2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-19 23:44

Ik las dit bericht op het AD. In Spanje is er schijnbaar een jochie van 2 jaar in een put gevallen die zo'n 110 meter diep is. Tot nu toe hebben ze alleen een zakje snoep gevonden die hij bij zich had. Ze weten nog niet hoe ze hem eruit gaan halen, want het is maar een smal gat en schijnbaar erg instabiel.

https://www.ad.nl/buitenland/spanje-in-de-ban-van-peuter-yulen-in-110-meter-diepe-put~aac1b9d4/

Ik denk dat de kans dat hij hier levend uit komt vrijwel 0 is. Als hij daadwerkelijk de hele diepte naar beneden is gevallen, lijkt het me eigenlijk onmogelijk dat je dat overleefd. Tenzij hij naar beneden is gezakt vanwege het feit dat het gat zo smal is, maar ze hebben nog niks gehoord of een teken van leven gekregen.

Ik hoop eigenlijk dat hij alleen zijn snoepjes heeft laten vallen en zelf eromheen is gelopen en nu ergens wel de weg kwijt is. Maar dan is de kans dat ze hem levend vinden wat groter.
Wat lijkt me dit vreselijk om als ouders zijnde mee te maken.
Wat er in het artikel aan Spaanse berichten staan weet ik niet. Ik kan geen Spaans.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:49

Als ik dat gat zie raak ik al in paniek. Je zou er maar in zitten, met de vraag of hij überhaupt nog bij bewustzijn is, maar ook de opmerking: onduidelijk of er water in de put staat..... wordt hier echt naar van!

Edit: de lijdensweg die hij dan heeft gehad maakt me naar.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 06:54

En dat die ouders ook al eerder hun andere zoontje kwijt geraakt zijn op jonge leeftijd. Wat een drama....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101733
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 07:55

Eerlijk? Ik denk dat hij is overleden...dit kan je niet overleefd hebben...de camera is tot 70 meter gezakt en nog geen spoor van hem. Ik zie het somber in. ;(

rockwitch

Berichten: 11727
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 07:56

Kan me ook niet voorstellen dat als hij daar beneden is dat hij dit heeft overleefd. Hoop zo dat ze hem toch vinden ook al is dat dan overleden. Zodat zijn ouders dan in ieder geval afscheid kunnen nemen.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:35

110 meter is in mijn voorstellingsvermogen ook veel te diep om te overleven... je zou verwachten dat een kind van 2 onmiddellijk gaat huilen, dus ik ben ook bang voor slecht nieuws.
Heel erg triest.
Ik ben ook erg benieuwd hoe ze hem eruit gaan krijgen, brrr :=

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:42

Ze hadden hem toch ook nog horen huilen?
Heb ik ergens gelezen.
Ik hoop op snel meer duidelijkheid. Wat een hel..

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 08:45

Cioccolato schreef:
Ze hadden hem toch ook nog horen huilen?
Heb ik ergens gelezen.
Ik hoop op snel meer duidelijkheid. Wat een hel..


Klopt ja. Stond op nos dacht ik dat de ouders hem hadden horen huilen.

Vind het echt onwijs sneu, voor de ouders misschien wel een tweede kind verliezen. En 100m in een put vallen lijkt me echt super eng! En dan daar in het donker zitten..

M_arjolein

Berichten: 1428
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:35

Pff vreselijk. Ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Hopelijk leeft ie inderdaad echt nog.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:41

Ik vrees ook voor het ergste. Maar het zou natuurlijk inderdaad kunnen dat de schacht zo smal is dat hij meer is gegleden dan gevallen. Dan is er misschien nog hoop.
Alhoewel ze dus ook niet weten of er water in staat of niet en het zal daar sowieso flink koud zijn.

Moet er niet aan denken, heb er zelf eentje van praktisch 2.. brrr..

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:42

Jaren geleden was er in Spanje ook een klein kindje in zo'n put gevallen, die hebben ze na drie dagen geloof ik, nog levend naar boven gehaald.
Dit manneke hebben ze wel horen huilen maar met de camera nog niks kunnen vinden, behalve zijn zakje snoep.
Ik wil niet veroordelen, maar ik snap echt niet hoe zo'n jong kindje daar alleen naar toe kan, of als de ouders erbij waren, hoe kan het dan dat dat kruimeltje alleen bij die put stond.
Put was ook niet afgedekt lijkt mij, want ik neem aan dat zo'n kleintje geen zware putdeksel of iets dergelijks aan de kant krijgt. Juist omdat deze mensen hun 3jarig zoontje ook al zijn verloren, zou je toch dubbel en dwars veiligheidsmaatregelen treffen? Mijn post komt misschien best hard en veroordelend over, sorry dat is niet mijn bedoeling, maar ik kan er gewoon niet bij dat er zoiets kan gebeuren, terwijl je je kindje bij je hebt

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:58

Onvoorstelbaar dit. Wat verschrikkelijk voor deze ouders, ze hebben ook al een ander kind verloren op jonge leeftijd.
Dat zo'n diepe put niet goed afgesloten was. Het arme jongetje.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:04

tyleysmiley schreef:
Jaren geleden was er in Spanje ook een klein kindje in zo'n put gevallen, die hebben ze na drie dagen geloof ik, nog levend naar boven gehaald.
Dit manneke hebben ze wel horen huilen maar met de camera nog niks kunnen vinden, behalve zijn zakje snoep.
Ik wil niet veroordelen, maar ik snap echt niet hoe zo'n jong kindje daar alleen naar toe kan, of als de ouders erbij waren, hoe kan het dan dat dat kruimeltje alleen bij die put stond.
Put was ook niet afgedekt lijkt mij, want ik neem aan dat zo'n kleintje geen zware putdeksel of iets dergelijks aan de kant krijgt. Juist omdat deze mensen hun 3jarig zoontje ook al zijn verloren, zou je toch dubbel en dwars veiligheidsmaatregelen treffen? Mijn post komt misschien best hard en veroordelend over, sorry dat is niet mijn bedoeling, maar ik kan er gewoon niet bij dat er zoiets kan gebeuren, terwijl je je kindje bij je hebt


Omdat peuters de raarste dingen doen. Wij hebben ons huis helemaal afgezet rond om, alles is beveiligd zodat nergens bij en op kunnen. Toch is mijn 3e kindje bijna verdronken in een bakje water. 1 van onze personeels leden had de vorige avond een speciekuub neergezet . Die nacht had het geregend. Mijn zoontje van toen 2 jaar speelse buiten en heeft toen zn knuffel in ' bad' gedaan en is toen voorover met zn gezicht in de bak met maar 10 cm water beland en kon er niet meer uit komen. Gelukkig hoorde ik hem huilen, maar voor hetzelfde geld was ik even naar boven gelopen om bijv. De bedden op te maken dan weet ik niet wat er was gebeurd.... ik bedoel maar, ze zijn zo snel en ze doen zulke rare dingen... je doet echt je best maar ze zijn er in een split second vandoor

Mijn jongste is trouwens bijna gestikt in eens 5 eurocent muntje die hij had in geslikt en bleef steken. Die had hij gevonden buiten omdat zn zussen winkeltje hadden gespeelt. was ook nog heel klein. Ik had de hulpdiensten al aan de lijn toen hij begon over te geven.

Het gaat echt zo snel met die kleintjes.

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:10

tyleysmiley schreef:
Jaren geleden was er in Spanje ook een klein kindje in zo'n put gevallen, die hebben ze na drie dagen geloof ik, nog levend naar boven gehaald.
Dit manneke hebben ze wel horen huilen maar met de camera nog niks kunnen vinden, behalve zijn zakje snoep.
Ik wil niet veroordelen, maar ik snap echt niet hoe zo'n jong kindje daar alleen naar toe kan, of als de ouders erbij waren, hoe kan het dan dat dat kruimeltje alleen bij die put stond.
Put was ook niet afgedekt lijkt mij, want ik neem aan dat zo'n kleintje geen zware putdeksel of iets dergelijks aan de kant krijgt. Juist omdat deze mensen hun 3jarig zoontje ook al zijn verloren, zou je toch dubbel en dwars veiligheidsmaatregelen treffen? Mijn post komt misschien best hard en veroordelend over, sorry dat is niet mijn bedoeling, maar ik kan er gewoon niet bij dat er zoiets kan gebeuren, terwijl je je kindje bij je hebt


Heb je zelf kids in die leeftijd? Dan snap je het misschien beter hoe snel en onvoorspelbaar die kleintjes kunnen zijn.
En ondanks je ''ik wil niet veroordelen'' doe je dat toch wel, en ja het hard, bot en veroordelend.

Jolien87

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:12

Och nee, dat manneke. :(:)
Kleine kinderen zijn watervlug en je hoeft maar 2x met je ogen te knipperen of ze zijn alweer ergens anders heen gevlogen.
Geen enkele ouder laat zijn kind met opzet onbeheerd, ik vind het dus nogal wat om hier uitspraken over te doen. Dat heeft überhaupt geen meerwaarde. Feit blijft dat het hopen op een wonder is dat het jongetje levend uit de put gehaald wordt.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:17

O verschrikkelijk, hopelijk wordt dat manneke gered. ;(

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:19

Het spookt de hele tijd door mijn hoofd, wat een verschrikkelijk drama.
Voor het kind, als het nog in leven is. Wat zal die ontzettend bang zijn (geweest).
En die ouders....

Onmetelijke verschrikking, pijn en verdriet.

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:23

Er stond in een ander artikel ook dat hij met meerdere kinderen aan het spelen was, en die kinderen hadden de stenen die op de put lagen eraf gehaald, waarna hij erin is gevallen. Bij dit soort berichtgeving kun je niet oordelen na 1 artikel te hebben gelezen, want iedere krant/site plaatst maar stukjes informatie en nooit het hele verhaal. Ik hoop echt dat ze hem nog kunnen vinden en eruit halen, wat een nachtmerrie voor de familie |(

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:37

Charley, ik heb er zes ja, en ook 1 van 2 jaar. Ik weet als moeder dondersgoed hoe vlug die kleintjes kunnen zijn, daarom vind ik het hele voorval onbegrijpelijk. Dat mag je hard, bot en veroordelend vinden, dat is jouw mening,ik heb de mijne daarin.
Als je je kind uit je zicht verliest, terwijl er zulke dingen kunnen gebeuren, dan vind ik mijn vraag helemaal niet gek, dan hoort zo'n put ten alle tijden afgesloten en ontoegankelijk te zijn

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:41

Een gat van 25cm.. kijkt naar 2 jarig zoontje..
Hoe de f..k past een 2 jarig kind door zo'n smal gat?
Kan bijna niet geloven dat het kind er in is gevallen.
Hoop dat ze m snel vinden.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:57

tyleysmiley schreef:
Charley, ik heb er zes ja, en ook 1 van 2 jaar. Ik weet als moeder dondersgoed hoe vlug die kleintjes kunnen zijn, daarom vind ik het hele voorval onbegrijpelijk. Dat mag je hard, bot en veroordelend vinden, dat is jouw mening,ik heb de mijne daarin.
Als je je kind uit je zicht verliest, terwijl er zulke dingen kunnen gebeuren, dan vind ik mijn vraag helemaal niet gek, dan hoort zo'n put ten alle tijden afgesloten en ontoegankelijk te zijn


Ik heb ook een groot verantwoordelijkheidsgevoel en vind je niet hard of bot.
Maar ik vind je wel onrealistisch.

Dit ongeluk had natuurlijk ook kunnen gebeuren terwijl het kind in het zicht van iemand was. In het zicht betekent niet dat je altijd op tijd kunt (in)grijpen. Niemand bevindt zich altijd in een straal van een meter rond zijn peuter of bindt het aan zich vast. En dat betekent dat er altijd ruimte is voor onvoorzien gevaar. Hoe goed je ook oplet.

Een put hoort afgesloten te zijn, ja zeker. Maar als jij in het bos gaat wandelen met je peuter, controleer jij het gebied dan minutieus voordat je je peuter er in het zich rond laat stappen?
Je mag van waarschijnlijkheden uitgaan, het ligt niet voor de hand dat er een dergelijk gevaar is. Je kunt niet alle gevaar voorzien. Dat wel willen zou een mens tot een ongezond neurotische ouder maken.

Ik vind het in dit geval op basis van wat we weten niet fair of realistisch om te zeggen dat had mij nooit kunnen overkomen.


En ik durf te stellen dat iedere ouder het minstens 1 keer meemaakt dat een kind even aan zijn/haar aandacht ontsnapt. We zijn allemaal maar mensen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 15-01-19 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:07


Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:41

Wat verschrikkelijk zeg, vooral die onzekerheid..
Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt voor de ouders en de rest van de familie.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:43

Wat ongelofelijk vreselijk, zelf ook mama hier en hier word ik echt niet goed van. Hoe bang moet dat jongentje wel niet geweest zijn, als hij erin gevallen is moet je bijna hopen dat het snel ging... Al hoop ik dat hij er uiteraard nog uit komt, of er gewoon niet in zit, vre-se-lijk.

Eens met Elisabeth, Charly en Boras trouwens. We doen allemaal ons uiterste best maar alles ten allen tijde 200% voorzien daar word je ook gek van denk ik? Want dan laat je ze als puber later nooit alleen de straat op gaan...

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:07

tyleysmiley schreef:
Charley, ik heb er zes ja, en ook 1 van 2 jaar. Ik weet als moeder dondersgoed hoe vlug die kleintjes kunnen zijn, daarom vind ik het hele voorval onbegrijpelijk. Dat mag je hard, bot en veroordelend vinden, dat is jouw mening,ik heb de mijne daarin.
Als je je kind uit je zicht verliest, terwijl er zulke dingen kunnen gebeuren, dan vind ik mijn vraag helemaal niet gek, dan hoort zo'n put ten alle tijden afgesloten en ontoegankelijk te zijn


Heerlijk toch dat jij je kinderen allemaal nog hebt en ik hoop van harte dat je nooit aan je eigen woorden terug hoeft te denken . Had van jou als moeder trouwens wat meer begrip en empathie verwacht ipv dat wel/niet vinger wijzen en veroordelen.
Wat betreft de put die afgesloten hoort te zijn, klopt ja op je eigen terrein. Maar dit was in natuurgebied , das toch een heel andere setting.