Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:06

Sorry hoor Hiraeth, maar dit gaat gewoon te ver. waarom tegenwoordig overal een probleem van maken?

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:08

Ik word hier zo ontzettend moe van. Wanneer is het eens een keer afgelopen dat gezeik over huidskleur.
Een mens is een mens, als ik iemand met getinte (ja pas op wat je zegt) huidskleur met klompen carnaval zie vieren en dus een stereotype Nederlander laat zien dan is dat toch ook niet racistisch?

Mensen wat een gezeur zeg.
Van mij mogen ze een Afrikaanse dans doen compleet met alles erop en eraan. En als ik ooit in Afrika kom en daar negers witgeschminkt de polonaise zie doen dan zie ik dat dus echt niet als discriminatie hoor.

Zou al deze heisa zijn omdat we nu social media hebben ofzo?
Get a life people!
Er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:08

Er wordt niet overal een probleem van gemaakt: Problemen die diep in onze maatschappij zitten worden enkel aangestipt. Kenbaar gemaakt. Er is nu een platform voor. Dat jij er niks van af weet of het zelf nooit als probleem heb ervaren, betekend niet dat het er niet is.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:08

Omdat het blijkbaar een gevoelige kwestie is bij sommige bevolkingsgroepen die compleet weg wordt gewuifd door een dominante bevolkingsgroep als 'aanstellerij'? Waarom moeten wij zo eigenwijs zijn en kunnen we niet op z'n minst een dialoog aan gaan? Of hoort het bij onze cultuur om ons te gedragen als conservatieve lompe boeren die liever mensen kwetsen dan een probleem bespreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:12

Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om een ander kostuum te kiezen, beste bokkers? "Het lijstje wordt steeds korter"... Je kan het ook zien als het feit dat het vermogen tot aanstellen van al die Nederlanders die het om de een of andere reden belangrijk vinden om hun gezicht keer op keer zwart te verven, steeds groter wordt. Mooiste is nog dat diezelfde groep Nederlanders van verschillende feestdagen waaronder de ramadan roept dat ze in Nederland niet moeten worden gehouden omdat het niet in "onze maatschappij past", maar je dan lekker verkleden als imboorling? Dat moet gewoon kunnen! En wie het daar niet mee eens is moet vooral lekker z'n bek dicht houden. :Y)

Wij verwende Nederlanders moeten eindelijk eens onder ogen gaan zien dat het niet onschuldig is om een andere cultuur te kapen. Wij Nederlanders zien niet in dat dat met onze geschiedenis (ik noem maar even wat op: slavernij, uitbuiting, bezetting..) gewoon niet kan. Kennelijk leren we er niet genoeg over op school? Daar zijn andere volkeren weer de dupe van; er is niets onschuldigs aan het jezelf voordoen als iemand van een volk wat je eigen volk eeuwenlang heeft onderdrukt, en wat nog steeds (ja lieve jongens en meisjes: nog stééds) gebeurt. Dat is niet iets om trots op te zijn, maar kennelijk zijn wij de enigen die dat niet in de gaten hebben. Kennelijk zijn wij de enigen die onze geschiedenis vergeten zijn, terwijl wij die juist het best zouden moeten kennen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:19

Hiraeth schreef:
Omdat het blijkbaar een gevoelige kwestie is bij sommige bevolkingsgroepen die compleet weg wordt gewuifd door een dominante bevolkingsgroep als 'aanstellerij'? Waarom moeten wij zo eigenwijs zijn en kunnen we niet op z'n minst een dialoog aan gaan? Of hoort het bij onze cultuur om ons te gedragen als conservatieve lompe boeren die liever mensen kwetsen dan een probleem bespreken?



Vind dit eigenlijk wel een beetje discriminatie naar de boeren hoor :(:)

Ik ken zo ook wel een aantal tradities waar ik niet achter sta, maar die zijn er ook nog steeds ondanks die toch wel iets erger zijn als onze verkleed partijen. Sorry maar ik vind het allemaal veel te ver gaan, en ik ga daar ook absoluut niet in mee, ik ben trouwens een brabander maar ben geen die hard carnaval vierder ook al heb ik die periode wel gehad.

Het leven is veel te mooi om overal over te zeiken, waarom is het zo moeilijk om de mooie dingen er van in te zien.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:22

Resistance schreef:
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om een ander kostuum te kiezen, beste bokkers? "Het lijstje wordt steeds korter"... Je kan het ook zien als het feit dat het vermogen tot aanstellen van al die Nederlanders die het om de een of andere reden belangrijk vinden om hun gezicht keer op keer zwart te verven, steeds groter wordt. Mooiste is nog dat diezelfde groep Nederlanders van verschillende feestdagen waaronder de ramadan roept dat ze in Nederland niet moeten worden gehouden omdat het niet in "onze maatschappij past", maar je dan lekker verkleden als imboorling? Dat moet gewoon kunnen! En wie het daar niet mee eens is moet vooral lekker z'n bek dicht houden. :Y)

Wij verwende Nederlanders moeten eindelijk eens onder ogen gaan zien dat het niet onschuldig is om een andere cultuur te kapen. Wij Nederlanders zien niet in dat dat met onze geschiedenis (ik noem maar even wat op: slavernij, uitbuiting, bezetting..) gewoon niet kan. Kennelijk leren we er niet genoeg over op school? Daar zijn andere volkeren weer de dupe van; er is niets onschuldigs aan het jezelf voordoen als iemand van een volk wat je eigen volk eeuwenlang heeft onderdrukt, en wat nog steeds (ja lieve jongens en meisjes: nog stééds) gebeurt. Dat is niet iets om trots op te zijn, maar kennelijk zijn wij de enigen die dat niet in de gaten hebben. Kennelijk zijn wij de enigen die onze geschiedenis vergeten zijn, terwijl wij die juist het best zouden moeten kennen.

Een cultuur te kapen.

:')

Lieve jongens en meisjes...zegt die rasistische sinterklaas dat niet altijd.

Sommige mensen zouden imo gewoon wat meer genieten van het leven in het tolerante Nederland!
Nederland is een van de toleranste landen ter wereld.
En dat eeuwige gejank over onze bezetting. Alsof Afrika's verleden vrij is van slavenhandel in (blanke) slaven.
Heb ik nu ook een trauma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:28

gekvanfleur schreef:
Resistance schreef:
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om een ander kostuum te kiezen, beste bokkers? "Het lijstje wordt steeds korter"... Je kan het ook zien als het feit dat het vermogen tot aanstellen van al die Nederlanders die het om de een of andere reden belangrijk vinden om hun gezicht keer op keer zwart te verven, steeds groter wordt. Mooiste is nog dat diezelfde groep Nederlanders van verschillende feestdagen waaronder de ramadan roept dat ze in Nederland niet moeten worden gehouden omdat het niet in "onze maatschappij past", maar je dan lekker verkleden als imboorling? Dat moet gewoon kunnen! En wie het daar niet mee eens is moet vooral lekker z'n bek dicht houden. :Y)

Wij verwende Nederlanders moeten eindelijk eens onder ogen gaan zien dat het niet onschuldig is om een andere cultuur te kapen. Wij Nederlanders zien niet in dat dat met onze geschiedenis (ik noem maar even wat op: slavernij, uitbuiting, bezetting..) gewoon niet kan. Kennelijk leren we er niet genoeg over op school? Daar zijn andere volkeren weer de dupe van; er is niets onschuldigs aan het jezelf voordoen als iemand van een volk wat je eigen volk eeuwenlang heeft onderdrukt, en wat nog steeds (ja lieve jongens en meisjes: nog stééds) gebeurt. Dat is niet iets om trots op te zijn, maar kennelijk zijn wij de enigen die dat niet in de gaten hebben. Kennelijk zijn wij de enigen die onze geschiedenis vergeten zijn, terwijl wij die juist het best zouden moeten kennen.

Een cultuur te kapen.

:')

Lieve jongens en meisjes...zegt die rasistische sinterklaas dat niet altijd.

Sommige mensen zouden imo gewoon wat meer genieten van het leven in het tolerante Nederland!
Nederland is een van de toleranste landen ter wereld.
En dat eeuwige gejank over onze bezetting. Alsof Afrika's verleden vrij is van slavenhandel in (blanke) slaven.
Heb ik nu ook een trauma?



Vooral opnieuw zelf in de slachtofferrol kruipen. :Y)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:30

Want dat doe jij niet gelukkig? :(:)
Sterker nog, jij denkt voor anderen te bepalen dat zij slachtoffer zijn.
Want zelf ben je ook een blanke vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:32

Boras schreef:
Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.


Laatst was er toch een kinderfeestje waar men ook boos over werd omdat die als cowboys en indianen verkleed waren? Das in mijn ogen precies hetzelfde, men moet zich allemaal niet zo aanstellen... Er wordt toch niemand belachelijk gemaakt, men is gewoon verkleed... Djeez hou het een beetje leuk en stel je allemaal niet zo aan >;)

Ik vind het allemaal wat ver gaan, straks mag je helemaal niks meer want elk kostuum kan he linksom of rechtsom wel discriminerend noemen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-18 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:33

Nederland is allang niet meer tolerant. Die unieke positie in de wereld, dat kleine landje waar iedereen geaccepteerd word, iedereen een geintje mag maken, iedereen zichzelf mag zijn en iedereen veel kan hebben:

Dat land bestaat niet meer!

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:33

Je zegt zelf als blanke Nederlander dat dit land zo tolerant is. Een gevalletje "wij van WC-eend.." :+ Je kunt als blanke Nederlander daar nou eenmaal niks over zeggen, omdat je er vaak niet eens wat van merkt. Daarom pleit ik persoonlijk ook voor communicatie, omdat dat het enige is wat ik kan doen voor de minderheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:34

Palmera schreef:
Nederland is allang niet meer tolerant. Die unieke positie in de wereld, dat kleine landje waar iedereen geaccepteerd word, iedereen een geintje mag maken, iedereen zichzelf mag zijn en iedereen veel kan hebben:

Dat land bestaat niet meer!



Dat heeft nooit bestaan. Dat zal ook nooit bestaan zolang er nog IEDERE dag duizenden mensen gediscrimineerd worden. :)

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:35

gekvanfleur schreef:
Resistance schreef:
Ik snap niet wat er zo moeilijk aan is om een ander kostuum te kiezen, beste bokkers? "Het lijstje wordt steeds korter"... Je kan het ook zien als het feit dat het vermogen tot aanstellen van al die Nederlanders die het om de een of andere reden belangrijk vinden om hun gezicht keer op keer zwart te verven, steeds groter wordt. Mooiste is nog dat diezelfde groep Nederlanders van verschillende feestdagen waaronder de ramadan roept dat ze in Nederland niet moeten worden gehouden omdat het niet in "onze maatschappij past", maar je dan lekker verkleden als imboorling? Dat moet gewoon kunnen! En wie het daar niet mee eens is moet vooral lekker z'n bek dicht houden. :Y)

Wij verwende Nederlanders moeten eindelijk eens onder ogen gaan zien dat het niet onschuldig is om een andere cultuur te kapen. Wij Nederlanders zien niet in dat dat met onze geschiedenis (ik noem maar even wat op: slavernij, uitbuiting, bezetting..) gewoon niet kan. Kennelijk leren we er niet genoeg over op school? Daar zijn andere volkeren weer de dupe van; er is niets onschuldigs aan het jezelf voordoen als iemand van een volk wat je eigen volk eeuwenlang heeft onderdrukt, en wat nog steeds (ja lieve jongens en meisjes: nog stééds) gebeurt. Dat is niet iets om trots op te zijn, maar kennelijk zijn wij de enigen die dat niet in de gaten hebben. Kennelijk zijn wij de enigen die onze geschiedenis vergeten zijn, terwijl wij die juist het best zouden moeten kennen.

Een cultuur te kapen.

:')

Lieve jongens en meisjes...zegt die rasistische sinterklaas dat niet altijd.

Sommige mensen zouden imo gewoon wat meer genieten van het leven in het tolerante Nederland!
Nederland is een van de toleranste landen ter wereld.
En dat eeuwige gejank over onze bezetting. Alsof Afrika's verleden vrij is van slavenhandel in (blanke) slaven.
Heb ik nu ook een trauma?



Nee nee. Jongens en meisjes mag niet meer. In het vervolg graag 5 december avond vierders of zo zeggen.

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:36

RoosG schreef:
Het is toch niet moeilijk om verkleed te gaan als iets wat niet een bevolkingsgroep is? Geen blackface, indianen, geisha whatever. Blijft nog genoeg over. Is genoeg aandacht voor geweest en even kort googlen weet je gelijk waarom het ongepast is.

https://www.vice.com/nl/article/evpz8a/ ... elijkingen

Leuke link. Ik haal ik er even een paar dingen uit.
Citaat:
Het gebruik van argumenten in een discussie is te prijzen, al betekent het nog niet dat je gelijk hebt.
Dat argument gaat twee kanten op. Dat iemand zich gediscrimineerd voelt door “blackface” betekent nog niet dat het discriminerend bedoeld is. Maar kennelijk is hierover alleen maar 1-richtingsverkeer mogelijk. Jammer, dat smoort gelijk de zo gewenste dialoog.

Citaat:
Het gaat hier inderdaad om een verkleedartikel. Of het oké is om je te verkleden als Surinamer – zonder zwarte verf op je gezicht – is een andere discussie. Hoewel het best wel dope zou zijn als cowboypakken wél door echte cowboys werden geshowd – wie houdt er immers niet van cowboys? – slaat deze vergelijking de plank mis. Cowboy is namelijk een beroep, in tegenstelling tot 'Surinaamse', dat is namelijk een afkomst.

Citaat:
Chinese carnavalskleding is niet per se racistisch. Als je daarbij spleetoogjes trekt, elke 'r' uitspreekt als een 'l' en grapjes maakt over afhaalgerechten, is dat wel racistisch.

Ehrm, Chinees zijn is ook een afkomst, net als Surinaams zijn. Hoe is je verkleden als Surinamer, al dan niet met zwarte verf op je gezicht, per definitie fout, terwijl verkleden als Chinees (met zwarte pruik en gele verf op je gezicht?) dat niet per definitie is? Meten met 2 maten?

Citaat:
Het belangrijkste argument daarvoor is dat de blackface-traditie uit een tijd komt waarin zwarte mensen slaven waren (een veel duidelijker voorbeeld van ondergeschiktheid is moeilijk te verzinnen). Witte mensen schilderden zich zwart omdat ze in toneelstukken graag zwarte mensen belachelijk wilden maken

Ok, helder. Het gaat er dus om dat in het verleden mensen hun gezicht zwart verfden met als doel zwarte mensen belachelijk te maken. Daarmee ben ik akkoord. Als je jezelf zwart verft met geen ander doel dan je medemens belachelijk te maken is dat in de huidige tijd onacceptabel.
Je medemens belachelijk maken vind ik overigens in zijn algemeenheid onacceptabel. Ongeacht of je daarvoor verkleedkleren aantrekt en/of je gezicht, geel, rood, paars, blauw of helemaal niet verft.

Maar het oordeel moet dus gaan over: is het verkleden bedoelt om andere mensen belachelijk te maken. Helaas is het artikel in het AD te beperkt om daar een zinnige uitspraak over te doen. Maar als dit nou niet bedoeld was om belachelijk te maken, maar juist om te laten zien hoe mooi dat stukje Afrikaanse cultuur is. Is het dan nog steeds discriminerend?

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:37

Hiraeth schreef:
Je zegt zelf als blanke Nederlander dat dit land zo tolerant is. Een gevalletje "wij van WC-eend.." :+ Je kunt als blanke Nederlander daar nou eenmaal niks over zeggen, omdat je er vaak niet eens wat van merkt. Daarom pleit ik persoonlijk ook voor communicatie, omdat dat het enige is wat ik kan doen voor de minderheid.

Ik vind het uitermate pijnlijk dat jij er per definitie van uitgaat dat een blanke nederlander zich nooit gediscrimineerd, beledigt en/of uitgelachen voelt.

Met deze denkwijze zet je alle anderen wel heel gemakkelijk neer alszijnde worden gediscrimineerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:38

gekvanfleur schreef:
Want dat doe jij niet gelukkig? :(:)
Sterker nog, jij denkt voor anderen te bepalen dat zij slachtoffer zijn.
Want zelf ben je ook een blanke vrouw.



Ik kruip niet in een slachtofferrol? :) Ik zie in dat wij als blanke westerse mens ongelofelijk geprivilegieerd worden, ook al wordt dat door diezelfde blanke westerse mens keihard ontkend. Ik schaam me diep voor mijn blanke medemens, maar een slachtoffer? Dat ben ik daardoor niet.

Acceptatie is het begin van verandering.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:40

Hiraeth schreef:
Je zegt zelf als blanke Nederlander dat dit land zo tolerant is. Een gevalletje "wij van WC-eend.." :+ Je kunt als blanke Nederlander daar nou eenmaal niks over zeggen, omdat je er vaak niet eens wat van merkt. Daarom pleit ik persoonlijk ook voor communicatie, omdat dat het enige is wat ik kan doen voor de minderheid.

Ok. Ik ben alweer weg uit dit topic.

Ik kan er als blanke niets van begrijpen, maar jij als andere blanke wel gelukkig. :+
Arrogantie ten top.


Zoveel dommigheid is zonde van mij tijd.

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:40

Palmera schreef:
Ik vind het uitermate pijnlijk dat jij er per definitie van uitgaat dat een blanke nederlander zich nooit gediscrimineerd, beledigt en/of uitgelachen voelt.

Met deze denkwijze zet je alle anderen wel heel gemakkelijk neer alszijnde worden gediscrimineerd.

Oh, ik weet als iemand in de LGBT+ community prima hoe dat voelt. Maar bedankt hè? Juist omdat ik weet hoe het voelt pleit ik voor communicatie in plaats van dat gezever en gemoddergooi. Maar, zoals ik al zei, ik ben nu eenmaal een blanke Nederlander. Ik kan dus niet zeggen waardoor een niet blanke Nederlander zich gekwetst voelt, ik kan alleen zeggen dat de problemen voorkomen en dat er een keer naar geluisterd moet worden. Iets met "waar rook is is vuur" ;)

:wave: gekvanfleur. Je hebt een discussie verloren wanneer je over gaat op persoonlijke beledigingen in plaats van opmerkingen die daadwerkelijk iets toe voegen aan een discussie.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:42

Resistance schreef:
gekvanfleur schreef:
Want dat doe jij niet gelukkig? :(:)
Sterker nog, jij denkt voor anderen te bepalen dat zij slachtoffer zijn.
Want zelf ben je ook een blanke vrouw.



Ik kruip niet in een slachtofferrol? :) Ik zie in dat wij als blanke westerse mens ongelofelijk geprivilegieerd worden, ook al wordt dat door diezelfde blanke westerse mens keihard ontkend. Ik schaam me diep voor mijn blanke medemens, maar een slachtoffer? Dat ben ik daardoor niet.

Acceptatie is het begin van verandering.

Ik schaam mij dood voor mijn blanke medemens.
Ik wordt misselijk van dat soort teksten.
Vind het ook behoorlijk ziek dat iemand dit schrijft.

Anoniem

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:43

Confrontatie komt soms hard aan. :+

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:48

benangelique schreef:
Boras schreef:
Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.


Meen je dit nou? Een groep verkleed als Chinezen wordt niet als discriminatie gezien, een stel Turken in Volendamse klederdracht is hilarisch. De weegschaal slaat écht door bij een zeer kleine meerderheid


Chinezen: Sambal bei }> en de beruchte L.
Sorry, val lekker fijn allemaal om met degenen die lopen te miepen en te piepen over discriminatie.
Roodharig, vrouwelijk, links en linkshandig. Voel mij zo zielig, altijd dat commentaar van mensen over mij }:)

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:50

Ik heb echt te weinig kaas gegeten van dit onderwerp. Maar ik snap oprecht niet waarom dit discriminerend is? Vanwege de slavenarij vroeger?
Maar kan dan niet heel veel als discriminerend worden gezien? Duitsers en joden, en zo zullen er vast veel meer voorbeelden zijn , ik ben alleen niet zo goed in geschiedenis. Dus kan verder niets bedenken. Maar kan er dan op een gegeven moment heel veel niet meer? Als we alles zo terug redeneren naar vroeger en wat er ooit plaats heeft gevonden?

Ik ben totaal niet racistisch of discriminerend, en ga met iedereen even normaal om. Maar ik begrijp dit echt niet.
Alsjeblieft geen sarcastische opmerkingen dat mensen zoals ik juist wel discrimineren omdat we ons er blijkbaar niet in verdiepen ;)

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:52

Weet je wat ik zo vreemd vind. Ik woon in een land waarvan 90% van de bewoners gekleurd is en daar is de hele blackface discussie geen issue. Sinterklaas wordt hier gewoon gevierd met zwarte pieten.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:55

@Resistance: ik voel mij als blanke, blonde, blauwe ogen westerse vrouw níet geprivilegieerd. Ik voel mij precies hetzelfde als een zwarte afrikaanse vrouw. Als westerse blanken zich zó gaan manifesteren (ik ben beter dan jij) is het natuurlijk niet meer vreemd dat anderen zich gediscrimineerd voelen. ;)

@Hiraeth: oké, maar heb jij er dan moeite mee als een man zich met carnaval als vrouw verkleed? Of andersom?