Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 17 [ 403 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dienstplicht

 
Profiel   

Iemand die ik regelmatig spreek (familieband) zit in het leger als beroeps. Dus ik weet dat er weinig geld naar de landmacht gaat en dat het Nederlandse leger momenteel best leuk mee doet verhoudingsgewijs. Maar ik blijf gewoon van mening dat als meneer China / Noord-Korea / Rusland / Amerika zegt de groetjes en 3 bier ik heb hier een atoombom en als jij je niet overgeeft dan krijg je die graties op je dak... Dat de landmacht niks te zeggen heeft. Ik denk niet dat het nog van de 21e eeuw is om je land te verdedigen met soldaten in machines uit de tweede wereldoorlog. :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 00:08 



 
Profiel   

@Irkoontje
Wel je zegt het zelf, je bent een wapen, "1 van de meest gevaarlijke" nog wel. Ik neem aan dat je ons moet doodmaken als je verklapt wat precies _O-
Natuurlijk doet het leger meer dan alleen maar geweld gebruiken, maar beweren dat dat niet het hoofddoel is getuigt van een lachwekkende naïviteit.
Tip: kijk eens om je heen als je weer op je werkplek bent, waar is al die uitrusting voor ontworpen...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 00:11 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Iemand die ik regelmatig spreek (familieband) zit in het leger als beroeps. Dus ik weet dat er weinig geld naar de landmacht gaat en dat het Nederlandse leger momenteel best leuk mee doet verhoudingsgewijs. Maar ik blijf gewoon van mening dat als meneer China / Noord-Korea / Rusland / Amerika zegt de groetjes en 3 bier ik heb hier een atoombom en als jij je niet overgeeft dan krijg je die graties op je dak... Dat de landmacht niks te zeggen heeft. Ik denk niet dat het nog van de 21e eeuw is om je land te verdedigen met soldaten in machines uit de tweede wereldoorlog. :o

Inderdaad, eens met dat we niet opkunnen tegen de grote landen. Qua materiaal en mensen sowieso niet. Maar ook defensie gaat met zn tijd mee, dus wat dat betreft, welliswaar op veel kleinere schaal, kunnen we hetzelfde. Atoombommen zijn alleen niet gericht tegen een leger, maar meer tegen een land, dus qua colleteral damage heb je een heel groot probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 00:12 



 
Profiel   

Kuggur schreef
@Irkoontje
Wel je zegt het zelf, je bent een wapen, "1 van de meest gevaarlijke" nog wel. Ik neem aan dat je ons moet doodmaken als je verklapt wat precies _O-
Natuurlijk doet het leger meer dan alleen maar geweld gebruiken, maar beweren dat dat niet het hoofddoel is getuigt van een lachwekkende naïviteit.
Tip: kijk eens om je heen als je weer op je werkplek bent, waar is al die uitrusting voor ontworpen...?

Ik heb nergens gezegd dat IK een wapen ben. Ik ga dat coordineren. Dat valt niet uit te leggen, maar 1 ding is zeker, op uitzending in de functie, never
Uiteraard, echter, kijk eens naar wat er gebeurd, en niet alleen naar wat er kan. Zoveel geweld mogen we niet gebruiken. 1x te vaak je trekker overhalen uit angst/nodig en je hebt een proces aan je broek. Het is niet meer zoals in de wo2, en jij geeft mij het idee dat het nog steeds zo is. En ik ben zeker niet achterlijk, dus je hoeft me ook zeker niet te vertellen wat ik moeten doen _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 00:14 



 
Profiel   

Dienstplicht kost ontzettend veel geld en wat heb je voor je? Een grote groep ongemotiveerde jongeren waar je geld tegenaan smijt. Dit geld kan je beter stoppen in het beroepsleger...

En ongemotiveerde jongeren iets negatiefs, nee. Ik ga bewust niet het leger in, dus ben ik niet gemotiveerd om maanden van mijn ( kort ) leven op te geven aan iets wat mij niet trekt.

Discipline heb ik meer dan genoeg, maar om een fout een paar keer moeten opdrukken? Betaald defensie dan ook de rest van mijn latere leven voor de schade van die paar keer opdrukken? Nee, met die pijn blijf ik dan weer achter.

Ze willen voor de ' zwakkere ' jongeren dan verplicht stellen om voor bejaarden te zorgen of een andere maatschappelijke taak te vervullen. Maar wat leer ik hier efficiënt van?

Bespaar je het geld om het niet opvoeden van ouders te compenseren met dienstplicht en als een oorlog komt hebben we toch niet veel aan die paar miljoen extra Nederlanders die dan meevechten. Investeer in het leger en dan ook cyberleger etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 00:22 



 
Profiel   

Hier ook tegen dienstplicht
Waarom ongemotiveerde jongeren verplichten om t leger in te gaan? En discipline aanbrengen lijkt mij ook gewoon de taak van ouders ipv de overheid die dan geld uit moet geven aan mensen die misschien ongemotiveerd zijn
Ik zou nevernooit t leger ofzo in willen, naast dat t lichamelijk waarschijnlijk te zwaar voor me is lijkt t me ook gewoon helemaal niets

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 00:47 



 
Profiel   

Irkoontje schreef
Kuggur schreef
@Irkoontje
Wel je zegt het zelf, je bent een wapen, "1 van de meest gevaarlijke" nog wel. Ik neem aan dat je ons moet doodmaken als je verklapt wat precies _O-
Natuurlijk doet het leger meer dan alleen maar geweld gebruiken, maar beweren dat dat niet het hoofddoel is getuigt van een lachwekkende naïviteit.
Tip: kijk eens om je heen als je weer op je werkplek bent, waar is al die uitrusting voor ontworpen...?

Ik heb nergens gezegd dat IK een wapen ben. Ik ga dat coordineren. Dat valt niet uit te leggen, maar 1 ding is zeker, op uitzending in de functie, never
Uiteraard, echter, kijk eens naar wat er gebeurd, en niet alleen naar wat er kan. Zoveel geweld mogen we niet gebruiken. 1x te vaak je trekker overhalen uit angst/nodig en je hebt een proces aan je broek. Het is niet meer zoals in de wo2, en jij geeft mij het idee dat het nog steeds zo is. En ik ben zeker niet achterlijk, dus je hoeft me ook zeker niet te vertellen wat ik moeten doen _O- _O-

Je begrijpt echt mijn punt niet hé?
Haha dit is echt een flashback, jullie beroeps zijn niet veel verandert in dertig jaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 00:55 



 
Profiel   

tamary schreef
Het leger is er om de burgers van dat land te beschermen bij rampen/invasie. Niet om de bedrijfsrisico's van politieke ministersvriendjes af te dekken. Beroeps of dienstplichtig is daarvoor niet relevant, geen van beide hebben daar iets te zoeken, Syrie was (is) geen bedreiging voor Nederlands grondgebied/burgers.

Dienstplicht heeft zeker zijn voordelen, maar door de huidige manier waarop het leger (mis)bruikt wordt, ben ik er tegen.


Dit in combinatie met de discussie van Irkoontje met Kuggur...

Geeft wel zo een beetje aan dat het me zover ik kan oordelen absoluut niet enthousiast maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 02:46 



 
Profiel   

Ongemotiveerde collega's, nee dankje! Spendeer liever het geld in de beroepsmilitairen, zodat we onze functies kunnen uitvoeren met degelijk materiaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 03:35 



 
Profiel   

Ik ben voor de dienstplicht. Maar dan wel voor mannen en vrouwen. Denk dat het goed is dat jongeren een bepaalde basis kennis opdoen. O.a leren om te reanimeren, ehbo, structuur en regelmaat. Leren om in stressvolle situaties zoals bv een terroristische aanslag te handelen en te blijven functioneren. En boven alles te leren dat de wereld niet altijd om jou draait. Dat je soms gewoon moet doen wat je moet doen. Dat je leert om in een nieuwe omgeving nieuwe vrienden te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 06:40 



 
Profiel   

StonedRomy schreef
Ze willen voor de ' zwakkere ' jongeren dan verplicht stellen om voor bejaarden te zorgen of een andere maatschappelijke taak te vervullen. Maar wat leer ik hier efficiënt van?
.


Dat de wereld niet alleen om jou draait. En dat je misschien wel waardevol voor deze maatschappij kunt zijn. Want een houding van ik ben niet gemotiveerd en ik kan niks en ik wil het eigenlijk ook niet is nou niet een waar je mee vooruit komt in het leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 06:48 



 
Profiel   

Tegen, ik snap het nut niet zo, ik ben een mens met m'n eigen toekomst, dat gaan andere mede"mensen" niet voor mij beslissen, juist omdat dat al zoveel gebeurd in de maatschappij, hoeft het niet nog meer te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 07:08 



 
Profiel   

En dat helpen en zorgen voor anderen zit nou eenmaal in onze asosiale cultuur, daar valt niks meer aan te doen. In bv, Japan helpt iedereen elkaar, maar daar is het ook de cultuur, in NL is dat niet zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 07:10 



 
Profiel   

Carol_Beer schreef
En dat helpen en zorgen voor anderen zit nou eenmaal in onze asosiale cultuur, daar valt niks meer aan te doen. In bv, Japan helpt iedereen elkaar, maar daar is het ook de cultuur, in NL is dat niet zo.

Cultuur heeft ook te maken met opvoeding. In Japan wordt dat heel strikt van ouder op kind overgebracht, in Nederland vinden de ouders dat niet zo interessant. En daardoor ontstaat bij ons juist die asociale cultuur.
En daarom ben ik voor. De dienstplicht kan een gat dichten dat door ouders wordt veroorzaakt. Zonder de (sociale) dienstplicht zakt onze maatschappij steeds verder af. Met die dienstplicht kunnen we een socialere cultuur creëren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 07:28 



 
Profiel   

Carol_Beer schreef
Tegen, ik snap het nut niet zo, ik ben een mens met m'n eigen toekomst, dat gaan andere mede"mensen" niet voor mij beslissen, juist omdat dat al zoveel gebeurd in de maatschappij, hoeft het niet nog meer te worden.


Maar als jij je eigen mening en vrijheid wil behouden voor je , zelf besloten toekomst, zal er toch iemand moeten zijn die die vrijheid kan waarborgen. Nu klinkt het als wel de lusten en niet de lasten. Of vind je dat je daar zelf niks aan hoeft bij te dragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 07:58 



 
Profiel   

Hoezo zou van half jaar/jaar dienstplicht jr toekomstplannrn in de war geschopt worden? Kijk hoe jong je nu al, vooral vmbo/mbo, keuze moeten maken en klaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 08:06 



 
Profiel   

Jennyj01 schreef
StonedRomy schreef
Ze willen voor de ' zwakkere ' jongeren dan verplicht stellen om voor bejaarden te zorgen of een andere maatschappelijke taak te vervullen. Maar wat leer ik hier efficiënt van?
.


Dat de wereld niet alleen om jou draait. En dat je misschien wel waardevol voor deze maatschappij kunt zijn. Want een houding van ik ben niet gemotiveerd en ik kan niks en ik wil het eigenlijk ook niet is nou niet een waar je mee vooruit komt in het leven.


Oh ik weet hoe ik waardevol voor deze maatschappij kan zijn en dat wordt niet bevestigd doordat ik koffie mag rondbrengen in een bejaardentehuis. Ik ben heel gemotiveerd en ik wil heel veel. Ik kan niet alles nee, maar ik zeg nergens dat ik niks kan.

Maar in de normale dienstplicht krijg je nog een rijbewijs etc, ik krijg straks een certificaat koffie zetten. Kom ik nou niet bepaald verder mee in deze maatschappij en zal alleen maar nadelig voor mijn cv werken.

Ik zie hier de vergelijking tussen Japan en Nederland. In mijn ogen moeten we niet de kant op van Japan. Als je daar een ' last ' bent voor de maatschappij moet je je diep schamen en je opsluiten in je huis, wachten tot je doodgaat. En dan vergeet iedereen je. Heeft niets te maken met elkaar helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 08:29 



 
Profiel   

lonniejj schreef
Ongemotiveerde collega's, nee dankje! Spendeer liever het geld in de beroepsmilitairen, zodat we onze functies kunnen uitvoeren met degelijk materiaal :D


Dit idd. Zorg eerst maar dat alles voor de beroeps weer op orde is, dat ze stoppen met beeindigen van contracten in de middenkaders (nog nasleep van de bezuinigingen), dat het materieel weer in orde is, dat die eeuwige nullijn op het salaris nu eens afgelopen is en dat de pensioenen weer op een normale manier ingevuld worden. Praten we daarna verder.

Overigens, wat ik naïef vind, is dat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die denken dat je zonder (de dreiging van) geweld de wereld in het gareel houdt. Wat een illusie... Waar ik het wel mee eens ben is dat de krijgsmacht te vaak functioneert (of juist niet mag functioneren) in een of andere politieke strategie, en dat de politiek beter zou moeten luisteren naar wat de krijgsmacht aangeeft. Maar ik dwaal wel erg off-topic nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 08:31 



 
Profiel   

Mijn kinderen hoeven geen kanonsvoer te worden voor andermans politieke/macht/fimanciële behoeftes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 08:56 



 
Profiel   

lonniejj schreef
Ongemotiveerde collega's, nee dankje! Spendeer liever het geld in de beroepsmilitairen, zodat we onze functies kunnen uitvoeren met degelijk materiaal :D

Pinda pinda, beng beng of boem roepen tijden een training is toch heel realistisch _O- "jij bent af!"

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 09:21 



 
Profiel   

Ik ben niet voor dienstplicht.
Wel om criminele hang jongeren naar een kostschool met uniform en strenge gedragsregels te sturen op kosten van de ouders.
Als de ouders niet willen opvoeden dan de staat maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 09:28 



 
Profiel   

Citaat
Het leger is er om de burgers van dat land te beschermen bij rampen/invasie. Niet om de bedrijfsrisico's van politieke ministersvriendjes af te dekken. Beroeps of dienstplichtig is daarvoor niet relevant, geen van beide hebben daar iets te zoeken, Syrie was (is) geen bedreiging voor Nederlands grondgebied/burgers.

Dienstplicht heeft zeker zijn voordelen, maar door de huidige manier waarop het leger (mis)bruikt wordt, ben ik er tegen.


Misbruik...?

We leven in 2017. Een en twintigste eeuw.

Eind 18e eeuw werd de luchtballon uitgevonden - en al snel werd de nieuwe vinding ook militair "ingeschat".

Een internationale groep ballonvaarders heeft toen een vredesbeweging opgericht onder het motto 'dat de grenzen (meaning rivieren en gebergtes als schier onoverkomelijke barrières) niet meer bestaan en de mensheid maar beter haar geschillen op een rationele wijze kan oplossen'.

Nu, die grenzen bestaan vandaag de dag nog veel minder.

En dus is een conflict ""aan de andere kant van de wereld"" iets wat ons aangaat. Punt, uit.

Dus dat er soldaten, boten of hoe het maar uitkomt van ons naartoe gaan heeft nul, nada niente met misbruik van doen.
Laat staan aantijgingen als vriendjespolitiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 09:37 



 
Profiel   

Neon schreef
Mijn kinderen hoeven geen kanonsvoer te worden voor andermans politieke/macht/fimanciële behoeftes...


Idd, daarbij weet ik zeker dat je de slecht opgevoede jeugd niet kunt heropvoeden met dienstplicht. Je zal ze eerder nog tools mee geven, om ze te helpen met hun criminele pad.
Het is dus geen oplossing.
Liever meer geld voor gemotiveerde militairen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 09:54 



 

Ik ben economisch gezien tegen. Er is naar mijn idee al veel te weinig geld voor de beroeps.
Ethisch gezien... Ik denk dat het voor sommige personen wel heel goed is om een jaartje in dienstplicht te gaan. Militairen laten namelijk niet over zich heen lopen. Stukje discipline voor de dienstplichters.

Gezien ik het landsbelang zwaarder vind wegen dan die enkele jongeren, ben ik tegen de dienstplicht.


bruintje123 schreef
Ik ben niet voor dienstplicht.
Wel om criminele hang jongeren naar een kostschool met uniform en strenge gedragsregels te sturen op kosten van de ouders.
Als de ouders niet willen opvoeden dan de staat maar.

Deels mee eens. :)
Alleen 'op kosten van de ouders' is een punt, want waar komt het geld vandaan als de criminele hangjongere uit een familie komt waar erg weinig geld is?
Sommige ouders zijn al gestraft als ze weten dat hun zoon of dochter criminele activiteiten uitvoert, andere ouders maakt het niets uit.

Waar trek je een streep? Moeten de ouders uit een laag milieu waarvan hun kind criminele actieviteiten uitvoert, wat de ouders verachten, ook maar betalen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 10:38 



 
Profiel   

Ja.
Het is of je kroost maar eens meer discipline bijbrengen ipv op straat laten zwerven wat in veel gezinnen maar heel normaal is. Juist bij die lagere milieus.
Ik denk als het geld gaat kosten er ineens veel meer kan vanuit die gezinnen. Nu zijn er toch geen consequenties.
En loonbeslag op uitkering of loon is dan een mooie stok achter de deur.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 10:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 17 [ 403 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen