Jonge kinderen betrokken bij seksspelletjes basisschool

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:06

Lieshorses schreef:
Ik dat vind elkaars geslachtsdelen in de mond nemen écht heeeel veel verder gaat dan doktertje spelen...

Daarom zeg ik ook, afwachten en niet allerlei beweringen voor waar aan nemen.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:20

Suzanne F. schreef:
Pfff dat gaat veel te ver en daar snap ik echt niets van. 2 kinderen schijnen de aanstichters te zijn die dreigden met geweld en vastbinden als ze het niet deden. Deze kinderen moeten echt psychisch even nagekeken worden hoor. Die hebben waarschijnlijk thuis teveel gezien van zenders waar geen kinderslot op stond.

Eerst maar eens afwachten wat precies waar is hoor..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Jonge kinderen betrokken bij seksspelletjes basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:21

Ik las ergens dat ze op het schoolplein vast gebonden werden en dan betast/gelikt of wat ook.
Nu wil ik veel geloven, maar dat dus echt niet.
Dat valt toch gegarandeerd op?

Iris82

Berichten: 39855
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Jonge kinderen betrokken bij seksspelletjes basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:34

Dat kan ik me niet voorstellen. Het enige wat ik er over gelezen heb is dat het op de wc plaatsvond. Bij ons gaan de kinderen apart naar de wc. Ze kunnen dan wel kindjes van een andere klas tegenkomen natuurlijk, maar niet dat ze samen met een klasgenootje gaan feesten op de wc.

Ik heb er eentje van bijna 6. Dan sta je wel stil bij dit soort berichten.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:37

Iris82 schreef:
Dat kan ik me niet voorstellen. Het enige wat ik er over gelezen heb is dat het op de wc plaatsvond. Bij ons gaan de kinderen apart naar de wc. Ze kunnen dan wel kindjes van een andere klas tegenkomen natuurlijk, maar niet dat ze samen met een klasgenootje gaan feesten op de wc.

Ik heb er eentje van bijna 6. Dan sta je wel stil bij dit soort berichten.

Omroepbrabant
Citaat:
Als kinderen niet wilden werden ze geslagen'
"De kinderen raken elkaar aan op plekken waar het eigenlijk niet mag. Piemeltjes die in de mondjes gaan, vagina's die worden gelikt", somt moeder Roycheline van Thijs op. "Ik weet dat zeven kinderen dat zelf thuis verteld hebben."

Er gaan geruchten dat niet alle kinderen uit vrije wil meededen. Volgens Roycheline van Thijs zou het gaan om twee kinderen die er soms andere kinderen bijhaalden. "Als die niet deden wat werd gezegd dan werden ze in hun buik geschopt en geslagen of vastgebonden met een springtouw," zegt de verontwaardigde moeder. "En dat allemaal op het schoolplein!".


Ik denk dat er hier een drama queen aan het woord is.
En OB de telegraaf van Brabant dus dat geeft we smeuïge berichten.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 15:45

Ik had ook kinderen op het schoolplein in mijn stage die moord en brand speelden en schreeuwden en afschuwelijk met de andere toffe kids meepraatten... Als dat allemaal voor waar aangenomen wordt door ouders snap ik de heisa.

Eerst maar eens de andere kant van het verhaal horen en een gedegen (ortho)pedagoog/kinderpsych die uitgevraagd heeft bij de kids wat er daadwerkelijk is gebeurd.

Esplendido
Berichten: 3135
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Jonge kinderen betrokken bij seksspelletjes basisschool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:29

Als het allemaal echt waar is wat hier is gebeurd vind ik het onvoorstelbaar dat de school niet eerder adequaat heeft ingegrepen.
Onschuldig 'doktertje spelen' hoort er bij op die leeftijd. Maar als alles waar is wat er geschreven is, gaan diverse handelingen die beschreven zijn ver over de grenzen van onschuldig doktertje spelen heen. Ik denk ook dat het belangrijk is om te onderzoeken waar dit gedrag vandaan komt en wat er moet gebeuren om de betrokken kindjes te helpen.

Ik kan me voorstellen dat ouders de publiciteit gaan zoeken wanneer school te laks blijft in het aanpakken van een dergelijk probleem. School moet een veilige plek zijn voor kinderen en dat lijkt deze school op dit moment niet te zijn. Als ouders zich niet gehoord voelen in hun zorgen is de stap naar de media natuurlijk makkelijk gezet.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 16:55

Ik vind ook dat er nogal snel conclusies worden getrokken en kijk er eerder van op dat mensen 'doktertje spelen' walgelijk vinden... dat is echt heel normaal voor kinderen op die leeftijd. Ja, bepaalde dingen in dat artikel gaan verder dan dat en zijn niet normaal, maar hoeveel daar van waar is is ook maar de vraag. Het kan overdreven zijn in de media of misschien zijn er wel onduidelijkheden in de communicatie tussen de kinderen en de ouders. Dat deed me denken aan dit filmpje:



(Oeps :D )


Als het wél allemaal waar is dan hoop ik dat er wat aan gedaan wordt want mishandelingen etc. zijn natuurlijk echt niet oké :n