Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Prinsjesdag en de berekeningen

 
Profiel   

Volgens het Nibud zou ik er komend jaar 31 euro per maand op vooruit gaan, volgens de website van PWC is het zelfs bijna 700 euro op jaarbasis. Ik ben een jan modaal en woon alleen in een huurhuis. Ik pak nergens voordeel in de vorm van toeslagen, krijg niks terug van de belasting. Dus als ik er werkelijk 31 euro per maand op vooruit ga komend jaar, hoor je mij niet klagen. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 12:49 



 
Profiel   

Dan nu maar hopen dat de zorgkosten niet duurder worden :D de ene hand geeft, de andere neemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 16:18 



 
Profiel   

Wij zitten in de middenmoot en gaan mooi maar weer weinig vooruit.

Mijn ouders zitten zo ongeveer in de bovenste klasse met een zeer fors salaris en gaan er keihard op vooruit... Ik begrijp niet zo goed waar het fout gaat. Het voelt wel best oneerlijk.
Gelukkig zijn mijn ouders wel van het schenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 16:54 



 
Profiel   

verootjoo schreef
Mijn ouders zitten zo ongeveer in de bovenste klasse met een zeer fors salaris en gaan er keihard op vooruit... Ik begrijp niet zo goed waar het fout gaat. Het voelt wel best oneerlijk.


Omdat jouw ouders, en iedereen in de bovenste klasse, de afgelopen jaren het meest in hebben moeten leveren van hun eigen verdiende geld, om de minima te betalen? ( de sterkste schouders, blablablabla)

Mijn ouders idemdito, en ik gun het die mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 18:16 



 
Profiel   

Nielojram schreef
verootjoo schreef
Mijn ouders zitten zo ongeveer in de bovenste klasse met een zeer fors salaris en gaan er keihard op vooruit... Ik begrijp niet zo goed waar het fout gaat. Het voelt wel best oneerlijk.


Omdat jouw ouders, en iedereen in de bovenste klasse, de afgelopen jaren het meest in hebben moeten leveren van hun eigen verdiende geld, om de minima te betalen? ( de sterkste schouders, blablablabla)

Mijn ouders idemdito, en ik gun het die mensen.


Ik gun het ze prima. Het is dat ze het zelf ook heel erg oneerlijk vinden.
Mijn vader zegt overigens dat hij alle tijd nooit heeft ingeleverd. Altijd gegroeid ten gunste van de allerhoogste inkomens.
Juist altijd de middenmoot heeft steeds ingeleverd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-18 18:20 



 
Profiel   

Even een schop omhoog. Een schokkend maar ook boeiend en verhelderend artikel.

https://www.nu.nl/geldzaken/5837649/ned ... gn_id=A100

Hieruit blijkt wel degelijk dat de meesten in Nederland er niet op vooruit gaan maar impelweg ieder jaar weer op nieuw verder inleveren omdat de vaste lasten blijven stijgen en er steeds minder geld over blijft voor andere dingen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 14:12 



 
Profiel   

Dit gaat over de vergelijking tussen 2017 en 2008, je weet wel, voordat de crisis begon.

Wat ook in het artikel staat:

Citaat
"De ruimte voor leuke dingen is dus nog altijd beperkt, en die trekt de komende jaren maar geleidelijk aan", zegt Marcel Klok van het economisch bureau van ING. "Dit helpt verklaren dat mensen vinden dat ze nog niet echt profiteren van de economische groei. De groei leverde wel ruimte op voor zorg en de opbouw van buffers."


Oftewel er is wel groei en dat niet alleen, een deel wordt gebruikt als buffer voor een volgende crisis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 14:31 



 
Profiel   

Dat klopt, daarom vind ik het artikel zo boeiend. Voor de crisis waren we er beter aan toe. De crisis gooit alles voor de zakelijke markt overhoop. Bankieren en overheid zouden er van geleerd hebben. Het resultaat is dat we er slechter aan toe zijn dan voor de crisis. Banken bedrijven en overheden nemen grotere bonussen maar de gemiddelde mens is steeds meer geld kwijt aan door overheid en banken bepaalde verplichte bedragen

Een vreemde scheve situatie eigenlijk. Groei is er maar niet vrij uit te geven omdat de toename harder opgaat aan opgelegde kosten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 14:35 



 
Profiel   

Je doet net alsof de crisis alleen maar het gevolg was dat de banken en het bedrijfsleven boven hun stand leefden. Terwijl dat zij boven hun stand leefden echt het gevolg was van het feit dat wij als samenleving in totaal boven onze stand leefden. De reden van de crisis was dat we met z'n allen veel te veel geld uitgaven en het is dus niet zo gek dat we nu minder geld uit kunnen geven. Net zoveel geld uitgeven betekent dat we niks geleerd hebben en de fout van voor 2008 zouden herhalen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 14:45 



 
Profiel   

Nu gebeurt hetzelfde: weer een overspannen huizenmarkt. En iedereen denkt dat de bomen eeuwig tot aan de hemel blijven groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 18:51 



 
Profiel   

Daarom. Er lijkt gewoon helemaal niks geleerd. En wie is weer de dupe dadelijk. Niet de bedrijven, banken enz. Maar zeker met huur en koophuizen, je zult maar woonruimte nodig hebben ivm werk, gezondheid, hoeveelheid kinderen, scheiding. Dat soort toch niet te negeren oorzaken. Je hebt weinig keus stikken of slikken. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 19:22 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Nu gebeurt hetzelfde: weer een overspannen huizenmarkt. En iedereen denkt dat de bomen eeuwig tot aan de hemel blijven groeien.


Alleen zat het probleem niet zozeer in de huizenprijzen maar in de verstrekte hypotheken. Nou moet ik toegeven dat ik de afgelopen jaren geen hypotheek meer heb afgesloten, maar volgens mij zijn de eisen daarvoor toch een stuk strenger dan voor de crisis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:48 



 
Profiel   

Karl66 schreef
Electra63 schreef
Nu gebeurt hetzelfde: weer een overspannen huizenmarkt. En iedereen denkt dat de bomen eeuwig tot aan de hemel blijven groeien.


Alleen zat het probleem niet zozeer in de huizenprijzen maar in de verstrekte hypotheken. Nou moet ik toegeven dat ik de afgelopen jaren geen hypotheek meer heb afgesloten, maar volgens mij zijn de eisen daarvoor toch een stuk strenger dan voor de crisis.

Het verschil is inderdaad enorm. Ik weet nog dat ik als student in 2007 een stagebegeleider had die op zijn startsalaris een appartement van 2 ton mocht kopen, op basis van 'je gaat waarschijnlijk wel een prima carrière tegemoet'. Toen ik vervolgens afstudeerde en in dezelfde functie ging werken 3 jaar later kon ik met datzelfde salaris zo'n 125.000 lenen met de regels van toen. Inmiddels zal dat bedrag misschien niet eens zoveel lager zijn maar moet je eigen geld inleggen voor de k.k. dus effectief nog strengere regels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 22:10 



 
Profiel   

Je kan alleen nog hypotheek krijgen voor de taxatiewaarde van de woning.
Kosten kopen kunnen niet meer mee gefinancierd worden. Die moet je gespaard hebben en bij de koop van de woning over kunnen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 23:05 



 
Profiel   

En terecht :=
Ik begreep toch al niet waarom mensen zo’n hoge schuld willen aangaan, komen zoveel problemen van. Ben blij dat mijn ouders gestimuleerd hebben te sparen. Je hebt gewoo m’n veel geld nodig voor je grote mensen leven met huis en hypotheek :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 02:43 



 
Profiel   

Ja, wij hebben dat toen ook gedaan en mijn kinderen ook.
En niet het maximale aan hypotheek nemen dat mogelijk is door de adviseurs of banken berekent.
Die houden nl. Geen rekening met (dure) hobby's, zoals paarden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 08:51 



 
Profiel   

Electra63 schreef
Je kan alleen nog hypotheek krijgen voor de taxatiewaarde van de woning.
Kosten kopen kunnen niet meer mee gefinancierd worden. Die moet je gespaard hebben en bij de koop van de woning over kunnen maken.



Maar die taxatiewaarde is ook niet heilig. Ik zoek nu al een behoorlijke tijd een huis. Krotten die een jaar of wat geleden niet te verkopen komen opnieuw te koop voor een hogere prijs en gaan als warme broodjes. Als de boel weer klapt is die taxatiewaarde tijdens de gekte op de huizenmarkt opeens weer veel te hoog geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 09:30 



 
Profiel   

julius_juut schreef
Electra63 schreef
Je kan alleen nog hypotheek krijgen voor de taxatiewaarde van de woning.
Kosten kopen kunnen niet meer mee gefinancierd worden. Die moet je gespaard hebben en bij de koop van de woning over kunnen maken.



Maar die taxatiewaarde is ook niet heilig. Ik zoek nu al een behoorlijke tijd een huis. Krotten die een jaar of wat geleden niet te verkopen komen opnieuw te koop voor een hogere prijs en gaan als warme broodjes. Als de boel weer klapt is die taxatiewaarde tijdens de gekte op de huizenmarkt opeens weer veel te hoog geweest.


Klopt, ik woon in Rotterdam.
Daar is de gekte helemaal toegeslagen, als ik zie wat voor huizen van voor de oorlog wordt gevraagd en betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 10:03 



 
Profiel   

julius_juut schreef
Electra63 schreef
Je kan alleen nog hypotheek krijgen voor de taxatiewaarde van de woning.
Kosten kopen kunnen niet meer mee gefinancierd worden. Die moet je gespaard hebben en bij de koop van de woning over kunnen maken.



Maar die taxatiewaarde is ook niet heilig. Ik zoek nu al een behoorlijke tijd een huis. Krotten die een jaar of wat geleden niet te verkopen komen opnieuw te koop voor een hogere prijs en gaan als warme broodjes. Als de boel weer klapt is die taxatiewaarde tijdens de gekte op de huizenmarkt opeens weer veel te hoog geweest.


Los van het feit dat huizenprijzen op zich krankzinnig zijn voor wat je krijgt. Maar zolang je het kan betalen op basis van je huidige loon en niet op basis van het loon wat je hopelijk ooit gaat verdienen in de toekomst, is de kans groot dat je de hypotheek wel kan blijven betalen als het economisch minder gaat. Want daar zat het werkelijke probleem, dat mensen hun hypotheek niet meer konden betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 11:49 



 
Profiel   

https://www.nu.nl/geldzaken/5848614/ned ... gn_id=A100

Weer wat cijfers, als je zo leest vooral ivm hogere belastingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:09 



 
Profiel   

karuna schreef
https://www.nu.nl/geldzaken/5848614/ned ... gn_id=A100

Weer wat cijfers, als je zo leest vooral ivm hogere belastingen

Maar iedereen gaat er uiteindelijk op vooruit...als je alladin heet misschien. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:25 



 
Profiel   

Heel eerlijk voelt het voor mij alsof er een strop om mijn nek hangt die heel langzaam steeds iets strakker aangetrokken wordt.

Dit jaar heb ik twee verzekeringen opgezegd omdat mijn energie zo idioot hoog is nu door die belasting ellende dat ik het anders niet meer kan betalen.

Mijn uitkering is daarintegen amper verhoogd. En ik krijg al de extra toelage. Verhuizen is geen optie. Ik sta in verschillende gemeentes ingeschreven en de wacht lijsten voor een sociale woning is om te huilen. Het zou gemeentes sieren wat vrij sector woningen om te zetten in sociale woningen.

Er wordt maar gebouwd en gedaan. Maar de prijzen stijgen alleen maar. In ieder aspect.


Laatst bijgewerkt door Absolem op 17-04-19 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:34 



 
Profiel   

Hier ook hoor. Ik heb toch een royaal inkomen (nou ja wao en allimentatie). Maar na belastingopgave wat ik moet betalen (wat ik netjes opzij zet maar die zorgkosten hoogte afhankelijke sjit is krankzinnig 3000 euro even extra ophoesten, hoe dan?) van de hogere woonlasten dadelijk krijg ik het toch ook erg warm. Hier ook de keuze dadelijk ruim 800 euro betalen waar ik hier woon maar in huis van ander. Of een vrije sector huurhuis zien te vinden met hogere energiekosten en stijgende lasten. Wetende dat ik hie dan ook nog een keer moet verhuizen, want lager dan 700 mag ik niet eens huren. -O- ik val overal tussendoor kwa regelingen.

%) hoe dat rond te breien. De dieselprijs die flink hoog is is nog niet eens meegenomen denk ik.


Laatst bijgewerkt door karuna op 17-04-19 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:37 



 
Profiel   

karuna schreef
Hier ook hoor. Ik heb toch een royaal inkomen. Maar na belastingopgave wat ik moet betalen en de hogere woonlasten dadelijk krijg ik het toch ook erg warm. Hier ook de keuze dadelijk ruim 800 euro betalen waar ik hier woon maa in huis van ander. Of een vrije sector huurhuis zien te vinden met hogere energiekosten en stijgende lasten. Wetende dat ik hie dan ook nog een keer moet verhuizen, want lager dan 700 mag ik niet eens huren. -O-

%) hoe dat rond te breien. De dieselprijs die flink hoog is is nog niet eens meegenomen denk ik.



Ik heb niet eens een auto. Ik moet nog afrijden voor mijn rijbewijs. De klauwen met geld die ik had kunnen hebben zit allemaal in dat stomme roze pasje.

Maar ik heb m straks wel nodig als ik straks noodgedwongen toch weer een baan moet nemen. Want de toekomst is erg onzeker nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:41 



 
Profiel   

Ik ben erg afhankelijk van mijn rolstoelbus. Geen klein zuinig autootje maar een dieselslurpende bus. Tank vol is nu 90 euro. -O- dus geen mogelijkheid een klein zuinig propje te rijden
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen