Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:26

Maar er is geen sprake van 'gewoon' misbruik maar het misbruik van kinderen.
Dan kunnen er nog zoveel mensen voor je in de rij staan maar iemand met pedofiele trekjes biedt de voorkeur aan jawel, kinderen.

Ygritte

Berichten: 726
Geregistreerd: 11-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:28

Ik heb de directe quote gevonden uit het overhoren van de zus van Brett:

10 Q. Okay. So 365 nights he spent the night
11 alone with your brother in his room?
12 A. Yes.

(https://www.mjfacts.com/transcripts/Cou ... 6_2005.pdf, pagina 223)


Nies_ schreef:
Ja, waar waren die ouders? Als je hier al leest hoe naïef mensen zijn is dat denk ik geen lastige vraag om te beantwoorden; ze stonden erbij en keken ernaar.


In veel reviews van de documentaire komt terug dat het een combinatie van omstandigheden was (en dat bijv. de moeder van Wade Robson nu veel spijt heeft):

- de moeders vonden Jackson zo "onschuldig" overkomen, en hij gaf het hele gezin vaak cadeaus en vakanties (de vaders waren zoals gezegd vaak afwezig, of bleven zelfs in een ander land achter (!) terwijl moeder en zoon naar Amerika verhuisden voor Jackson)

- zoonlief was helemaal gek van Jackson en leek altijd heel blij om tijd met hem te spenderen

- ze waren "starstruck" dat ze met zo'n beroemd en geniaal iemand om konden gaan.



Het meest bizarre is dat één van de moeders haar zoon zelfs om 1 uur 's nachts heeft "afgeleverd" bij Neverland omdat Jackson haar 's avonds belde dat hij eenzaam was:

18 Q. You came home, and then both of you, late in

19 the night, drove to Neverland Valley Ranch, correct?

20 A. Correct.

21 Q. When you got to Neverland Valley Ranch, it

22 was about 1:30 in the morning, correct?

23 A. Correct.

24 Q. When you got there, you went to the guest

25 quarters and your son went to Mr. Jackson’s bedroom,

26 correct?

27 A. I don’t remember where I slept, but he did

28 go to Michael’s bedroom.

(https://www.mjfacts.com/transcripts/Cou ... 6_2005.pdf, p. 57).

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:29

anjali schreef:
Ik bedoel dat ik Michael Jackson een leuke en aantrekkelijke man vind. En daarin ben ik bepaald niet de enige,hij heeft ontelbare fans. Wat dus betekent dat hij,als hij een relatie zou willen,echt niet iemand zou hoeven te dwingen,want ze stonden voor hem in de rij


Maar stel dat hij pedofiel was, dat hij echt op kleine jongetjes viel... dan was hij dus niet geïnteresseerd in meerderjarige fans en seks met kinderen is per definitie gedwongen en fout.

Maar goed, die vrijspraak. Om daar echt iets over te kunnen zeggen zou ik me daar in moeten verdiepen. Geen zin in.

Het is een kwestie waar we op bokt nooit uit zullen komen. En die dollartekens... Rijk zullen ze van deze film niet worden, wel gestigmatiseerd.

Het is voor alle betrokkenen een nare situatie.

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:40

Maar hij is toch vrijgesproken van kindermisbruik.

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:42

anjali schreef:
Maar hij is toch vrijgesproken van kindermisbruik.


Op basis van uitspraken/verklaringen van kinderen.

Het blijft een lastige kwestie en de waarheid zal waarschijnlijk nooit boven tafel komen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:01

Ygritte schreef:
Ik heb de directe quote gevonden uit het overhoren van de zus van Brett:

10 Q. Okay. So 365 nights he spent the night
11 alone with your brother in his room?
12 A. Yes.

(https://www.mjfacts.com/transcripts/Cou ... 6_2005.pdf, pagina 223)


Nies_ schreef:
Ja, waar waren die ouders? Als je hier al leest hoe naïef mensen zijn is dat denk ik geen lastige vraag om te beantwoorden; ze stonden erbij en keken ernaar.


In veel reviews van de documentaire komt terug dat het een combinatie van omstandigheden was (en dat bijv. de moeder van Wade Robson nu veel spijt heeft):

- de moeders vonden Jackson zo "onschuldig" overkomen, en hij gaf het hele gezin vaak cadeaus en vakanties (de vaders waren zoals gezegd vaak afwezig, of bleven zelfs in een ander land achter (!) terwijl moeder en zoon naar Amerika verhuisden voor Jackson)

- zoonlief was helemaal gek van Jackson en leek altijd heel blij om tijd met hem te spenderen

- ze waren "starstruck" dat ze met zo'n beroemd en geniaal iemand om konden gaan.



Het meest bizarre is dat één van de moeders haar zoon zelfs om 1 uur 's nachts heeft "afgeleverd" bij Neverland omdat Jackson haar 's avonds belde dat hij eenzaam was:

18 Q. You came home, and then both of you, late in

19 the night, drove to Neverland Valley Ranch, correct?

20 A. Correct.

21 Q. When you got to Neverland Valley Ranch, it

22 was about 1:30 in the morning, correct?

23 A. Correct.

24 Q. When you got there, you went to the guest

25 quarters and your son went to Mr. Jackson’s bedroom,

26 correct?

27 A. I don’t remember where I slept, but he did

28 go to Michael’s bedroom.

(https://www.mjfacts.com/transcripts/Cou ... 6_2005.pdf, p. 57).

Uhm ja dat is de iets uitgebreidere versie. Ik ben het eigenlijk eens met alles wat jij in dit topic zegt.

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:13

Maar dat je graag met iemand omgaat wil toch nog niet zeggen dat je die sexueel misbruikt. Toen Michael nog leefde is er toch een rechtszaak over geweest en hij is vrijgesproken. dat wil men kennelijk niet geloven.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:07

Hij is inderdaad vrijgesproken, en ik geloof echt niet dat dat terecht was.

En ik denk ook echt dat als het niet om MJ ging, maar dit over de buurman ging die niet bekend is, dat die buurman (dood of levend) publiekelijk gelyncht zal worden. Het zijn over het algemeen enkel de fans die zeggen dat er niets gebeurd kan zijn. Ik snap dat het pijnlijk is, maar ik denk dat 'waar rook is, is vuur' hier wel degelijk op gaat.

Ik denk dat er weinig fans zijn die hun zoontje van 11 een jaar lang elke nacht bij een man in de slaapkamer laten slapen. Met wat gezond verstand weet je gewoon dat er iets niet klopt bij zo'n voorstel.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:12

Ik ben benieuwd of iemand gisteren het telefoongesprek tussen Ruud de Wild en hoe heet hij ook alweer uit New York heeft gehoord? Ging ook over deze documentaire...

Daarnaast benieuwd of iemand het boek 'Mijn Meneer' kent...

Denk dat er dan een heleboel kwartjes vallen... Verklaart mijns inziens ook een hoop over de stellingname van de twee 'slachtoffers' in de rechtszaak in 2005.

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:12

Janine1990 schreef:
Ik ben benieuwd of iemand gisteren het telefoongesprek tussen Ruud de Wild en hoe heet hij ook alweer uit New York heeft gehoord? Ging ook over deze documentaire...

Daarnaast benieuwd of iemand het boek 'Mijn Meneer' kent...

Denk dat er dan een heleboel kwartjes vallen... Verklaart mijns inziens ook een hoop over de stellingname van de twee 'slachtoffers' in de rechtszaak in 2005.

Nee ik heb niets gehoord of gezien. Maar als jij relevante informatie hebt dan wil ik die wel vernemen.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:15

anjali schreef:
Janine1990 schreef:
Ik ben benieuwd of iemand gisteren het telefoongesprek tussen Ruud de Wild en hoe heet hij ook alweer uit New York heeft gehoord? Ging ook over deze documentaire...

Daarnaast benieuwd of iemand het boek 'Mijn Meneer' kent...

Denk dat er dan een heleboel kwartjes vallen... Verklaart mijns inziens ook een hoop over de stellingname van de twee 'slachtoffers' in de rechtszaak in 2005.

Nee ik heb niets gehoord of gezien. Maar als jij relevante informatie hebt dan wil ik die wel vernemen.


Ik weet niet of het relevante informatie is, maar Michiel Vos (jeej, lang leve de website, ik heb het fragment gevonden) legt heel erg goed uit wat voor effect MJ had, mede ook op ouders :j
Het boek 'Mijn Meneer' sluit hierin heel goed aan wat betreft slachtoffers.

Let wel, Michiel Vos is Amerika correspondent en vriend van Ruud de Wild, hij is geen expert, maar verdiept zich wel altijd enorm in de onderwerpen.

https://www.nporadio2.nl/dewildindemidd ... s-legt-uit

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:19

anjali schreef:
Janine1990 schreef:
Ik ben benieuwd of iemand gisteren het telefoongesprek tussen Ruud de Wild en hoe heet hij ook alweer uit New York heeft gehoord? Ging ook over deze documentaire...

Daarnaast benieuwd of iemand het boek 'Mijn Meneer' kent...

Denk dat er dan een heleboel kwartjes vallen... Verklaart mijns inziens ook een hoop over de stellingname van de twee 'slachtoffers' in de rechtszaak in 2005.

Nee ik heb niets gehoord of gezien. Maar als jij relevante informatie hebt dan wil ik die wel vernemen.


Je kunt het interview zelf luisteren. Ik zou zeggen dat het ontzettend interessant is.

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:47

Ik heb dit interview net beluisterd. Maar er word niets in bewezen. De jongen(s) die tijdens de rechtszaak onder ede hebben verklaard dat Michael niets had misdaan, zeggen nu ineens van wel.Volgens de geinterviewde die de in de USA uitgekomen film,die hier nog niet is uitgebracht,heeft gezien of ervan gehoord,dat was me niet duidelijk.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:53

anjali schreef:
Ik heb dit interview net beluisterd. Maar er word niets in bewezen. De jongen(s) die tijdens de rechtszaak onder ede hebben verklaard dat Michael niets had misdaan, zeggen nu ineens van wel.Volgens de geinterviewde die de in de USA uitgekomen film,die hier nog niet is uitgebracht,heeft gezien of ervan gehoord,dat was me niet duidelijk.


Oké, never mind... Je bent duidelijk niet op zoek naar verklaringen maar naar bewijzen.
En dat gaat nu lastig... Dit gesprek gaat in op de psychologie. In mijn ogen een zeer waardevolle wetenschap.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:57

Ik vind het nogal een verschil als MJ seksuele handelingen, zij bij hem of andersom, of gewoon aandacht en aanwezigheid wilde.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:01

anjali schreef:
Ik heb dit interview net beluisterd. Maar er word niets in bewezen. De jongen(s) die tijdens de rechtszaak onder ede hebben verklaard dat Michael niets had misdaan, zeggen nu ineens van wel.Volgens de geinterviewde die de in de USA uitgekomen film,die hier nog niet is uitgebracht,heeft gezien of ervan gehoord,dat was me niet duidelijk.


Die man die het interview geeft heeft de documentaire gezien en hoewel hij groot fan was, gelooft hij de jongens en legt uit dat je in de film vooral leert hoe MJ de jongens en hun familie groomde en waarom die ene jongen terugkomt op wat hij eerder onder ede verklaarde.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:03

Onali schreef:
Ik vind het nogal een verschil als MJ seksuele handelingen, zij bij hem of andersom, of gewoon aandacht en aanwezigheid wilde.


Either way, het is al enigszins bijzonder te noemen dat hij altijd jonge jongens mee nam op tournee, bij zich had, vriendschappen mee sloot... Het zijn geen normale relaties te noemen.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:14

Nee. Nogmaals, als je buurman jongens uit zal kiezen om elke nacht bij hem te slapen, zal je dat ook niet normaal vinden. Of ze er nou cadeautjes voor krijgen of niet.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:18

Anjali: ik geloof zo dat Michael genoeg vrouwen en mannen kon krijgen. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom of zijn relatie met kinderen seksueel was. En als ik dan naar de informatie kijk, vind ik het wel erg verontrustend. Het is toch best vreemd dat een volwassen man zoveel tijd doorbrengt met kinderen? Snachts?

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:19

poes schreef:
Anjali: ik geloof zo dat Michael genoeg vrouwen en mannen kon krijgen. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom of zijn relatie met kinderen seksueel was. En als ik dan naar de informatie kijk, vind ik het wel erg verontrustend. Het is toch best vreemd dat een volwassen man zoveel tijd doorbrengt met kinderen? Snachts?


Ook als deze relatie niets seksueels had, was het nog een verkeerde relatie.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:19

Janine1990 schreef:
Onali schreef:
Ik vind het nogal een verschil als MJ seksuele handelingen, zij bij hem of andersom, of gewoon aandacht en aanwezigheid wilde.


Either way, het is al enigszins bijzonder te noemen dat hij altijd jonge jongens mee nam op tournee, bij zich had, vriendschappen mee sloot... Het zijn geen normale relaties te noemen.


Ja zelfs als je niet gelooft dat hij pedofiel was hoop ik dat je snapt dat het raar is als je vriendenkring bestaat uit jongetjes van 8 en jij bent 40.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:31

Ik had een oudoom die verstandelijk beperkt was, toch sprak hij meerdere talen en bespeelde meerdere instrumenten.
Daarmee wil ik zeggen dat er 2 kanten aan MJ zaten.
Misschien was hij idd wel psychisch achtergesteld door zijn verleden.
Vaak hoor je toch bij hem ook dat Peter Pansyndroom in interviews voorbij komen?

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Nieuwe Michael Jackson docu, SHOCK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:34

Ik denk niet dat hij verstandelijk beperkt was. Wel een flinke tik van de molen door zijn rare jeugd misschien, of doordat hij altijd zo verafgood werd. Flinke drugsverslaving ook.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:41

Onali schreef:
Ik had een oudoom die verstandelijk beperkt was, toch sprak hij meerdere talen en bespeelde meerdere instrumenten.
Daarmee wil ik zeggen dat er 2 kanten aan MJ zaten.
Misschien was hij idd wel psychisch achtergesteld door zijn verleden.
Vaak hoor je toch bij hem ook dat Peter Pansyndroom in interviews voorbij komen?


Het Peter Pan Syndroom is niet zo onschuldig als het klinkt... :+ In tegenstelling... Ik kom ze liever niet tegen zeg maar :+

Zijn jeugd zal vast meespelen in het hoe en wat, vooral ook het idiote leven dat ze leidden en een vader met redelijk losse handjes als ik me niet vergis?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:44

Janine1990 schreef:
Ook als deze relatie niets seksueels had, was het nog een verkeerde relatie.

Dat vinden wij.. Maar bekijk het eens door de ogen van bijvoorbeeld iemand die inderdaad iets verstandelijk beperkt is, of iemand die nogal wereldvreemd is en nooit een normale opvoeding heeft gehad of normaal is opgegroeid..
Een beperking of achterstand bestaat in zo veel vormen en gradaties. De man had gewoon een enorm muziekaal talent, maar dat betekent niet dat hij op andere vlakken vanzelfsprekend ook geniaal was.
Het schijnt een vrij verlegen, teruggetrokken persoon te zijn geweest, en ik weet van mezelf van vroeger dat het dan zo veel makkelijker is om met bijvoorbeeld dieren en kinderen om te gaan dan met volwassenen.
En met zo'n jeugd als MJ heeft gehad kan het inderdaad bijna niet anders dan dat je er op latere leeftijd iets aan over houdt.