Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:47

purny schreef:
Ik vind het bedrag best hoog om eerlijk te zijn


Het gaat door 5 of 6. Uitvaarten/aanpassingen in huis/herdenkingsdingen zijn duur.

Maak er geen discussie van, doneer of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:52

Moderatoropmerking:
Het is op Bokt helaas niet toegestaan om een geldinzamelingsactie te organiseren voor bijvoorbeeld een goed doel. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt.

Om deze reden heb ik de donatie-links verwijderd en wil ik jullie verzoeken ook geen donatie-links meer te delen.

purny

Berichten: 27523
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 19:53

Ik wou er ook geen discussie van maken hoor

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 20:36

LadyMadonna schreef:
Er is geen link :?

Maar gied, ervan weten of verzoek/initiatief is wel wat anders natuurlijk.
Ik weet niet of ik het zou willen, vind het een lastig iets...


Klopt deze is verwijderd omdat het op bokt niet is toegestaan

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:17

Ieder zijn keuze om te doneren of niet? Ik heb het wel gedaan.
Waarom? Omdat het onwijs duur is of ze nou mee verzekerd zijn of niet.
Het kan net dat beetje extra moois geven wat ze verdienen.
Als er iets is wat ik die mensen gun is het dat wel.
Ook al verdienen ze dit niet te moeten doen!

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 21:20

Ik denk dat de donatie ook voor heel veel mensen een uiting van machteloosheid is. Je kan simpelweg niets doen voor die mensen. Ze sterkte wensen doet iedereen, dat ze het zwaar (gaan) hebben weet ook iedereen, maar je kan niets doen. Nu is er in de vorm van een doneer actie een mogelijkheid om “iets” te doen, en denk dat veel mensen dat aangrijpen.

WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 01:28

Het is ook voor degene die achterblijven. Geld voor hulp en ondersteuning, voor aanpassingen en zorg... Alles wat ze nodig zou kunnen hebben kost altijd geld. Zo hoeven ze zich daar geen zorgen om te maken.Tijd om te rouwen bijvoorbeeld en het een plekje te geven of in ieder geval te verwerken. En ook die tijd kost geld. Het is een ondersteunende donatie om te laten merken dat mensen mee leven.

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:00

Nu 2 dagen na het ongeluk, nog steeds een brok in mijn keel. Ik kende de betrokkenen niet. Maar ik kan het niet loslaten. Ik merk als moeder van 3 kinderen dat het me vasthoudt heel de dag weer. Uiteindelijk zal ik het grotendeels vergeten. Maar het verlies bij de ouders gaat nooit meer weg. Het ondenkbare van iedere ouder. ;(

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:19

IMJ schreef:
SusanH schreef:
Is die actie om te doneren ook een wens van de nabestaanden? Ik weet eerlijk gezegd niet zo wat ik er van moet denken.

Dit gaat ook door mij heen. Willen ze dit wel? Ik weet niet of ik het zou willen nl..

Het is goed bedoeld.. dat begrijp ik heus..


Als ze het niet willen is er altijd een manier om het af te staan (een goed doel, onderzoek, noem het op). Die euro's zijn voor deze mensen momenteel niks waard maar het is wel een prachtig gebaar van vele mensen waardoor duidelijk wordt dat er heel veel mensen iéts willen doen voor dit gezin.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:35

Oh maar ik begrijp het ook hoor! En vind het gebaar super!

nine1987

Berichten: 8343
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:19

Is er inmiddels bekend hoe het gaat met de begeleidster en het kindje in get ziekenhuis?

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:22

En weer word ik wakker en denk ik hoe zou het met ouders leidster het gewonde kind en andere betrokkenen gaan.
Het is zo onwerkelijk.
Vanavond de kinderen en kleinkinderen hier.
Voelde zo'n enorme behoefte om even met elkaar te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:26

nine1987 schreef:
Is er inmiddels bekend hoe het gaat met de begeleidster en het kindje in get ziekenhuis?


Ik hoop maar op: geen nieuws is goed nieuws.

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 10:31

Hoe het met het meisje en de vrouw gaat is verder niet bekend gemaakt. Ik weet alleen dat beide slachtoffers na het ongeluk aanspreekbaar waren.

Vanmiddag mag mijn jongste dochter afzwemmen voor haar C-diploma, haar klasgenootje had eigelijk gister moeten afzwemmen ;(

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:27

Dat zijn keiharde confrontaties Marlies, moeilijk hoor!

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:28


benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:33

Ai ai ai

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:41

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een lerares zoiets post.. Je hoeft als leraar maar per ongeluk vergeten uit te loggen op de schoolcomputer, of je mobiel even op je bureau te laten liggen.

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:44

Voordat betreffende juf ontslagen is, hebben er ictmensen naar gekeken en juf had excuus gehackt te zijn, dit werd door de professionals als onwaarschijnlijk bestempeld. Er staan een paar berichtjes van haar op en daarbij lijkt mij dat ze haar telefoon wel beveiligd heeft, zo niet, geloof ik niet dat jonge kindjes uit haar klas die telefoon pikken en er mee op Facebook gaan

noviceh

Berichten: 4788
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:45

Er schijnen heel veel misplaatste grappen op social media geplaatst te zijn door een stelletje debielen die het woord empathie niet in hun woordenboek hebben staan. Dat dit is gebeurd, is vreselijk, het is afschuwelijk, het is de grootste nachtmerrie van iedereen.
Zojuist heb ook ik geld gedoneerd, net zoals heel veel anderen. Inmiddels heeft de inzamelingsactie al het dubbele doel overschreden. Het is maar geld, dat kan financieel veel steun geven aan alle mensen die hierbij direct betrokken zijn. Net zoals alle bloemen, knuffels, bijeenkomsten, stiltes kunnen enorm veel steun geven. Fijn om te zien en te horen dat er zoveel mensen, net als ik, meeleven met dit vreselijke drama.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:48

8nnemiek schreef:
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een lerares zoiets post.. Je hoeft als leraar maar per ongeluk vergeten uit te loggen op de schoolcomputer, of je mobiel even op je bureau te laten liggen.


Dat is inderdaad gevaarlijk even niet opletten en het kan zomaar je baan kosten. daarvoor hoef je nog niet eens gehackt te zijn ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 11:58

Loretta schreef:
8nnemiek schreef:
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat een lerares zoiets post.. Je hoeft als leraar maar per ongeluk vergeten uit te loggen op de schoolcomputer, of je mobiel even op je bureau te laten liggen.


Dat is inderdaad gevaarlijk even niet opletten en het kan zomaar je baan kosten. daarvoor hoef je nog niet eens gehackt te zijn ook.


Behalve dat de berichten geplaatst zijn om 15:34 uur en de school uit is om 15:15 uur.

En stel dat een leerling dit gedaan heeft, dan krijg je al snel honderden meldingen van reacties binnen op je bericht en verwijder je hem toch als nog zo snel mogelijk?

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:01

Het is inderdaad heel ongepast om zoiets te posten. Maar ik vind de mensen die nu haar naam op het internet publiceren net zo fout.

purny

Berichten: 27523
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:02

En de reacties door andere mensen zijn net zo laag als de andere Posts

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 12:11

purny schreef:
En de reacties door andere mensen zijn net zo laag als de andere Posts



Verbaast mij altijd dat mensen er een sport van naken wie de grofste reactie plaatst. Vreemd gedrag op het internet.
Maar waarom dan vervolgens ook weer de persoon bij naam genoemd moet worden vind ik net zo laag.