Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:08

CharleyT schreef:
superpony schreef:
Maar met meegeven neem je ook een risico. Ik vind juist dat mensen hun kind veel te makkelijk meegeven.

Mijn moeder en ik hadden een zaak. Op haar dag thuis, wilde mn zoon tussen de middag bij iemand en zij vond het oke.
Kwam hij thuis onder de vloooienbeten en er zat nog geen behang aan de muur. Tja, niks gebeurt, maar wat zegt dat verder??

Met voetbal reden ouders om de beurt en als wij niet konden of mee gingen, zei ik altijd; kies een nette en grote auto. Hele team zat bij elkaar in de klas en waren beste vrienden, dus daar geen verschil in. Hij gaat bij iemand in de auto, die echt keihard heeft gereden met een hele dikke Volvo en ook voor de grap ging slingeren en gek doen. Was een hele nette vader, sowieso een net gezin verder van de buitenkant.

Dat zijn leermomenten, maar je beseft wel dat ongelukken niet altijd zomaar gebeuren. Hij is 21 en ik blijf hameren op fietsgedrag; Licht aan, geen telefoon, niet rijden dik naast elkaar, niet stomdronken op de fiets etc.

Als ouder wil je het zo goed mogelijk doen, maar kan je niet alles voorkomen. Maar stel dat er wel iets gebeurt, wil je toch echt wel het idee hebben dat je er alles aan hebt gedaan om het te voorkomen. Je hoort toch altijd dat mensen graag de reden, dader, oorzaak willen weten. Kijk maar naar de vader die zijn dochter verloor bij het ongeluk waar een 15jr meisje reed.


Ach, das schattig, de kerel is 21 en mams zeurt nog aan je hoofd over je fietsgedrag. Goed bedoeld maar wel wat verstikkend/betuttelend hoor.


Pardon? Je weet helemaal niet hoe onze gesprekken gaan, toch? Je oordeelt in de wilde weg. Als ik naar het ziekenhuis moet, zeggen mijn man en zoon ook; laat wat weten? Of bellen ze daarna, wat zeiden ze? Bijvoorbeeld.

Hij heeft 2x een boete gehad omdat zijn voorlicht was gestolen op zn werk 's nachts. Dus ja, wij vragen altijd of zijn licht het nog doet, omdat mijn man het altijd repareert. Banden zijn 100x lek en dan wordt de fiets neergezet, papa's fiets meegepakt en maakt papa de lekke banden weer. Onze zoon vindt dat wel best.

Ik zie mensen hun ( iets oudere ) zoon elke dag uitzwaaien, die toeteren elke dag bij het weg gaan etc. Het kan ook allemaal heel liefdevol gaan. Als we samen in de auto zitten en ik zeg; Kijk, dat moet je echt niet doen met de telefoon. Of hij zegt het, want hij rijdt al een aantal jaren auto en ergert zich er ook aan.

En dan nog? Heb jij er last van hoe een ander zijn kind behandeld of toespreekt als hij verder geen gekke dingen doet? Wij zeggen altijd; liever verwend dan verwaarloosd en daar hoort liefde ook bij. het even laten weten dat je bezorgd bent, om hem geeft etc.

Als hij het criminele pad bewandelde of niet leerde en werkte, had je iets mogen zeggen, maar nu heb je geen enkel recht om zomaar van achter een schermpje wat te roepen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:19

Ja hoezo betuttelend en waarom vind je het nodig dat zo te zeggen? Wat een ku.topmerking.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:39

Of iets wel of niet betuttelend is gaat dit topic toch helemaal niet over? Jammer dat het deze kant op gaat.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:43

lieveli schreef:
Ja hoezo betuttelend en waarom vind je het nodig dat zo te zeggen? Wat een ku.topmerking.


Foei dame, let op je taalgebruik. waarom ik het zei: omdat ik het komisch vond, stoere kerel en mams.
Geen idee waarom je zo opvliegt trouwens.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:47

let op je taalgebruik?

Het blijft je kind.. zegt mijn vader ook altijd, je blijft mijn kleine meisje. Ik ben 40 en heb zelf een kind..

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:49

CharleyT schreef:
lieveli schreef:
Ja hoezo betuttelend en waarom vind je het nodig dat zo te zeggen? Wat een ku.topmerking.


Foei dame, let op je taalgebruik. waarom ik het zei: omdat ik het komisch vond, stoere kerel en mams.
Geen idee waarom je zo opvliegt trouwens.


Ah ku.t, sorry.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:50

IMJ schreef:
let op je taalgebruik?

Het blijft je kind.. zegt mijn vader ook altijd, je blijft mijn kleine meisje. Ik ben 40 en heb zelf een kind..


Ja, ku. enz is niet bepaald ladylike zeg maar.

En het blijft zeker je kind, i know. Ervaringsdeskundige zeg maar :). En

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:53

De jaren 50 hebben gebeld, ze willen hun statement terug!

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 14:54

Ach joh, Ik ben 28 en woon al meer dan een jaar op mijzelf...
En toch willen mijn ouders het liefste dat ik elke dag even langs kom en minstens 1 keer in de week blijf eten. Appen ze mij als het slecht weer is (want je zal maar met de auto door de regen naar je werk toe moeten rijden, stel je voor dat je auto weg slipt en je een ongeluk krijgt <3 ) of als 1 van hun ziek is. Bellen ze mij zodra ze merken dat ik ziek ben (en anders om bel ik ze natuurlijk ook want ik ben toch echt wel een papa's kindje en ben gek op mijn ouders <3 )
En als er iets aan de hand is (zoals toen ons egeltje overleed) staan ze binnen een half uur voor de deur <3

en ja, ik ben verwend, en ja het is misschien betuttelend... Maar ik ben zo gek op mijn ouders en ik hou hier dus echt van <3 Is toch alleen maar liefde als mensen zo om je geven, zo gek op je zijn en zoveel van je houden? Ik ben mijn vaders prinsesje en oogappel en who cares. Wat maakt jou het uit dat mensen dit doen, ik vind het liefdevol en ik voel mij enorm geliefd dat mijn ouders dit nog steeds doen. En niemand heeft het recht om daarover te oordelen :n
Want eerlijk? liever dit dan mijn schoonouders die bijna elke dag aan mijn vriend vroegen wanneer hij nou eens het huis uit ging (en nee, dat waren geen grapjes)
(en ook daar oordeel ik niet over, behalve dat ik liever heb wat mijn ouders doen)

Maar dan rijst mij wel de vraag op of dit het juiste topic is om te oordelen over betutteling en verstikkende ouderliefde...
In een topic waarin besproken wordt dat 4 paar ouders hun kinderen zijn verloren en 5 families zijn verscheurd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:03

lieveli schreef:
De jaren 50 hebben gebeld, ze willen hun statement terug!



Daar gaat m'n ranja.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:09

M_D_H ik vind de discussie over wel of geen betutteling hier ook totaal niet gepast, en het is ook heel erg off topic imo.

Wat betreft die reparaties, het zegt niet veel en is meer "o ja we hebben weer een feitje gevonden wat we kunnen meedelen". Dat er structureel dingen in het ontwerp van de stint zitten die potentieel gevaarlijk zijn is veel kwalijker. Ik weet niet wat ik van die rechtzaak moet denken. Ik snap ook wel dat die beste man wil redden wat er te redden valt. Maar ik denk dat deze hele affaire sowieso al de doodsteek voor zijn bedrijf of iig de stint is.

Edit: en de overleden kinderen haal je er niet mee terug. Er zijn alleen maar verliezers in dit geval.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 18:06

Betuttelen heeft er in die zin wel mee te maken, omdat ouders die dit moeten verwerken door allerlei fases gaan en ook heel vaak gaan kijken naar wat ze zelf anders hadden kunnen of willen doen.

Je kan niet alles voorkomen, maar iedereen die ooit een kind is verloren snapt wat ik bedoel ( helaas )

Je zal maar 's ochtends gehaast of geirriteerd zijn geweest. Ook al was je verder de beste ouders, het kan zo vreselijk bepalend zijn voor het verwerken.
Je laatste woorden naar elkaar zijn echt belangrijk en daarom zeggen wij altijd; doe voorzichtig, laat wat horen, doe je best, hou van je of iets dergelijks.

De laatste momenten met je kind en de laatste momenten voor je kind wat het meemaakte zijn echt iets wat je continu bezig houdt langere tijd.

Dat de stint niet oke was, is vreselijk, want dan had het voorkomen kunnen worden. Maar dan moet je dat wel weten....En het is gewoon zo dat er precies op dat moment ook een trein aankwam. Dat zijn meerdere dingen bij elkaar die de ellende veroorzaken.

Niet iedereen is hetzelfde en mensen gaan allemaal op hun eigen manier ergens mee om. Maar jezelf wat verplaatsen in ouders en wat dit betekent voor de rest van hun leven. Zeker ook voor de ouders waarvan het dochtertje is bijgekomen uit coma. Je zal nooit meer dezelfde ouder zijn.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:24

Resistance schreef:
lieveli schreef:
De jaren 50 hebben gebeld, ze willen hun statement terug!



Daar gaat m'n ranja.


:D Anders mijn koffie wel, kan zo'n snedige reactie erg waarderen.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:05

marktplaats lijkt nu te ontploffen van advertenties waar mensen op zoek zijn naar stints…
volgens mij hopen ze er nu voor een prijsje te kunnen kopen en denken dat ze gewoon terug de weg terug op gaan mogen binnen hier en …. om ze dan terug te verkopen.
denk ik?
waarom zou iedereen anders op zoek zijn naar stints sinds ze niet meer toegelaten worden?

imaudy
Berichten: 5044
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:56

tengeltje11 schreef:
marktplaats lijkt nu te ontploffen van advertenties waar mensen op zoek zijn naar stints…
volgens mij hopen ze er nu voor een prijsje te kunnen kopen en denken dat ze gewoon terug de weg terug op gaan mogen binnen hier en …. om ze dan terug te verkopen.
denk ik?
waarom zou iedereen anders op zoek zijn naar stints sinds ze niet meer toegelaten worden?


Staat er in de advertenties bij: voor het vervoer van hooi, voor het vervoer van kippen, voor in een vakantiepark, voor het vervoer van goederen op eigen terrein, voor in rampgebied buitenland...
Kan mij best voortellen dat je dan op zoek gaat naar zo'n stint.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:12

Kan me best voorstellen dat zo'n ding op een pensionstal of manege super handig is voor hooi, stro of voer.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:24

Suzanne F. schreef:
Kan me best voorstellen dat zo'n ding op een pensionstal of manege super handig is voor hooi, stro of voer.


Daarvoor lijken ze me inderdaad erg handig voor. En als ze dan ook niet te duur zijn.

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:59


purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:32

De herdenking staat op. Emotioneel

rockwitch

Berichten: 11731
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:45

Nou idd ik zit met een brok in mijn keel te kijken.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:47

rockwitch schreef:
Nou idd ik zit met een brok in mijn keel te kijken.

Ik heb het gewoon ijskoud nu. Zelfs de kachel staat aan

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:50

Pfff mooi nummer van Vajén. Wat moet het ook zwaar zijn om daar een nummer ten gehore te brengen.

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:32

Een hele mooie bijeenkomst.

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:43

De herdenking was mooi en emotioneel tegelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:57

Ik heb de herdenking net terug gekeken en ik vond het een hele mooie herdenking die niet te zwaar beladen was. Desondanks vlogen de zakdoekjes er wel doorheen bij mij.
Fijn te horen ook dat het met de leidster en oudste zusje naar omstandigheden goed gaat, al hebben ze nog een lange weg te gaan..