Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:26

Ik denk dat in sommige wijken je dat als Joodse niet hoeft te doen nee.
Ik kan er denk ik ook wel zo een paar opnoemen. Daar loop je als Nederlandse blanke zonder religie ook een blokje om.
Politie komt in die wijken ook nooit alleen maar altijd met tweeën. Maar dat zijn van die wijken waar je niets slecht over mag zeggen hoor, daar waar de integratie perfect is verlopen volgens sommige. Die er dan weer nooit hoeven te komen.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:32

Merula123 schreef:
Sees schreef:
Oh nee, en het sterotyperende bier en de wiet dan? Ik ind dat toch behoorlijk veroordelend...?

Dat is alsnog niet hetzelfde als het systematische racisme die gekleurde mensen te verduren krijgen.
Dat is heel wat erger dan wat vooroordelen, niemand wordt hier aangevallen vanwege bier :')


Nederland kent geen systematisch racisme. We hebben een grondwet en daarop gebaseerde wetgeving die racisme verbiedt en je kan gewoon naar een rechter gaan om je recht te halen, wat je dan ook krijgt als je het kan bewijzen.

Natuurlijk wonen er in Nederland racisten en is er hier racisme, maar geen systematisch racisme.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:34

Ik woon en werk in Rotterdam en deel die ervaring niet. Ik hoor het wel altijd van familie en vrienden die hier niet wonen :D ;)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:36

bigone schreef:
Bruintje, het is inderdaad maar een klein select clubje dat probeert om van onze samenleving een eenheidsworst te maken en de aanwijzingen naar een "fout" verleden probeert uit te wissen. eerst nog tamelijk onschuldig met het vechten tegen de naam "negerzoenen" en het verwijderen van het woord neger uit de dikke van dale . Maar het word steeds erger terwijl je van het verleden moet leren hoe het niet moet maar dat dringt niet door bij enkelen die maar blijven schreeuwen over hoe racistisch Nederland dan wel niet is. Daarmee verliezen ze uit het oog dat de verdraagzaamheid op deze manier steeds minder word tegenover onze gekleurde medelanders. En dat is heel vervelend want dat gaat jaren doorwerken en de onschuldigen zullen daar last van hebben, de onschuldige gekleurde Nederlanders die het helemaal geen reet roest of er een Zwarte Piet of een verklede Carnavalsvierder toevallig een donkere huidskleur hebben. Hier zijn veel mensen die roepen dat diegene die Zwarte Piet/Verklede feestgangers gewoon normaal vinden discriminerend bezig zijn, nou, wanneer je het niet bent zou het je het wel worden door de grote schreeuwers zoals een Sylvana en anderen.

Negerzoenen was een publiciteits stunt...
https://www.trouw.nl/home/negerzoen-rel ... ~ae51133d/

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:37

Ik heb in een paar van die wijken mogen werken, dat is dan niet voor niets, en ja daar merk je dat wel.
Daar zijn ook echt veel mensen bang van die groepen hangjongeren.
Oke daar kun je boven staan en dan bijten ze je kop niet af. Dat merken ze direct de lafaards. Maar dat durft niet iedereen.
En het is te gek dat mensen zich zo voelen.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:38

Zullen we anders allemaal gewoon binnen blijven? Geen feestjes meer vieren ons gewoon terug trekken in huis.
Je kan gewoon echt helemaal niks meer doen. De lijn die getrokken wordt is zo krom als een hoepel.
Elk persoon van een andere afkomst mag zeggen en doen wat ze willen. En als wij dan 1x iets doen zijn ze op hun teentjes getrapt. Als hun zeggen vieze gierige blanke moeten we het accepteren. Maar als iemand zegt vieze zwarte wordt hij nog net niet aan de schandpaal gehangen.
Ik wordt een beetje moe van al dit scheve gedoe. Er kan gewoon niks meer door de beugel... Nog even en je bent al rascistisch als je naar ze kijkt.
Laatst bijgewerkt door Lau op 13-02-18 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:39

LadyMadonna schreef:
bigone schreef:
Bruintje, het is inderdaad maar een klein select clubje dat probeert om van onze samenleving een eenheidsworst te maken en de aanwijzingen naar een "fout" verleden probeert uit te wissen. eerst nog tamelijk onschuldig met het vechten tegen de naam "negerzoenen" en het verwijderen van het woord neger uit de dikke van dale . Maar het word steeds erger terwijl je van het verleden moet leren hoe het niet moet maar dat dringt niet door bij enkelen die maar blijven schreeuwen over hoe racistisch Nederland dan wel niet is. Daarmee verliezen ze uit het oog dat de verdraagzaamheid op deze manier steeds minder word tegenover onze gekleurde medelanders. En dat is heel vervelend want dat gaat jaren doorwerken en de onschuldigen zullen daar last van hebben, de onschuldige gekleurde Nederlanders die het helemaal geen reet roest of er een Zwarte Piet of een verklede Carnavalsvierder toevallig een donkere huidskleur hebben. Hier zijn veel mensen die roepen dat diegene die Zwarte Piet/Verklede feestgangers gewoon normaal vinden discriminerend bezig zijn, nou, wanneer je het niet bent zou het je het wel worden door de grote schreeuwers zoals een Sylvana en anderen.

Negerzoenen was een publiciteits stunt...
https://www.trouw.nl/home/negerzoen-rel ... ~ae51133d/

Dat noemen ze eigen hachje redden.

Er bestaat geen negerzoen meer en ik denk als je die nog in de winkel gaat leggen dat er een hele rel gaat komen. Door tien opgefokte mensen die volledig het nieuws beheersen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:44

*komt binnenvallen*

Hier in Aalst is het ook carnaval, sedert zondagmiddag en vanavond de laatste carnavalsnacht.

Gisterennacht, van maandag op dinsdag, is er een groep allochtonen actief geweest die carnavalisten die alleen op weg waren naar huis in elkaar getimmerd hebben. Bij talloze geparkeerde auto's zijn de ramen helemaal ingegooid.
Een tijd terug was er een BBQ van een vereniging om geld in te zamelen voor hun groep. Daar is ook een bende allochtonen het eetfestijn helemaal komen verstoren "jullie zijn racisten".

Carnaval is net DE uitlaatklep vlak voor de vasten om ongegeneerd de spot te drijven met alles: politiek, geloof, de maatschappij, al wat je kan bedenken. Het is je nog 1x ongegeneerd laten gaan voor je 40 dagen lang op een houtje moet bijten tot Pasen. (of nou ja, wat er van over is).
Er wordt even hard gespot met de katholieke kerk en de pedoschandalen als bijvoorbeeld met het boerkaverbod. Onze vorige burgemeester die op een toren in Spanje s*x had met haar man (en dat werd gefilmd en in het nationale nieuws uitgezonden) wordt even breed uitgesmeerd als de journalist van de nationale tv die enkele weken terug bekend maakte dat hij een zij wordt.

Van een gezicht zwart kleuren heeft niemand last. Hooguit diegene die allergisch is aan de make-up :+

Mag je je dan ook niet meer verkleden in Lederhosen? Is een indianenpak dan ook racisme? Is een sexy pakje van verpleegster dan wel nog toegestaan met al dat #metoo-gedoe?

Carnaval is er net om een paar dagen per jaar GEEN onderscheid te maken tussen rang, stand, afkomst, geaardheid of wat dan ook. Het is een VOLKSfeest waar iedereen volledig gelijk is. Niemand houdt hen tegen om de spot te drijven met ons...

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:45

Men kan ook echt overdrijven tegenwoordig.
Mijn ouders waren met de groep gisteren een 'gospel koor' bruin geschminkt en een mega Afro pruik. Niemand die er nare opmerkingen over maakte en iedereen begon spontaan i will follow him te zingen als ze ergens de kroeg binnen kwamen.
Beetje leven en laten leven, we slaan te ver door met racisme en discriminatie

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:04

Electra63 schreef:
Ik woon en werk in Rotterdam en deel die ervaring niet. Ik hoor het wel altijd van familie en vrienden die hier niet wonen :D ;)

Ja ik vind bet altijd weer een ervaring om te zien hoe mijn zus haar kleindochter naar schiol moet
Positief gezien je houdt de marrechausse aan het werk betalen we allemaal voor

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:19

Echwel, zitten ze op die school waar de jongens en meisjes nog gescheiden worden gehouden en waar een rabbijn aan verbonden is waarover een documentaire is gemaakt en uitgezonden?

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:29

Nee dit is de school waar alles gewoon netjes door elkaar zit..
Heb er vroeger heeeeel lang geleden ook op gezeten zit nu in Buitenveldert
Waar zelfs een soortgelijk carnaval wordt gevierd Poerim ook daar worden karikaturen bij neergezet..

Vreemd toch dat we zelf vaak geld betalen om een karikatuur van ons zelf te laten tekeenen, maar we dat van een ander niet mogen....

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:34

In Amsterdam staat bewaking bij alle Joodse gebouwen, sinds (oa) de aanslagen in Belgie worden deze mogelijke doelen extra beveiligd. Het is erg dat het nodig is, niemand zou extra beveiliging nodig moeten hebben. Maar ja, de realiteit is anders.

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:03

Electra63 schreef:
Supertje schreef:

Ik denk dat ik met 99% zekerheid kan zeggen dat Electra63 joods is, en dat Electra63 haar ervaringen zeker niet overdrijft.


Je bedoelt Echwel ;)
Dat zou kunnen en is vreselijk, maar we moeten niet nu doen of wij in Nederland niet normaal en veilig over straat of naar school kunnen.


Ik bedoel inderdaad Echwel, excuus.

Maar de kans dat je hier gelyncht wordt is idd niet zo groot nee. De kans dat je te maken krijgt met zaken als bespuugd worden, uitgescholden of zelfs in elkaar gemept worden is er echter zeker.
Ik durf met zekerheid te zeggen dat het gevaarlijker is met een keppeltje op door een stad te lopen dan met een hoofddoek of djellaba.

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:09

Pipodipo schreef:
In Amsterdam staat bewaking bij alle Joodse gebouwen, sinds (oa) de aanslagen in Belgie worden deze mogelijke doelen extra beveiligd. Het is erg dat het nodig is, niemand zou extra beveiliging nodig moeten hebben. Maar ja, de realiteit is anders.

En dát zijn dus de problemen waar mensen zich druk om zouden moeten maken.. in plaats van een feest waarbij geen slechte bedoelingen zijn.
Gek genoeg hoor je nauwelijks iets over dat soort echte problemen in het nieuws.

Veronica2
Berichten: 2669
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:28

8nnemiek, zo is het inderdaad.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:29

Deze kwam ik tegen, grappig dat iemand zo met zichzelf kan spotten.

Afbeelding

Misschien snappen zo mensen dat carnaval niet serieus is.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:43

sureido schreef:
Deze kwam ik tegen, grappig dat iemand zo met zichzelf kan spotten.

[ [url=m/ueM8X5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien snappen zo mensen dat carnaval niet serieus is.


Of gewoon dat zelfspot veel leuker is dan andere bevolkingsgroepen te persifleren

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:48

8nnemiek schreef:
Pipodipo schreef:
In Amsterdam staat bewaking bij alle Joodse gebouwen, sinds (oa) de aanslagen in Belgie worden deze mogelijke doelen extra beveiligd. Het is erg dat het nodig is, niemand zou extra beveiliging nodig moeten hebben. Maar ja, de realiteit is anders.

En dát zijn dus de problemen waar mensen zich druk om zouden moeten maken.. in plaats van een feest waarbij geen slechte bedoelingen zijn.
Gek genoeg hoor je nauwelijks iets over dat soort echte problemen in het nieuws.


Dit is uitgebreid in het nieuws geweest en het toenemende antisemitisme onder moslim jongeren is ook echt niet zo'n onderbelicht onderwerp als hier wordt geimpliceerd.
Op dat soort berichten wordt alleen minder overspannen gereageerd dan op een aangifte tegen een carnavalsvereniging. Dat zijn blijkbaar de zaken waar we ons meer druk om maken

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:57

Qerty schreef:
sureido schreef:
Deze kwam ik tegen, grappig dat iemand zo met zichzelf kan spotten.

[ [url=m/ueM8X5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien snappen zo mensen dat carnaval niet serieus is.


Of gewoon dat zelfspot veel leuker is dan andere bevolkingsgroepen te persifleren

Niemand die cv viert ziet dat zo. Als je geen cv viert snap je het niet maar als je het niet viert, bemoei je er ook niet mee. Je bemoeit je toch ook niet met volks feesten van een geloof? En als je wel cv viert maar dit niet snapt, dan stop ook met dit feest vieren.

Ik ga me er niet druk om maken en mijn laatste avond vieren. Slaaf :D

Merula123

Berichten: 2505
Geregistreerd: 02-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:09

Ik ga dit topic ontstippen, word een beetje gek van mensen die racisme ontkennen, dat is toch echt een groot onderdeel van het probleem :evaw:

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:12

Niemand ontkent racisme.
Wel zijn er veel het overdrijven moe en het schreeuwen als een speenvarken als er niets aan de hand is. Zoals in dit aangehaalde artikel.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:18

Ik heb ook niemand zien overdrijven en schreeuwen als een speenvarken. Althans, niet harder dan jij.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:22

Ik bedoel ook niemand op Bokt.
Ik bedoel de mensen van het artikel.
Leek me ook best duidelijk dat ik daarnaar verwees.

Qerty schreef:
Ik heb ook niemand zien overdrijven en schreeuwen als een speenvarken. Althans, niet harder dan jij.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 13-02-18 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38325
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:24

Merula123 schreef:
Ik ga dit topic ontstippen, word een beetje gek van mensen die racisme ontkennen, dat is toch echt een groot onderdeel van het probleem :evaw:

Misschien moet jij de post van Oomens nog eens lezen, kun je nog iets van leren.