Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:02

HorseTopShop schreef:
Ik keur het niet goed, maar hier in de buurt zijn ze letterlijk weggepest.

Mijn buurmeisje van een paar deuren verder (inmiddels buurvrouw) staat al 8 jaar ingeschreven voor een huurhuis. Er is nog niks voor haar.
Ondertussen stoppen ze 4 mannelijke asielzoekers (waar al die vrouwen zijn snap ik ook niet) in een huis hier in de buurt en krijgen het huis + inboedel gratis. Ze spreken geen woord Nederlands en gebrekkig Engels.

Dan vraag ik mij af: Wat gebeurd hier????



Die vrouwen die komen later, als de mannen hun verblijfsvergunning hebben. Herenigingsrecht ;) met (vele toekomstige) kinderen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:02

HorseTopShop schreef:
Hierom. Deze mensen hebben hun hele leven keihard gewerkt en hebben niks meer. En ze krijgen ook helemaal niks.

Goof schreef:
Asielzoekers en statushouders hebben het absoluut niet beter dan 'wij'. Ik ben benieuwd waarom jij vindt dat dat juist wel een feit is?


HorseTopShop schreef:
Ik ben in gedachten bij mijn oude buren die beide hun baan kwijt zijn geraakt, huis in de executie verkoop. Ze zitten nu met zijn zessen (4 kinderen) in de dakloze opvang in een kamertje van 5 bij 6. Hun stokoude honden hebben ze weg moeten doen, want die mag je daar niet houden.

Ze houden het al 4 jaar vol en met een beetje geluk kunnen ze over 3 jaar in een huurhuisje.

Dit waren altijd succesvolle mensen en zitten nu aan de grond. Heel erg sneu. Ik had graag gezien dat ze hun aan een huis hadden geholpen.

CharleyT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:05

HorseTopShop schreef:
Ik ben in gedachten bij mijn oude buren die beide hun baan kwijt zijn geraakt, huis in de executie verkoop. Ze zitten nu met zijn zessen (4 kinderen) in de dakloze opvang in een kamertje van 5 bij 6. Hun stokoude honden hebben ze weg moeten doen, want die mag je daar niet houden.

Ze houden het al 4 jaar vol en met een beetje geluk kunnen ze over 3 jaar in een huurhuisje.

Dit waren altijd succesvolle mensen en zitten nu aan de grond. Heel erg sneu. Ik had graag gezien dat ze hun aan een huis hadden geholpen.


Klinkt heel verdrietig, maar al 4 jaar zonder nieuw werk alletwee? Economie gaat beter, werkeloosheid daalt, hoe succesvol waren ze dan wel ? Executieverkoop huis, geen spaarpotje gemaakt? boven hun stand geleefd?
Zomaar wat vragen die op komen bij zo'n verhaal.

Booooo
Berichten: 6525
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:06

Precies... Echt zo onzin dat je geen werk kunt vinden. Er is ALTIJD werk, misschien niet iets wat je leuk vind. Jammer dan..

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:08

CharleyT schreef:
HorseTopShop schreef:
Ik ben in gedachten bij mijn oude buren die beide hun baan kwijt zijn geraakt, huis in de executie verkoop. Ze zitten nu met zijn zessen (4 kinderen) in de dakloze opvang in een kamertje van 5 bij 6. Hun stokoude honden hebben ze weg moeten doen, want die mag je daar niet houden.

Ze houden het al 4 jaar vol en met een beetje geluk kunnen ze over 3 jaar in een huurhuisje.

Dit waren altijd succesvolle mensen en zitten nu aan de grond. Heel erg sneu. Ik had graag gezien dat ze hun aan een huis hadden geholpen.


Klinkt heel verdrietig, maar al 4 jaar zonder nieuw werk alletwee? Economie gaat beter, werkeloosheid daalt, hoe succesvol waren ze dan wel ? Executieverkoop huis, geen spaarpotje gemaakt? boven hun stand geleefd?
Zomaar wat vragen die op komen bij zo'n verhaal.


Ze hebben inmiddels beide nieuw werk. Maar eerst de schulden aflossen. Hoe heet dat als als wat er aan geld binnenkomt, beheert wordt en naar de schuldeisers gaat? Dat hebben zij.

Zer zijn beide hun baan kwijt geraakt in de crisis en konden toen geen nieuwe baan vinden. Spaargeld raakte op en ze kwamen in de schulden.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 21-11-17 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:09

Er wordt altijd gekeken/gewezen naar de minima..., echter, kijk nu eens niet naar wat die niet krijgen, maar naar wat ze wel krijgen....
-een bijstandsuitkering
-zorgtoeslag
-huurtoeslag
-kinderbijslag
-etc...

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-17 13:10

Interessant dat we nu enigszins blijven steken op vluchtelingen.. Maar wat van de btw dan? Of de misgelopen belasting door een foutje van belastingsdients van een buitenlands bedrijf waar dan maar "laat maar" tegen wordt gezegd..

@ladymadonna; idd. En dat zonder dat zij belasting betalen.
Ik denk dat mensen daar tegen aanlopen. De mensen die wel belasting betalen .. Maar het niet of minimal krijgen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:13

Die zaken krijgen ze wel allemaal hoor ;) statushouders in ieder geval wel.
En ze brengen geen cent in de belastinglade waar dat allemaal uit betaald wordt.

Ik ben heel blij dat Wilders zich inzet tegen het afschaffen van Wet Hillen
Eerst iedereen aanmoedigen om zoveel mogelijk af te lossen op je hypotheek en vervolgens straffen om dat te doen
Laatst bijgewerkt door Keet op 21-11-17 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:14

Nagini, ik heb het hier niet over vluchtelingen of asielzoekers (dat ik wat anders namelijk ook nog) maar over de gewone Nederlander.
Ik heb eens uitgerekend dat een alleenstaande Nederlandse moeder in de bijstand incl toeslagen zo'n 1500€ Pm krijgt...
Moet ik aardig wat nageltjes voor zetten hoor :j

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:14

Keet schreef:
HorseTopShop schreef:
Ik keur het niet goed, maar hier in de buurt zijn ze letterlijk weggepest.

Mijn buurmeisje van een paar deuren verder (inmiddels buurvrouw) staat al 8 jaar ingeschreven voor een huurhuis. Er is nog niks voor haar.
Ondertussen stoppen ze 4 mannelijke asielzoekers (waar al die vrouwen zijn snap ik ook niet) in een huis hier in de buurt en krijgen het huis + inboedel gratis. Ze spreken geen woord Nederlands en gebrekkig Engels.

Dan vraag ik mij af: Wat gebeurd hier????



Die vrouwen die komen later, als de mannen hun verblijfsvergunning hebben. Herenigingsrecht ;) met (vele toekomstige) kinderen.


Maar dan is het toch veel logischer om de vrouwen en kinderen hierheen te laten komen als het daar zo gevaarlijk is? En als ze de status hebben kunnen die mannen hierheen komen.
Of denk ik nou heel krom? :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:19


HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:20

Thx LadyMadonna :)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:21

Gelezen LadyMadonna. Is een oud stuk uit 2015. Inmiddels worden ze toch legaal, op een veilige manier hierheen gehaald?

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:24

HorseTopShop schreef:
Keet schreef:


Die vrouwen die komen later, als de mannen hun verblijfsvergunning hebben. Herenigingsrecht ;) met (vele toekomstige) kinderen.


Maar dan is het toch veel logischer om de vrouwen en kinderen hierheen te laten komen als het daar zo gevaarlijk is? En als ze de status hebben kunnen die mannen hierheen komen.
Of denk ik nou heel krom? :+


Durf jij jouw kinderen in zo'n bootje te zetten?
Een paar dagen geleden sprak ik een meisje, die in 2 jaar perfect Nederlands geeft leren spreken, waarvan de moeder per bootje was gegaan en die later haar kinderen over had laten komen.
Het kromme is dat vluchtelingen gewoon het recht hebben om per vliegtuig de eerste overtocht te maken, maar maatschappijen durven dat niet aan omdat zij de kosten voor terugkeer moeten dragen als de vluchtelingen niet mag blijven.

@HorseTopShop: Verschillende landen, waaronder Frankrijk en Italië, selecteren in bijvoorbeeld vluchtelingenkampen en zorgen dan voor een veilige manier van vervoer. Nederland doet dit nog niet voor zover ik weet.
Laatst bijgewerkt door Astorga op 21-11-17 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:24

Er gaan er nog veel massaal 6 weken op vakantie naar hun onveilige land...meer hoef ik dan niet te zeggen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:25

Oh wow,...via dividendbelasting, discriminatie toch weer uitkomen op vluchtelingenproblematiek. Ik moet het Wilders nageven....das knap gedraaid....

Ik ben heel erg tegen het afschaffen van de dividendbelasting maar laten we deze twee onderwerpen gescheiden houden. Het is namelijk niet zo dat als er geen vluchtelingen meer zouden opnemen de gemiddelde Nederlander ook maar iets kan met de dividendbelasting. En het is nou ook niet zo dat Wilders de dividend belasting niet zou afschaffen....hij is voor iedere rechts idee....dus daar heeft Jan Modaal helemaal niets aan.

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:25

HorseTopShop schreef:
Gelezen LadyMadonna. Is een oud stuk uit 2015. Inmiddels worden ze toch legaal, op een veilige manier hierheen gehaald?

Nee ze moeten nogsteeds een gevaarlijke oversteek maken.
Ik ben het wel eens met Wilders. En daarnaast: ik ben nu al meerdere keren nageroepen door vluchtelingen (in hun eigen taal natuurlijk) en ze staan zelfs hier in het centrum te bedelen en zijn agressief. Sommige vluchtelingen lopen in de nieuwste merkkleding met dure telefoons. Geeft geen goede indruk, wat ik heel erg vindt voor de échte vluchtelingen want die gun ik van harte een veilige plek.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:28

Alleen onder bepaalde voorwaarden (denk aan ernstig ziek, gehandicapt, of bijv. vanwege hun geaardheid). In 2016 waren dit er 695.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:28

xSCWx schreef:
HorseTopShop schreef:
Gelezen LadyMadonna. Is een oud stuk uit 2015. Inmiddels worden ze toch legaal, op een veilige manier hierheen gehaald?

Nee ze moeten nogsteeds een gevaarlijke oversteek maken.
Ik ben het wel eens met Wilders. Ik ben nu al meerdere keren nageroepen door vluchtelingen (in hun eigen taal natuurlijk) en ze staan zelfs hier in het centrum te bedelen en zijn agressief. Sommige vluchtelingen lopen in de nieuwste merkkleding met dure telefoons. Geeft geen goede indruk, wat ik heel erg vindt voor de échte vluchtelingen want die gun ik van harte een veilige plek.


Oke, ik dacht dat het inmiddels allemaal goed geregeld was en ze gewoon op een veilige manier hierheen gehaald werden.

Wat bruintje123 zegt is idd ook een punt.
Waar betalen ze dat van dan? En als die reis wel veilig kan, waarom kunnen die vrouwen en kinderen dan niet veilig hierheen komen?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:30

Nee waarom kunnen ze daar dan niet zelf veilig blijven als vakantie geen probleem is.
Zo gevaarlijk is het dan niet hoor.

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:33

Omdat de reis helemaal niet zo veilig is. Het wordt per boot gedaan, deze zinken nog weleens of mensen worden vertrapt want er zitten standaard teveel mensen in 1 boot (want: meer geld voor de handelaar). Zodra hier 1 gezinslid wordt goedgekeurd kunnen ze hun familie laten overkomen (veilig via vliegtuig).
Maar inderdaad de mensen die terug naar hun land gaan voor vakantie moeten wat mij betreft gelijk hun status inleveren. Staat me iets van bij dat ik daar laatst iets over heb gelezen dat ze daar mee bezig zijn.
Edit: https://www.telegraaf.nl/nieuws/18208/v ... -aangepakt

PlantsTho
Berichten: 817
Geregistreerd: 30-09-15

Re: Wilders wil aangifte doen tegen Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:36

Hahaha, neemt iemand hier clowntje Wilders nog serieus? Die man wordt toch steeds meer een karikatuur van zichzelf _O-

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:37

Ik krijg het idee dat mensen denkrn dat de vlucht zelf een leuke roadtrip is. Het tegendeel is waar, de reis is bijzonder gevaarlijk.
Ik spreek mensen van zowel Eritrea en Syrie ( de 2 grootste groepen momenteel) en als ik hun vluchtverhaal hoor springen de tranen in mijn ogen. De meesten komen getraumatiseerd aan.
Dat is meteen het antwoord op waarom er alleeb mannen of vrouwen komen en niet hele gezinnen. De vlucht kost zeer veel geld (je hebt mensensmokkelaars nodig om grenzen te passeren) rn is bijzonder onveilig. Als 1 persoon veilig in een land is aangekomen mag hij gezinshereniging aanvragem (slechts in enkele wrken tijd, doe je het niet meteen mag je het later nooit meer doen en komt je gezin nooit meer). Als een gezin over mag kimen duurt het vaak nog wel tot 2 jaar, maar deze personen worden wel legaal en veilig binnen gehaald

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:39

Nu begrijp ik het Goof. Dat maakt het een stuk duidelijker.
Wel jammer dat je weer mijn bericht negeert. Ik ga nu naar mijn werk voordat ik straks ook mijn handjes op moet gaan houden :+

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 13:40

Bruintje, wat ik erover lees is dat een aantal terug gaat om achtergebleven familie te proberen te ondersteunen, niet bepaald vakantie zoals wij dat zien. Maar kan er nog niet veel over vinden, dus ik ga even verder speuren.

Overigens zitten er zéker rotte appels tussen, zoals in elke bevolkingsgroep, maar ik weiger nog steeds pertinent om een complete groep af te schrijven omdat een groep van die groep het verkloot...