Kabinet wil roken op terras verbieden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:32

sureido schreef:
En de grap is dat ik alleen rook als ik op het terras zit of op stap ben, alleen als ik drank op heb. :') vind het knap dat jij mij verslaafd noemt terwijl je me 1 niet kent en 2 ik al 5 jaar lang soms weken niet rook en soms een pakje met uitgaan.

Als ik geen mint sigaretten heb, rook ik niet. Vind ik smerig namelijk, normale sigaretten. En ik moet zo lachen om de overheid die click sigaretten verboden heeft en dat er dan sigaretten terug komen die precies hetzelfde smaken. :')

Ja ben zelfs zo verslaafd aan nicotine dat ik sigaretten laat liggen als het geen mint is. Dat ik als ik niet drink gewoon niet eens denk aan sigaretten. Als ik nuchter rook krijg ik buikpijn.

Wat een grap. Er bestaan rokers die het wél lekker vinden. Ding ding, misschien een belletje voor de anti rokers hier!


Ik rookte ook alleen menthol en liet normale sigaretten liggen, maar ik was wel verslaafd.
Ik vond die menthol sigaretten ook echt lekker, maar ik was wel verslaafd.
Ik kon mezelf ook wijsmaken dat ik niet verslaafd was omdat ik best even zonder kon, maar ik was wel verslaafd.
Ik ging op zwakke momenten die meestal de imo gezelligste momenten waren ook overstag, want ik was verslaafd.
Als ze dan gewone Marlboro hadden dan sloeg ik ook af, want mijn verslaving had wel een voorkeur en bij een sigaret hoorde ook een glas drinken of kop koffie want anders was het minder lekker.

Maar nu ben ik niet meer verslaafd en heb ik die lekkere mint sigaret ook niet meer nodig wanneer ik uitga en drink.
Dus hoef ik mezelf ook niets meer wijs te maken.
Want wanneer je niet verslaafd bent heb je die sigaret ook niet nodig wanneer je drinkt. Dan denk je daar namelijk helemáál niet aan.

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:14

Bij mij is het toch ook vooral de gewoonte om iets in je handen te hebben, je een houding te geven en ook mijn ontsnapmomentje om even time out te hebben. Moet dat per se met sigaret? Nee niet per se maar dat is dan ook de verslaving.

Terwijl wanneer ik bvb keelpijn heb ik zonder morren een week niet rook. Maar goed wanneer ik beter ben start ik weer :=

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:34

Mars schreef:
Bij mij is het toch ook vooral de gewoonte om iets in je handen te hebben, je een houding te geven en ook mijn ontsnapmomentje om even time out te hebben. Moet dat per se met sigaret? Nee niet per se maar dat is dan ook de verslaving.

Terwijl wanneer ik bvb keelpijn heb ik zonder morren een week niet rook. Maar goed wanneer ik beter ben start ik weer :=

Dit is wat ik heel erg herken. En dus, uit naam van mijn eigen gezondheid, ben ik gaan vapen. Geloof me, waar ik woon is roken goedkoper dan vapen. ;) En dit hele terrasverbod komt hier vermoedelijk nooit van de grond. ;)

Kortom: het besluit van een forse roker (ik) om een andere hobby te zoeken heeft geen zak te maken met het ontmoedigingsbeleid en de prijsverhogingen.
Ik doe dat omdat ìk het wil.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 03:08

Prima dat jij mij verslaafd vind, maar als ik met niet rokers op het terras zit met wijn rook ik niet. Zit ik met rokers wel. Verklaar de verslaving!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 04:02

Daphara schreef:
Ik ook niet hoor! Het is werkelijk schokkend wat er allemaal in voedsel gestopt wordt tegenwoordig en geraffineerde suikers zijn gewoon killers. Het is schokkend waar allemaal suikers in verwerkt zit, soms onder mooie namen als fructose of glucose siroop. Maar 0% vet, dus zogenaamd een “gezonde keuze”. :+

Citaat:
Onderzoekers werkzaam aan de Universiteit van Californië in San Francisco, Verenigde Staten stellen dat geraffineerde suiker erg schadelijk kan zijn voor de gezondheid, zo schadelijk zelfs dat de onderzoekers van mening zijn dat het product soortgelijk is aan andere giftige elementen als alcohol en tabak. Verscheidene studies tonen aan dat een regelmatige consumptie van suiker jaarlijks verantwoordelijk is voor meer dan 35 miljoen sterfgevallen over de hele wereld. Dit komt doordat suiker niet alleen sterk in verband kan worden gebracht met diabetes, maar ook met de ontwikkeling van chronische ziektes

https://gezonderleven.com/geraffineerde ... of-kanker/

Heb je het artikel dat je quote ook daadwerkelijk gelezen?

Want het artikel bevestigd totaal niet wat jij stelt en het stukje dat je quote geeft de nuances uit datzelfde artikel volledig niet weer.

Mijn vermoeden is dat je snel een google zoekopdracht heb gedaan, de eerste hit hebt gepakt, en verder je er niet in hebt verdiept.

Maar laat het kritisch lezen van wetenschappelijke onderzoeken maar zitten als je ook gewoon een clickbait artikel kan vinden dat je vooroordelen bevestigd ;)


Maar het gaat een beetje off-topic. Misschien verstandiger om het op het roken te houden ipv een vergelijking met andere dingen te maken die "ook slecht" zouden zijn?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 04:47

Daphara schreef:
Ik ook niet hoor! Het is werkelijk schokkend wat er allemaal in voedsel gestopt wordt tegenwoordig en geraffineerde suikers zijn gewoon killers. Het is schokkend waar allemaal suikers in verwerkt zit, soms onder mooie namen als fructose of glucose siroop. Maar 0% vet, dus zogenaamd een “gezonde keuze”. :+

Citaat:
Onderzoekers werkzaam aan de Universiteit van Californië in San Francisco, Verenigde Staten stellen dat geraffineerde suiker erg schadelijk kan zijn voor de gezondheid, zo schadelijk zelfs dat de onderzoekers van mening zijn dat het product soortgelijk is aan andere giftige elementen als alcohol en tabak. Verscheidene studies tonen aan dat een regelmatige consumptie van suiker jaarlijks verantwoordelijk is voor meer dan 35 miljoen sterfgevallen over de hele wereld. Dit komt doordat suiker niet alleen sterk in verband kan worden gebracht met diabetes, maar ook met de ontwikkeling van chronische ziektes

https://gezonderleven.com/geraffineerde ... of-kanker/

enzino schreef:
Heb je het artikel dat je quote ook daadwerkelijk gelezen?

Want het artikel bevestigd totaal niet wat jij stelt en het stukje dat je quote geeft de nuances uit datzelfde artikel volledig niet weer.

Mijn vermoeden is dat je snel een google zoekopdracht heb gedaan, de eerste hit hebt gepakt, en verder je er niet in hebt verdiept.

Maar laat het kritisch lezen van wetenschappelijke onderzoeken maar zitten als je ook gewoon een clickbait artikel kan vinden dat je vooroordelen bevestigd ;)


Maar het gaat een beetje off-topic. Misschien verstandiger om het op het roken te houden ipv een vergelijking met andere dingen te maken die "ook slecht" zouden zijn?


|o

Nee, ik heb het niet gelezen, ik kan namelijk niet lezen of nadenken over de schadelijke gevolgen van suiker, die natuurlijk ook helemaal nooit wetenschappelijk bewezen zijn, als dat al wel zo is, zal iemand als ik dat zeker niet gelezen hebben. Het is al een wonder dat ik snap hoe Google werkt.
Ik heb gewoon vooroordelen over geraffineerde suikers die nergens op slaan en wil ook alleen maar interessant klinken door stukje tekst te quoten. Ik ben namelijk dol op clickbait, wetenschap is echt te moeilijk voor een blondje als ik.

Werkelijk Enzino, “get off your high horse” je doet wel heel erg uit de hoogte!

Misschien quote ik gewoon een stukje uit een simpele tekst omdat het geen directe betrekking had op de roken op terras discussie. Een simpel stukje tekst wat wel weergeeft wat ik geloof, namelijk dat suiker en dan met name geraffineerde suiker een hele grote killer is. Daarmee heb ik nergens afgedaan aan de risico’s van het roken en ben ik het alleen eens met een ander forumlid die zich uit over de troep in ons eten.

Toevallig volg ik het onderzoek van het effect van glucose op kankercellen al jaren vanwege persoonlijke omstandigheden, vandaar dat ik ook dit artikel herinnerde. De quote gaat inderdaad niet over het effect van glucose op kanker, is dat zo’n ramp? Het is een korte samenvatting van vele studies naar de effecten van geraffineerde suikers.
Ik zie niet de toegevoegde waarde om hier het ene na het andere wetenschappelijke artikel over de gevaren van suikers te quoten in een topic over roken. Maar hey, blijkbaar hebben sommige mensen dat nodig om de mening van een ander met een beetje respect te kunnen behandelen.

Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit nog ga uitleggen ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 05:40

Daphara schreef:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit nog ga uitleggen ook.

Ik ook niet, het is ook het absurde nabij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 11:08

sureido schreef:
Prima dat jij mij verslaafd vind, maar als ik met niet rokers op het terras zit met wijn rook ik niet. Zit ik met rokers wel. Verklaar de verslaving!?


Dat verklaar je zelf al.
Wanneer je met rokers op een terras zou zitten en helemaal niet zou willen roken, nooit meer, dan ben je niet verslaafd.
Zolang jij er niet helemaal af blijft en op wat voor manier dan ook jezelf vertelt dat je in bepaald gezelschap die sigaret kunt rechtvaardigen, gewoon omdat je het dan volgens jou gewoon lekker vindt e.d., ben jij verslaafd.
Ga maar eens 5 jaar lang helemaal niet roken, eens kijken hoe leuk je dat vindt wanneer je met de rokers op het terras zit te drinken.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:37

Ik snap wederom mijzelf niet dat ik het weer zo ver laat gaan dat ik verantwoording aan een bokken ga afleggen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:44

sureido schreef:
Ik snap wederom mijzelf niet dat ik het weer zo ver laat gaan dat ik verantwoording aan een bokken ga afleggen. :+


Haha gewoon niet doen :+ Het is zo makkelijk om maar te blijven zeggen dat roken zo ongezond is. Alsof de roker dat zelf niet snapt?

Ik blijf het gewoon overdreven geneuzel vinden, of ik nou rook of niet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:46

Joolien schreef:
Haha gewoon niet doen :+ Het is zo makkelijk om maar te blijven zeggen dat roken zo ongezond is. Alsof de roker dat zelf niet snapt?

Ja en dat snap ik dan weer niet :o? waarom blijf je het dan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:48

Magrathea schreef:
Joolien schreef:
Haha gewoon niet doen :+ Het is zo makkelijk om maar te blijven zeggen dat roken zo ongezond is. Alsof de roker dat zelf niet snapt?

Ja en dat snap ik dan weer niet :o? waarom blijf je het dan doen?


Verslaving, zegt dat je iets?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:50

Omdat het mij op dit moment op deze leeftijd oprecht niet zoveel boeit net zoals ik vaker een borrel drink en andere dingen doe die ‘ongezond’ zijn.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 12:57

Daphara schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit nog ga uitleggen ook.


Ik ook niet :')
Wil je naast een rookverbod ook een verbod op suikers of ander slecht eten???

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:22

Joolien schreef:
Verslaving, zegt dat je iets?

.... Ja, want ex roker.
Sorry maar ik volg je echt niet. Het lastige met verslavingen is toch dat het zo moeilijk is om te stoppen als je constant mensen om je heen ziet roken? Waarom is het dan erg dat het op steeds meer plekken uitgebannen wordt?

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:31

sneeuwpop schreef:
Daphara schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom ik dit nog ga uitleggen ook.


Ik ook niet :')
Wil je naast een rookverbod ook een verbod op suikers of ander slecht eten???

Het zou een uitstekend idee zijn met het oog op de enorme toename van obesitas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:45

Palmera schreef:
Het zou een uitstekend idee zijn met het oog op de enorme toename van obesitas.

De oorzaak van obesitas is meer calorieën eten dan dat je verbrand. Dan zou je dus al het eten op de bon moeten en/of mensen verplichten meer te bewegen. Succes met dat :+

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:53

Het is natuurlijk wel een feit dat 'makkelijk' voedsel veel meer calorieën en vet bevat dan vers eten.

Er mankeerd niets aan de verse soepgroenten waar je zelf soep mee maakt. Het aantal calorieën daarvan ligt vele malen lager dan een blik groentesoep. ;)

Dus nee, niet al het voedsel hoeft op de schop. Maar een ver-, suiker- en kant-en-klaar taks kan weleens helpen om de mensheid weer zelf te laten koken. ;)

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:10

Maar ongezond eten is gewoon een losstaand probleem wat OOK opgelost moet worden maar dat betekend niet dat roken op het terras dan opeens minder erg is. Ik kan zoveel dingen opnoemen die niet goed voor je zijn, maar daar gaat het hier niet over het gaat om roken.

En vooral het feit dat roken overlast bij andere mensen veroorzaakt die niet roken.

Het is niet één of het ander en ik zou zeker zijn voor een suiker/vet tax oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:14

Palmera schreef:
Het is natuurlijk wel een feit dat 'makkelijk' voedsel veel meer calorieën en vet bevat dan vers eten.

Nee, dat is geen feit.

Een vers gemaakte varkenspoot bevat veel meer calorieen dan een "makkelijk" stukje kant-en-klare kipfilet.

Maar het gaat hier over roken, en een argument als xxx is ook schadelijk/ongezond doet niets af aan hoe schadelijk en ongezond roken is.

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:17

Appels en peren, Enzino. Kippevlees met varkensvlees vergelijken. ;)

Maar je hebt gelijk, ook het afschaffen van vet vlees maakt roken niet minder ongezond.

Ik vraag me alleen wél af hoe de liefhebbers van vet varkensvlees het vinden als ze ook als paria behandeld worden. ;)

Want dat is namelijk wat mij voor het hoofd stoot. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:41

Palmera schreef:
Ik vraag me alleen wél af hoe de liefhebbers van vet varkensvlees het vinden als ze ook als paria behandeld worden. ;)

Want dat is namelijk wat mij voor het hoofd stoot. ;)

Appels met peren.

Als jij vet varkensvlees op een terrasje eet, en ik zit ernaast, dan heb ik daar toch geen last van? Het vet vliegt toch niet in het rond en komt in mijn mond terecht?

Het verbod op het roken op terrassen is toch voornamelijk bedoelt omdat er ook andere mensen op een terras zitten die in de rook komen te zitten? Naast je zitten misschien wat kinderen hun kipsate op te knauwen, en jij steekt een sigaret erbij aan.

Het roken an sich is dan ook niet het probleem, het roken op een terras is het probleem.

Palmera

Berichten: 9491
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:53

Er zijn zat andere redenen te bedenken waarom het eten van vlees an sich zeer asociaal is. En tevens levensbedreigend met de dood tot het gevolg: voor het dier!
Dat is voor mij net zo onethisch als iemand confronteren met een ongezonde sigaret.

mika11

Berichten: 11125
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:35

Nou wordt het krom praten.
Van alles erbij halen wat ook niet goed is, zodat het dan net lijkt alsof rook van een ander inademen dan ook moet mogen.
Dat komt nogal kinderachtig over, zoiets van, als de één iets mag dan wil ik het ook, maar dan nog ietsje meer.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Re: Kabinet wil roken op terras verbieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:56

Maar niemand zegt hier toch dat (vet) vlees en dergelijke gezond of ethisch is?
Het maakt roken niet opeens gezond of wel geaccepteerd :'). Het is gewoon een andere discussie die er hier helemaal niet toe doet.