bij dat filmpje dacht ik echt?
Huh, wie is die blonde man.. :P
Blijkbaar is mijn beeldscherm een beetje vaag want de persoon die ik zie die in de auto gezet wordt is blond. :')

Supergoed nieuws!!
Zeker ook voor de familie.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:21

Ik zat ook al te kijken idd :') maar die foto klopt iig wel haha

Anoniem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:24

Er staat ook in de tekst dat Jos aangetroffen werd met een lichtere haarkleur dan op de eerder vrijgegeven foto´s.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:31

ah dan hebben ze dat later pas erbij gezet!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:31

Robijntjah schreef:
Er staat ook in de tekst dat Jos aangetroffen werd met een lichtere haarkleur dan op de eerder vrijgegeven foto´s.

Ik zie het niet.
Op de foto dat hij geboeid zit heeft hij wel zijn donkerdere haarkleur'.

Anoniem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:33

Ik heb het echt gelezen, misschien in de link die me erheen stuurde maar ik weet zeker dat ik het gelezen heb :+

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:41

Robijntjah schreef:
Ik heb het echt gelezen, misschien in de link die me erheen stuurde maar ik weet zeker dat ik het gelezen heb :+

Ach, het blijft toch de televaag! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 11:43

vionnesem schreef:
Wat ik mij wel afvraag, die andere bushcrafters, welke opzoek waren naar hem het afgelopen jaar, wisten dus dat hij opzoek was naar afgelegen Spaanse dorpjes. Waarom is daar toen niet ook gezocht?


- het is mogelijk dat ze dat pas bekend werd aan het einde van hun zoekpogingen
- de lijst met “verlaten Spaanse dorpjes” zou zomaar wel eens heel erg lang kunnen zijn. Bij welk dorpje moet je dan beginnen?

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:01

Wat dat betreft heb ik een enorm respect voor die bushcraft man Dhr. Mees.

Die moet al vrij snel op fee hoogte zijn geweest waarom er naar B. gezocht werd en hij moest zich daarover stil houden. Zoeken naar iemand die een bushcraft vriend was en nu verdachte van een vreselijk misdrijf.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:05

Foto is wel die Jos.B.
Maar filmpje geloof ik niet. Of ze hebben zijn haar langer gemaakt en geverfd tijdens zijn arrestatie.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:15

blokje schreef:
Foto is wel die Jos.B.
Maar filmpje geloof ik niet. Of ze hebben zijn haar langer gemaakt en geverfd tijdens zijn arrestatie.


Want dat kan hij niet zelf hebben gedaan? De man was sinds half februari vermist.

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:20

Amandavd schreef:
blokje schreef:
Foto is wel die Jos.B.
Maar filmpje geloof ik niet. Of ze hebben zijn haar langer gemaakt en geverfd tijdens zijn arrestatie.


Want dat kan hij niet zelf hebben gedaan? De man was sinds half februari vermist.


Die foto is ook bij de arrestatie genomen en daar heeft hij ook nog een hele andere haarkleur en kapsel.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:26

Ik hoorde net op de radio dat ook de man die JB heeft overgedragen aanvankelijk in de boeien is geslagen, omdat de politie niet wist wie wie was en ze eerst geïdentificeerd moeten worden. Dat is later gebeurd en toen is die man vrijgelaten. Dus misschien zien jullie op de foto's die andere man.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:28

Haha ben ik niet de enige die dit denkt.

Wat ik raar vindt is dat op de foto hij wordt aangehouden door een man in zijn gewone kleding en dan wordt hij dus daarna pas overgenomen door de zwaarbewapende guys om in de auto te zetten.
Maar goed, ik weet daar de werkwijze natuurlijk niet.

Op de foto zie ik een man die jos brech is. Op het filmpje zie ik een blonde man, met een soort slag (gel?) in zijn haar, die wat mij betreft niets lijkt op Brech.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:47

Maris_ schreef:
Roosch schreef:
"In de buurt van.."

Lees: 50-60 kilometer van Barcelona.


Ah oké meerdere artikelen gaven die zin aan vandaar mijn vraagtekens ;)

Dat is voor Spaanse begrippen ook wel in de buurt hoor :j Het dorpje is ook in de provincie Barcelona.

Overigens is het niet eens zo'n afgelegen dorp. Ben er zelf nog nooit geweest maar het ligt vlak bij twee grote snelwegen.

Ik ben benieuwd hoe snel ze hem nu naar Nederland kunnen halen. Het valt me overigens ook op dat het hier helemaal niet zo groot op het nieuws komt, dat had ik toch anders verwacht. Maar het belangrijkste is dat ze hem hebben :)

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:04

Op de foto waar hij op zijn buik op de grond ligt, zie je dat zijn haar wat langer geworden is. Niet gek natuurlijk na zoveel maanden.
En van wanneer zijn de foto's die ze lieten zien bij de opsporingsberichten?

De kleur van het haar komt volgens mij voornamelijk door weerkaatsing van het zonlicht icm met de kleur van de zandweg. Denk dat het een vertekend beeld geeft.

Ze zullen de goede wel hebben, want hij had zelfs zijn paspoort bij zich las ik.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:08

Hij zat dus wel behoorlijk dicht bij de mensen. Maar het zal ook wel niet meevallen diep in het bos te leven.

Popstra
Berichten: 13781
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:24

Denk wel dat hij dat echt op dat filmpje is. Zijn overigens geen kinderachtige politiemannen die hem arresteren. Had mooi geweest als hij daar zijn evt straf kon uit gaan zitten. Zit je slechter dan hier.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:39

We hebben hier die video nog eens bekeken maar zelfs mijn vriend (Guardia Civil) twijfelt eraan. Het logo op het shirt klopt niet en in Spanje zal je geen politieagent zien zonder uniform maar mét geweer.
Bovendien is het hier helemaal niet zo droog nu.. :=

Wel een mooi voorbeeld van hoe de media je voor de gek kan houden :D

Popstra, waarom denk je dat de gevangenissen in Spanje slechter zijn dan in Nederland?

kamsel
Berichten: 3411
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:55

Sunnda schreef:
Haha ben ik niet de enige die dit denkt.

Wat ik raar vindt is dat op de foto hij wordt aangehouden door een man in zijn gewone kleding en dan wordt hij dus daarna pas overgenomen door de zwaarbewapende guys om in de auto te zetten.
Maar goed, ik weet daar de werkwijze natuurlijk niet.

Op de foto zie ik een man die jos brech is. Op het filmpje zie ik een blonde man, met een soort slag (gel?) in zijn haar, die wat mij betreft niets lijkt op Brech.


Lindy heeft de opmerking ook al gemaakt, maar als je op de site van de NOS de tekst bij het filmpje leest, dan is het duidelijk.
Brech was samen met de ‘eigenaar’ van de commune waar hij verbleef aan het houthakken.
BEIDE mannen zijn in eerste instantie gearresteerd omdat ze niet wisten wie Jos Brech was.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 15:57

Brech is akkoord gegaan met een versnelde procedure en zal over enkele dagen in Nederland zijn.
Had eigenlijk verwacht dat hij moeilijk zou gaan doen :=

Anoniem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:00

Misschien geeft hij het eens op en begint met praten

Anoniem

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:04

Nederlandse gevangenis is qua welzijn stukken beter dan in het buitenland dus ik begrijp wel dat hij meewerkt

Ik begrijp niet dat hij zich heeft laten pakken op zijn leeftijd met dit toekomst perspectief
Had gedacht dat hij wel de hand aan zichzelf zou leggen

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:08

[***] schreef:
Nederlandse gevangenis is qua welzijn stukken beter dan in het buitenland dus ik begrijp wel dat hij meewerkt

Ik begrijp niet dat hij zich heeft laten pakken op zijn leeftijd met dit toekomst perspectief
Had gedacht dat hij wel de hand aan zichzelf zou leggen



Dat had ik ook gedacht.

Dat hij om uitlevering meewerkt...verbaasd mij niets......... een NL cel en de faciliteiten zijn naar de omstandigheden ontzettend goed. (ja je zit vast...maar voor de rest.........). Van mij zou het allemaal wat minder mogen ...............

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 16:09