Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 28 [ 682 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Preutsheid in Nederland

 
Profiel   

Vanochtend las ik met verbazing dit artikel: https://www.ad.nl/vught/wanneer-komt-he ... ~a03ee6d6/

Ik zie een strandje aan een grote zwemvijver of (zwem)meer een beetje als het strand aan zee. Aan zee vind ik het vrij normaal dat er gewoon topless gezond kan worden. Ik vind het dan ook raar dat mevrouw op het topless zonnen is aangesproken. Want sinds wanneer valt topless onder naaktrecreatie?

In mijn generatie zie ik dat er vaker sprake is van preutsheid betreft naakt recreëren. Sauna wordt vaak alleen bezocht op badkleding dagen of vrouwen dagen. Topless zonnen vinden ze raar. Naaktstrand, begin daar maar helemaal niet over...

Hoe denken jullie over dit onderwerp?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 08:35 



 
Profiel   

Ik vind het sowieso een heel apart verhaal. Ik heb tot 4 jaar geleden in Vught gewoond en ook ik was natuurlijk in de zomer in het betaalde en in het ''buiten'' bad te vinden. Zowel in het buitenbad als in het betaalde deel lagen er altijd wel mensen topless. En dat is nooit een probleem geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 08:38 



 
Profiel   

Jeeetje daar schrik ik toch wel van. Ik denk inderdaad dat het steeds preutser aan het worden is. Tot mijn zwangerschappen altijd topless gezond en toen zag je dat ook nog best veel. Dit jaar viel het ons ook al op dat ik niemand meer het zag doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 08:41 



 
Profiel   

Ik vind dat eenieder zelf moet weten wat ze doen. Ik zou er zelf niet doen op openbare plekken maar he ik snap prima dat mensen graag egaal bruin willen zijn. Al vind ik wel dat de ene plek de andere niet is. Maw het kan mi niet overal en is niet overal gepast

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 08:46 



 
Profiel   

Ik snap het verschil tussen een strandje aan een meertje en een strand aan zee ook niet inderdaad, als het op het strand aan zee kan, waarom daar niet?

Verder denk ik niet perse dat Nederlanders preuts zijn, maar eerder een niet veilig gevoel om je zo bloot te geven? Ik zou zelf best bruine borsten willen hebben :+ maar ik zou nooit als jonge meid topless erbij gaan liggen. Het idee dat iedereen (lees mannen) lekker naar je borsten kunnen gluren... In het artikel staat dat topless zonnen niks erotisch is, maar ik denk dat mannen dat wel vinden. Als je maar in de stad loopt in een jurkje wordt je al bekeken, nagefloten, aangesproken/lastig gevallen. Daar voel ik me al onprettig bij, laat staan als ik topless zon. Al zou er een strand zijn met alleen maar vrouwen dan zou ik eerder topless zonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 08:49 



 
Profiel   

In het buitenland wil ik graag topless zonnen, hier in Nederland vind ik dat wel een stuk lastiger. Zelfs in mijn eigen tuin voel ik me daar erg ongemakkelijk bij (3 buren die op onze tuin kijken). Gisteren lekker naar de sauna geweest, heerlijk! daar hoef je je niet over dit soort dingen druk te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 08:50 



 
Profiel   

Eerder een gevoel van onveiligheid dan preutsheid denk ik inderdaad. Tegenwoordig kan alles op social media terecht komen dus ook stieken gmaakte foto's van topless zonnende dames.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 08:55 



 
Profiel   

Haaa ik had het hier met collega's over, om dit geval. Ik vind het echt belachelijk en ontzettend preuts, als die vrouw lekker topless wil zonnen dan laat haar toch lekker. Het zijn maar borsten, jeetje zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:02 



 
Profiel   

Askja schreef
Eerder een gevoel van onveiligheid dan preutsheid denk ik inderdaad. Tegenwoordig kan alles op social media terecht komen dus ook stieken gmaakte foto's van topless zonnende dames.


En dan nog maar te zwijgen over alle gekken (aanranders, verkrachters) die rondlopen. Je kunt als meisje niet eens 's avonds meer over straat fietsen in je eentje. Ik denk dat veel meiden, vooral mijn generatie, zich niet meer veilig voelen in deze samenleving. Tegenwoordig draait juist alles om seks, mannen die vrouwen alleen maar als lustobject zien etc. Dan ga je echt niet topless zonnen hoor. Je wilt niet dat je op die manier bekeken wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:04 



 
Profiel   

Ja belachelijk dat ze is weggestuurd.
Vroeger was het niet meer dan normaal om topless te liggen. Ik vind dat wij in Nederland dat allemaal zelf mogen uitmaken.

Nu begrijp ik wel dat steeds minder mensen het doen. Door de komst van mobiele telefoons en sociaal media is er zo een foto gemaakt en sta je dadelijk met je blote tetten op het net.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:06 



 
Profiel   

Eleadoras schreef
In het buitenland wil ik graag topless zonnen, hier in Nederland vind ik dat wel een stuk lastiger. Zelfs in mijn eigen tuin voel ik me daar erg ongemakkelijk bij (3 buren die op onze tuin kijken). Gisteren lekker naar de sauna geweest, heerlijk! daar hoef je je niet over dit soort dingen druk te maken.


In mijn eigen tuin maakt het mij helemaal niks uit.
Ook buren die de tuin in kunnen kijken, maar dat doen ze niet :+
Gisteren alleen bouwvakkers gehad op een paar schuurtjes verder, toen ben ik maar op mn buik gaan liggen, in m'n blote billen {:}

Ik vind het wel jammer dat het niet meer zo geaccepteerd is, maar op vakantie lig ik aan zee wel vaak topless maar aan het zwembad dan weer niet als er veel mensen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:07 



 
Profiel   

Ik vind het echt vreselijk om topless vrouwen te zien := Hou dat lekker prive..
Zelfde dat ik nooit naar een sauna zou gaan waar je naakt moet zijn :+

Ik ben 25, dus misschien de jongere generatie waar ze het over hebben. Maar oudere collega's denken precies hetzelfde. Niet iedereen wilt tegen bloten tieten aankijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:09 



 
Profiel   

Ik vind het echt enorm jammer dat we de kant van de VS op gaan -O-
Als mensen niet tegen bloot kunnen dan moeten ze niet naar het strand gaan. Die bikini's van tegenwoordig laten vaak ook niet veel aan de verbeelding over. Dat beetje extra bloot moet dan toch zeker ook kunnen?
In de watersport is het gelukkig nog redelijk normaal. Ik word ook niet heel blij van het zien van de zonsverduistering van de buurman op het water :+ Maar ach, leven en laten leven..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:09 



 
Profiel   

Booooo schreef
Ik vind het echt vreselijk om topless vrouwen te zien := Hou dat lekker prive..
Zelfde dat ik nooit naar een sauna zou gaan waar je naakt moet zijn :+

Ik ben 25, dus misschien de jongere generatie waar ze het over hebben. Maar oudere collega's denken precies hetzelfde. Niet iedereen wilt tegen bloten tieten aankijken.


Waarom vind je dat vreselijk??????? Wauw ik dacht dat alleen mensen van de oudere generatie zo preuts waren :+
Je kan ook gewoon de andere kant op kijken :D

Het zijn maar borsten hoor die bijten niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:12 



 
Profiel   

Nou idd. Al de mannen gaan ook topless naar het zwembad, en laatbik van de meeste nou ook niet warm worden maaras een wen kerel met een knap lijf loopt kijk ik ook net even wat langer ben ik dan ook een viespeuk? :oo bloot hoort er gewoon bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:13 



 
Profiel   

Ik vind het zelf helemaal niks, ik hou dus (voor mezelf) m’n bovenstukje aan.
Maar als iemand anders haar boven stukje we uit wil doen, dan moet ze dat zeker doen! :) daar kan ik me echt niet aan storen of ongemakkelijk bij voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:13 



 
Profiel   

De onderkant hoef ik niet ongevraagd bloot te zien, maar als mannen hun borst mogen tonen waarom vrouwen dan niet?

Vind het ook al vreselijk als mensen preuts doen over rondlopen in hun bh, dat ding is toch gewoon een bikini topje met een andere naam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:13 



 
Profiel   

Yonker schreef
Het zijn maar borsten hoor die bijten niet.


Gelukkig niet zeg _O-

Ik snap de taboe op borsten ook totaal niet.
Totaal naakt heb ik wel meer moeite mee, op het strand/zwembad dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:15 



 
Profiel   

Mij maakt het echt helemaal niks uit...
Van mij mogen mensen topless, ik ga ook prima naar de sauna.
We zien er allemaal (ongeveer) hetzelfde uit, lekker belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:16 



 
Profiel   

Olle schreef
Yonker schreef
Het zijn maar borsten hoor die bijten niet.


Gelukkig niet zeg _O-

Ik snap de taboe op borsten ook totaal niet.
Totaal naakt heb ik wel meer moeite mee, op het strand/zwembad dan.


Stel je voor borsten met slagtanden :j _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:16 



 
Profiel   

Ik lig ook graag topless aan t strand en kan me echt niet drukmaken om iemand de daar foto’s van maakt. Zo mooi is het helaas niet haha. Lekker streeploos bruin en een bikini blijft heel lang nat en plakkerig.

Bij een zwembad vind ik het dan weer niet gepast, maar bij recreatieplas of strand zie ik het veel en doe ik het zelf ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:16 



 
Profiel   

Booooo schreef
Ik vind het echt vreselijk om topless vrouwen te zien := Hou dat lekker prive..
Zelfde dat ik nooit naar een sauna zou gaan waar je naakt moet zijn :+

Ik ben 25, dus misschien de jongere generatie waar ze het over hebben. Maar oudere collega's denken precies hetzelfde. Niet iedereen wilt tegen bloten tieten aankijken.


Ik ben dan wel benieuwd waarom dan niet? Wat is er zo erg aan? Topless zonnen doe ik ook niet zo snel, maar lekker een dagje sauna kan geen kwaad toch. Dan is geen badkleding uit hygiënisch oogpunt van belang. Zijn borsten zo vies om te zien? Het is gewoon een vrouwelijk onderdeel van het lichaam...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:16 



 
Profiel   

Booooo schreef
Ik vind het echt vreselijk om topless vrouwen te zien := Hou dat lekker prive..
Zelfde dat ik nooit naar een sauna zou gaan waar je naakt moet zijn :+

Ik ben 25, dus misschien de jongere generatie waar ze het over hebben. Maar oudere collega's denken precies hetzelfde. Niet iedereen wilt tegen bloten tieten aankijken.


Ik heb ook niet de behoefte om tegen een ieders bloten borsten aan te kijken. Zeker niet de oudere exemplaren die tot op de knieen hangen. Natuurlijk mag ieder het voor zich weten, maar niet iedereen hoeft dat toch okee te vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:16 



 
Profiel   

Booooo schreef
Ik vind het echt vreselijk om topless vrouwen te zien .


Ik heb er ook geen behoefte aan idd. Van die uitgelubberde lijven en tieten, nope.
Maar als iemand de behoefte heeft (half)naakt te recreëren moet die dat vooral doen, ik draai me wel om of zoek wel een ander plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:17 



 
Profiel   

Reusje0504 schreef
Ik lig ook graag topless aan t strand en kan me echt niet drukmaken om iemand de daar foto’s van maakt. Zo mooi is het helaas niet haha. Lekker streeploos bruin en een bikini blijft heel lang nat en plakkerig.

Bij een zwembad vind ik het dan weer niet gepast, maar bij recreatieplas of strand zie ik het veel en doe ik het zelf ook.



Waarom een zwembad niet en een plas of strand wel?
Zie daar weinig verschil in, behalve wellicht huisregels maar goed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 09:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 28 [ 682 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen