Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Prinsjesdag en de berekeningen

 
Profiel   

Ik heb eens de plannen doorgelezen en wat zitten rekenen. Hoe hoger inkomen hoe meer er op vooruit wordt er gezegd.
Uitkeringsgerechtigden (waar ik ook onder val) zouden 0,9 vooruit gaan. Idem voor iedereen onder de 20000 euro. Dat is dus minder dan 200 euro per jaar.
Maar de basis zorgpremie plus 150 per jaar grofweg
Hogere btw plus 300 schatten ze
Hogere huur eventueel
Ib percentage gaat omhoog voor de laagste inkomsten plus zoveel. Gemeentelijke lasten plus zoveel.

Hoe kun je dan nog op een vooruitgang uitkomen. Ik kom alleen op een achteruitgang uit.

Bizarre is boven de 68000 gaat er 1.6 op vooruit dat is meer dan 1000 per jaar
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:46 



 
Profiel   

Ben je de verhoging van toeslagen niet vergeten? :)

Edit: wat vind je bizar aan de hoge inkomens die er op vooruit gaan? Verschil in inkomen houdt een economie draaiend. Daarnaast vind ik de gedachte vreemd dat mensen met een hoger inkomen voor alles moeten opdraaien.


Laatst bijgewerkt door Cinderella op 18-09-18 17:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:47 



 
Profiel   

Het is heel simpel. Nederland is geen vrij land, en alles wordt er alleen maar slechter op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:48 



 
Profiel   

Hogere inkomens gaan er niks op vooruit gok ik. Meer premie en belastingen. Dat doet die koopkracht stijging wel teniet. Ik vind dat het mooi verkocht wordt. Maar hoe wij er beter van worden zie ik niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:53 



 
Profiel   

Ook de toeslagen gaan omhoog voor de minima, dus je zal het gelukkig allemaal niet voelen.

Ik maak me vooral grote zorgen om onderwijs en zorg, want daar wordt geen geld voor vrij gemaakt terwijl de situatie in beide werkvelden echt penibel is

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:54 



 
Profiel   

Als uitkeringsgerechtigde heb je diverse toeslagen die meestijgen, huur,zorg etc.

Het zijn meer de mensen die net iets verdienen en daarom net geen toeslagen krijgen en dan per saldo onder de streep minder hebben.

Dat de btw verhoging niet nodig is ben ik dan wel met je eens, overigens van 19 naar 21 was een crisismaatregel en zou tijdelijk zijn.

Wees overigens gerust de hogere inkomens hun hypotheekrenteaftrek gaat versneld omlaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:54 



 
Profiel   

Toeslag kom ik niet voor in aanmerking. Door de allimentatie doe ik alleen mee met de laagsten kwa afgeven maar krijg er niks voor terug. Maar krijg er ivm wao misschien 4 euro per maand bij of zo. :')

Dat zeg ik niet. Maar zorg er dan voor dat iedereen kwa bedrag er gelijk op voor of achteruit gaat. Niet die toch al makkelijk rondkomen meer krijgen nog.

Ik kook ivm allergie alleen met de basisproducten. En juist die worden veel duurder.

En ik denk dat als alle lage inkomens (de werkenden) zouden wegvallen de economie sneller op zijn snufferd ligt.


Laatst bijgewerkt door karuna op 18-09-18 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:54 



 
Profiel   

karuna schreef
Toeslag kom ik niet voor in aanmerking. Door de allimentatie doe ik alleen mee met de laagsten kwa afgeven maar krijg er niks voor terug.

Dat zeg ik niet. Maar zorg er dan voor dat iedereen kwa bedrag er gelijk op voor of achteruit gaat. Niet die toch al makkelijk rondkomen meer krijgen nog.

Ik kook ivm allergie alleen met de basisproducten. En juist die wirden veel duurder.

En ik denk dat als alle lage inkomens (de werkenden) zouden wegvallen de economie sneller op zijn snufferd ligt


Als de hogere inkomens (de werkenden) zouden wegvallen ligt de economie net zo snel op zijn snufferd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:55 



 
Profiel   

karuna schreef
Toeslag kom ik niet voor in aanmerking. Door de allimentatie doe ik alleen mee met de laagsten kwa afgeven maar krijg er niks voor terug. Maar krijg er ivm wao misschien 4 euro per maand bij of zo. :')

Dat zeg ik niet. Maar zorg er dan voor dat iedereen kwa bedrag er gelijk op voor of achteruit gaat. Niet die toch al makkelijk rondkomen meer krijgen nog.

Ik kook ivm allergie alleen met de basisproducten. En juist die worden veel duurder.

En ik denk dat als alle lage inkomens (de werkenden) zouden wegvallen de economie sneller op zijn snufferd ligt.


Hoe bedoel je dit? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:56 



 
Profiel   

Transport, vuilnis ophalen, schoonmakers, in winkels het personeel, productie enz. Kortom alle harde werkers die dingen maken tegen veelal een laag salaris. De hogere inkomens zitten vaak management enz. Een laagje daarvan uit zullen veel bedrijven niet merken. Alle vuilnismannen weg en het wordt een bende

Let wel ik ben ook een hoger verdiener geweest mijn functies zouden wel een tijdje gemist kunnen worden toen. Een schoonmaakster een stuk minder snel


Laatst bijgewerkt door karuna op 18-09-18 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:58 



 
Profiel   

Ik denk dat ze bedoeld dat er nu al een groot te kort is aan praktisch opgeleide mensen. Dat zijn vaak de mensen met lagere inkomens, maar vervullen wel een grote rol binnen onze economie

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 17:59 



 
Profiel   

Mensen die een hoog inkomen hebben, werken hier net zo goed voor. Hebben hier hoogstwaarschijnlijk de nodige studies voor gevolgd. Dus ook zij hebben net zo goed recht op vooruitgang.

Ik word er echt schijtziek van dat mensen maar klagen, zeiken en zeuren over de 'armoe' in Nederland.

Laten we wel wezen, mensen die 'makkelijk rondkomen' doen hier ook het nodige voor.

Mensen die moeilijk rondkomen maken het zich vaak nog moeilijker dan dat ze het al hebben. Nóg een kind, nóg een huisdier, nóg een pakje sigaretten enz.

Maar wel maar klagen en zeuren.

Wij hebben ook wel eens maanden dat het lastiger rondkomen is door onvoorziene (of onverwacht) rekeningen. Kan gebeuren, maar ik zorg er wel voor dat alles betaald is. Dan maar zelf een week 'op brood en water', en geen luxe, maar om nou te klagen over armoe, nee, zeker niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:01 



 
Profiel   

Maar zeg je nou dat als lagere inkomens er minder op vooruit gaan ze spontaan allemaal stoppen met werken? :o

Er is zeker behoefte aan MBO geschoolde mensen, maar ik denk dat dat toch voor een groot deel marktgedreven is en niet zozeer afhangt van wat er op Prinsjesdag wordt gezegd

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:02 



 
Profiel   

karuna schreef
Transport, vuilnis ophalen, schoonmakers, in winkels het personeel, productie enz. Kortom alle harde werkers die dingen maken tegen veelal een laag salaris. De hogere inkomens zitten vaak management enz. Een laagje daarvan uit zullen veel bedrijven niet merken. Alle vuilnismannen weg en het wordt een bende

Let wel ik ben ook een hoger verdiener geweest mijn functies zouden wel een tijdje gemist kunnen worden toen. Een schoonmaakster een stuk minder snel


Je had het over alle. Trust me, als alle hoge salarissen (doctoren, rechters, hogere agenten etc) wegvallen lig je net zo snel onderuit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:02 



 
Profiel   

benangelique schreef
Ik denk dat ze bedoeld dat er nu al een groot te kort is aan praktisch opgeleide mensen. Dat zijn vaak de mensen met lagere inkomens, maar vervullen wel een grote rol binnen onze economie


Net zoals de mensen met een hoger inkomen, chirurgen en dergelijke. Als die er niet meer zijn hebbende net zo'n groot probleem.

Ik denk eerder dat het probleem zit in de werkwilligheid van de mens, en vooral het lager inkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:03 



 
Profiel   

karuna schreef
Transport, vuilnis ophalen, schoonmakers, in winkels het personeel, productie enz. Kortom alle harde werkers die dingen maken. De hogere inkomens zitten vaak management enz. Een laagje daarvan uit zullen veel bedrijven niet merken. Alle vuilnismannen weg en het wordt een bende

Ik snap ook dat niemand dat wil.
Je wordt echt als een hond behandeld.
Ze zoeken veeel mensen in de zorg zeggen ze.
Mijn nichtje ging dat tijdelijk doen als tussenstap naar haar nieuwe baan toe.
Manmanman. Ik had na een week al de deur achter mij dichtgedaan.
Het werk is prima te doen, maar hoe zo'n organisatie werkt. Je bent nog net geen hond en alles is even k*t geregeld.
Nu werkt ze hier in ons bedrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:03 



 
Profiel   

Eh ik rook en drink niet, geen kinderen. Huisdieren nog twee honden maar eenmaal overleden komt er niks meer terug.

En uitkeringsmensen zijn ook wao ers en wajongers die buiten hun schuld in inkomen teruggeklapt zijn. En niet iedere bijstander rookt enz. Bijvoorbeeld ouder dan 50 gedumpt door de baas. Succes zing het maar uit tot je verlate pensioen.

Nee ze stoppen niet met werken maar zullen fysiek nog sneller uitvallen als er nog minder overblijft om iets te ontspannen. Ga wat vaker om met productiemensen en zie hoe die worstelen om financieel kop boven water te houden. Steeds meer moeten produceren maar de een na ander haalt de pension niet fysiek


Laatst bijgewerkt door karuna op 18-09-18 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:04 



 
Profiel   

karuna schreef
Transport, vuilnis ophalen, schoonmakers, in winkels het personeel, productie enz. Kortom alle harde werkers die dingen maken tegen veelal een laag salaris. De hogere inkomens zitten vaak management enz. Een laagje daarvan uit zullen veel bedrijven niet merken. Alle vuilnismannen weg en het wordt een bende

Let wel ik ben ook een hoger verdiener geweest mijn functies zouden wel een tijdje gemist kunnen worden toen. Een schoonmaakster een stuk minder snel


Jammer dat je er zo zwart wit in staat. Ook mensen met een hoog inkomen werken hard. Daarnaast vergeet je alle mensen die net boven modaal verdienen en dus geen heel hoog inkomen hebben, maar net overal buiten vallen. Zijn ook harde werkers.
Een topic openen terwijl je zo negatief tegenover een groot deel van de samenleving staat, is jammer. Wat probeer je met dit topic te bereiken? Met z'n allen zeuren op de regering (kan ook op Facebook) of een goede discussie hebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:04 



 
Profiel   

karuna schreef
Eh ik rook en drink niet, geen kinderen. Huisdieren nog twee honden maar eenmaal overleden komt er niks meer terug.

En uitkeringsmensen zijn ook wao ers en wajongers die buiten hun schuld in inkomen teruggeklapt zijn. En niet iedere bijstander rookt enz. Bijvoorbeeld ouder dan 50 gedumpt door de baas. Succes zing het maar uit tot je verlate pensioen.


Ook dat is bullshit, er zijn genoeg banen waar een 50+ van harte welkom is. Sterker nog, ik werk op dit moment op twee na met alleen maar 60+ en ik zou ze voor geen goud willen missen!

Als het zo zou zijn dat er een nieuwe in dienst moet komen en een 50+ stuurt een sollicitatie, nou, van harte welkom hoor! _O_

Maar ook daar zitten sollicitaties bij 'om maar te solliciteren'. Dan ben je voor een gesprek en dan zeggen ze 'Nee, liever niet, stuur maar een afwijzing aub.'

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:06 



 
Profiel   

Vjestagirl schreef
karuna schreef
Transport, vuilnis ophalen, schoonmakers, in winkels het personeel, productie enz. Kortom alle harde werkers die dingen maken tegen veelal een laag salaris. De hogere inkomens zitten vaak management enz. Een laagje daarvan uit zullen veel bedrijven niet merken. Alle vuilnismannen weg en het wordt een bende

Let wel ik ben ook een hoger verdiener geweest mijn functies zouden wel een tijdje gemist kunnen worden toen. Een schoonmaakster een stuk minder snel


Je had het over alle. Trust me, als alle hoge salarissen (doctoren, rechters, hogere agenten etc) wegvallen lig je net zo snel onderuit.

Jep, alleen duurt het iets langer :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:07 



 
Profiel   

Nee alleen aangeven dt de rekensom niet klopt. Mooie woorden die nergens op slaan. Van de plus 0,9 blijft mogelijk -0.5 over. Van de plus 1.6 misschien plus 0.3.

Op een gegeven moment is de rek eruit financieel bij mensen. Geen tandarts meer, enz


Laatst bijgewerkt door karuna op 18-09-18 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:08 



 
Profiel   

KimD schreef
Mensen die een hoog inkomen hebben, werken hier net zo goed voor. Hebben hier hoogstwaarschijnlijk de nodige studies voor gevolgd. Dus ook zij hebben net zo goed recht op vooruitgang.

Ik word er echt schijtziek van dat mensen maar klagen, zeiken en zeuren over de 'armoe' in Nederland.

Laten we wel wezen, mensen die 'makkelijk rondkomen' doen hier ook het nodige voor.

Mensen die moeilijk rondkomen maken het zich vaak nog moeilijker dan dat ze het al hebben. Nóg een kind, nóg een huisdier, nóg een pakje sigaretten enz.

Maar wel maar klagen en zeuren.

Wij hebben ook wel eens maanden dat het lastiger rondkomen is door onvoorziene (of onverwacht) rekeningen. Kan gebeuren, maar ik zorg er wel voor dat alles betaald is. Dan maar zelf een week 'op brood en water', en geen luxe, maar om nou te klagen over armoe, nee, zeker niet.


Hier heb ik moeite mee...
Jah er staat ‘vaak’ in je zin, maar het voelt alsof je iedereen over een kam scheert door de toon in je hele bericht, sorry dat moest ik gewoon even kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:08 



 
Profiel   

Echt, je doet alsof alleen maar 'arme' mensen 80 uur per week hard werken en er niks voor krijgen. Wat een onzin! Kan door eigenlijk best boos om worden...

Ook hoog verdieners werken vaak die uren, krijgen met ontslag en uitkeringen te maken, tegenslagen etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:08 



 
Profiel   

Nee dat doe ik niet. Maar fysiek zwaar werk in ploegendienst of stratenmaker of de zorg als wijkverpleger bv dat is verrekte lastig vol te houden van 18 tot 67.

En ik heb aan de andere kant gestaan, ex draait ook idiote uren als it er. Maar toch het is anders.maar hoe cru ook. Een it er krijgt loon naar werken. Een vuilnisman een stuk minder.

Daarnaast het ging niet over hoog en laag maar een scheefheid die nog groter wordt. En "positieve" cijfers die niet eerlijk zijn.


Laatst bijgewerkt door karuna op 18-09-18 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:10 



 
Profiel   

Jess897 schreef
KimD schreef
Mensen die een hoog inkomen hebben, werken hier net zo goed voor. Hebben hier hoogstwaarschijnlijk de nodige studies voor gevolgd. Dus ook zij hebben net zo goed recht op vooruitgang.

Ik word er echt schijtziek van dat mensen maar klagen, zeiken en zeuren over de 'armoe' in Nederland.

Laten we wel wezen, mensen die 'makkelijk rondkomen' doen hier ook het nodige voor.

Mensen die moeilijk rondkomen maken het zich vaak nog moeilijker dan dat ze het al hebben. Nóg een kind, nóg een huisdier, nóg een pakje sigaretten enz.

Maar wel maar klagen en zeuren.

Wij hebben ook wel eens maanden dat het lastiger rondkomen is door onvoorziene (of onverwacht) rekeningen. Kan gebeuren, maar ik zorg er wel voor dat alles betaald is. Dan maar zelf een week 'op brood en water', en geen luxe, maar om nou te klagen over armoe, nee, zeker niet.


Hier heb ik moeite mee...
Jah er staat ‘vaak’ in je zin, maar het voelt alsof je iedereen over een kam scheert door de toon in je hele bericht, sorry dat moest ik gewoon even kwijt.


Tja, het is nou ook eenmaal vaak. Zeker in bepaalde regio's.

De moeder van een vriend werkt met mensen in de schuldsanering. Als je hoort wat daar voorbij komt, daar kan ik geen begrip voor hebben, het spijt me.

Net een kind naar jeugdzorg gegaan, een kind ter adoptie vrijwillig afgestaan en raad eens, wéér zwanger.

Maar moeite doen om een baan te vinden? Ben je gek! Die uitkering doet het toch prima? Hoeven ze niks voor te doen.

Wel op Facebook zetten "iets nog iemand een iPhone 6 voor een kleine prijs, sta onder bewind". 8)7

Nee, het is zeker niet iedereen, en zoals je na het dikgedrukte stuk kunt lezen hebben wij dat ook wel eens. Toch vallen wij niet onder die ene kam.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-18 18:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen